melkkefir

Ik denk dat je er niet zo over na hoeft te denken, voel je je goed? Smaakt het? Lekker melk drinken.
 
Ja, anders zou ik er niet zoveel van drinken. Voel mezelf wel steeds beter idd.
Anderzijds las ik in een ander topic van iemand anders dat een hoge melk consumptie ook verslaving kan zijn. Moet wel zeggen dat de melk inname de laatste weken wat verminderd is. Dit komt omdat het adres waar ik melk haal eerder de melk af roomde. Dan kon je dus ook de room kopen. Maar sinds ze een aantal weken geleden aangesproken zijn dat ze niet meer mogen afromen drink ik wat minder melk. Ik denk omdat het vetter is en ik sneller vol zit ervan.
 
Oké. Dan gaan we gewoon door. Maar even over die IGF, als dat in borstvoeding zit en je hebt dat als baby niet gehad heeft dat dan nadelen? Ik las vanmiddag dat IGF-1 een anabool is wat godvergeten duur is.
Maar dan zit dat dus in melk? Of haal ik 2 verschillende dingen door elkaar?
 
Als IGF-1 het enige hormoon is wat je als mens uit koemelk op neemt, waarom word er dan zo een heisa gemaakt over hormonen in koemelk?

 
Binc, er zijn ontzettend veel tegenstrijdigheden in artikelen als het aankomt op melk. Zeker betreffende de opname van hormonen, calcium, eiwitten en dan met name vooral de caseïne.
Ook wordt er steeds vaker gesproken over de boosdoener A1 bèta-caseïne en de oplossing hiervan zou zijn, de A2 koemelk (mocht je tenminste in dit hele verhaal geloven). Helaas is dan nog wel alle A2 koemelk in de handel zowel gepasteuriseerd en gehomogeniseerd. Tel dan uit je winst hiervan.
In het volgende artikel wordt de opname van oestrogeen uit melk besproken.
http://www.voedingenkankerinfo.nl/hoe-zit-het-met-oestrogeengehalten-diverse-zuivelproducten/

Lees in het volgende artikel met name het stukje over hormonen.
https://www.isditwelgezond.nl/melk-gezond/

In het volgende artikel komt ook de baby mbt tot koemelk ter sprake.
http://www.jochenhollebosch.be/ismelkgezond.pdf

Als je het hebt over biest of colostrum, daar zit de IGF-1 natuurlijk ook in ruime mate in, maar ook het actieve IgG (immunoglobuline G) dat weer goed is voor je immuunsysteem.

Of het verhaal over Neu5Gc vooral gebaseerd is op aannames en daarbij ook onzin is, weet ik niet. Ik heb hier zelf nog geen artikelen over gelezen.
In het artikel van Juglen spreekt men dat het opvallend is dat geitenzuivel meer Neu5Gc bevat dan zuivel van koeien. Maar heeft men het hier niet over (bio-industrie) geiten die in stallen leven en is het misschien daarbij ook niet afhankelijk van het soort voeding dat ze krijgen? Hoe zou het zijn met geiten die een ander leven toebedeeld zijn?
Mocht het verhaal over Neu5Gc geen onzin zijn, dan is dit misschien ook zo bij de leefomstandigheden en het eetpatroon van koeien het geval. Wie weet is het bij de A2 koemelk ook weer een geheel ander verhaal?
Wellicht dan ook te verklaren waarom bv. de Masai in ruime mate melk kunnen drinken en daarbij in goede gezondheid verkeren en geen last hebben van ontstekingen. Het ras koeien dat ze daar hebben is geheel anders dan wij hier hebben, en ook leven de koeien van enkel voeding uit de natuur. Misschien is het gras dat daar groeit ook wel anders en komt om wat voor reden dan ook Neu5Gc uiteindelijk helemaal niet in hun melk voor.



 
Er is ook rauwe A2 melk verkrijgbaar. Niet alle A2 melk is gepasteuriseerd.

Oa hier https://oermelk.nl

En volgens mij zijn er meer adressen waar je rauwe A2 melk kan krijgen.

Bij appie is de Jersey melk verkrijgbaar die idd gepasteuriseerd is. 1 keer gekocht maar ik vond dat toch vies. Kreeg er zelfs dorst van. Het proeft of er poeder in zit.
Als ik door mijn rauwmelkse zuivel heen ben en in de buurt van de natuurwinkel ben dan haal ik yoghurt en kefir van RAW Power. Melk van demeter.

Ik weet van de tegenstrijdigheden in melk.
Desondanks ervaar ik dat zelf niet.
Ik denk eerder dat melk een probleem kan geven als je bepaalde aandoeningen hebt.
Zelf neem ik buiten rauwe melk ook biest.
Ook geen enkele moeite mee.
Waar ik mijn melk haal is geen A2 melk.
Het lijkt wel of alles zo onnodig ingewikkeld word gemaakt. Je kan beter een alcohol verslaving hebben. Dat is tenminste voor iedereen duidelijk.
Met het melk verhaal weet ik niet wat ik geloven moet. Mijn eigen lijf is nog de beste leidraad denk ik.

Gebruik jijzelf helemaal geen rauwe zuivel?
 
Jazeker...ik drink regelmatig rauwe melk, mocht ik het reizen ervoor over hebben. Verder momenteel yoghurt van RAW Power en Demeter en ook wel volle melk van Demeter.
Voorheen dronk ik ook geitenmelk, maar sinds ik weet dat deze uit de winkel allemaal gehomogeniseerd zijn, ben ik er mee gestopt.
 
Ben,

Heb jij problemen met het verteren van melk? Ik bedoel, ervaar jij die klachten van slijmvorming en alles?
Wat in deze link staat vind ik raar.

http://www.jochenhollebosch.be/ismelkgezond.pdf

Hier haal ik uit dat we veel meer plantaardig zouden moeten eten. Laat dat nu net zo zijn dat ik zo een voedingspatroon jaren lang gehanteerd heb, zuivel in die jaren nooit meer aangeraakt en toen kwamen de problemen pas echt. Niks maar dan ook niks kon ik nog normaal verteren. Met name eieren niet. Ik had artritis, fibromyalgie, botontkalking en weet ik niet wat nog meer volgens de dokter.
Pijn in bekken was nooit een verklaring voor te vinden en werd op fibro gegooid evenals slapeloosheid.
En op het moment dat ik rauwe melk ging introduceren verbeterde alles in razend tempo in combi met betaine hcl.

Ik las ook ergens dat de oermens uit Afrika komt en in Afrika zouden geen koeien zijn. Daardoor was het onmogelijk voor de oermens om rauwe melk te drinken.
Zo kan je ook zeggen, wij komen uit Nederland en Quinoa en gierst bv komt uit Afrika. Dus zouden wij daar ook niet van kunnen eten. Ergens vind ik dit redenaties die echt nergens op slaan. Als we alle artikelen moeten geloven kunnen we onszelf net zo goed gaan uithongeren want dan mag je niks meer eten.
 
Het gaat bij neu5Gc niet alleen om melk, maar ook om vlees.
https://chriskresser.com/does-red-meat-cause-inflammation/
 
In het artikel van chriskresser las ik enkele reacties mbt de Masai

Nick
AUGUST 11, 2015 AT 2:36 PM
The life expectancy of the Masai is 50 years, so its not just an issue of infant deaths decreasing the average life span figure. They actually do have a high rate of atherosclerosis from the meat they eat, but they also are extremely physically active because of their lifestyles, so that’s another factor. They also eat lots of fresh plant foods and herbs. Even if an American wanted to eat as much meat as they do, they would have to make sure they got as much exercise and they ate as many beneficial plant foods as well.

APC
APRIL 11, 2013 AT 11:05 AM
“For example, the traditional diet of the Masai was composed almost entirely of red meat, blood, and milk – all high in Neu5Gc – yet they were free from modern inflammatory diseases. (7)”
I get why people keep trying to fall back on Price’s research into the Masai, but I’m afraid it’s misleading. The Masai actually had significant rates of atherosclerosis, they just didn’t die from it, at least not the ones that otherwise lived long enough to matter. (http://aje.oxfordjournals.org/content/95/1/26.abstract)

Matt
JUNE 9, 2014 AT 5:49 PM
It is not wise to use the Masai as an example of health. Their average lifespan is about 45 years old.
 
Gelukkig ook wat positievere artikelen.

''Dr. Roger Clemens: Every food contains at least one compound that may pose a health hazard at some level of intake. When eaten in a typical quantity and with other foods, virtually none of these compounds present a health risk. No studies have implicated Neu5Gc as a potential health risk. It is interesting to note that Neu5Gc antibodies appear to be important for humans to combat a variety of viral infections. There is also evidence that without this unique sugar, there is an increased risk of GI infections among humans.''

http://www.foodinsight.org/blogs/latest-study-red-meat-get-expert-perspective

https://chriskresser.com/red-meat-cancer-again-will-it-ever-stop/
 
Nu word alleen de masai als voorbeeld genoemd dat ze slechte aderen hadden? Price zijn onderzoek was wel gebaseerd op meer volkeren en niet alleen de masai. Is de bron hiervan dan wel betrouwbaar?

Als het waar is wat hier beweerd word dan gaan we met het voedingspatroon wat wij hanteren op korte termijn de pijp uit Ben!

Dat van die bottenbouillon had ik idd ook al eens gelezen. Ik ga het allemaal niet geloven.
 
Het kwam in beeld toen Elkedageenei het over de hormonen in melk had en melde dat Juglen geen fan van melk is. Ik was nieuwsgierig waarom, kwam op zijn site terecht en las het artikel over 'Is geitenmelk gezonder dan koemelk?' Gelukkig nu ook weer uit beeld ;-)
Ik weet (nog) te weinig af van de Masai om daar een goed oordeel over te kunnen geven.
 
Oh zo. Ik denk, je bent je broekspijpen nog vergeten!

Er kwam idd veel over neu5gc voorbij.
Als je je zorgen maakt misschien meer vis en kip eten?
Zelf eet ik wel liever vis dan vlees. Niet dat ik helemaal geen vlees eet, integendeel. Maar ben altijd al verzot geweest op vis. En ja, ook daar kun je weer kanttekeningen bij plaatsen. Ook kun je kanttekeningen plaatsen bij de herkomst van vlees. Zoals, is in al die artikelen rekening gehouden met de herkomst en kwaliteit van het vlees. Dat maakt toch zeker ook wel verschil?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.797
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan