Ms

Oke dus met mijn kippen botten bouilon ( kan nog niet aan runderbotten komen maar ben zoekende) en stoofpotten zit ik goed dus? Die nog wat meer dan de melkprodukten waarvan ik nu op ongeveer een kleine liter p dag zit alles bij elkaar. Ik gebruik zon 4 liter per week wat toch niet zo heel veel is dacht ik. Bedankt in ieder geval voor het meedenken en de tips. En nee bang voor vet ben ik nooit geweest... :D

 
Ligt eraan wat je verder nog aan je bouillon toevoegt. Kip is mager, dus je zult daarvoor moeten compenseren met bijv. room. Kijk uit voor mager witvlees, zoals bijv. kip, konijn of kalkoen!

Mike

 
Pops.

Als ik vasten breek met halve liter melk met 2 rauw eieren dan doe ik voor dat ik een slok neem een hap roomboter die smelt in m'n mond een beetje en dan een slok melk dus en vaak met 2 slokken is de klomp boter weg, zo eet ik denk ik iets van 25g boter weg naast het vet in de melk.

Mijn vlees eet ik met een eet lepel, stukje vlees er op en een schep vette sju (meestal niet afgeblust ofzo dus gewoon goed vet dus)

Is de sju eerder op aan't vlees.. Dan is het te weinig vet :D hoeveel ik hier aan vet eet weet ik niet goed maar 50g is het makkelijk denk ik. En dan gooi ik ook nog 'sju' over de groenten.

Ik eet ook nog wel eens een spelt kiem broodje.. :oops: zo,n plakje brood bevat wel veel kh, 20g heb ik berekend maar ik doe er zo tussen de 50/ 60 G roomboter op en 40/45 g kaas van remmeker

Ik lijk erg van het wegen waarschijnlijk maar als je je voeding ZO veranderd als dat ik dank zij Janse/mike/Julie gedaan heb is het best belangrijk om idee te hebben wat een visuele hoeveelheid ongeveer weegt om niet onbewust in tekorten te komen.. En natuurlijk is honger een goed signaal tegen tekorte maar alles is nieuw en wegen helpt in het begin goed omdat je dan vaak te snel denkt 'ik eet nu genoeg vet' . En dan ga je wegen en valt het aardig tegen.

Edite:

Ik lees net van je bouillon/soep daar gooi ik ook nog een klomp boter in en eerst volgende keer zal dat ossenwit zijn.

 
Quote:
Is de sju eerder op aan't vlees.. Dan is het te weinig vet


:mrgreen:

En het is nog waar ook! Ik heb nooit van droog voedsel gehouden en heb dus ook nooit echt veel met brood en noten gehad. Maar droog vlees is ook nooit mijn ding geweest. Ik overlaad dus het liefst alles met bergen vette jus.

Mike

 
Ja vroeger kon ik de rundvlees (draadjes vlees) met dat waterige croma sju zowat niet door m'n strot krijgen (en ik overdrijf niet!)

Nu goed vlees is al een wereld verschil, en ook nog beladen met vet gaat super, zou m'n lichaam dat droge vlees toen de tijd gewoon niet binnen gehad willen hebben? Wie weet..

Noten is ook nooit mijn ding, maar dat spelt kiem broodje.. Dat is nog het punt, vind dat echt lekker en die ene is dan ook genoeg, zat zelfs, maar die ene is toch wel moeilijk links te laten.

 
Voeren ze koeien aan koeien?? 8O hoe, in de brok ofzo?

Naja, als ik echt een keer definitief in ketose wil zal die er wel uit moeten dacht ik.

Nu zal ik een beetje op een rand liggen moeken en dat is voor een stabiel in metabolisme misschien ook niet gunstig?

 
Quote:
En aangezien ik ontstekingen wil voorkomen ivm ms ( nog niet, maar er wordt aan gedacht) weet ik het even niet meer.


Hoi pops, heb je veel klachten en lijkt het idd MS te zijn? En hoelang eigenlijk al?

 
@ mike bedankt voor de tip, ik dacht dat het vet vd kip bouilon ook goed was, dus daar ga ik voortaan een flinke hoop kokos olie of roomboter bij doen.

@ maarten. Sinds juni zijn ze aan het onderzoeken, maar ik heb volgens de artsen geen ms ( nog niet) maar ze willen het wel in de gaten houden,dmv scans. Ben ik niet gelukkig mee ook omdat ze dan elke keer contrast vloeistof inspuiten... ik heb gelukkig geen ontstekingen in hersenen maar wel op de rugwervel, en een gevoelloos bovenbeen, hoewel dat wel aan het bijtrekken is.Ook veel andere belangrijke symptomen heb ik niet, dus ze weten eigenlijk niet goed wat het dan wel is, maar ik zeg maar als ik zo 85 wordt vindt ik het prima, ik voel me prima nu :mrgreen:.

Zo zal me nu eens in het feestgedruis storten. Iedereen een fijn uiteinde en tot morgen haha

 
Wat een interesant topic...is er ook een link tussen fibromyalgie en ms? lijkt me haast wel he. Aan mijn moeder's kant van de famillie komt veel ms voor, haar vader had het en zijn tweelingbroer en hun moeder is eraan gestorven op 45 jarige leeftijd. Ook in een tijd waarin er nog geen bewerkte voeding was..

Ik heb fibromyalgie in erge mate en mijn moeder en 2 nichten het ook,zij het in iets mindere mate.

 
Als er een link is tussen fibromyalgie en MS, dan ligt bijnieruitputting hieraan ten grondslag. Fibromyalgie is nl. een symptoom van bijnieruitputting.

Mike

 
Quote:
Vlees krijgt tegenwoordig de schuld van alles, maar kijk eens naar wat dieren in de Amerikaanse vleesindustrie gevoerd krijgen:



Ik ben bang dat de beerput in de diervoeding ook groot is. Formaline schijnt ook een mooie bewerkingsstof te zijn. 8O

 
Mischien wordt het MS als de bijnieruitputting te ernstig wordt...ik ga kijken of ik nog meer info kan verzamelen erover.

 
Pops,

Lekker je rauwe melk blijven drinken, doe er gewoon een flinke scheut slagroom bij en 1 of 2 eidooiers, dan heb je vet bij je eiwitten.

En in je soep kun je naast de kokosolie en roomboter ook een bekertje creme fraiche doen of volle yoghurt.

Kan ook in de stoofpotten trouwens, heerlijk vet, vetcool.

Wij eten op dit moment gerechten die je met een lepel naar binnen moet eten, veel vet vocht dus, lekkere stoofpotten, bouillons.....

De smoothie drinken we wel hoor.... :wink:

Lia

 
@poekie

Ik maak ook wel eens rauwe melk een klein beetje warm, meer het koude eraf waarin ik dan een flinke eetlepel kokosvet doe, dat is denk ik ook goed? En vreselijk lekker :mrgreen: maar hoe doen jullie dat met creme fraice slagroom en volle yoghurt? Kun je dat ook krijgen gemaakt van rauwe melk, of is gewoon biologisch ook goed? Ik heb laatst wel yoghurt gehaald waar ik normaal mijn melk haal, die was heeeeerlijk. Maar een klein beetje verhit volgens de winkel. Wat ik ook wel eens doe is de room vd melk scheppen en door de yoghutr of kefir, nammie, maar is dat ook vet genoeg, en yogurt zijn toch eiwitten? Sorry maar ik zie even het verschil niet meer van eiwitten en vetten, dus zoals ik het nu zie zijn dierlijke produkten melk kefir yoghurt etcetera eiwitten die ik dus nog met extra vet met aanvullen?

 
Pops, je hebt al een link gekregen naar een voedingsmiddelen tabel, daar staat in hoeveel eiwit, Kh en vet een voedingsmiddel bevat. Ook kun je zo bij benadering berekenen wat je vetinname is en hoeveel E & kh je binnenkrijgt. Slagroom van je melk afscheppen is natuurlijk super, maar biologische slagroom kan ook, vet alleen heeft niet zo te lijden onder de pasteurisatie. Kefir met slagroom, yoghurt met eigeel, melk met kokosolie, vette soep, vette saus, leef je uit.

 
Pops.
Quote:
maarten. Sinds juni zijn ze aan het onderzoeken, maar ik heb volgens de artsen geen ms ( nog niet) maar ze willen het wel in de gaten houden,dmv scans. Ben ik niet gelukkig mee ook omdat ze dan elke keer contrast vloeistof inspuiten... ik heb gelukkig geen ontstekingen in hersenen maar wel op de rugwervel, en een gevoelloos bovenbeen, hoewel dat wel aan het bijtrekken is.Ook veel andere belangrijke symptomen heb ik niet, dus ze weten eigenlijk niet goed wat het dan wel is, maar ik zeg maar als ik zo 85 wordt vindt ik het prima, ik voel me prima nu


Ik vroeg dit omdat ik meende te herinneren dat je in je voorsteltopic zegt nergens last van te hebben en gewoon zo gezond mogelijk wil eten, dat was 2 maanden geleden.

En nu kom je met een misschien geval van MS?? Wat ze blijkbaar al sinds juni aan het diagnosticeren zijn?

Waarom zij je toen niet dat je met wat vreemde klachten loopt die (wat het ook wezen mag) vrij ernstig kunnen zijn?

 
:D@poekie bedankt voor de duidelijke tips, ik heb niet zoveel met tabelletjes enzo, al dat gereken en geweeg....

@maarten, klopt wat je zegt ik heb mss mijn voorsteltopic wat te snel gedaan, had er eigenlijk geen idee van hoe belangrijk het hier is om ALLES door te geven. ik ben in augustus nog naar een prof in leuven geweest en daar kwam uit dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken, vandaar dat ik het niet had vermeld. Mijn trage en te kleine schildklier heb ik ook pas later vermeld. ik heb daar nooit last van dus vergeet ik dat weleens. :?

 
Pops.

Nou, je hoeft niet ALLES te vermelden, er is nog zoiets als privacy :D

Maar in je voorstel zij je dat je "eigenlijk nergens last van hebt" en als je het dan nu over MS symptomen hebt snap ik dat niet, maar dat is verder je eigen strijd natuurlijk.

 
Pops, dat jij niks hebt met tabelletjes en zo blijkt wel, maar jezelf inzicht verschaffen in wat je in je mond stopt lijkt me behoorlijk essentieel. Ik weeg ook niks, maar weet wel dat er in yoghurt niet alleen maar eiwitten zitten. Het lijkt mij van belang dat je zelfredzaam wordt, zodat je dit niet meer gebeurt:
Quote:
ik zie even het verschil niet meer van eiwitten en vetten, dus zoals ik het nu zie zijn dierlijke produkten melk kefir yoghurt etcetera eiwitten die ik dus nog met extra vet met aanvullen?


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan