Ms

Beste Lievergezond,

Wat een frappant artikel. Ik herinner me een ander artikel van een Nederlands

natuurgeneeskundig arts (die als gewoon arts begon) van vorig jaar waarin ook het verband tussen ontstekingen, wortelkanaalbehandelingen en kanker / MS gelegd werd. Zijn onderbouwing ging uit van een verstoorde Omega 3 / 6 verhouding. Zoals we hier met zijn allen weten, houdt de gevestigde orde vaak veel informatie achter.

Hier in valt er meer en meer op zijn plaats. Enkele jaren terug onderging mijn moeder (heeft kwikvullingen) meerdere behandelingen aan haar wortelkanalen. Anderhalf jaar terug werd bij haar borstkanker vastgesteld. Mentaal was het heel zwaar voor haar maar we hadden het geluk dat ze erop tijd bij waren. Vandaag gaat het heel goed met haar en ze geniet nog meer van het leven dan vroeger.

In 1974 overleed mijn oma aan MS. Ik was toen een kind van nog geen 4 en het beeld van de rolstoel en dat we haar hulp moesten bieden zal me altijd bijblijven. In de tijd dat oma jong was, was er nog geen genetisch gemanipuleerde tarwe in omloop en vandaar dat ik in haar geval de oorzaak niet volledig in de voeding zoek.

 
Hoi Vivianne, ik ben blij dat je iets aan dat artikel had, ondanks de misere die jouw moeder en oma hebben moeten ondervinden van de ziekten die je noemt.

Had je oma wel kwik in haar mond toen jij nog geen 4 was?

Of kun je dat niet meer achterhalen?

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk deze link had willen plaatsen ipv die hierboven: http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-–-06-februari-2011/ (dat is de link naar de uitzending waarin Hal Huggins dat zei over de relatie tussen kwik en MS).

Excuus.

 
Quote:
Women with Multiple Sclerosis experience high rates of cardiovascular disease



Sunday, February 24, 2013 by: Katie BrindAmour

As if Multiple Sclerosis (MS) weren't bad enough, the condition and its complications seem to affect women disproportionately. Women are twice as likely as men to suffer from MS, and recent research indicates that women with MS are also more likely to experience cardiovascular disease than men with the same condition. On the whole, individuals with MS are more likely than the general population to experience heart attacks, strokes, and heart failure.

http://www.naturalnews.com/039232_Multiple_Sclerosis_women_cardiovascular_disease.html#ixzz2MUgUq6J6

 
Quote:
Oestriol is een erg belangrijke anti-oxydant die de gezondheid/het zenuwstelsel van de moeder en de foetus (tijdens een eventuele zwangerschap) beschermt. Ook beschermt dit hormoon een vrouw voor depressies en tegen MS.

(boek: "mastering leptin" van byron j. richards, p. 298/299).

Zou dat 1 van de redenen kunnen zijn dat MS vaker bij vrouwen voorkomt?

Zie hier de relatie tussen vrouwelijke hormonen en een vitamine d-opnameprobleem: herkenbaar bij een aantal vrouwen met ms: https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-d-2

Overigens is de relatie tussen hart-vaatproblemen en vrouwelijke hormonen en tekort eraan helder (dit ivm mijn laatste bericht).

 
Progesteron en pregnenolone bevorderen het herstel van de myeline. De myelineschede, die zenuwcellen beschermt wordt beschadigd bij neurologische problemen als MS: in: Menopauze van dr. Lee. p. 84. Progesteron is volgens professor Etienne-Emilie Baulieu (Frankrijk) een neurosteroide. Hersenen hebben een twintig maal hoger progesterongehalte dan het bloed.

 
Een tijd geleden heb ik een filmpje gezien (paar jaar geleden, dus geen flauw idee meer waar) waarin ze lieten zien dat kwik (o.a. in vaccins) de myeline (omhulsel/bescherming van de zenuwen) als het ware opvreet.

Dat zou de beschadiging o.a. zijn zoals bij autisme. Vroeggeborenen krijgen een paar spuiten en als je pech hebt worden je zenuwomhulsels aangetast/weggevreten waardoor allerlei neurologische problemen. Ze heeft ook al lang mannelijke kenmerken (beharing op plekken waar het niet hoort o.a.) dus waarschijnlijk oestrogeendominantie. Ook kreeg ze als pubertje borstaanzet/groei en dat is zelfs afgenomen. Ze heeft zo'n cup AA klein.

 
Over lichaamseigen progesteron (dus niet het synthetische progesteron) irt multiple sclerose:

Quote:
Progesteron stimuleert de groei van neuronen en gliacellen. Het is ook van essentieel belang bij de vorming van de myelineschede, die de zenuwvezel omhult.


(boek Sylvie Demers p. 92)

Quote:
Bij bepaalde aandoeningen van het centrale zenuwstelsel wordt de myelineschede geleidelijk aangetast, zoals bij multiple sclerose (MS).

De oorzaken van deze aandoeningen zijn echter nog niet bekend.

Aangezien progesteron een essentiele rol speelt bij de aanmaak van de myelineschede kunnen we ons twee belangrijke vragen stellen:

-Bestaat er een verband tussen een progesterontekort en bepaalde aandoeningen waarbij de myelineschede wordt aangetast?

-Zou progesteron een heilzame werking kunnen hebben?



(boek Sylvie Demers p. 94)

Quote:
Vitamine d-tekort kan ook samenhangen met een vitamine d-opnameprobleem, veroorzaakt door een laag oestradiolgehalte (vrouwelijk hormoon) in met name de (pre-)menopauze bij vrouwen.

In: De kracht van vrouwelijke hormonen van prof. dr. Sylvia Demers, p. 265.

Quote:
Oestriol (vrouwelijk hormoon) is een erg belangrijke anti-oxydant die de gezondheid/het zenuwstelsel van de moeder en de foetus (tijdens een eventuele zwangerschap) beschermt. Ook beschermt dit hormoon een vrouw voor depressies en tegen MS. Uit: boek: "mastering leptin" van byron j. richards, p. 298/299).

Mastering leptin, p. 299:

Quote:
Higher levels of estriol protect against MS, whereas higher estradiol may actually promote MS. Treating women who have MS with eight milligrams of estriol per day, a dose similar to pregnancy levels, significantly reduces the problem of MS. Researchers found that brain imaging showed significantly ferwer brain lesions in women with MS while they are taking estriol. When estriol was resumed, brain lesions went away again. Thus, the lack of estriol is a major finding relating to autoimmune disease.


Quote:
Women who have seizures prior to menstruation have lower levels of estriol, whereas women who have seizures at any time of the month have lower estriol and lower progesterone.


Quote:
Another interesting study found that estriol was able to stop toxin induced injury to brain cells, acting as an antioxidant in the brain, almost twice as effectively as estradiol.

This study showed that estriol protects dopamine receptors.


Het lijkt haast wel dat bij MS het onderliggende probleem de natuurlijke vrouwelijke hormonen zijn als je alles op een rijtje zet: hart- en vaatproblemen, vitamine d-opnamegebrek en de schade die tekorten aan de juiste vrouwelijke hormonen toebrengen aan de myelineschede/hersenen.

Zou er een relatie zijn tussen MS en anticonceptiepilgebruik?

De anticonceptiepil bestaat uit synthetische vrouwelijke hormonen, die mogelijk een zeer slechte uitwerking op de natuurlijke vrouwelijke hormoonhuishouding heeft.

 
Bij 1min15 zegt Thomas Levy dat hij ging lezen in zijn neurologieboek en daar in de eerste paragraaf stond als belangrijk kenmerk dat mensen met MS hun vermogen om te zweten verloren hebben. Hij zegt:
Quote:
¨Does that ring any bell? It basically means these people have lost their ability to get rid of the garbage in their body, especially mercery.¨


Je moet het wel heel langzaam opbouwen!


Quote:
Healing Health Ailments and The Power of Vitamin C by Tom Levy, M.D.

Published on Jun 19, 2013

Tom Levy, M.D., is a board-certified cardiologist and a bar-certified attorney. After practicing adult cardiology for 15 years, he became aware of the enormous toxicity associated with much dental work, as well as the pronounced ability of properly administered vitamin C to neutralize this toxicity. He has written three books on the wide-ranging properties of vitamin C, addressing its ability to neutralize all toxins and resolve most infections, as well as its ability to resolve or substantially curtail many chronic degenerative diseases, including cancer and coronary heart disease. Additional books have addressed optimal nutrition, the specifics of dental toxicity, especially root canals, and the importance of glutathione as an antioxidant inside the cells of the body and as an important partner to vitamin C in the antioxidant matrix of the body.


 
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-10/afot-sms100713.php
Quote:
Sending multiple sclerosis up in smoke

Tel Aviv University researchers find chemicals in marijuana could help treat MS

In a new study published in the Journal of Neuroimmune Pharmacology, Drs. Ewa Kozela, Ana Juknat, Neta Rimmerman and Zvi Vogel of Tel Aviv University's Dr. Miriam and Sheldon G. Adelson Center for the Biology of Addictive Diseases and Sackler Faculty of Medicine demonstrate that some chemical compounds found in marijuana can help treat MS-like diseases in mice by preventing inflammation in the brain and spinal cord.


 
http://www.fonteine.com/ontstekingen.html in deze link notabene van ron las ik dit ,

Aanjagers van ontstekingen

,- Hoge dosis omega 6 vetzuren (linolzuur)

- Rood vlees, met name varkensvlees

- Overdaad aan dierlijke eiwitten

- Stress

- Geharde vetten (transvetzuren)

Vermijden.

En aangezien ik ontstekingen wil voorkomen ivm ms ( nog niet, maar er wordt aan gedacht) weet ik het even niet meer. Zit ik net lekker aan de rauwe melk, kefir ,boter stoofpotjes bottenbouillon e.d....Het gaat dus om de overdaad aan dierlijke eiwitten en het rood vlees he,de rest weten we.

Dus wie heeft er tips?

 
Ja Ron is een beetje anti rood vlees en heeft zelf blijkbaar last van (rauwe) melk.

En wat is een overdaad aan dierlijke eiwitten? Overdaad is nooit goed dat is duidelijk maar dat geld voor alles natuurlijk.

 
@pike ja overdaad schaad,maar als ik hier af en toe lees wat sommigen aan vetten (slagroom in de yoghurt bv) naar binnen werken weet ik het allemaal even niet meer, wat nu een beetje een richtlijn zou zijn.

 
Dat zijn de vetten he waar je het nu over hebt. Het artikel van Ron gaat over de eiwitten.

Misschien gewoon geen varkensvlees eten?

 
Het teveel aan eiwitten word omgezet is glucose, glucose daar door verhoogde insuline niveau= ontstekingen bevorderd, dus ligt het probleem bij dierlijke eiwitten of van glucose/suiker.

Ad adviseert altijd een eiwit inname van 1,5 a 2 G eiwitten per kg vet vrij lichaams gewicht per dag.

 
@pike varkensvlees eet ik al niet, maar slagroom melk en yoghurt enzo zijn toch ook eiwitten??? Ik heb trouwens een tijdje ( niet zo heel lang, nog geen half jaar) zon beetje aan de rawfood gezeten met veel fruit, zou ik daardoor teveel glucose gehad kunnen hebben en daardoor ontstekingen?

 
Pops, Ron fonteine geeft hele andere voedingsadviezen dan wij hier doen. Het is heel ergens anders op gebaseerd. Ik denk dat je voor die ontstekingen het beste je darmen kan genezen, daar ben ik een keer iets over tegen gekomen voor o.a. Ms (dacht ik) (het is niet het enige voor Ms waar ik aan zou werken goed je hersenen voeden lijkt me zelf ook goed).

En slagroom heeft niet zoveel eiwitten, als het goed is net zoveel als boter. Melk en yoghurt hebben dat wel. Maar 1,5-2 gram per kilogram lichaamsgewicht is behoorlijk veel. 100 gram vlees bestaat bijlange na niet uit 100 gram eiwitten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan