Meditatie, yoga, tai-chi enz

Dank je Mike. Ik ga eens kijken waar ik dat kan doen en dan denk ik dat dat wel iets is voor mij. Niets zwaars.

Dorothé
 
Ik volg sinds kort tai chi lessen. Lessen zijn zeer aan te bevelen, want de essentie komt niet uit een filmpje. De bewegingen zien er soepel en vloeiend uit, maar je voert ze altijd uit met een bepaalde stretch in je spieren. Een tai chi docent moet dus ook echt wel meer overbrengen dan alleen een bepaalde beweging en omdat niet iedere docent dat doet zit er een groot verschil in kwaliteit tussen verschillende docenten.
Ik ben een paar keer na een hele vermoeiende dag of met hoofdpijn naar de les gegaan en kwam iedere keer energieker en zonder hoofdpijn thuis. In het begin is het wel zwaar voor je benen.
 
Bedankt melca.

Heb je een tip over welke trainer goed is, waar ik op moet letten? Zal wel onmogelijk zijn om dit van te voren te weten, denk ik.

Dorothé
 
Misschien kan je op internet wat vinden over een bepaalde leraar ? Ik heb ook op tai chi gezeten. Maar mijn leraar was vooral bezig met het aanleren van de serie van bewegingen (vorm loop ). Mijn klas had nogal moeite om die aan te leren geloof ik. Daardoor ging de les minder om de essentie van tai chi helaas.
 
Ik kan je de TAO vorm aanraden, tai chi tao..dat is vooral energetisch gericht op ontspanning.

De Qi gong oefenen zijn altijd goed, de Tai Chi Chuan vorm is de basis voor kungfu en ook heel goed maar vooral in het sterker maken van je lichaam en minder op ontspanning gericht is mijn ervaring.

Ik doe nu 5 jaar Tai Chi en heb een verdiepingsjaar gevolgd omdat het me zoveel positiefs heeft gebracht.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.319
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan