mayonaise maken

Als je goed leest zie je dat het een stuk is van de site van Eko plaza

Ik ben geen reclameburo.

Mike, zet mij maar niet aktief, ik heb hier geen zin meer in.

Om dingen te plaatsen. Wel om te lezen.

Zodat ik interesse stukjes van bijv jou, Tanja, Dennis en anderen kan blijven lezen.

Ik lees hier meer info die overgenomen wordt of door mensen verzonnen worden die totaal niet kloppen.

Therapeuten die goed op weg zijn worden even op hun plaats gezet.

Niemand weet de ultieme waarheid, daar is de mens te mooi voor geschapen.

Het lichaam zit zo ingewikkeld en mooi in elkaar dat niemand weet hoe alles precies werkt.

En bij de een reageert het lichaam zo en bij de ander zo.

Mijn voorbeeld: A. Vogel, de man werd 94 jaar en tot op laatst op de skies

En hij was ook niet 100 % WAPF. Maar nam ook overal het juiste vandaan.

Het forum bestaat 1 a 2 jaar, prima opzet, daar niet van.

Mensen die hier mee reageren zijn ouder dan 1 a 2 jaar, dus een ieder zit/zat op een verkeerd spoor.

En dan gelijk naar anderen te reageren alsof het niks is, hoe zij voeden, therapeut zijn is niet mijn manier.

Of welk een figuur iemand heeft, zonder de achtergronden van iemand echt te kennen. Terwijl je er iemand ontzettend mee kan kwetsen.

Zelf ben ik al 25 jaar met voeding en kruiden bezig, en daarvoor mijn ouders ,

Dus toch degene die het langst ermee bezig is.

Maar ik haal niemand naar beneden, probeer mensen vanuit mijn ervaring en interesses iets mee te geven.

Maar nooit vanuit de overtuiging dat een ander niks weet of bij een ander soort hoort, nee uit een liefde voor de ander om hem/haar te helpen.

En dat is me altijd gelukt en heb al heel veel mensen blij mogen maken.

Heb ook nog nooit anderen ondervoed, een ander soort of wat ook genoemd, wat ik weleens voorbij zie flitsen.

Lijkt wel of je constant een strijd met me aan wil gaan.

Zoekend waar je er tegenin kan gaan, en weer in het weekend!!!!

Dit is geen discussieren, dit is zoeken.

De reden weet ik niet, die moet je bij jezelf zoeken, maar daar hebben we al over gemaild.

Ik neem zelf niet alles klakkeloos aan, dat zal het wel zijn.

Daar kom ik niet voor op dit forum

En die fase in mijn leven ben ik zelf reeds gepasseerd.

Ik ben geen kind die op zijn plaats gezet hoeft te worden.

Ik zal nooit DWARf zeggen, ik heb geen leider of iets nodig, dat ben ik zelf voor/van mezelf.

En voordat ik weer reakties krijg dat ik te weinig vet heb, mezelf nog eens tegenkom of iets tekort kom, kan ik iedereen gerust stellen.

Ik kom totaal niets tekort, niet aan vet, vitamines, mineralen of wat ook.

En ik ben een blije en trotse vader en opa.

En leid een prettig leven.

Ik hou de eer aan mezelf

Mike

Zet me aub op niet aktief

Henk

 
Quote:
Ik zal nooit DWARf zeggen, ik heb geen leider of iets nodig, dat ben ik zelf voor/van mezelf



DWAPF? Dat is een grapje hoor. Wat dat te maken heeft met dat je een leider nodig hebt of zoiets ontgaat mij totaal.

Quote:
En ik dacht nog wel helemaal Henk approved bezig te zijn door te zeggen dat er ook HEEL veel goeds stond? :cry:



Ook dit is waarschijnlijk helemaal niet goed overgekomen bij jou. Ik bedoelde dat ik je advies ter harte heb genomen en aangeef dat er volgens mij ook veel goeds bij staat. Alleen ben ik het dus met een paar dingen niet eens.

Maar goed ik vind het jammer dat je weggaat.

 
Wat mij ook opvalt is dat jij het "optreden" van "Freshflesh" helemaal oke vind en zelfs vind dat dat zou moeten kunnen maar zelfs het minimale kritiek op een andere site is 'not done'. Heel vreemd.

 
Quote:
helemaal!! oke vind


Beter lezen zou ik zeggen Pike, dan zie je dat ik dat nooit heb gezegd.

De manier waarop kritiek op iemand site, die goed bezig is, zoals Tanja het verwoordde staat me meer aan.

 
Henk, dit forum is voor en door heel veel verschillende mensen, de een zal zich meer aangetrokken voelen tot een meer gematigde benadering (op z'n Henks bv) de ander houdt van de directe (Mike-stijl). Daarom is het super dat er ook steeds van verschillende mensen adviezen komen, zodat iedereen zich bedient kan voelen. We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn.

Quote:
Ik lees hier meer info die overgenomen wordt of door mensen verzonnen worden die totaal niet kloppen.


Kijk, zou fijn zijn als je daar iets meer over zou vertellen, want dat vind ik wel interessant, daar kunnen we over discussiëren. Over de persoonlijke verhouding tussen jou en Mike kunnen jullie het dan in een privé mail hebben.

 
@ Tanja, zoals ik bovenstaand heb aangegeven word ik meelezer.

Ik hou van discussie maar niet op de manier zoals ik bovenstaand heb omschreven.

Het gaat mij niet om mijn stijl of Mike;s stijl, dat beschrijf ik niet in mijn stukje hierboven.

Ik ben trouwens zelf ook direct

Ik heb geen persoonlijke verhouding met Mike, ook geen persoonlijke vete, tenminste niet van mijn kant.

 
Ik hoef niet geholpen te worden Tanja, ik lees heel veel, pik graag overal wat info op, zit op diverse fora van fotografie tot en met het weer, en bevalt me prima, en zoals je gelezen hebt heb ik de reden duidelijk omschreven, waarom ik hier niet meer actief deelneem.

 
Hallo, ekoplaza heeft van het huismerk een mayonaise die nog minder koolhydraten bevat dan de Zaanse mayo hierboven genoemd https://webshop.ekoplaza.nl/en/dry-groceries/sauces-fish-and-vegan/mayonnaise/8711521928095.html .

Ik snap heus wel dat je beter zelf mayo kan maken: behalve ik dan: als ik een dag rauwe ei eet, ben ik de volgende dag misselijk.

Ik zou hem het liefste zelf maken.

Ik bedacht me wel dit: misschien bij de azijn, normaal bestanddeel van de mayo, dan gaan evt salmonella-achtige bacterien in de rauwe ei dood?

Ik durf het nog niet uit te proberen: afgelopen week had ik van het beslag gesnoept en ja hoor: volgende dag misselijk.

 
Quote:
Ik hoef niet geholpen te worden Tanja


Huh, dat zeg ik toch ook niet, ik bedoel dat als jij het fijner vind om alleen mee te lezen dan moet je dat doen, maar dat ik het jammer vind dat je geen bijdrages meer wilt leveren, daar help je niemand mee en dat leek me toch je inzet te zijn, om je kennis te delen. Henk het ga je goed.

 
Lievergezond, je zou je zelfgemaakte mayonaise ook zelf kunnen 'pasteuriseren' (potje in kokend water) misschien?

 
Ja goed idee zeg Tanja, liever dat dan gekochte mayo.

Dank voor je tip.

Waarom niet?

Hoe doen ze dat anders met die mayo uit de winkel?

Wel apart dat die mayo uit de winkel geen gestold ei in zich lijkt te hebben dan.

Dank voor de tip en ik wil liever ook geen zonnebloemolie in mijn mayo (die wel in de gekochte mayo zit meestal).

Ik ga het proberen Tanja.

 
@ Tanja

Ja dat was mijn inzet en blijft het ook, maar niet meer hier.

En de reden is duidelijk genoeg.

Dankjewel, ik wens je hetzelfde terug

 
Wat betreft mayo, ik koop ook diverse produkten in de Eko-winkel, en lees altijd de etiketten. Maar vaak vind ik het allemaal zo nietszeggend, helaas. En het is lang zoeken om juiste info te vinden. Ik was ooit op een site uit italie, waar rechtstreeks olijfolie werd gemaakt, die geloofde ik dan wel. Op de duitse TV laten ze vaak boerenbedrijven zien die nog originele methodes gebruiken voor hun produkten. Ik zal die info voortaan bewaren. Ik ben alleen en gebruik mayo heel weinig. niet interessant om het zelf te maken, tenzij ik visite krijg en sla ga eten of zo.

 
Hallo Liesje, maar ik kan het goed proeven dat de mayonaise van het Ekoplazahuismerk niet zoet is en minder zoet dan de olijvonaise van het demetermerk met glucosesiroop en aguavesiroop en maiszetmeel erin. Etiketten zeggen misschien niet alles maar wel iets.

Ik vond het zelf ook wel een eyeopener, wat Yvonne Lemmers zegt: dat je dus moet kijken op welke plek genoemd staat bij de ingredienten waar de koolhydraten beginnen: is het voor het vierde genoemde ingredient al dat een koolhydraatachtig ingredient genoemd wordt, dan is het zowiezo foute boel qua koolhydratenaantal in de mayonaise.

De volgorde van opgesomde ingredienten op etiketten is dus geenszins onwillekeurig: het eerstgenoemde ingredient is het ingredient dat het meest gebruikt wordt in een product.

 
Lievergezond, ik ben benieuwd naar het resultaat. In ijs gebruiken ze ook eigeel en dat wordt ook gepasteuriseerd, en daar vind je ook geen gestold ei in terug. Hou me op de hoogte

 
Ja van die suiker heb ik onthouden. Nog zoiets: er staat hoeveel olie erin zit bv maar nooit het percentage suiker. Toeval?

 
Hoi Liesje, je hebt een punt: de reden van het percentage olie is: volgens mij ook ivm of het spul wel of niet mayonaise genoemd mag worden. Beneden de ik dacht 70% vet mag een mayonaise geen mayonaise heten (nog wel fritessaus). Percentage suiker kom je te weten als je weet hoeveel gram koolhydraten een mayonaise per 100 gram heeft. Komt het percentage koolhydraten in de mayo boven de 2 gram per 100 gram mayonaise uit, dan is het toch wel een aanslag op je pancreas - hormonenbalans (uit het boek grip op koolhydraten: Yvonne Lemmers).

 
Donderdag 16-5 Keuringsdienst van waarde. Ned 3. Ging over patatje met. Dus de fritessaus.

Allemaal bocht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.517
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan