Lijkt er steeds meer op dat niets meer helpt.

Ik schrik hier best van want mijn man heeft ook last van zijn bloedvaten... Ik weet niet of en wat zijn problemen zijn, maar heel veel sterkte voor jullie allebei dan... Misschien nog een wondertje??

 
Zegen dat iemand niet meer lang te leven heeft geeft nog meer stress, goede bloeddrukverhogers die cardiologen!

Stress is verdeeldheid. Lees eens het boekje spiegelogie van Willem de Ridder.

 
De bloeddruk is extreem laag geworden .

De stress is bij mij wel heel erg hoog maar dat is al tijden zo .

Als 1 lid lijd lijden alle leden mee he ?

 
Ik wil je eigenlijk niet nog maar weer eens een tip aan de hand doen, maar ik doe het toch maar ;-). Maar ben je al ooit bij een klassiek homeopaat (een goede!) geweest? Het wonderlijke van homeopathie is dat als het goed wordt toegepast je problemen onbelangrijk worden. Heel raar maar ik heb het zelf ervaren en al vaak gezien bij andere mensen. Je bent obsessief bezig met een probleem, en ik begrijp dat echt heel goed, maar het levert stress op en raak nog maar eens uit die cirkel. Als je een manier kunt vinden om niet met die bloeddruk bezig te zijn, het los te laten, heb je in elk geval een leuker leven, en wie weet wat die bloeddruk dan doet!

 
mijnlijf en je man zal nu wel gezond eten en goede vetten gebruiken kan dat dan niks meer helpen voor hem?

 
Mijn man heeft zijn hele leven al een torenhoge bloeddruk gehad en er nooit medicijnen voor willen gebruiken .

Nu hij aan hartfalen lijd en er een pacemaker is geplaatst is de bloeddruk bij hem erg laag geworden .

komt wel bij dat hij aan de plaspillen is natuurlijk .

Qua voeding kan er nog veel verbeterd worden maar de goede vetten krijgt hij in ieder geval al een paar jaar van mij .

Verder gaan we gewoon door met ademhalen , maar neemt niet weg dat de aard van het beestje altijd al erg negatief is geweest en dat draai je niet om .

Maar voor de gene die het dichtst bij staat is dat wel slopend .

Ik ben met de conditie die hij nu heeft al heel tevreden maar hij niet !

Die kop moet de andere kant op denk ik altijd maar zucht !!

 
Bedenk dat het de bijnieren zijn die verantwoordelijk zijn voor de bloeddruk. Dit zijn je ANTI-STRESS-organen. De bijnieren zullen in tijden van acute of chronische stress de bloeddruk verhogen om je hyperalert te maken. Als de bijnieren dit kunstje te lang hebben uitgevoerd storten ze in. Lage bloeddruk is dan ook een teken van verzwakte of uitgeputte bijnieren. Er is dus een RECHTSTREEKSE relatie tussen stress en de bloeddruk!

Mike

 
Quote:
maar neemt niet weg dat de aard van het beestje altijd al erg negatief is geweest en dat draai je niet om



Dat draait hij! wel om met deelname aan een fanclub. Het principe is heel logisch en eenvoudig. Anders denken

 
Gerard,

Mensen die teveel in hun hoofd zitten, kunnen dit niet vanuit hun hoofd oplossen. Het probleem is juist dat ze teveel in hun kop zitten! Einstein zei al dat problemen niet zijn op te lossen op hetzelfde niveau als waar ze zijn ontstaan.

Het is dan zaak om af te dalen naar het instinctieve en intuitieve 'onderbuikgevoel'. Het is een overdaad aan mannelijke energie die de vrouwelijke oerenergie onderdrukt. Op basis van de juiste voeding kun je wel contact maken met de oermens in jou. Het moet niet als een psychisch euvel worden gezien, maar als een lichamelijk probleem. Op dat veel primitievere niveau moet je het oplossen. Het is voor ons ego altijd even slikken als we beseffen dat we veel primitiever zijn dan we vaak willen toegeven.

Het is m.i. dan ook geen kwestie van anders denken maar anders eten! Daar ga je uiteindelijk vanzelf beter (en dus anders) door denken. Werk eerst je voedingstekorten weg en voed je hersenen en andere organen, dan praten we wel weer verder.

Mike

 
Mike zou ik dan veel minder stressgevoelig zijn ?

Mijn bloeddruk is namelijk al mijn hele leven prachtig ! :wink:

 
@ Mike: ik denk er precies zo over en het sluit de "methode" van anders denken niet uit, maar in. Het gaat daar om het fanclub-idee van Willem de Ridder. Lees het boekje spiegelogie maar eens, het gaat daar helemaal om voelen, de verbinding met je lijf, met de kosmos!

Anders eten werkt, dat heb ik in de korte tijd dat ik ermee bezig ben zelf ervaren. Het probleem van 2 fronten tegelijk benaderen is vast nog effectiever.

Verder denk ik dat als we het gevoel weer hebben waar het hoort, we vanzelf gevoelsmatig zullen eten wat goed voor ons is, de natuur doet het niet anders dan op die manier.

 
Uiteraard is er een heel groot verschil tussen ons qua voeding en dus ook qua denken .

Ik gebruik al heel lang geen suikers meer terwijl hij het niet kan laten om overal suiker op of in te doen en maar koekjes en snoepen.

Dit is nog maar 1 voorbeeld van de vele .

Ook gebruikt hij zeer veel fruit .

En ik kan praten als brugman maar het helpt niks .

Hij zegt gewoon : waarvoor hangt al dat fruit dan aan de bomen ? En neemt vervolgens nog maar eens zijn zoveelste mandarijntje . 8O

Ik heb het maar opgegeven . :(

 
Mijnlijf,

Dat is zeer verdrietig dat je iemand waar je van houdt zo een andere weg ziet bewandelen dan je zelf. Een weg waarvan je weet dat het niet de goede is.

Jij weet nl. dat hij die suikers/fruit beter kan laten. Je kunt hem goede vetten geven maar zolang de suikers/fruit ingenomen blijven worden is het water naar de zee dragen. Heel jammer.

Ik hoop voor jullie dat hij tot andere inzichten komt.

Lia

 
Zou H2O2 kunnen werken tegen hoge bloeddruk?

Ik weet het echt niet meer, ik probeer van alles wat hier op het forum aangeprezen is maar bijv van Kletisch Zeezout gaat de bloeddruk alleen maar omhoog dus dat werkt helaas ook niet. Ik denk steeds meer dat het genetisch bepaald is en dat daar geen natuurlijkmiddel voor werkt, het zal niet gaan zonder chemische middelen.

 
Hoeveel en welke lichaamsbeweging krijg je? Wat gebeurt er als de de magnesium halveert?

Laat eens steeds 1 ding weg uit je voeding, te beginnen met olijfolie, gewoon een paar dagen dat niet nemen en als het niet uitmaakt gewoon weer gaan gebruiken en iets anders weglaten.

Het lichaam laat de bloeddruk niet voor niets oplopen. Misschien is het bloed te dik. Voldoende vocht en zout blijven gebruiken.

 
Ha Gerard, ik heb heel de dag lichaamsbeweging, van Keltisch zeezout is bij mij gebleken dat de bloeddruk daardoor enorm omhoog gaat...

De olijfolie is toch juist goed voor een hoge bloeddruk?

 
Dat kan, maar hoeft niet. Er kan een stofje in zitten wat bij jou in deze periode verkeerd uitwerkt. Het kan ook best aan iets anders liggen, vandaar mijn suggestie om steeds 1 ding tijdelijk weg te laten. Met olijfolie beginnen is een intuïtieve gok. Misschien haalt jouw lichaam er snel veel energie uit en moet dat weer weggewerkt worden. De hartslag en daarmee de bloeddruk omhoog is een manier om overtollige energie af te voeren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.722
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan