Lijkt er steeds meer op dat niets meer helpt.

G

Guest

Guest
Ben al een hele tijd geleden op deze site terecht gekomen om eens te kijken/leren hoe ik mijn gezondheid zou kunnen verbeteren o.a. voor mijn te hoge bloeddruk.

Maar…..ik heb toch steeds meer het gevoel dat het allemaal niet echt werkt.

Ik gebruik elke dag curcuma met zwarte peper, 2x 1000mg vit C, Keltisch zeezout, 1 glas appelazijn, 200 mg Magnesiumcitrate, Vitamine D3 druppels. Kokosolie, heel veel olijfolie, bergen met knoflook, Balsamico azijn, 2 stuks fruit appel, grapefruit of banaan.

Savonds quinoa, basmati rijst, vis(zalm), kip of een stukje bief/rund. Als groentes, broccoli, andijvie, witlof, bloemkool, boontjes, veel uien, knoflook. Ik bak alles in kokosolie en smoren in olijfolie, liters gaan er door heen…

Ik ben er heel erg mee bezig om alles zoveel mogelijk af te stemmen wat gezond is maar ik voel me er niet beter door en zelfs mijn bloeddruk is steeds meer aan het stijgen wat ik erg verontrustend vind. Zelfs steeds meer dagen met hartritme stoornissen, vandaar de magnesium. Misschien zijn al die vetten of olieen toch niet goed voor mijn aderen, mijn cholestereol was ook weer hoger en veel te hoog dan een half jaar geleden.

Ik krijg het maar niet onder de knie, ik kan het maar niet vinden waar ik steeds hogere bloeddruk van krijg ondanks alle adviezen en goede dingen te eten ook al vind ik het niet lekker. Zelfs alcohol ben ik drastisch mee gestopt dwz 2 glaasjes rode wijn of zo in de week. Verder fiets ik elke dag 2x een half uur en loop ik erg veel, lijkt me toch voldoende en lig om 22.00u op bed.

Al met al begin ik er steeds meer aan te twijfelen of ik hier wel mee door moet gaan ondanks dat ik al veel heb verandert en helaas moet laten in mijn voeding of hebben jullie nog een advies waar ik aan moet denken want ik weet het echt niet meer en begin dus overal aan te twijfelen, daarnaast is het super demotiverend dat niets helpt en het resultaat alleen maar slechter aan het worden is.

 
Beste Snah,

Ik voel met je mee! Toevallig dacht ik vanochtend bij het wakker worden dat ik het ook even niet meer weet. Ik had ook verwacht dat ik me beter zou voelen, maar dat blijft ook uit. Een beetje moedeloos gevoel en twijfels of dit het nou wel is voor mij. Ik ben al jaren an het 'aanmodderen' voor mijn gevoel en iedere keer denk ik het ei van Columbus gevonden te hebben. Ik vraag mij ook af hoe lang het duurt voordat er vooruitgang geboekt gaat worden. Natuurlijk snap ik ook dat je niet in een keer ziek bent geworden en dus ook niet in een keer beter wordt maar wanneer zit er een opgaande lijn in? Ik merk ook dat ik alle verschillende visies hier ook verwarrend vind. Ik kan je verder niet helpen met advies omdat ik het ook even niet weet.... Veel wijsheid toegewenst!

Ps Het overlijden van Dirtsa heeft er bij mij ook wel ingehakt en heeft wel twijfels bij mij gebracht of dit het wel is... Ik weet dat dt niet reëel s, maar het doet toch iets met je vertrouwen!

 
Mischien eerst een ontgiftend dieet doen met veel leverreinigingen? Misschien is er nog teveel vervuiling in t lichaam.

En bv een goede fytotherapeut erbij zoeken die kan helpen met ondersteuning/ontgifting. Ik ken een hele goede.

 
Ik doe momenteel veel om in lever te reinigen. Sinds ik dit nu een paar maanden doe heb ik bijna dagelijks pijn in mijn rechter arm bij de schouder/scharnier/aanhechting. Zeurderig pijn onder mijn ribben rechts nadat ik de leverpakking heb gedaan. Ook pijn als ik bitterzout op nuchtere mag heb genomen. Ik word er wat naar van omdat elke dag pijn hebben niet fijn is. Spierpijn, gevoel dat ik griep krijg, moe.... Hoe lang duurt een ontgifting? Heb nog steeds het gevoel dat het goed moet zijn, maar soms twijfel je als de verbetering langer duurt dan je verwacht.

Snah, hoge bloeddruk kan toch ook met verstopte lever te maken hebben?

 
Beste Snah, wat vervelend dat alle moeite voor niets lijkt te zijn. Ik zie dat je geen boter of boterolie gebruikt, het kan zijn dat je zo te weinig vitamine K2 binnen krijgt. Dat zorgt voor een goede verdeling van calcium: naar je botten en je tanden, en uit je aderen waardoor deze soepeler worden.

Of eens naar een complementair arts voor een totaalplaatje.

Succes met je zoektocht!

 
@Snah:

Wil je advies of alleen je hart luchten, voor advies geef je te weinig informatie, voor zover ik zie weten we niet eens je geslacht en leeftijd. Anders zal het bij oppervlakkige tips blijven.

In je voeding mis ik dierlijke vetten, neem je o.a. rauwe melk/boter/enz.?

Eten moet lekker zijn, wat zou je het liefst eten?

@Angela:

Verschillende visies? De grote lijn qua voeding is wel duidelijk toch?

Visies verschillen vooral over dingen die niet direct met WAPF te maken hebben.

 
Beste Shah,

Ik ben momenteel het boek van Andreaz Moritz, Lever en -galblaasreiniging aan het lezen. Hij gaat er van uit dat heel veel ziekten, met name ook hoge bloeddruk en een te hoog cholesterol hun oorsprong vinden in de lever. Mensen met chronische ziekten zouden volgens hem heel veel galstenen in hun lever hebben die de leverkanalen verstoppen, wat weer gevolgen heeft voor de bloedcirculatie.

Galstenen verminderen het functioneren van het meest complexe, veelzijdige en invloedrijke orgaan van het lichaam, de lever. Op de tweede plaats, na de hersenen, in complexiteit, denkt de lever de meest ingewikkelde spijsverterings-en stofwisselingsprocessen uit, waardoor het't leven en de gezondheid van iedere cel in het lichaam beinvloedt. Door de obstakels te verwijderen die de lever verhinderen haar taak op juiste en efficiente wijze uit te voern, kan het lichaam terugkeren naar een staat van continue balans en vitaliteit.

Andreas Moritz beschrijft hoe je in zes dagen tijd zelf je lever en galblaas kunt reinigen.

om het boek te downloaden kun je onderstaande link gebruiken.

[PDF]

LEVER & GALBLAASZUIVERING - Rivendell Village

www.rivendellvillage.org/Lever_en_Gal_Zuiverin... - Translate this page

Ik weet niet of de link hier werkt, maar je kunt ook googelen op lever en galblaasreinigen. Als het goed is verschijnt dan deze link als eerste.

Zelf heb ik deze reiniging nog niet toegepast, maar ben het van plan toe te passen zo snel ik dit boek uit heb.

 
@JP, ik ben 54 jaar, weeg 86kg, 1.85m

Ik kan helaas niet tegen melkproducten, dierlijke vetten neem ik een ei met spek of gewoon een stuk uitgebakken spek, meestal gebakken anders is het te glibberig.

@Angela, dank voor je begrip, het is heel demotiverend allemaal na alles wat je elke dag opnieuw doet en er is geen opgaande lijn maar juist een verslechtering en ik heb hier nog nooit iemand gezien die door leverreiniging ineens een lage bloeddruk kreeg.

 
Als jouw bloeddruk en cholesterol maar blijft stijgen is daar een goede reden voor.

Je lichaam doet dat niet zomaar, dus ook niet zomaar verlagen die 2.

Laat een professional uitzoeken waar het door komt, zodat je de oorzaak kan aanpakken.

En ik zei professional, niet iemand in een ziekenhuis of huisarts! :wink:

mocht je rondom brabant wonen zou je bij me terecht kunnen bij interesse.

Cholesterol en bloeddruk zijn in elk geval wel dingen die een onderliggend iets aangeven,

en het is voor je gezondheid een te raden om daar iets mee te doen.

 
Ik heb zeker wel interesse maar als ik die prijzen hoor dan moet ik er nog ff voor sparen helaas.

Waar zit u ergens?

 
@ JP, ik heb heel veel zin in hartige dingen, zout dus, maar zout houd vocht vast en dat is ook weer slecht voor de bloeddruk.

 
Snah, ook ik heb ook altijd veel trek gehad in zoute dingen. Dat zout slecht is en je er vocht vast van houdt klopt als je het hebt over keukenzout. Daarentegen houd je van Keltisch zeezout geen vocht vast. Sinds ik dit gebruik, en ik gebruik het in flinke hoeveelheden i.v.m. mijn bijnieruitputting, houd ik geen vocht meer vast en heb ik 's avonds niet meer de afdrukken van mijn sokken in mijn enkels staan.

 
Voordat ik een protocol zou volgen van Andreas Moritz zou ik eerst wel eens even willen weten waar de beste man aan overleden is. Als ik hier al die klachten lees na een leverreiniging, krijg ik er niet bepaald vertrouwen in!

Mijn lever-/galproblemen zijn geleidelijk verdwenen toen ik met mijn ademhaling aan de slag ging (meer CO2 in je bloed zorgt voor betere afgifte van zuurstof aan de weefsels, en voor ontspanning van gladde spieren = o.a. galkanalen).

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en doe mij maar de wat 'zachtere'!

 
@ Snah: brabant

En het is idd erg demotiverend dat wanneer je juist je best doet gezond te leven er geen verbetering op treed. Desondanks zou het met slechte leefgewoontes waarschijnlijk nog slechter gaan, dus blijf geloven in je steeds gezondere leefstijl.

De diepere oorzaak moet alleen nog gevonden en verholpen worden.

 
Snah,

Ik ken je niet persoonlijk, maar we hebben hier al eens wat aanvaringen gehad. Je komt op mij vaak negatief en gestresst over. Het valt mij op dat de mensen die maar niet willen helen chronische stress ervaren. Daar valt simpelweg niet tegenop te eten!

Mike

 
Quote:
Het overlijden van Dirtsa heeft er bij mij ook wel ingehakt en heeft wel twijfels bij mij gebracht of dit het wel is... Ik weet dat dt niet reëel s, maar het doet toch iets met je vertrouwen!


Dirtsa heeft nog tot op het laatst geprobeerd duidelijk te maken dat haar plotselinge achteruitgang niet moest worden opgevat als een falen van WAPF. Ze gaf heel duidelijk aan het te laat te hebben ontdekt en simpelweg over onvoldoende tijd te hebben beschikt om het haar volop ten goede te laten komen (hoewel het wel haar kwaliteit van leven heeft verbeterd).

Ook Dirtsa stond onder chronische stress en gaf dit ook toe. Dit ken ik van jou ook, Angela. Stress is de rode draad en er is niets ziekmakender en zelfs dodelijker dan dat!

Mike

 
Snah,

als je niet tegen rauwe zuivel kan, moet er toch al het een en ander grondig niet inorde zijn in je lichaam. Misschien eerst eens onderzoeken waar dat aan ligt..

Misschien heeft het te maken met de eiwitten in zuivel of is het specifiek koeienmelk dat je lichaam nog niet tegen kan? Ik zou eens ghee en geitenboter proberen (moest je dat nog niet hebben geprobeerd).

Heb je al gedacht om H2O2 en sole te gebruiken?

Ik lees ook dat je nogal veel aan sport doet. Met lopen bedoel je joggen? Dat overmatige sporten is niet zo gezond als wel wordt beweerd. Je bent er jezelf meer mee aan het uitputten. Ik denk dat het beter is om je conditie te verbeteren door H202 te gebruiken en qua lichaamsbeweging, gewoon buiten eens gaan wandelen of fietsen, maar dan gewoon om boodschappen te doen of omdat je het leuk vindt en niet fanatiek.

Een vorm van meditatie is ook goed tegen stress.

Ik denk dat je ook nog teveel koolhydraten eet. Banaan is bv een 'nono' op dit forum, vanwege het hoge gehalte aan zetmeel.

Er valt me nog iets anders op in je voedingspatroon:

drink jij echt één heel glas appelazijn per dag? Dat is volgens mij teveel van het goede, wat kan resulteren in iets slechts.

Eventjes googlen en ja hoor:

Side Effects of Too Much Apple Cider Vinegar:

Blood Sugar

Apple cider vinegar can also have an antiglycemic effect on blood sugar, meaning it can lower glucose levels in the bloodstream. This may benefit the management of type 2 diabetes and insulin resistance, but people with uncontrolled blood sugar levels could find its use problematic. Blood sugar may drop to the point of diabetic hypoglycemia. This could deprive the brain of glucose, leading to seizures and loss of consciousness. If you have type 2 diabetes or insulin resistance, talk to your doctor before taking apple cider vinegar in any amount.

Potassium

People taking certain medication -- namely insulin and diuretics -- should take care when drinking apple cider vinegar. Zeratsky warns that apple cider vinegar can adversely interact with your prescription and lead to low potassium levels. Low potassium, medically referred to as hypokalemia, can cause constipation, weakness, muscle cramps and even abnormal heart rhythms. The body uses potassium to maintain proper functioning of the nerves and muscles. Without it, problems occur.


Waarschijnlijk is de stijging van je bloeddruk en hartritmestoornissen te wijten aan een gebrek aan kalium (potassium) door een te hoge consumptie van appelazijn en ironisch genoeg ben je er wellicht meer van gaan drinken omdat het juist die zaken kan helpen waar je last van hebt, maar zoals gezegd, een teveel van het goede kan het averechtse effect veroorzaken.

Hier nog meer over de neveneffecen van een te hoge consumptie vn appelazijn:

Undiluted apple cider vinegar, in liquid or pill form, may damage the esophagus and other parts of the digestive tract. Apple cider vinegar drinks may damage tooth enamel if sipped.

One case report linked excessive apple cider vinegar consumption with low blood potassium levels (hypokalemia) and low bone mineral density. People with osteoporosis, low potassium levels, and those taking potassium-lowering medications should use caution.

People with allergies to apples should avoid apple cider vinegar.

Excessive doses of apple cider vinegar have been found to cause damage to the stomach, duodenum, and liver in animals.


Het gebrek aan kalium kan ook te maken hebben met je hoge cholesterol.

"According to "Integrative Medicine," as potassium aids in the maintenance of adequate blood pressure levels, potassium supplementation may prevent complications such as strokes and heart attacks that can occur when a person simultaneously has high cholesterol and blood pressure levels. Additionally, diets known to improve cholesterol levels are high in potassium. However, currently available scientific research does not establish a direct link between potassium and cholesterol levels. It is, therefore, unknown if the potassium in these diets actually lowers cholesterol levels or if the foods in these diets simply have high levels of potassium.



Hoe lang heb je eigenlijk al last van die symptomen? Grappig genoeg had Angela ook een soortgelijk probleem met kalium veroorzaakt door zoethout (wat met mate ook voordelen heeft). Wie weet heb ik zelf wel iets met mijn kalium levels dat ik hier telkens op stoot bij anderen? :?

 
Nog een paar bedenkingen:

ik weet niet of je gemakkelijk zweet, maar het overmatige sporten kan ook leiden tot overmatig zweten wat op zich ook tot kalium verlies leidt. Dus om die reden zou ik ook al het joggen en fietsen minderen.

Kalium vervult een aantal belangrijke functies, waaronder:

Behoud van zuur-base (pH) balans

Handhaaft een normaal hartactiviteit via geschikte elektrische functie

Helpt bouwen en onderhouden spieren

Aids koolhydraatmetabolisme

Helpt bij de eiwitsynthese

Symptomen bij een tekort aan kalium zijn onder andere spierzwakte en een verstoorde hartfunctie. Psychische stoornissen zoals depressie en verwarring kunnen ook een gevolg zijn van een tekort aan kalium.


Het helpt ook bij de eiwitsynthese, vandaar misschien ook je probleem met het verteren van zuivelproducten..

De verhoogde cholesterol is wellicht een reactie op de verzwakking van spieren en verhoogde bloeddruk (het hart is ook een spier). Denk eraan dat cholesterol als een soort brandweerman werkt. Een verhoogde cholesterol betekent dus dat er iets verkeerd loopt in het lichaam (er is brand), maar de cholesterol moet niet naar beneden gebracht worden, want die heeft het lichaam zelf verhoogt om de brand te helpen blussen, dus blijf je dierlijke vetten eten!

 
@Lekkeromig, ik vind zuivel echt niet weg te werken helaas, een stuk kaas met veel mosterd gaat nog en roomboter ok, maar de rest echt niet.

Ik gebruik al heel lang sole maar nog geen H2O2, verder neem ik 1 glas water met 2 theelepels appelazijn, dus geen volle glazen, is volgens mij ook niet te doen zo zuur.

Ik sport niet maar fiets en loop normaal.

Volgens mij eet ik genoeg producten waar kalium in zit. Ik zou vanalles wel kunnen proberen maar tot nu toe is er met alles geen verbetering zelfs verslechtering.

@Jenneke, dat van die zuurstof klopt een beetje bij mij, als ik een aantal keren diep heb ingeademd en daarna de bloeddruk opneem is deze inderdaad een stuk lager. Maar kan ook komen omdat er dan meer zuurstof in het bloed zit?

@Mike, misschien heb je gelijk, ondanks dat ik me niet gestressed voel, het zou dan veel dieper moeten zitten maar wat is daar dan aan te doen? Ik heb genoeg afleiding en doe veel leuke dingen dus het moet op een andere manier. Hoe kom je erachter dat ik chronische stress heb?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan