MS en vitamine D en Calcium

Toen ik , denk ik, 21 jaar was, zag ik een kookprogramma op Duitse TV. Die kok vertelde toen al dat je worteltjes altijd eerst moet smoren in roomboter, voordat je ze kunt gebruiken in je gerechten.

Hij vertelde toen dat er bepaalde stoffen die je nodig hebt alleen dan maar werkzaam worden.

Ik wist niet meer welke stofjes hij bedoelde, maar dit is mij wel bijgebleven.

Nu heb ik het antwoord :)

 
@Lievergezond,

Nee, olijfolie werkt onvoldoende syneretisch met betacaroteen, omdat het ook een plantaardig vet is. Betacaroteen moet ingenomen worden met een verzadigd, dierlijk vet.

@buster,

Nee, geen kokosvet. Alleen dieren maken werkelijke vitamine A aan. Het is de vit. A in dierlijk vet die synergetisch werkt met plantaardige pro-vit. A.

Mike

 
Mike, wat denk je van de combinatie melkzuur wortelsap met boterolie en levertraan? Ik neem aan dat dat een fantastische combinatie is?

 
Ik heb bovenstaande uvb-lamp besteld nadat ik een bericht kreeg van ron fonteine dat hij naar zijn mening veel profijt heeft van het gebruik van de lamp.

Hij is van een avondmens een ochtendmens geworden.

Ik heb de uvb-lamp energetisch laten testen en het ding zou heel goed voor me zijn.

Nu ben ik dus ook overstag.

Keep you informed.

 
Inmiddels heb ik de lamp thuis, gemonteerd en alles en ik voel me gelijk na in gebruikname van de lamp een stuk beter.

Deze lamp heeft voor op bijv. vitamine d3-suppletie dat je huid ook zelf zwavel aanmaakt in combinatie met dat het vitamine d aanmaakt door tussenkomst van uvb.

Zie hier het filmpje van dr. Mercola op youtube hierover

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Rj_WfitJohU#!

zie bij 2 min 40 over dit voordeel van uvb-licht boven vitamine d3 suppletie.

(na dit onderwerp gaat hij in het filmpje door over zonnebanken, maar daar slaat hij compleet de plank mis: hij weet niet genoeg af van uvb-licht kennelijk).

hier zijn Mercola´s tekst nog eens over zonlicht en zwavelaanmaak in het lichaam daardoor in het engels weliswaar:

Quote:
In a recent interview, Dr. Stephanie Seneff really brought the importance of getting your vitamin D from sun exposure to the fore. While I've consistently recommended getting your vitamin D from regular sun exposure whenever possible, her input really convinced me of the wisdom of this natural strategy. She explained that when your skin is exposed to sunshine, it synthesizes not only vitamin D3, but also vitamin D3 sulfate. Your sulfur levels are intricately tied to your cholesterol levels, and plays an important role in the prevention of heart disease.

So essentially, getting regular sun exposure has much greater health ramifications than "just" raising your vitamin D levels and preventing infections. Sun exposure also appears to play a role in heart- and cardiovascular health, and much more!

The sulfated vitamin D formed in your skin in response to sun exposure is water soluble, unlike an oral vitamin D3 supplements, which is unsulfated. The water soluble form can travel freely in your blood stream, whereas the unsulfated form needs LDL (the so-called "bad" cholesterol) as a vehicle of transport. Dr. Seneff's suspicion is that the oral non-sulfated form of vitamin D may therefore not provide all of the same benefits as the sulfated form, because it cannot be converted to vitamin D sulfate...


http://articles.mercola.com/sites/a...dy-shows-vitamin-d-cuts-flu-by-nearly-50.aspx

Nu heb ik vernomen van mijn energetisch therapeute wat de voordelen voor verschillende organen/functies/toestanden van uvb-licht zijn (zij wil nu ook zo´n lamp!):

Het is een heel rijtje: pancreas, skelet, ogen, gehoor, bloed, hypothalamus, evenwicht, huid, onderhuid, haaruitval, menstruatiepijn, kleine hersenen, depressie, angst, adhd en diabetes.

Een hele mond vol dus...

 
Hoi Rapunzel, ja de lamp komt zo over de post: twee tl-buizen (er staat op dat ze voor medicinaal gebruik zijn al komen ze van een tuincentrum) en een armatuur: zo moet je het ook bestellen.

Het ding is dat je het beste twee latjes in de muur schroeft en dat je daar de lamp ophangt met een dwarslatje zoals de persoon van de site dat ook heeft gedaan.

Ik weet niet of je handig bent, maar ik wil je best een keer komen helpen: ik heb het nou toch al gedaan en ik heb inmiddels alle benodigde schroefdingen al.

Ik heb de lamp achter een deur gehangen en een deurstopper aan een latje vastgemaakt want de deur kan nu niet meer zover als die eerst kon: maar dat is geen probleem voor mij.

De verschillende standen die ik heb ingesteld vind ik wel handig want bijv. ik had mijn rug verbrand (dat gebeurt als je een minuut te veel voor de lamp zit: je moet het echt per minuut per keer opbouwen) en nu doe ik het via mijn voorkant romp en mijn benen: kom ik nog vrij ver met de aantal minuten die ik wil halen: 15 minuten om de dag.

Maar om die lamp op mijn benen te laten schijnen, moet de lamp weer lager hangen.

Heel verhaal... En ik woon toevallig in de buurt bij de winkel van de doorzichtige uvb-beschermingsbril (waar die uvb-lampsite ook over rept) en daar hebben ze de bril nog wel ondanks dat die niet op de website vermeld staat. Je kunt ze misschien met de winkel daarover bellen als je die ook wilt.

 
Ik zit erover na te denken om ook zo'n lamp aan te schaffen. Toch wel zeer handig voor als de "R" in de maand zit. Heb dit jaar geen kerstpakket gehad, maar een half maandsalaris extra, dus dit leek me wel een leuk kerstkadootje voor mezelf :)

Wat ik nog niet snap; UVB zorgt voor de aanmaak van vitamine D, terwijl UVA ervoor zorgt dat je bruin wordt. UVA zorgt dus dmv het donker laten worden van de huid dat de huid beschermt wordt voor een teveel aan UVB. Je moet dus beginnen met 1 minuut per dag en dit opbouwen, zodat je huid kan wennen. Hoe kan je huid nu wennen aan de UVB, als het niet donkerder gaat kleuren?

 
Janse, de uvb beinvloedt de opperhuid en uva de onderliggende huid.

Een teveel aan uvb-licht uit zich in verbranding - roodkleuring van de huid.

Dus als je huid went aan uvb-licht, dan kleurt het niet meer rood en doet geen pijn meer.

De verbranding van de opperhuid gaat sneller weg dan verbranding van onder- en opperhuid, maar het blijft geen fijn gevoel.

Ik zou idd echt rustig aan beginnen en telkens niet meer dan 1 minuut per keer (om de dag minimaal denk ik- dus in de zin van niet elke dag doen) per stuk huid extra.

Ik denk echt dat het de investering waard is.

Er is geen beter kerstcadeau.

 
Heb nu al een paar dagen een beetje last van mijn keel. Op het werk ook al veel zieken, vast weer een "virus" :wink:

Ik ga dus ook die UVB-lamp bestellen.

 
Lievergezond,

Als ik de lamp wil bestellen staat er ook een vakje met "boncode". Heb jij toevallig een of andere code waarmee ik een paar euro korting kan krijgen ofzo :wink:

 
Oke, jammer. Heb het ook even aan Ron Fonteine gevraagd, maar ook hij had geen code gekregen.

Maarja, hij is besteld! Ben heel benieuwd.

 
Dirtsa,

Hier een steengoed artikel over MS dat in de nieuwsbrief van Dr Mercola van vandaag zat:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/12/23/overcoming-multiple-sclerosis-through-diet.aspx?e_cid=20111223_DNL_art_1

Mike

 
Mike

ik heb natuurlijk met belangstelling het filmpje bekeken. Interessant en aansprekend...deze vrouw boekt wel heel snel resultaat en resultaat = motivatie.

soms lijkt het alsof het niet genoemd mag worden maar ik doe het toch. Na bijna een jaar merk ik geen verbetering ( op een uitzondering na) mijn motivatie wordt wel behoorlijk op de proef gesteld. En om nu te zeggen dat ik er dan niet voldoende in geloof....dat is niet zo. Ik haal mijn motivatie enkel uit het feit dat ik er van overtuigd ben dat deze manier van eten goed voor me is

Albert

 
Van mij mag je zeggen wat je wil, Albert. Wellicht een idee om de richtlijnen in dit artikel te gaan volgen om zo hopelijk wel meer succes te kunnen boeken?

Mike

 
Mike, uitgebreid artikel, ik heb verschillenden gelezen die dit ook volgden, maar niet het resultaat behaalden wat terry wahls behaalde. Ik kan niet alles volgen, aangezien ik niet ieder engels begrip kan vertalen naar het nederlands. Het kost mij teveel energie en ik heb niet de concentratie om dit helemaal te kunnen lezen.

Ook met het eliminatie dieet ( dr Maas) heb je mensen die dit dan ook willen, en dus gaan elimineren, maar doordat ze niet het resultaat behalen van dr Maas raken ze gefrustreerd of gaan twijfelen aan zichZelf.

Er zijn blijkbaar enorm goede resultaten behaald voor ms met het evertsdieet, rauwe voeding. Maar als je na die tijd de verhalen leest van mensen die dit zijn gaan proberen dan vallen de resultaten tegen, met weer het gevolg dat die mensen denken dat ze iets fout hebbeb gedaan.

Er zijn video's en succesverhalen van mensen die zich over de hele wereld laten dotteren, maar dan zijn er duizenden die dit ook laten doen en die hebben veel minder of geen resultaat.

Ashton embry heeft er ongeveer zijn levenswerk van gemaakt, een zoon met ms en veel baat bij een speciaal dieet, best-bet diet, ook ccsvi hebben ze laten doen. De een heeft er in meer of mindere mate baat bij, de ander helemaal niet.

Zeg het maar eens, weer een ander dieet, weer een andere methode, weer je leefpatroon aanpassen, het helpt blijkbaar voor 1 iemand. die er alles over opschrijft en richtlijnen geeft. Maar voor anderen werkt dit dan weer niet.

Hoe vind je iets wat ook nog eens voor jezelf werkt?

 
Mike, wat vind je van deze richtlijn van Mercola in dat stuk:

Eat plenty of raw food – This is an important principle for optimal health that I normally recommend for everyone. However, I've found that for people with severe autoimmune disease, it's even more important. Some of the most dramatic improvements we've seen in patients using nutritional changes have come about as the result of eating a majority of their food raw instead of cooked.

Ik heb een auto-immuun ziekte. En ik eet bijna geen rauwkost. Zou dat soms de missing link zijn? Op het rawfood dieet had ik ook niet allemaal van die korsten op mijn hoofd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan