MS en vitamine D en Calcium

Poekie

Administrator
Onderstaande link ben ik opgekomen via de nieuwsbrief van Ron Fonteine / www.leefbewust.com

Ron schrijft in zijn nieuwsbrief:

Van iemand die mij volgt op twitter kreeg ik nog deze links.

Een verhaal van een MS patiente die veel zaken kon verminderen door voldoende suppletie van vitamine D (5000IE per dag)

http://www.vitamindandms.org/indutch/mijnms/mijnms.html

http://www.vitamindandms.org/links/link.html

Moest gelijk aan jou denken, Dirtsa

En hier nog een paar links uit diezelfde nieuwsbrief:

Over de onzin van griepvaccins:

http://bit.ly/rqS7jH

http://bit.ly/queiod

Over de onzin van borstkankeronderzoek / mammografie.

Een meta analyse van het Cochrane instituut waaruit bleek dat je voor elke vrouw die je redt je er weer 10 in gevaar brengt en onnodig beschadigt.

http://bit.ly/seCJOt

 
Dankje Poekie, ik krijg ook altijd de nieuwsbrieven van Ron.

Over vit.D is al jaren veel te doen, ook op het msweb forum. Meestal niet te volgen,( het gaat over de vershillende bloedtesten/waardes/wat er in de pillen zit etc.. en ik ben nog geen ms ers tegen gekomen die zijn genezen door de inname van heel veel vit.D. Ik volg het wel, oppervlakkig. En probeer zelf zoveel mogelijk iedere dag buiten te zijn, meer cholesterol toe tevoegen aan mijn voeding en ik heb de levertraan, nu met de boterolie.

 
Hallo Dirtsa,

laatst zei je ergens in een post dat je gedroomd had over iemand die liep te zwalken als een dronken persoon en dat je toen moest denken aan MS. Dus zei je, moet ik mijn lever gaan reinigen.

Ben je daar nog mee verder gegaan?

 
Ja, leuk dat je daar naar vraagt. Ik was natuurlijk al steeds meer aan het denken richting de lever. Ik ben er nu steeds meer van overtuigd dat ik daar mee bezig moet. Dus niet mijn darmen, wat ik jaren en jaren heb gedacht.

Ik denk dat ik dit niet voor niets voor mij zag, midden in de nacht.

( een buurman deze week vroeg of het niet gewoon Erik was die ik 's nachts had gezien :D )

Ik heb de symptomen allemaal opgeschreven, ik heb binnenkort een afspraak met de huisarts, gewoon even bijkletsen, en wil hem dit lijstje laten zien, en hem vragen waar hij aan denkt bij deze symptomen.

Ben benieuwd wat hij zegt.

En ik wil zeker de discussie met hem aangaan of hij niet ook denkt dat het wel eens zinvol zou kunnen zijn bij MS patienten eerst eens bezig te gaan met heling van de lever.

Ik eet verzadigd vet/rauwe melk/eidooiers.

Ik doe de leverondersteuning(eidooiers/olijfolie/citroen) en de appelsmoothies.

Ik kauw mariadistelzaad en drink lever/galthee.

En heb in mijn boekje geschreven de wortelgroentes/wortelkruid. Moest wel oppassen met het zetmeel, zei Mike, maar wil deze mondjesmaat toch gaan gebruiken.

Oja, heb besteld:serrapeptase en hawthorn. Weet niet of dit specifiek voor de lever is, maar in ieder geval wel voor mijn bloedvaten.

Nog meer tips??

 
@Dirtsa,

Ik heb het afgelopen jaar 2x een kleine kruidencursus gedaan. 2x 5 maandagochtenden waarin veel werd verteld over gewone (on)kruiden waar ze allemaal goed voor zijn. Er gaat een wereld voor je open. Waar bijvoorbeeld de doodnormale braam en brandnetel al niet goed voor zijn. En ik weet wel dat kruiden als symptoom bestrijder worden gebruikt maar het kan ook helend werken of net dat zetje geven dat je nodig hebt om je beter te voelen en je lichaam te helpen om te helen of beter voeding op te kunnen nemen.

Ik heb het zelf nog niet gedaan maar hieronder, uit die kruidencursus, een schrijven over een leverpakking:

Instructie LEVERPAKKING

Waar dient de leverpakking voor

Het stimuleert een goede doorbloeding van de lever en het stimuleert ontgifting.

Op welke moment van de dag leg je de leverpakking aan

Als je de gelegenheid hebt om ’s middags te rusten tussen 13.00 en 15. 00 uur of

Als je ’s avonds naar bed gaat.

Klaarzetten

- 1 rubberen kruikzak gevuld met heet water

- 1 leverdoekje: katoenen doekje (ca. 25x25 cm of een theedoek 2x dubbel gevouwen)

- 1 klein emmertje of bak met heet water, eventueel met enkele druppels etherische olie rozemarijn

Hoe leg je een leverpakking aan bij jezelf.

Doe het leverdoekje in de emmer met heet water en zet het naast het bed.

Leg de kruik op bed binnen handbereik

Knijp het hete doekje uit en leg het op de rechterzijkant van je lichaam. De lever bevindt zich onder de ribbenboog.

Leg de kruik daar tegenaan.

Draai eventueel een grote handdoek of laken om je heen zodat het stevig blijft zitten.

Trek het dekbed of deken over je heen en blijf lekker 20 tot 30 minuten liggen.

Dus niet gaan lezen of muziek luisteren.

Na de leverpakking

Het leverdoekje moet na ieder gebruik uitgewassen worden omdat het vol zit afvalstoffen uit het lichaam.

Je kunt ook een leverpakking maken van een papje van groene klei met hieraan toegevoegd enkele druppels etherische olie Rozemarijn. Dit papje verdeel je op een katoenen doek en leg je op de lever.

Het kan zijn dat je tijdens de ontgiftiging een vieze smaak in de mond proeft.

Tijdens de leverpakking komen er afvalstoffen vrij. Dit kan eventueel krampen veroorzaken of diarree oproepen.

Het is een prikkelkuur dus er moet niet eindeloos mee door gegaan worden. Begin met maximaal een half uur per week.



Er wordt gesproken over een leverdoekje.

Volgens mij is dat gewoon een nieuwe schone doek zoals beschreven staat hierboven.

En dat je dat alleen gebruikt voor die leverpakking. Dus dan ook elke keer uitwassen na gebruik.

Er gaan geen speciale kruiden op of in maar de pakking ontgift je lever en het doekje neemt die gifstoffen op.

Vandaar dat je het, ondanks het uitwassen, alleen voor die pakking moet gaan gebruiken.

 
Dankje Poekie, dit lijkt mij wel te doen. Ik neem altijd al een rubberen kruik mee naar bed, en leg die vaak op mijn buik. Dus ik kan mij er alles bij voorstellen dat dit prettig aanvoelt. Ena ls het dan ook nog helpt bij de ontgifting.

 
Dirtsa, heb je er al eens aan gedacht je zapper (heb je er één?) op je lever te leggen? Als ik dat doe begint het ter plekke meteen te borrelen, rommelen en sissen. Een beetje hetzelfde gevoel als bij de grote leverflush, als je die kent.

Hilda

 
Interessant Poekie en Dirtsa! Heel toevallig zag ik net ook deze aanpak die erop lijkt (Dezelfde persoon -de flush man- legt ook in een ander filmpje uit hoe hij de koffieklisma doet):

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ZW5nioCQwfM

Deze man gebruikt ¨quastoroil¨ ipv rozemarijn.

Maar ik weet van rozemarijn dat het heel sterk bloed er naar toe trekt (ik heb ook die kruidencursus gedaan).

De flush man van het filmpje die zegt dat deze methode ook goed kan worden ingezet in de loop naar de leverflush toe 3 a 4 dagen tevoren al en dan elke dag een paar keer herhalen.

Sjonge wat een bewerkelijk iets toch: gezondheid.

Ja vooral als je wat in te halen hebt!

Een gastspreker van de healing cancer summit zei: elk mens zou elke dag zich bezig moeten houden met zich verdiepen middels boeken over gezondheid en ik ben het er mee eens hoe belangrijk het is.

En die zapper op de lever leggen met een soort riem erom heen of zo is natuurlijk ook heel slim!

 
Ik heb een zapper, en zal deze op de lever houden. Grappig is dat, ben je zelf bezig om meer info te vinden over helen van de lever, krijg ik van alle kanten advies :)

Ik ga zeker ook dit filmpje bekijken liever gezond, dankje!

 
Ik heb hier een heel bijzonder (althans dat vind ik) boek liggen dat Kosmische chi kung heet, van Mantak Chia. De praktijken die in dit boek beschreven worden, zijn eeuwenlang succesvol toegepast door taoïsten. Ze trekken bijvoorbeeld energie uit de kosmos met hun handen. Ik heb de praktijk ook gezien in de les, het is werkelijk net toveren. Met gedachtekracht kunnen ze energie bij een persoon over zijn lichaam laten stromen. Het is een boek voor therapeuten en hulpverleners maar daar ik ooit een vorm van chi kung heb beoefend, begrijp ik de achterliggende technieken wel.

Zo staat er een helende klank in voor de lever. (in het kader van lever helende dingen).

Lichaamshouding

Leg je handen op de lever. Glimlach naar je lever en word je bewust van gevoelens van woede, frustratie, wrok of een teveel aan hitte. Begin langzaam in te ademen terwijl je je armen zijwaarts opheft, met de handpalmen naar boven gekeerd. Breng ze helemaal tot boven je hoofd. Daar strengel je je vingers in ekaar en keer je je samengevouwen handen naar de lucht, de handpalmen naar boven. Druk de 'hielen' van je handen naar boven, strek je armen uit, maar houd je schouders ontspannen. Buig je lichaam enigszins naar links en strek je rechterarm nog iets verder op, waardoor je het gebied van de lever op een zachte manier opent.

Geluid

Open je ogen wijd (de ogen vormen de zintuigopening van de lever). Adem langzaam uit, waarbij je de 'SHHHHHH'-klank maakt, echter zonder veel geluid. Voel dat je het teveel aan vastgezette hitte, kwaadheid, ziekte en negativiteit uit je lever loslaat; deze negatieve energie wordt op je adem meegevoerd naar buiten.

Rusthouding

Wanneer je eenmaal totaal uitgeademd bent, maak je je vingers los, richt je de handpalmen naar beneden en breng je ze langzaam lager langs de zijkant van je lichaam- de hand 'hielen' leiden het gebaar. Glimlach en adem een glanzendgroene lentemist in, die de lever en de galblaas doet oplichten. Breng je handen terug naar voren, om ze op de aura van de lever te leggen. Sluit je ogen en glimlach in de lever. Bij elke inademing adem je de frisse chi in de lever en galblaas naar binnen en bij elke uitademing doe je in gedachten de leverklank. Herhaal het gebaar ten minste drie keer. Herhaal 6,9,12 of 24 keer om extreme woede te verzachten, rode of waterige ogen te verlichten, een zure of bittere smaak uit de mond te verwijderen of de lever te ontgiften.

 
Weer even over vitamine D, die ook bij kanker een zeer dominante rol speelt overigens.

Een UVB-lamp: dat is ook zeker een uitkomst boven suppleren, omdat het het lichaam zelf aanzet tot het hormoon vitamine D aanmaken.

Hier een site die inzicht geeft in hoe je voor 200 euro aan een redelijk goedkope uvb-lamp kunt komen vergeleken met de psoriasismodellen van rond de 800 euro die in omloop zijn:

http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp

Quote:
De UVB lamp is te koop op website: http://www.leplantage.nl/ Dit is een winkel in tuinbouwartikelen, gevestigd te Mijdrecht.

U heeft 2 stuks van deze PLL 36/01 UVB lampen nodig en 1 maal het Tneon 2 x 36 watt armatuur.

Beide lampen moeten dan in het armatuur geplaatst worden.


 
Een heel interessant artikel van Wim Vogelaar, ik ken het stuk en had al eens contact met hem. Omdat ik neurologische klachten heb ( lijkt veel op MS) triggert een dergelijk artikel mij natuurlijk wel.

Iemand ervaring met vit D

 
Misschien ten overvloede voor diehard volgers van WAPF, maar het is zeer belangrijk dat vit. D niet geisoleerd wordt ingenomen, maar in een verhouding van vit. A tot D van 10:1. Deze zit van nature in de gefermenteerde levertraan van Vitavie (zie de adressen in het Alleen Lezen-forum).

Mike

 
Quote:
Misschien ten overvloede voor diehard volgers van WAPF, maar het is zeer belangrijk dat vit. D niet geisoleerd wordt ingenomen, maar in een verhouding van vit. A tot D van 10:1.


Mike, wat ik nog niet begrijp over die verhouding van 10-1; Zonlicht geeft ons enorme hoeveelheden vit d, maar helemaal geen vit A. Als je veel in de zon zit ben je dus van je vit A aan het roven ofzo :?:

 
Ja, enorme concentraties vit. D maken dat je hoeveelheid vit. A wordt opgebruikt, omdat er voor 1 eenheid vit. D 10 eenheden vit. A moet staan. Eet echter grote hoeveelheden verzadigd vet van dierlijke oorsprong (vit. A is uitsluitend in een dierlijke variant voor de mens opneembaar) en je vult deze voorraad constant aan.

Mike

 
Ok dus de worteltjessap heeft dan voor dit doel (opneembaarheid vitamine d) geen zin als ik het goed begrijp? (in wortels zit volgens mij vitamine A)

 
In wortels en andere plantaardige bronnen zit GEEN vit. A! Dit is een van de grootste misvattingen waar mensen mee rondlopen. In wortels zit betacaroteen en dat is pro-vitamine A, een VOORLOPER van vit. A. Grootmoeders wijsheid was dat je wortels met een beetje vet moet eten. In haar tijd doelde ze op verzadigd vet, dus bijv. boter. Betacaroteen wordt nl. beter opneembaar in combinatie met een verzadigd vet. Vit. A is een vetoplosbare vitamine en dus moet de voorloper ervan, betacarotine, met vet ingenomen worden.

Om er echter werkelijke vit. A van te maken, moet de betacarotine door een dier heen. Deze zet de pro-vitamine A om in werkelijke vit. A. Er zijn dus geen plantaardige bronnen van vit. A.

Evenmin zijn er plantaardige bronnen van vit. D3 en K2, dit zijn allemaal omzettingen van plantaardige D2 en K1 door dieren. De enige vetoplosbare vitamine die we wel uit plantaardige bron kunnen verkrijgen is vit. E. Deze zit o.a. in sesamolie, rode palmolie en graankiemen.

Mike

 
@Mike:

Quote:
Om er echter werkelijke vit. A van te maken, moet de betacarotine door een dier heen. Deze zet de pro-vitamine A om in werkelijke vit. A. Er zijn dus geen plantaardige bronnen van vit. A.


Ik weet niet of ik het nou goed begrijp: ik drink nu ook o.a. wortelsap in mijn ¨smoothie¨, waar ook olijfolie inzit (een eetlepel), en als ik dat dan drink, wordt het dan wel vitamine A in mijn lichaam?

 
hey mike ,

Je praat over dierlijk verzadigd vet dus roombotor en ghee

Dus geen kokosvet ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan