Lijkt er steeds meer op dat niets meer helpt.

Ik zou, als ik jou was, alle negativiteit, zwartgalligheid, cynisme/sarcasme uit je emotionele leven bannen. Ik denk dat daar een groot deel van het probleem zit.

Mike

 
Om dat te bereiken kan het (mede) helpen om een ademhalingstherapie te gaan doen. Ik heb veel baat gehad bij Buteyko, maar er zijn vast meer goede therapieën te vinden.

Als je gestrest ben, ga je sneller en oppervlakkiger ademhalen, maar andersom: als je rustiger gaat ademhalen, wordt je zelf ook rustiger en minder stressy.

 
Ik denk dat het heel belangrijk is te beseffen dat alleen gezond eten, wat Mike ook duidelijk aangeeft, niet genoeg is. Als ik naar mezelf kijk, was ik ook haast obsessief bezig om maar zo gezond mogelijk te eten, alles hier lezen en alleen maar bezig zijn met gezonder worden en van mijn klachten af te komen. Dit lukte echter niet. Nadat ik voor mezelf heb geconcludeerd dat mijn voedingspatroon gewoon goed is en steeds beter wordt, maar dat de meeste klachten toch echt voortkomen uit spanning is er al heel wat van me afgevallen. Als ik zo je bericht lees, zit er bij jou ook heel wat spanning. Door gezond te eten ga je natuurlijk winst halen, maar probeer vooral alles een beetje los te laten en luister naar je lichaam. Ik merk dat ik nu niet meer onbewust elk uur op deze site kijk, maar een paar keer per week. Omdat ik weet dat ik goed bezig ben. De twijfel en het ongeduld helpen je helemaal niet verder, maar zorgen er voor dat je in een vicieuze cirkel blijft zitten. Loslaten en de wetenschap dat je goed bezig bent zou voor jou ook weleens een goede stap kunnen zijn.

 
Je maakt je zorgen over je hoge bloeddruk. Op zich is dat al een behoorlijke stressfactor. Zou je het aandurven om je bloeddruk helemaal niet meer te meten? We weten ten slotte ook niet hoe hoog de bloeddruk was van de primitieve mens. Misschien wel sky high volgens onze norm. Heb je echte klachten waarvan je kunt zeggen dat ze door je bloeddruk komen?

 
Nog een optie...?

Andreas Moritz wrote:
A kidney stone can lead to the retention of urine and raise the pressure of the blood against the arteries; hypertension is the result.


 
Een heel goed middel dat mijn man heeft geholpen was Vasolastica !

Je moet het een tijdje gebruiken , maar het werkt goed .(smaakt erg smerig knoflook en ui )

 
@Bastiaan, tja mijn bloeddruk was iets verhoogd, ik kreeg daar betablokkers voor. Daarna was de bloeddruk al maanden heel goed, dus ik stopte iom de huisarts met die troep. Toen ging het nog 4 maanden goed en daarna ging de bloeddruk steeds verder omhoog, ik ging alles doen 24 uur lang om die weer naar beneden te krijgen maar tot nu toe heeft niets geholpen en loop al weken rond met 130/90 smorgens bij het opstaan en na het ontbijt is deze al 150/100 en savonds zit ik op 160/120 ik heb er geen last van maar kan toch niet goed zijn, je kan daar toch diabetes van krijgen en kapotte nieren?

Het enige wat helpt is een wijntje...en dan voel ik me echt super.

 
@Mijnlijf, was die bloeddruk bij uw man net zo hoog als bij mij?

 
Ja nog veel hoger !

Jaren mee rondgelopen zonder medicijnen en ja dat heeft gevolgen (aderverkalking hartinfarcten).

Nu heeft hij niet lang meer en is net 51 geworden .

 
Dat rode? Wijntje is zeker goed voor je bloeddruk. Is ook gerust aan te raden (met mate!) tot je goede hulp gevonden hebt. Nog beter als je biologische koopt.

 
Quote:
Ik zou, als ik jou was, alle negativiteit, zwartgalligheid, cynisme/sarcasme uit je emotionele leven bannen. Ik denk dat daar een groot deel van het probleem zit.

Mike


Hmmm.... Ja dat is helemaal waar. Ik ben echt al en stuk rustiger en minder paniekerig. S nachts ook niet meer overmatig bezorgd. Dus wat dt betreft een eindje de goede kant op met mijn bijnieren. Ik voel het ongeveer zo: 6 stappen vooruit eentje terug. Ik weet dt hier de sleutel in zit Mike, nu hem nog vinden... Ik ben echt bewust ermee bezig.

 
Lijkt me geweldig spul die Vasolastica, waar kun je dat kopen Apotheek of reformwinkel?

Het zou goed kunnen zijn dat mijn aders door stress(waar ik volgens mij geen last van heb) of wat dan ook verkrampt zijn en daardoor die bloeddruk omhoog gaat.

 
Ja dat lees je goed !

Hij had er al niet meer moeten zijn zelfs.

Volgens de Cardioloog in Leiden zou hij de kerst niet halen .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.531
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan