Ms

Inderdaad Maarten, je hoeft niets te zeggen wat je niet wil uiteraard maar dit zie ik wel vaker in mijn omgeving. Mensen hebben het idee dat alles oke is omdat ze door media en omgeving is aangepraat dat je 'niet moet zeuren' en diverse signalen van je lichaam moet negeren want iedereen heeft wel wat en this that and the other thing is heel normaal.

Zo had ik laatst een gesprek met iemand van in de twintig die verklaarde 'helemaal gezond' te zijn en 'nergens last van te hebben'

Toen ik even doorvroeg kwam er toch een lading klachten te voorschijn! Niet normaal meer.

Maar dat vond hij heel normaal en het was ook geen enkel probleem omdat volgens hem heel veel vrienden van hem hetzelfde hadden en hij had het al heel lang. Dus geen probleem en anders nam ie wel wat red bull of desnoods wat cocaïne in het weekend :wink:

 
Oja... Red bull,. Hoe vaak hoor je wel niet, gho ik ben moet/zat even een red bull.. Maar drugs nooit!!

Is het verschil in wezen echt zo groot wat deze twee genoemde in schade aan kunnen richten?

afgezien dat cocaïne zwaar verslavend is betwijfel ik dat.

Verder is op oud jaars avond een vriend van me opgenomen in het ziekenhuis, kreeg erg veel pijn op de borst.

Daar gekomen gelijk naar hart bewaking en ligt er nu nog, werd vernomen een bacteriëel infectie bij/op het hart in eerste instantie.

Op scans zagen ze ook dat zijn aorta rechtsom inplaats van linksom loopt..

Lijkt mij niet direct het probleem aangezien hij "nooit" ergens last van had conditie was er altijd dus de door stroom was er wel.

Maja.. Ik weet nu niet of dat bacteriële definitief is maar dan zal er wel een fikse hoeveelheid antibiotica toe gediend worden.

En dan vraag ik me ook af, in zo'n geval is antibiotica ook wel noodzakelijk geworden zou het niet?

Hij word binnenkort 23 geloof ik, dus knap jong nog.

 
@ Pops

Wat ik in alle bovenstaande terugkoppelingen een beetje mis is dat gewrichtsklachten in je rug en de gevoelloosheid in je bovenbeen kunnen samen hangen met een te traag werkende schildklier die mogelijk veroorzaakt wordt door een niet goede darmwerking.

In mijn geval lag voedselovergevoeligheid de niet optimale darmwerking ten grondslag. Misschien een idee voor je om uit te zoeken of dat dit niet het geval bij je is en een ontgiftingskuur op te gaan starten. Scheelt heel wat van die ellendige onderzoeken. Hier ervaren dat de combinatie van ontgiften en aangepaste voeding de klachten verholpen.

@ iedereen

Hier de afgelopen 2 weken heel veel uitgeprobeerd en dus ook gekookt op basis van stoofpotten en fonds zonder koeienmelk en slagroom. Er is ook nl. een culinaire mogelijkheid om een fond te maken die als basis voor de vette saus dient.

Enkele voorbeelden : een vispannetje op basis van een saus met een getrokken visfond. De saus wordt vervolgens ingedikt op basis van gesmolten boter en eierdooiers die au bain marie gebonden wordt. Voor de smaak hadden we er ook enkele eetlepels witte wijn toegevoegd.

Bruine fond op basis van kalfsbeenderen gecombineerd met b.v. wild- of gevogeltekarkassen. De beenderen en karkassen worden in de grasboter opgebraden met groenten. Achteraf worden kruiden & keltisch zout toevoegd om de smaak te optimaliseren. Pluspunt hiervan is dat fonds als basis voor de sausen heel smaakvol worden en door de combinatie van kalfsbeenderen en kip / wild goed indikt.

 
Lijkt het zo of zijn de 20 jarigen van tegenwoordig qua lichamelijke gezondheid op vergelijkbare niveau als de 70-80 jarigen van nu? Dat zou je haast denken als je leest hoe jong mensen tegenwoordig aan verschrikkelijke kwalen lijden of zelfs al eraan sterven die vroeger alleen bij ouderen voorkwam. Tijd geleden trouwens ook gelezen dat iemand tussen de 25 en 30 jaar een hartinfarct heeft gehad.

Want ik als 22 jarige schrik me wel zo pleuris hier te lezen dat er best veel mensen van mijn leeftijd zijn die zo ernstig en zelfs levensbedreigend ziek zijn.

Vooral dat verhaal van Maarten is heel erg naar.

Verder is ook de conditie van heleboel jongeren erg slecht, soms zelfs nog slechter dan die van ouderen.

Gezondheid,

 
Goede observatie, Gezondheid! Er melden zich hier steeds meer mensen aan van iets boven of onder de 20 met klachten waar de honden geen brood van lusten. Klachten die we voorheen inderdaad toeschreven aan 'de ouderdom'. Dit noemen we dus degeneratie.

Mike

 
Ja er is van de week een marathonschaatser overleden van 27 aan een hartaanval.

Ook een jongen die ik ken een paar jaar geleden aan een bacterie op zijn hart. Ging gewoon slapen en de volgende ochtend dood.

Een meisje hier in de straat van 15 heeft jeugdreuma. En een jongen hier in het dorp klapte vorige week neer. Het bloed liep langs zijn pijpen. Een interne bloeding, kwam vanuit zijn anus naar buiten. Heeft het wel overleefd maar ze hebben niks kunnen vinden.

 
Wauw Debsy, ik hou ervan om gelijk te krijgen, maar met mijn vorig reactie hoopte ik juist dat ik ongelijk kreeg. Helaas is dat niet zo als ik dit allemaal lees.

Denk dat ik ook van zwaar geluk mag spreken dat ik nog op tijd naar WAPF ben overgestapt en dat mijn standaardgewoonte heb gemaakt, want zonder WAPF zou ik met mijn autisme(wat ook zeer ernstig is wegens verregaande degeneratie) zelfs betwijfelen of ik wel langer dan 10 jaar zou leven, zeker met al die verhalen hier over erg jonge mensen van ongeveer of dicht in de buurt van mijn leeftijd, ben er stomverbaasd over.

Gezondheid,

 
@Pops, je schrijft dat je van de trage schildklier nooit last heb en het vergeet.

Ik heb er ook weinig last van maar vergeten doe ik het niet. Ik heb altijd koude handen en voeten en slaap slecht bv.

Bij mij is toevallig geconstateerd dat ik een trage schildklier heb en sindsdien laat ik het controleren. Nu zijn de waardes achteruit gegaan en heb ik een natuurlijk schildklier-medicijn. Als je dan ziet hoeveel inpakt dat heeft op het hele gestel raad ik iedereen aan het een keer te laten controleren.

Ook de darmwerking heeft ermee te maken en die wil ik in topconditie hebben. Na controle geconstateerd dat ik candida heb en een slechte vertering. Daar merk ik eigenlijk ook niets van.

 
@ liesje,

Ja er is wel wat veranderd de laatste tijd, voel me al een week of 2 niet helemaal geweldig, slapen doe ik veeeel en kan dan smorgens nog mijn bed niet uit. Kan ook dingen niet goed opnemen, net of ik het dan niet begrijp, zon wattig hoofd weetje wel.het koud hebben enzo valt wel mee tegenwoordig. Ik ga maandag maar weer eens bloed laten prikken voor de schildklier en gelijk aan de dkt vragen of zij dat dierlijk hormoon kan en wil voorschrijven anders zal ik naar zutphen moeten maar dat is een ontzettend eind weg. Ik slik nu lthyroxine 100 mg maar wil daar vanaf. Ook ben ik op zoek naar het bijnier exctact ik zit al heel de ochtend het stuk van mike door te spitten over bijnier uitputting. Het probleem is mijn schildklier is niet alleen traag maar ook te klein. Het is alweer enkele jaren 8 ofzo dat er eens een foto van is gemaakt, mss dat dat weer zou moeten, daar wil ik het deze week met de dok eens over hebben. Ik weet trouwens dat er nog een test is die ze met bloed prikken kunnen doen maar ik kan dat zogauw op het forum niet vinden ik dacht iets met testen op t4 ipv t3 of andersom....

 
Liesje, ik heb ook jarenlang koude handen gehad maar sinds dit najaar is het zo goed als over. Voorheen werden mijn handen ook blauw maar dat heb ik ook niet meer. Eerst kon ik ook slecht tegen warmte en dat is sinds vorig jaar al flink verbeterd. Nu is het nu jog nuet zo koud maar voorheen kreeg ik beneden de 18 graden al last. Ik hoor ook andere mensen klagen over dat ze het koud vinden en dan ervaar ik dat niet! :D

 
Aanvulling op mijn vorig reactie:

Ik kende ook een autistisch iemand van ongeveer mijn leeftijd(22 jaar, ook erg jong) met wie zo verontrustend slecht met haar gezondheid ging dat ze naar het ziekenhuis moest. Haar gezondheid is verontrustend, vaak koorts, kon gemakkelijk flauwvallen, zeker daar waar veel mensen zijn omdat ze makkelijk overprikkeld raakt en niet alleen was ze vaak erg ziek geweest, maar ze was ook enkele malen zo erg ziek geweest dat het haar leven bedreigde. Ze kwam uit een groot gezin(met veel kinderen) en uitgerekend dat enig autisme-kind uit het groot gezin kreeg de meest nare gezondheidsproblemen eroverheen. Ze was het jongste kind uit het gezin en volgens Weston Price-gedachtegoed als het om degeneratie gaat hebben inderdaad vooral de jongste kinderen uit een groot gezin het meeste te lijden.

Gezondheid,

 
Pops,

Er kan naast de TSH ook getest worden op T4 en T3 hormonen. Het kan voorkomen dat je T4 goed is is maar dat dan toch de omzetting naar T3 (het actieve hormoon ) niet helemaal goed gaat zodat je toch een schildklierprobleem hebt, ook al zijn de TSH en T4 binnen de bandbreedte.

Zijn er echt geen andere artsen in Nederland die armour tyroid wilen voorschrijven? Bij Ron in Zutphen kan je trouwens ook een 24 uurs urine test doen, deze geeft vaak een veel beter beeld van hoe het met je schildklier gesteld is dan de gebruikelijke bloedtests. Bij mij iig wel.

Bijnier extract kan je in Nederland kopen bij vitamientjenodig.nl (E25,5) en in Amerika bij Iherb.com. ($ 14,40)

Of bij mij voor E16,5

Ook heel belangrijk om te weten is dat jouw medicijn, lthyroxine, een synthetische vorm van T4 is maar de vraag is of jouw probleem een gebrek aan T4 is of een gebrek aan T3 doordat de T4 niet goed omgezet wordt naar T3.

Extra T4 (lthyroxine) heeft in dat geval nauwelijks zin en zal dan ook je symptomen niet of nauwelijks verbeteren. Het kan er zelfs erger van worden.

 
@ Pike

Terecht dat je dit alles opmerkt, Pops woont volgens mij in België en dan is het maar de vraag of dokters met Armour Thyroid werken.

@ Pops

Quote:
volgens mijn dokter kan ik jodium slikken zoveel ik wil, het word toch niet opgenomen omdat hij dus helemaal niet werkt, ben dus aangewezen op hormonen, waar ik dus helemaaaal niet blij mee ben. Heb er verder weinig last van hoor.


Zelf vraag ik me af of een jodiumtekort of onvoldoende opname van jodium door je lichaam al dan niet aan de basis ligt van je klachten op dit moment.

Symptomen van een jodiumtekort zijn breekbare nagels, koude handen en voeten, droge huid, een verhoogd cholesterolgehalte, spierkrampen en –zwakte, slecht geheugen, opgezwollen ogen en gewichtstoename.

Neem je nog altijd veel noten, zaden en spelt ? Een overgevoeligheid hiervoor kan een goede darmwerking in de weg staan. In je lijstje ontbreken ook vis & eieren als leveranciers van jodium.

Met betrekking tot de artsen kan dr. Hertoghe voor het schildklierhormoon heel interessant voor je zijn. Bijgaand een informatieve link over haar manier van werken.

http://denieuweeyeopener.blogspot.be/2013/03/hoe-werkt-mevrouw-therese-hertoghe.html

 
@ pike vivianne

Bedankt voor de tips. Ja ik woon idd in belgie. Niet ver over de grens hoor. Ga ik eens even verder mee aan de slag. Ik heb de laatste weken mijn ochtendtemperatuur gemeten en die is telkens onder de 36. Noten en zaden eet ik niet meer eigenlijk, af en toe wel spelt wafels met tahin nog maar denk dat ik de tahin ga vervangen voor kz en boter. Vis en rauwe eieren eet ik ook .Oeps zitten op het ms topic over schildklier....

 
@ Pops

Maakt niet uit. Lijkt op een te traag werkende schildklier. Hier maken we altijd de combinatie van Keltisch zout en grasboter wat beter is dan sesamzaad als basis voor een saus. Hier hebben we ook baat van edelstenentherapie naast de aangepaste voeding.

 
Dit las ik net op schildklier.nl :

http://www.schildklier.nl/hypothyreoidie/behandeling-hypothyreoidie/combinatietherapie#.UspyvH-9KSN

De aanbevolen verhouding L-T3/L-T4 wordt geadviseerd tussen de 1:13 en 1:20. Het gebruik van de in de markt beschikbare combinatietabletten wordt afgeraden, vanwege de ongunstige verhouding van de schildklierhormonen. ( ze gaan hier uit van synthetisch hormoon denk ik?)

Een slow-release L-T3 heeft verreweg de voorkeur, maar is vooralsnog niet verkrijgbaar.

Morgenvroeg moet ik naar mijn hd voor bloed te prikken en ik wil het met haar hier eens over hebben., eens kijken of zij ervoor open staat....

 
Niet te geloven, uitslag bloedtest gehad...alles was goed. Schildklier toppie. Maar....cholesterol iets te hoog en jawel vit d te laag??? IK die zo braaf levertraan inneemt al meer dan een half jaar, de gefermenteerde, oke ik vergeet het wel eens een dagje maar dan nog... 8O

 
hoi Pops: over je vitamine d-status: lees ook eens deze rubriek door: https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-d-3

Oja, je hebt ook magnesium nodig om vitamine d op te kunnen nemen.

Ook belangrijk om daar naar te kijken.

En: het schijnt (ik heb er geen verstand van) dat je beide vitamine D-metabolieten moet laten testen: zowel Vit.D3(25-OH) als de Vit.D 1,25-dihydroxy

Bij afwijkingen bij de tweede test, dan heeft je lichaam door auto-immuunproblemen moeite om zelf vitamine d aan te maken.

Over schildklierproblemen: er is ook zoiets als subklinische hypothyreoidie.

Dat komt dus niet uit de standaardtesten naar voren als je de standaardreferentiewaarden als referentie neemt.

Oja ik wil je niet bangmaken: maar aan de andere kant kan deze info je misschien ook helpen:
Quote:
Microscopische studie van Brorson & Brorson (2001); Aanwezigheid van Borrelia in het hersenvocht van tien op de tien MS patiënten.

http://www.lyme-ms-pathology.com/ms-spinal-fluids-ten-of-ten-positive-for-borrelia.html

http://www.lymeneteurope.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=5180

Ik heb begrepen dat 1 op de 10 lymepatienten in elk geval problemen heeft met de vitamine d-huishouding (dit vertelt o.a. lyme-arts klinghardt):
Quote:
De door Lyme geïnfecteerde lymfeknopen produceren abnormale hoeveelheden 1,25 dihydroxy vitamine D

Hier meer daarover: http://desiree.rover.holoversity.eu/wp-content/uploads/2011/01/Lyme-Klinghardt.pdf

Geen idee hoe dat dan precies zit hoe je daarmee om moet gaan, maar niet onbelangrijk om je te verdiepen.

 
@ lievergezond, bedankt voor het meedenken. :lol:Magnesium citraat neem ik, dus dat kan het niet zijn. Lyme is gecontroleerd is het ook niet, in hersenvocht was zelfs geen ontsteking te zien, gelukkig maar....Schildkler is voor nu goed, ook al had ik al drie dagen mijn medicijnen niet op ( lthyroxine)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.923
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan