Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Moet ik hier mijn tijd aan besteden, FFF? Ik zie een plaatje van twee kirrende vrouwen en dan weet ik volgens mij al genoeg. Als het wel de moeite waard is, neem ik alles terug en ga ik kijken.

Mike
Deze film geeft inzicht in hoe iemand anderen kan profileren aan de hand van MBTI.
Of jij er wel of geen tijd aan wilt besteden laat ik aan jou.
De term kirren is niet toepasselijk. Qua stijl is het een verhoor.
 
MBTI is heel erg interessant. Hier een stukje met uitleg over de codering:


1) Look at the last letter of the code. It tells you which one of the two middle letters is extraverted

--If it is J, then that tells you that the T or F in the code is used in the external world. TJ in the code indicates extraverted Thinking is the preferred process of judgment for that type pattern.

--FJ in the code indicates extraverted Feeling is the preferred process of judgment for that type pattern.

Some people say that J "points to" the letter just next to it.

If it is P, then that tells you that the S or N in the code is used in the external world.

--S_P in the code indicates extraverted Sensing is the preferred process of perception for that type pattern.

--N_P in the code indicates extraverted iNtuiting is the preferred process of perception for that type pattern.

Some people say that P "points to" the previous letter.


2) Now that you have determined which process is extraverted, know that the remaining middle letter in the code is introverted.


3) Now look at the first letter in the code.

--If it is an E, then the extraverted process identified in step one is the leading role process (dominant).

--If it is an I, then the introverted process identified in step two is the leading role process (dominant).

Weer wat van geleerd. Bv INTP heeft introverted thinking en extroverted intuition. De INTJ heeft extroverted thinking en introverted intuition, precies omgekeerd dus. Deze laatste lijkt misschien wel meer op een ENTP.

Op de site staat nog veel meer.
 
MBTI is heel erg interessant. Hier een stukje met uitleg over de codering:




Weer wat van geleerd. Bv INTP heeft introverted thinking en extroverted intuition. De INTJ heeft extroverted thinking en introverted intuition, precies omgekeerd dus. Deze laatste lijkt misschien wel meer op een ENTP.

Op de site staat nog veel meer.
ROLE
PROCESS
SNAPSHOT
THE PRIMARY PROCESSES​
LeadingIntroverted SensingReviewing and recalling past experiences and seeking detailed data
SupportingExtraverted ThinkingSegmenting, organizing for efficiency, and systematizing
ReliefIntroverted FeelingValuing and considering importance, beliefs, and worth
AspirationalExtraverted iNtuitingInterpreting situations and relationships and pickup meanings and interconnections to other contexts
THE SHADOW PROCESSES​
OpposingExtraverted SensingExperiencing and acting in the immediate context.
Critical ParentIntroverted ThinkingAnalyzing, categorizing, and evaluating according to principles
DeceivingExtraverted FeelingConnecting and considering others and the group
DevilishIntroverted iNtuitingForeseeing implications, transformations, and likely effects
 
Laatst bewerkt:
ISTJ parents tend to be quite focused on tradition and are good at providing security and stability to their children. Children of ISTJ parents often find that their parents will treat them with care and respect and that they also expect the same treatment in return.

 
Omdat ik wel nieuwsgierig was ondertussen heb ik hem ook gedaan.
Campagnevoerder ENFP-A zegt de test dat ik ben. Opzicht herken ik me er wel in. Nog geen valkuilen gelezen, dat lijkt me t nuttigst om te weten :p

Complotdenker
 
Heel herkenbaar weer.
  1. Ik heb altijd al gezegd, ik houd niet van verrassingen.
  2. Ik focus me liever op 1 probleem dan dat ik bv een (Excel) lijst moet maken van alles wat er mis is. Soms moet dat in het werk wel en dan grijp ik naar chips of chocolade.
  3. Ik mijd liever grote sociale bijeenkomsten, hoewel ik zeker niet verlegen ben. Het is gewoon te vermoeiend.

De INFJ onder stress​


De INFJ raakt van de leg door onverwachte gebeurtenissen, een teveel aan details waar wat mee gedaan moet worden en te veel sociale activiteiten. De INFJ gaat hierdoor overdreven letten op externe data, op zoek naar allerhande vormen van genot en zich negatief opstellen ten opzichte van de wereld om zich heen. Om weer tot zichzelf te komen, kan de INFJ tijd alleen nemen, de to-do-list verkleinen en (ongevraagd) advies van anderen uit de weg gaan.
 
Twee interessante video's over INFJ mannen, zoals ik. Voor mij heel herkenbaar wat hier gezegd word.




Dank voor het delen Kevin. Heb de eerste video bekeken en ik pas helemaal in het plaatje! Toch wel frappant dat er hier op het forum best veel INFJeetjes zitten omdat dit het zeldzaamste persoonlijkheidstype is, 1 tot 2 procent van de bevolking....
 
Twee interessante video's over INFJ mannen, zoals ik. Voor mij heel herkenbaar wat hier gezegd word.




Wat voor INFJ-mannen geldt: veel geldt ook wel voor INFP-mannen zo te zien, terwijl die karakterstructuren ook nog heel erg van elkaar verschillen. Heel herkenbaar: dat het zo belangrijk is om je eigen weg te zoeken op velerlei vlakken, ook met je eigen vorm zoeken in ''mannelijkheid'' en ''vrouwelijkheid''. Vaak resulteert het ook in een dikke schil. Ik ben er zelf geen maar sta er wel mee in contact.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.502
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan