Ms

Quote:
Ik heb trouwens een tijdje ( niet zo heel lang, nog geen half jaar) zon beetje aan de rawfood gezeten met veel fruit, zou ik daardoor teveel glucose gehad kunnen hebben en daardoor ontstekingen?


Teveel glucose zeker weten, of je er toen echt meer last van had kun je zelf het best zeggen denk ik.

 
Ik vond 1,5-2 gram al veel ik had gehoord je lichaam gewicht keer 0,8. Maar dat kan nooit het verschil zijn tussen gewoon lichaamsgewicht en vetvrij lichaamsgewicht. Ik zie er echt niet uit alsof ik zo veel vet heb :D .

 
Ja ik heb wel het idee dat het minder wordt nu, op een paar dagen geleden na toen voelde ik die ontstekingen op mijn rugwervel weer opspelen, maar had toen weer meer suikers op, alcohol, en honing in de yoghurt e.d. Toen ik in nov tegen mijn neuroloog, die zelf zei dat het precies wat minder was met de ontstekingen, vertelde hoe ik dat voor elkaar had gekregen (ik kan mijn mond dan niet houden :mrgreen:) keek ze nogal bevreemd van hoe kan dat nu met voeding, jaja die reguliere artsen he :?

 
Mijn advies(niet zelf ontdekt hoor,even voor de juistheid)is gebaseerd op een eiwit inname die voldoende is voor alle processen waar eiwitten voor nodig zijn EN opbouw en behoudt van vet vrije massa. Verder is dit niet teveel om uit ketose te geraken.

Een continu teveel aan eiwitten stimuleert teveel en te vaak m-Tor en dit is in verband gebracht met o.a kanker.

Echter,het schijnt zo te zijn dat de m-Tor stimulatie in ketose (maar wel door eiwitten dus)de spiergroei stimulert zonder het proces richting kanker te stimuleren(op lange termijn).

En je blijft in ketose wanneer de insuline spiegel laag blijft voornamelijk door de regulatie van KH inname. En juist het laag houden van deze factoren heeft heel veel gezondheids voordelen of anders gezegd en teveel aan glucose en insuline (continu en op lange termijn) heeft heel veel invloed op het ontstaan van ziektes.

Ook belangrijk om in de gaten te houden door welke voedingsmiddelen je de eiwit inname reguleerd.

ad

 
Die inname gaat het nu net om, ik heb altijd begrepen dat dus dierlijke voedingsmiddelen dus ei melk yoghurt slagroom vol eiwitten zit, dus nu weet ik niet meer watik wel en niet moet eten om dus ook weer niet teveel binnen te krigen. Als ik nl hier de voeding doorlees zit dat toch vol dierlijk eiwit?? HELP 8O

 
Hallo pops.

Je hebt zoiets als www.voedingswaardetabbel.nl daar kijk je dan bij bv rundvlees, en zie je dat dat per 100G vlees iets minder dan 25G eiwitten bevat, eieren per 100g 12,5g eiwitten, en zo kun je alles vinden :)

Als je nog honger hebt terwijl je al aan je draaglijks eiwit inname zit, weet je dat je te weinig vet eet.

 
Wat ik mis in de antwoorden tot nu toe is de nuance dat het MAGERE eiwitten zijn die ontstekingsbevorderend zijn. Hiermee bedoel ik: eiwitten zonder voldoende ondersteunende vetten. Het menselijk lichaam beschouwt eiwitten zonder voldoende vetten als gifstoffen en zal dan ontstekingsmechanismes ontwikkelen om zich hiervan te ontdoen. Eet dus altijd meer vetten dan eiwitten!

Mike

 
Quote:
Wat ik mis in de antwoorden tot nu toe is de nuance dat het MAGERE eiwitten zijn die ontstekingsbevorderend zijn.


Dat is correct.Maar het mag ook een bekend feit zijn op dit forum .

ad

 
De kracht van de herhaling. We moeten er niet van uitgaan dat bepaalde kennis gemeengoed is. Was dat maar waar, maar we moeten nog steeds heel veel telkens weer opnieuw uitleggen.

Mike

 
Mike.

Quote:
Als je nog honger hebt terwijl je al aan je draaglijks eiwit inname zit, weet je dat je te weinig vet eet.


Dit was toch vrij duidelijk dat er zoveel vet als nodig bij gegeten moet worden?

 
Jij hebt het uitsluitend over het hongergevoel. Ik leg uit dat als je te weinig vetten eet eiwitten giftig kunnen worden. Ze vergiftigen letterlijk het bloed en dat gaat veel verder dan een hongergevoel alleen. Jammer dat Ron Fonteine deze nuance niet vermeldt.

Mike

 
Maarten heeft gelijk. En,zoals nu wel vaker blijkt heerst er nog steeds de angst voor vet.Ofwel voor de gezondheid ofwel voor de gezondheid.

Zelf,nogmaals,bepaal ik mijn eiwit inname op de boven genoemde factoren en voor de rest is het vet regulatie door mijn honger gevoel.De ene dag meer de andere minder.En ik blijf hierdoor gewoon op gewicht.En wat mis ik? In ieder geval niet de KH. Deze neem ik in als bijkomstigheid.Zeer zeker minder dan 50 gr per dag.

ad

 
Ja maar wat is dan dat vet??? Ik ging ervan uit dat rauwe melk kefir eigeel ook vetten zijn, sorry hier maar ik weet het nu echt even niet meer. Magere eiwitten die eet ik niet, tenminste niet dat ik weet, pak altijd alles rauw en onbewerkt. Dus kunnen jullie aub wat voorbeelden geven van vet?

 
Dus niet de kokos vet en rode palmolie die eet ik regelmatig, maar hoe zit het dan met roomboter dat is toch vet met eiwit?

 
Ja Mike,

Maar het is toch het honger gevoel dat (ik)reguleert hoeveel vet ik eet.En wanneer je daarbij controle houdt over de eiwit inname zou alles goed moeten verlopen, er zou dan voldoende vet inname moeten zijn.Voorwaarde is dat er geen angst voor VET bestaat.

ad

 
Oja en honger heb ik eigenlijk nooit meer, zelfs smorgens niet, dan neem ik vaak alleen wat kefir of melk met een stuk kaas

 
ad,

Jij maakt koppelingen die niet iedereen hier nog heeft gemaakt. Leptine regelt het verzadigingsgevoel, hoe minder leptine hoe minder honger je hebt omdat er voldoende vet binnen komt. Vet wordt dan je brandstof en zo hoort het ook. Eet je echter te weinig vet, maar heb je wel een relatief hoge inname van (magere) dierlijke producten, dan is er onvoldoende vet in het systeem om je te beschermen tegen eiwitvergiftiging. Je hebt dan EN constant honger EN je raakt vergiftigd. Natuurlijk krijgen dan de dierlijke producten de schuld van de klachten, terwijl het vetgebrek is wat hieraan ten grondslag ligt.

Mike

 
Pops,

De makkelijkste manier om meer vetten dan eiwitten binnen te krijgen is door vette sauzen, vette stoofpotten en/of soepen te maken. Niet voor niets leg ik voortdurend de nadruk op wat ik VET VOCHT noem.

Mike

 
Mike,

Vergeet in het hele verhaal echter de lichaams vetten niet.Natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid vet die men heeft zal het percentage dat jij aangeeft(verhouding vet en eiwitten),tijdelijk,toch gunstig zijn.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.077
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan