MS en vitamine D en Calcium

En ik dacht dat we laatst tot de conclusie waren gekomen dat koolhydraten uit groente niet tellen (perfect health diet)!

Dirtsa, kun je misschien een paar voorbeelden geven van jouw groente festijn borden? Het zou voor mij ook weleens iets kunnen zijn, gezien dat Mercola advies.

 
Koolhydraten uit groenten moet je inderdaad niet meetellen, maar Dirtsa was toch wel heel erg van de zetmeelrijke wortels en glutenvrije granen. Ik zeg alleen maar dat ze hiermee moet uitkijken, helemaal ermee stoppen hoeft niet. En het kan me niet schelen wie zegt wat wel en niet mag, de boerenwijsheid hier is dat je je bloedsuikerspiegel niet te hoog moet opjagen met zetmeel!

Mike

 
heel erg, heel erg....mwaah, valt wel mee hoor, toch? 1 x per 2 weken wat pastinaak, 2 x per week maximaal wat boekweitvlokken of havervlokken (geweekt) in de yoghurt.

En heel soms speltkiemboterhammetje, of een boterham van Menno.

Ik moest het nog doen met wat er in huis was, maar wil morgen naar de natuurwinkel.

Voorbeeld: chips van boerenkool, geraspte wortel rauw, prei/ui gebakken in ghee, champignons gebakken in ghee, plukje zuurkool, 1 gekookt ei met eierdooier nog zacht, sausje van slagroom/olijfolie/beetje honing.

Vanmiddag doe ik er nootjes(paranoten), gewelde, door ipv ei. en een appelsmoothie erbij.

Vanavond kippelevertjes erdoor ipv ei/nootjes.

Morgen dus wil ik meer groene bladgroente halen. En ik moet op zoek naar de zeewier.

 
Met name die groene bladgroente is bijzonder helend en een gezond, basisch tegenwicht voor de zuurvormende dierlijke producten.

Mike

 
Ik probeer ook heel langzaam aan mijn hoeveelheid rauw groen wat op te voeren. Tot nu toe gaat het best goed. Maar ja, waar praat ik over? Over 4 plukjes veldsla en een paar radijsjes. Gisteren heb ik voor het eerst weer een beetje rauwe witlof gegeten. Mike, waren champignons ook geen zetmeelbommen? Er staat me iets van bij dat die niet mogen....

 
Mike,

Je schreef aan Dirtsa,
Quote:
Dirtsa,

Ik denk wel dat het een goede verandering is. Je haalt nu je koolhydraten voornamelijk uit je groente. Tot voor kort at je nog best wel veel zetmeelrijke producten, zoals quinoa en pastinaak bijvoorbeeld. Ik wilde je daar nog op aanspreken, maar je hebt de switch al gemaakt.

Mike



Wij eten voornamelijk zuivel met 1x per 2 dagen groente/wok met bataat en vlees of een kaasomelet.

De ander dag eten we 's avonds yoghurt/kwark.

Dus er gaat elke keer 1 dag voorbij waarbij we geen koolhydraten eten.

De andere dag zijn het dus koolhydraten uit groente.

De groenten zijn: komkommer, prei, koolsoort, witlof, ui, knoflook, klein stukje wortel, bataat.

Dressing van olijfolie, groene kruiden, kerriepoeder, zout, balsamico, honing.

We krijgen dus eigenlijk maar 1x per 2 dagen een beetje koolhydraten binnen. We voelen ons er prima op.

Wat is dan het probleem, zou je denken. Nou, we kunnen moeizaam naar de wc.

Nu hadden we het idee opgevat om dan misschien meer koolhydraten te gaan eten.

In de vorm van gierst, boekweit, quinoa. Bataat eten we af en toe al.

Denken we in de goede richting dat deze koolhydraten inname ons aan een betere stoelgang kan helpen?

Ik lees hierboven dat het zetmeel rijke voeding is, dus suikers.

Wat kunnen we doen om beter naar de wc te kunnen?

Het zal waarschijnlijk al wel ergens op het forum staan.

Maar in de zoekfunctie kan ik het af en toe niet vinden.

Zou je het nog een keer toe willen lichten?

 
Je zou zeker eens kunnen proberen of een hogere inname van koolhydraten een betere stoelgang oplevert. je bent nu bezig je lichaam richting vetverbranding te dwingen, maar zoals vaker gezegd gaat dit niet zomaar. Jullie hebben, net als iedereen, een achtergrond van suikerverbranding en het kan zijn dat je lichaam wat sneller gaat draaien door inname van wat extra koolhydraten. het blijft toch passen en meten en je moet oppassen dat je niet doet wat ik heb gedaan, nl. telkens je lichaam een schok toebrengen door een al te drastische ommeslag. Een geleidelijkere overgang is vaak beter, heb ik ook door schade en schande moeten leren.

Mike

 
Ageeth,

Wij gebruiken met regelmaat groene klei van Argiletz.

Meestal rond de seizoenswisselingen.

We zouden het eens wat meer kunnen gaan toepassen en kijken wat het voor ons kan betekenen.

Dank je voor het in herinnering brengen.

 
Ik eet nu dus echt heel veel groente, waaronder ook wortel/biet ( zetmeel) en paddestoelen, maar dat zou nodig zijn ivm de zwavel.

Ik heb toch besloten dit een kans te geven, en dan houd ik mij maar zoveel mogelijk aan de richtlijnen van terry wahl. Echter wel met de vetten en zonder de nachtschades.

 
Poekie, hoe lang zijn jullie rawfoodist geweest? Jullie zouden daarmee best weleens verteringsschade opgelopen kunnen hebben. Vandaar die moeizame stoelgang. Weet je zeker dat zuivel wel goed gaat?

 
Rapunzel,

Wij zijn 6 maandjes 'rawfoodist' geweest. Niet uit overtuiging dat dat het was maar meer omdat we geen vlees meer wilde eten uit de bioindustrie. Dan ga je op zoek en toen kwamen we hier op uit.

Nadat we vorig jaar februari weer van alles zijn gaan eten was onze stoelgang prima.

Nu gaat het moeizamer, we maken ons niet echt grote zorgen hoor maar het zou wat prettiger zijn als het wat gemakkelijker gaat.

We zijn niet enorm verstopt of zo. Het voelt ook niet ongemakkelijk als we niet geweest zijn.

Dus we gaan meer koolhydraten inbouwen in ons voedingspatroon en kijken wat dat brengt of juist wat we weg kunnen brengen.:wink:

 
Oh 6 maandjes maar? Dan zal de schade inderdaad wel meevallen! Gelukkig maar...

Dirtsa, hoe gaat het met het Terry Wahls dieet? Is je stoelgang bijvoorbeeld verbeterd of veranderd?

 
Haha, dat zou snel zijn. ben net paar dagen bezig, levert soms wel wat stress op, vooral met deze dagen. Als iedereen vrij is, en zijn aandacht wil en ik wat later op kan staan. maar daardoor weer bijna in de knoop kom, want, 3 x per dag groot bord groente met van alles wat erop.

Ik heb gisteren wel wat boodschappen kunnen doen, paksoi/bosuitjes/andijvie/bietjes/postelein.

Met het eten/verteren gaat het goed, geen buikpijn/honger of andere rare dingen. Ik doe nog steeds iedere ochtend een klysma, ben benieuwd of mijn stoelgang in de toekomst ooit weer vanzelf gaat. Maar eerst maar eens zien of ik weer aan het lopen kom :mrgreen:

 
ben benieuwd of mijn stoelgang in de toekomst ooit weer vanzelf gaat

Fijn dat je daar zo rustig onder kunt blijven Dirtsa! Kijk.... daar zou ik nou helemaal van in de stress schieten. Ik heb gemerkt dat mijn quinoa eten mij niet verstopt. Ik blijf gewoon naar de wc kunnen. Let wel: ik gebruik wat magnesiumcitraat. Maar veel eiwit verstopt mij wel en Ron Fonteine idem (ik heb met hem gemaild). Ik heb geen idee wat veel rauwkost zou doen omdat ik nog in de 4 plukjes veldsla per dag fase zit.

Ja, laten we hopen dat je snel weer kunt lopen Dirtsa! Visualiseren maar! En vooral op momenten dat je bijna in slaap valt/half slapend wakker bent. Dan ben je in de Alpha golven staat en bereik je veel meer!

 
Zeker weten!

vanavond, gourmet thuis, ik heb gegeten: bosuitjes/bietjes/worteltjes gebakken in roomboter, zuurkool, postelein, champignons, vleesjes.

Vanmorgen en vanmiddag gebakken ui, prei, bietjes, postelein, zuurkool.

Morgen paksoi, ik heb ook nog andijvie liggen.

Ik heb bijna mijn hele leven geenn ui gegeten, brrrr, kreeg dit niet weg. Ondanks dat ik wel wist dat het gezond was, ook de hele dag buikpijn als ik het toch at. En nu dus soms wel 3 x per dag, smoren, en gaat heel erg goed.

 
Uien zijn heerlijk en gezond. Er zit ook zwavel in.

Dus mocht je grijze haren hebben kijk er dan nog maar goed naar want als het goed is gaan ze donkerder kleuren.

Ik kan het iig merken. Het gaat heel langzaam maar mijn haar wordt donkerder.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan