Maag-darmklachten/ allergieën/voedselintoleranties, candida, hormonale klachten

http://   www   .oil-testimonials.com/essential-oils/9795/mast-cell-activation-syndrome-stumped-doctors?
 
kijk deze link bij google, ik heb gegoogeld op mcas and essential oils en kies dan deze op blad 2 Ik heb al enkele keren deze website gebruikt voor ideeën en adviezen.

Essential Oils: Mast Cell Activation Syndrome Stumped Doctors

ik krijg deze link hier niet geplaatst, misschien zo wel, kan je dus zelf even zoeken
---- www.oil-testimonials.com › mast-ce…  ----

Vertaal deze pagina
9 jun. 2014 - ... cell activation syndrome, a.k.a. mastocytosis, MCAS, or MCAD. Well, I found Young Living Essential Oils through a friend a few months back.
 
ik probeer nog een link voor je te plaatsen, maar krijg dus niet voor elkaar. Dus even googelen op mcas and essential oils en kijk dan eens bij oil-testimonials (google blad 2 denk ik)
 
Geen idee, ascorbinezuur kan ik op de een of andere manier niet verdragen. Dan krijg ik heel erg diarree/ krampen etc. Grapefruit dan weer wel..niet teveel. Maar daar probeer ik de Vit C uit te halen.

Ik neem de medicatie nu ook niet, ben eigenlijk bang dat ik van te weinig maagzuur ook verstopping ga krijgen en dat vind ik helemaal niets. Geen idee waarom ik van de Heilaarde verstopping kreeg.

Als ik geen medicatie gebruik heb ik volgens mij niks nodig tegen maagzuur oid want ik heb nooit last van maagzuur of m’n maag…

Klinkt ook een beetje alsof Je niet voldoende maagslijmvlies hebt en daardoor mogelijk de zuren kunnen irriteren. Dan zijn pectine en slippery elm mogelijk wel mildere alternatieven om te gebruiken dan betaine hcl.
Andere vormen van vitamine C gebonden aan mineralen zijn dan ook vriendelijker. Maar goed, als je verstopping krijgt van Heilaarde dan zou ascorbinezuur erbij wel een mogelijke uitkomst kunnen zijn. Zelf geen last van verstopping met Heilaarde. Waar dat door komt bij jou heb ik geen idee van. Je zal zelf moeten uitproberen en mogelijk heb je baat bij meer dingen tegelijk. Heb je wel eens gedacht aan vloeibare voeding? Yoghurt met groene blad groenten erdoor bv. En dan gekookte boekweit met kokosolie erdoor? Je kan er van alles in doen.
 
Oja gisteren heb ik de ranitidine voor het eerst geprobeerd maar mijn lichaam gaf eigenlijk gelijk een stress/ overgevoeligheidsreactie. Zitten ook veel hulpstoffen in waar ik niet zo blij mee ben.
ohoh... dat was wel te verwachten eigenlijk. Ik heb medicatie met heel kleine stapjes moeten opbouwen, zo van beginnen met een achtste of een kwart tabletje.

Hulpstoffen zijn berucht bij mestcelproblematiek, ook daar scoort famotidine een stuk beter. Sommige hulpstoffen uit de bijsluiter van ranitidine herken ik als triggers. (met name titaandioxide) De famotidine van centrafarm is het beste op dat gebied.



en voor Binc, I-lady slikt dit niet tegen opkomend maagzuur, want van haar maag heeft ze (normaalgesproken) geen last. Elders in haar lichaam zitten overactieve mestcellen die veel te veel Histamine2 produceren, daarom heeft ze bijvoorbeeld zo'n obstipatie en uit eigen ervaring weet ik dat die overmaat aan histamine2 ook dat  stress-gevoel in het lichaam creëert. Het werkt namelijk ook als activerende neurotransmitter. Als ilady 2 keer zoveel mestcellen als normaal in haar darmen heeft is het geen wonder dat ze zo ziek is. En haar verhaal lezende zijn er meer organen met een overmaat aan mestcellen.

De tegengestelde werking van ranitidine en sole op de maag is dus niet van belang Mogelijk zelfs wel erg verstandig.
 
https://www.powerdetox.nl/online-kuurprogramma/sappen-soepen-salades/#salades

Ik heb destijds Darmmanagement van hun gekocht.

Echter daar zit ook Cascara sagrada in en dat is een natuurlijke laxativa en dat is voor mij heel eng. Ik ben in principe incontinent daarom wil ik mijn darmen bijtijds leeg hebben. Incontinentie komt doordat er blijkbaar een andere aansturing is om naar de WC te gaan. Niet doordat de endeldarm zich vult en er een seintje gaat naar de hersenen zoals bij jullie. .
Dus hoe mensen reageren met een intacte endeldarm kan ik niet zeggen.
Je kunt eens kontakt leggen en vragen of ze iets weten van mestcellen. En dan een proefverpakking vragen. Ik vermoed dat er meerdere mensen zijn die graag een proefverpakking willen. Dit produkt heeft veel kruiden dus kan (een klein beetje zoethoutwortel juist omdat het in combi is misschien helemaal geen kwaad.

Bovendien hierboven wordt gezegd dat veel mensen niet tegen boekwijt kunnen en heb je dat al eens geprobeerd? Voor mensen met dit probleem kun je dus niet zomaar zeggen dat je er niet tegen kunt zonder dat dat geprobeerd is en dat is lastig ja.
Zelf gebruik ik ook weinig of geen nachtschades, alles om ontstekingen te vermijden. Maar dat is alleen te constateren door een ontl. onderzoek af en toe.
Over darmspoelingen valt ook veel te lezen.
Als er tot nu toe door mensen met een probleem zoals jullie nog nooit iemand dit heeft geprobeerd weet je dus ook niet of dat zou kunnen helpen. Dat bedoel ik met out of the box denken.
Mocht je een darmspoeling na een tijdje overwegen kan ik je er veel over vertellen.

https://www.powerdetox.nl/detox-theorie/dr-evelyne-vanderschueren-darmspoelingen-voor-een-goede-gezondheid/

Hoe mooi zou het zijn als dit zou werken.
 
ohoh… dat was wel te verwachten eigenlijk. Ik heb medicatie met heel kleine stapjes moeten opbouwen, zo van beginnen met een achtste of een kwart tabletje.

Hulpstoffen zijn berucht bij mestcelproblematiek, ook daar scoort famotidine een stuk beter. Sommige hulpstoffen uit de bijsluiter van ranitidine herken ik als triggers. (met name titaandioxide) De famotidine van centrafarm is het beste op dat gebied.



en voor Binc, I-lady slikt dit niet tegen opkomend maagzuur, want van haar maag heeft ze (normaalgesproken) geen last. Elders in haar lichaam zitten overactieve mestcellen die veel te veel Histamine2 produceren, daarom heeft ze bijvoorbeeld zo’n obstipatie en uit eigen ervaring weet ik dat die overmaat aan histamine2 ook dat stress-gevoel in het lichaam creëert. Het werkt namelijk ook als activerende neurotransmitter. Als ilady 2 keer zoveel mestcellen als normaal in haar darmen heeft is het geen wonder dat ze zo ziek is. En haar verhaal lezende zijn er meer organen met een overmaat aan mestcellen.

Nou Jhanne, zoals jij het beschrijft klinkt het idd heel erg ernstig! Wel eens gelezen wat de bijwerkingen van ranitidine zijn? Lijkt wel een beetje op al die klachten die gepaard gaan met MAS.
Ze heeft wel last als ze heelaarde neemt. Namelijk verstopping. Dit kan dus evengoed met het maagslijmvlies te maken hebben.
Maar goed, zover ik de intentie van I-lady begrijp is ze op zoek naar oplossingen. Niet naar problemen.

Hier een 2tal opties. Kies zelf waar je je voordeel mee wilt doen.

lekker door gaan met de ranitidine. Wanneer dat niet werkt zijn er nog tal van mogelijkheden zoals Zantac, omeprazol en andere protonpompremmers. Vraag wel alvast aan de dokter of je B12 injecties kunt krijgen. Dat heft het tekort aan B12 door protonpompremmers weer op. Als je je dan vervolgens af gaat vragen waar de diarree vandaan komt zijn daar ook wel pilletjes tegen zoals norrit. tegen de hoofdpijn raad is in eerste instantie aspirine aan te raden en als dat niet werkt zijn er vast wel sterkere tranquillizers beschikbaar. Denk aan ipobrufen. Werkt ook meteen tegen eventuele ontstekingen meen ik. Bij pijn in de zij en moeite met afvoeren van afvalstoffen is het ten zeerste te adviseren om een doorverwijzing te vragen naar de nefroloog. En vergeet ook de kwetsbaarheid van de botten niet. Normaal gesproken zou bottenbouillon kunnen helpen. Ik geef eerlijk toe, hiervoor weet ik echt geen ander alternatief als je zo een last hebt van histamine door bottenboullon. Maar google is de mens zijn beste vriend dus er is vast wel een alternatief te vinden. Wie weet helpt een maagzuurbinder ook nog....

Optie 2: Versterken van de maagzuurproductie ofwel kalmeren met natuurlijke middelen. Maagslijmvlies versterken, vitaminen en mineralen innemen in grote hoeveelheden en zorgen dat deze opneembaar worden door middel van bv enzymen. Ondersteunen van de organen.


boekweit wordt door de meeste MCAS patiënten niet verdragen

Zei ik niet dat het een kwestie is van uitproberen? Verzin iets anders dan boekweit om te voorzien in de koolhydraten.



De tegengestelde werking van ranitidine en sole op de maag is dus niet van belang Mogelijk zelfs wel erg verstandig

Dat zou idd zomaar kunnen. Zou het kunnen dat de sole helpt om de bijwerkingen zoals verstopping van ranitidine op te heffen? Sole is immers heel behulpzaam bij verstopping. pluspunt zijn de mineralen.

Ben je zo een beetje op weg geholpen Jhanne?

Dus I-lady, aan jou te beslissen welke weg je wilt bewandelen.
 
dag Binc,
Nou Jhanne, zoals jij het beschrijft klinkt het idd heel erg ernstig!
dat is de enige reden dat ik een reactie gaf, zij is inderdaad ernstig ziek.

De keuze is uiteraard geheel aan Ilady, ik geef slechts informatie. Wanneer je hebt ontdekt wat er mankeert aan je lichaam kun je je voordeel doen met de kennis van andere patiënten, veel patiënten verdragen geen boekweit dus dan weet je dat je voorzichtig moet zijn. In de afdeling probiotica bijvoorbeeld zijn er die bij alle mestcel-patiënten verkeerd gaan en enkele die bij de meeste wel goed gaan, daar kan ze haar voordeel mee doen, net zoals ik dat heb gedaan.

Verder maak je wat vergissingen in je post, geen enkele arts zal haar protonpompremmers voorschrijven, want ze heeft geen last van opkomend maagzuur. Totaal ander werkingsmechanisme dan H2blokkers.

Ibuprofen is geen tranquillizer maar een ontstekingsremmer. Aspirine en ibuprofen staan op de lijst van triggers en mogen niet worden voorgeschreven bij mestcelproblemen, zou op haar medicatielijst van de apotheek moeten staan.

Ik ben uiteraard bekend met de bijsluiters van de verschillende medicijnen, ook van de verschillende merken. Daarnaast de informatie van farmacotherapeutisch kompas.

Net als Ilady heb ik van alles uitgeprobeerd zonder medicatie en ben van veel alternatieve dingen alleen maar slechter geworden, soms zelf heel veel slechter. Jij denkt kennelijk dat alle klachten bij iedereen worden veroorzaakt door het trio stress/te weinig maagzuur en bijnierproblemen.

Zal ik je eens wat verklappen, er zijn legio andere oorzaken die een mens ziek kunnen maken.

Tegenover jouw drama-verhaal dan kort even wat er in mijn lichaam is veranderd sinds ik die o zo slechte medicatie slik.
  • Gewicht genormaliseerd, van 59 naar 70 kilo, dat laatste is voor mijn lengte prima.
  • Krampen, zowel in de organen (darmen, lever en galsysteem) als in spierweefsel zijn zo goed als weg
  • Leverklachten zijn vrijwel weg, leverwaarden zijn aan het normaliseren
  • poepen is genormaliseerd, van obstipatie waar niets tegen hielp ga ik nu gewoon 's ochtends even zitten.
  • kleur poep is weer goed, groen/geel/ zwart/grijs behoort tot het verleden, gewoon bruin zoals poep hoort te zijn.
  • slaap is weer diep en herstellend
  • concentratie/aandacht is weer vrijwel normaal
  • Ik kan voorzichtig weer nieuwe voedingsmiddelen toevoegen.
Overigens hebben veel MCAS patiënten een B12 tekort, ik zou Ilady aanraden dat te laten uitzoeken. Bij mij is het vermogen lactose en fructose te verteren teruggekomen nadat ik een adequate B12 behandeling kreeg. B12tekort kan vele oorzaken hebben, onvoldoende maagzuur is daar slechts 1 van. Er is uitgebreide literatuur over, ook op dat gebied heb ik niet de indruk dat je voldoende geïnformeerd bent.
Ben je zo een beetje op weg geholpen Jhanne?
Ik schreef je al eerder, van de adviezen die op dit forum worden gegeven ben ik alleen maar veel slechter geworden, ik zoek hier geen weg. Ik geef adviezen aan een medepatiënte, of en wat ze daar mee doet is aan haar. Ik gun haar de verbetering die ik zelf heb ervaren.

 
Nou Jhanne, dat is allemaal heel fijn voor jou. Ik denk idd dat deze problemen te maken hebben met een slechte spijsvertering. Waar of dit dan in gelegen is. famotidine is een maagzuuremmer. Daarmee kan je zuren dus opheffen. Zover mijn info reikt zijn doe je dat met basische stoffen waaronder maagzuurremmers. dan kan je net goed denken aan vitamine C gebonden aan een mineraal. Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij dit pad wilt bewandelen. Immers zijn er maar 2 alternatieven. De reguliere weg of de alternatieve weg waarbij men zelf zal moeten onderzoeken wat werkt. Jij hebt duidelijk je keuze gemaakt. Ondertussen lees ik nog wel best wat problemen met betrekking tot spieren, lever en slijmbeurs ontstekingen van jou kant. Verder lijk je te kijken naar steeds maar 1 ding. Neem mijn voorbeeld over boekweit. Meteen maak je er een probleem van. Als ik nu het woord boekweit vervang voor koolhydraten is de keuze ineens reuze. Het is te hopen voor je dat je via deze reguliere medicatie dit opgelost krijgt.

Succes ermee!
 
Allereerst, ik waardeer de inbreng van iedereen. Laten we respectvol met elkaar omgaan, ik heb veel herkenning bij alles wat Jhanne schrijft en denk dat we niet zwart/ wit moeten denken en dat regulier en alternatief hopelijk ook gewoon naast elkaar kunnen gaan. Mijn voorkeur heeft oplossen, helaas is dat met de mestcel problematiek allemaal behoorlijk ingewikkeld.

Yoghurt, boekweit en kokosolie kan ik helaas allemaal niet verdragen. Toch denk ik dat ik wel een probleem met mijn slijmvliezen heb. (lage sIGA waaarden bevestigen dat ook) Betaine ging ik ook helemaal kapot van. Dus het zou mij niet verbazen dat zuren mijn slijmvliezen irriteren waardoor wellicht mestcellen reageren. Ik sta dus zeker open voor de slippery elm en pectine, want ik denk dat geheelde slijmvliezen al een wereld van verschil kunnen maken.

Ik denk ook dat ik reageer op de hulpstoffen van de ranitdine, er zit ook succherose in waar ik ook niet goed tegen kan en ik zag inderdaad een boel kleurstoffen. De famotidine is zuiverder? want dan vraag ik mijn arts om die.
Ik neem het inderdaad als H2 blocker en ik baal eigenlijk dat het eigenlijk maagzuurremmers zijn want dat vind ik zelf ook geen gezonde bijwerking als ik er zo over lees. Ik denk dus ook dat ik het zo min mogelijk moet nemen (laagste dosering) en vooral het maagzuur dan moet blijven stimuleren. Ik heb gek genoeg nooit een B12 tekort gehad, de afgelopen testen was hij zelfs erg hoog maar dat komt door de Chlorella. Heb ook weleens gelezen dat die een B12 tekort ook kan maskeren.

Kruiden zijn een ramp hier, zoethoutwortel gaat ook niet vanwege de laxerende en prikkelende werking. In 2014 kon ik nog wat kruiden verdragen. Inmiddels helemaal niet meer. Wat betreft de darmspoelingen, ik denk dat dat op dit moment juist de mestcellen triggert waardoor de boel gaat ontsteken. Dat heb ik de laatste 2x ook gehad met leverreinigen en daarom was het toen een aanslag op mijn lichaam ipv dat ik er beter van werd.

Bottenboullion kan bij histamine problematiek, mits je het niet langer dan 2 uur laat trekken. Ook is boullion gemaakt van pezen histamine vrij. Alleen reageer ik nog steeds op het vet? geen idee, maar ik kan het niet verteren. Ik krijg er hele rare ontlasting van, niet vloeibaar maar vetblokken worden het oid. Heb dus ook al jaren problemen met het verteren van vet.

Momenteel ik rijst voor de koolhydraten en havermout maar ik vind zoveel granen nu niet bepaald een optimaal dieet. (met groenten uiteraard en diepvries vis/kip)
Ik zou zo graag anders willen weten maar dat gaat dus helemaal niet goed.

Lactose en fructose verteer ik ook niet, ik heb echt enorm veel herkenning bij het verhaal van Jhanne en de resultaten die zij behaald heeft kan ik alleen maar van dromen eerlijk gezegd.

Ik zoek iets om de vicieuze circel te doorbreken, was altijd faliekant tegen medicatie maar na behandelingen bij alternatieve genezers waar het alleen maar erger door is geworden ben ik inmiddels aardig wanhopig geworden.
 
Marijan, bedankt voor de link! haar was ik ook al aan het volgen en gebruik/ doe al het een en ander van wat zij aanraadt. Alleen sommige zaken, zelfs de natuurlijke ingredienten reageer ik inmiddels ook op. (CBD olie) Warm bad hoef ik ook niet te nemen want daar wordt ik ziek van. Zelfs douchen is al een trigger tegenwoordig.

Maar ik ga wat dingen opschrijven en uit proberen. Ik zit nog een beetje met de mestcelreacties, vraag me af of deze de slijmvliezen kapot maken. Want ik zie dus ook dat de slippery elm en pectine suikers bevatten waar ik dus op reageer...
 
Hoi l-lady, jullie problemen zijn gigantisch.
Ik heb andere problemen maar hebben op de een of andere manier ook met voeding te maken.
Dat merk ik als ik uit eten ga. bv met mijn kinderen voor mijn verjaardag. Dan zoek ik iets uit waarvan ik denk dat ik het verdraag maar dan zit ik in het restaurant al op de WC zonder dat ik weet waardoor dat komt. Mijn eigen maaltijden gaan meestal goed. Hoewel, als voorbeeld, ik kocht kroepoek en gaf klachten. Koop ik eigenlijk nooit. uiteraard eerst de ingredienten nog bekeken want er zit meestal E621 in. Ik was gelukkig nog thuis. Mijn geluk is dat ik me verder nooit ziek voel. Mensen zeggen zelfs altijd dat ik er goed uitzie. Maar in 10 jaar tijd ben ik er ook niet achtergekomen waarom ik klachten heb. Ik heb het opgegeven om er naar te zoeken.

Volgende week heb ik een afspraak met iemand die me kan doormeten. Ik verwacht er niets van maar je kunt nooit weten. Dat ik bepaalde dingen niet kan of wil eten vind ik ook niet erg. Het is zoals het is.
Wat me wel opvalt in jullie verhaal is dat je niet af en toe doorgaat met iets te eten dat in principe goed moet zijn voor jullie.
Zie mijn opmerking over het leverdrankje.
Zou het zo kunnen zijn dat bv vet eerst klachten geeft maar dat het uiteindelijk toch verdragen gaat worden.
Wat ik zelf ervaar met supplementen dat het erop lijkt dat sommige die ik tegelijk inneem (in geitenyoghurt) elkaar stimuleren om darmen in gang te zetten ja of nee en dat wil ik juist niet. Ze moeten gezond blijven maar geen stimulans geven.
Is die proefverpakking (proberen te krijgen) die ik noem van darmmanagement nog iets?
Voor mezelf denk ik erover om dat weer toe te gaan voegen.

ardra.nl/ardra/introductie_hans.html
Hier heb ik een afspraak.
 
Hoi Romagi,

Het klopt deels wat je zegt, ik ben toen bij het GAPS dieet wel door gegaan maar de klachten werden alleen maar erger. Het moeilijke is dat de reacties allemaal anders zijn, sommige reacties zijn echt enorm heftig..(lichaam wat alles er met geweld uit gooit in korte tijd) en maken mij in ieder geval zo ziek dat ik niet meer kan functioneren wat heel vervelend is als je geacht wordt te werken etc. Die "aanvallen"probeer ik in ieder geval te vermijden omdat de histamine echt voor vreselijke klachten zorgt. (slapeloosheid, enorme spierspanning, angstgevoelens) En ik zeg eerlijk dat ik een tik heb gehad van die aanvallen. (ben bang geworden weer een aanval te krijgen) Als ik alleen thuis ben vind ik het minder erg maar nog niet bepaald prettig. De laatste keer had ik het al door 2 kopjes citroenmelisse thee te drinken. (1 kan wel, 2 kennelijk niet)

Ik heb even gekeken naar darm management, ik denk niet dat ik dat kan verdragen..reactie op probiotica is er ook en er zijn stammen die zelfs histamine verhogen. Ik heb een poosje terug probiotica geprobeerd die histamine zou moeten verlagen en ik werd er doodziek van. En die heb ik wel langer geprobeerd..
Heb nu bifido infantis staan, heb het vorige week rustig geprobeerd maar mijn lichaam zat nogal te klieren op een andere manier. Ik probeer dat wel om de dag..en hopelijk als dat goed gaat wil ik Histaminx (probiotica) proberen. Want ik geloof ook nog steeds in darm gezondheid verbeteren.

De praktijk die jij noemt ziet er goed uit, ik ben wel benieuwd naar wat er uit de metingen komt. Ik heb zelf ook weleens bioresonantie gedaan en er gebeurde wel echt wat in/ met mijn lijf. Met complexere problemen merk ik alleen dat het daardoor toch vaak niet op lost en financieel loop ik er volledig op leeg.

Ik snap dat alles wat te laxerend werkt voor jou niet goed is? gefermenteerde producten zijn natuurlijk wel perfect om de darmen gezond te houden. Ik geloof daar meer in dan in alle losse probiotica maar besef wel dat je al redelijk gezonde, goedwerkende darmen moet hebben. Met histamine zijn gefermenteerde producten helaas uit de boze. Hoewel ik gelukkig wel wat appelazijn verdraag.

 
Succes i-lady! Als je zelf ook denkt aan maag/darm slijmvlies en je de eerder genoemde middelen niet aan durft is glutamine misschien nog een optie. Of dit samen gaat met de reguliere medicatie durf ik niet te zeggen. In mijn ogen klinkt het tegenstrijdig om dit samen te gebruiken. Bij mij hielp het destijds in elk geval om de betaine hcl wel te kunnen verdragen. Je kunt evt altijd nog overwegen om een consult met Tanja te doen. Nogmaals succes!
 
Ik wil nu eenmaal niet vanzelf naar de WC omdat ik dan incontinent ben.
Ik snap je opmerking over angst. Bij mij zit er ook angst. Gewoon omdat ik weet dat het nooit helemaal in orde komt en dus ik te pas en te onpas ongelukjes kan hebben. Ook al gebeurt dat niet meer zo vaak.
Gisteren ging het (gelukkig ,s-avonds) ook mis. Geen idee wat de aanleiding was. En de manier waarop is ook achterlijk. Ik heb er geen woorden voor hoe ik het moet omschrijven. er moet naar mijn idee iets ontzettend mis zijn van binnen en dat het nu zoveel beter gaat is zuiver toeval. Iedere ochtend en/of avond moet ik me er mee bezig houden. Wel of niet spoelen want ik voel het niet. Ik moet het hebben van subtiele aanwijzingen van mijn lichaam. Meestal gok ik goed.
Ja ja, die dokters die zo goed weten hoe ze snijden moeten.
 
regulier en alternatief hopelijk ook gewoon naast elkaar kunnen gaan.
dat is precies wat de autoriteit op gebied van MCAS aanraadt, een driesporen beleid van
  1. vermijden triggers, dat is niet alleen voeding, maar ook andere zaken, bijvoorbeeld warmte, kou, hoogte-verschillen, (chemische) luchtjes, schimmels en alle vormen van overbelasting.
  2. gebruik medicatie om de vicieuze cirkel te doorbreken
  3. gebruik van zowel nalcrom als natuurlijke mestcel stabilisatoren om de mestcellen tot rust te brengen.
Hoewel het een langdurig proces is kan bij iedere patiënt vooruitgang worden geboekt in de levenskwaliteit. Ik ken iemand die langdurig bedlegerig is geweest en nu alleen medicatie gebruikt in noodgevallen, met middelen zoals PEA en luteoline blijven haar mestcellen voldoende rustig. Dat heeft uiteraard wel vele jaren gekost.

Mestcel-patiënten hebben de ervaring slecht te reageren op medicatie en daarom is hun weerstand daartegen zeer groot, veel van deze patiënten hebben in een levensbedreigende situatie gezeten als gevolg van foutief medicatie gebruik. Er wordt echt niet luchtigjes naar medicatie gegrepen.

Ilady, ik wil je wel dingen uitleggen en adviseren maar niet op dit forum. Dit is niet de eerste keer dat ik hier nogal onaangenaam wordt bejegend.

Ik heb het boek van Afrin gelezen plus een ordner vol met research en regelmatig contact met andere MCAS patiënten. Ik denk daarmee voldoende kennis te hebben om een beetje te helpen bij je zoektocht uit deze ellende.

Mike heeft een email-adres van me,  als je me wilt mailen meld het dan even hier, ik maak dat emailadres maar hoogst zelden open. Ik houd dit draadje dan de komende week nog wel even in de gaten.





 
Ik lees van jullie weinig over extra enzymen. Al geprobeerd?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan