Lezing Mike in West-Friesland

Poekie

Administrator
Mijn man en ik hebben Mike uitgenodigd om een lezing te geven in ons mooie West-Friesland.

We zijn bezig om een flyer en een poster te maken.

De flyers wil ik via onze diverse boeren en de natuurwinkel laten verspreiden, mee laten geven aan de klanten.

De posters komen op diverse punten te hangen, ook bij de supermarkt. :mrgreen:

Ik wil de tekst met jullie delen en kijken of die goed is. Schiet er maar op.

Quote:
IS ER EEN LINK TUSSEN GOEDE VOEDING EN GOEDE GEZONDHEID?



Waarom voelt u zich niet fit? Waarom werkt een dieet niet? 
Is vet wel zo slecht?

Waarom hebben zoveel mensen kanker, of één van de andere huidige ziektes/diabetes/overgewicht/allergien/ADHD/autisme/astma? En wat hebben deze ziektes met elkaar gemeen? Zou dat uw voeding kunnen zijn?


Kom naar een interactieve lezing van Mike Donkers op zondag 
29 januari 2012, over voeding, gezondheid en balans. 


Mike gaat uitgebreid op uw vragen in. Voorbeelden vanuit het dagelijks leven en de toepasbaarheid van zijn adviezen zijn aanstekelijk.



Mike gaat het met ons hebben over:


* Het versterken van ons immuunsysteem door juiste voeding.


* Hormoonklieren spelen een belangrijke rol bij de weerstand.


* Goede voeding; wat moet/kan ik nu eigenlijk nog eten en wat niet meer.


* Vitamines; voor een betere weerstand tegen ziektes/allergien.


* Zuurstof; ziektekiemen gedijen in een zuurstofarme omgeving, ieder ‘ziek‘ 


Mens heeft zuurstof tekort, hoe dit te verbeteren.


* Ziektes; ligt dit aan onze voeding of spelen andere factoren een 
rol?


* Vetten; verzadigde vetten en cholestorol zijn onontbeerlijk voor onze 


gezondheid. We worden er elke dag bang voor gemaakt.


* Eigen verantwoording nemen voor je gezondheid.


* Het belang van zuren en basen, Mike licht dit toe zonder saai te worden.



Wie is Mike Donkers: Ga naar google en tik in Mike Donkers.


Nog een belangrijke site: www.westonprice.nl


Weston Price onderzocht bij natuurvolkeren gezondheid en niet ziekte.



Locatie en tijd:


* 13.00-16.00 uur Biologisch-dynamische boerderij Sonnevanck


Fam. Waal, Volgerweg 41, 1462 HR Midden-Beemster


U bent vanaf 12.00 uur welkom voor een rondleiding over de boerderij.

* 19.30-22.30uur De Pianokamer, Spierdijkerweg 112, 1641 LW Spierdijk.



Voor informatie en plaatsreservering, vol=vol: lezingmikedonkers@gmail.com


Investering in uw gezondheid: € 10,00 inclusief 2 consumpties.



 
west friesland ?

spierdijk en midden beemster liggen toch in noordholland?

 
Ja maar het mooie West-Friesland is een streek die ligt in Noord-Holland.

Je blijft ook leren he, hier op dit forum.

 
Poekie, goed idee!

Nu heb ik niet echt veel commentaar op je inhoudelijke tekst, maar heb ik wel iets te zeggen over de poster:

Ik weet natuurlijk niet precies hoe het eruit gaat zien, maar dit lijkt me tamelijk veel tekst. Mensen zijn niet vaak bereid een hele tekst te lezen en selecteren op koppen. Dat probeer je waarschijnlijk te bewerkstelligen met je vraag, maar op die vraag kun je antwoord geven zonder na te denken.

Iedereen weet namelijk dat slechte voeding niet erg gezond is. Ik zou eerder een vraag doen die aan het denken zet, zoals "Hoe goed is goede voeding?" (ik noem nu maar even het eerste dat in me opkomt).

Verder zou mijn advies zijn (als je dat nog niet gedaan hebt) om ergens in één zin eruit te laten springen wat je wilt zeggen. Deze zin bijvoorbeeld:
Quote:
Kom naar een interactieve lezing van Mike Donkers op zondag 
29 januari 2012, over voeding, gezondheid en balans.



Misschien is het nog wel beter om de datum ergens te benadrukken, de onderwerpen op een andere plek eruit te laten springen en natuurlijk "Mike Donkers" ook ergens.

 
Wat dacht je van deze kop (groter en vetter):
Quote:
HOE GOED IS UW VOEDING?



Het is overigens nog niet de poster maar het zijn flyers die we uit willen laten delen aan klanten van de natuurwinkel en de klanten die komen bij de diverse boeren waar wij onze biologische producten kopen. Op een flyer is, naar mijn idee, veel tekst geen probleem.

Op de poster gaan we alleen highlights zetten.

Hebben er meer mensen ideeën?
Quote:
Kom naar een interactieve lezing van Mike Donkers op zondag 
29 januari 2012, over voeding, gezondheid en balans.



Hebben we nu vet gedrukt, in een grotere letter en onderstreept. Valt zo meer op.

 
Ik zou inderdaad de posters een pakkende tekst meegeven en de flyers mogen gerust uitgebreid. Het moet mensen wel prikkelen om te komen.

Ziet er goed uit :p

 
Klinkt inderdaad als goede verbeteringen :)

Op flyers kan veel tekst inderdaad en als je daar e.e.a. markeert zoals je hierboven uitlegt, klinkt het prima. Mensen moeten geprikkeld worden om verder te lezen in plaats van de kop zien en meteen de flyer weggooien.

Leuk dat je je zo inspant!

 
och wat zonde dat dit zover weg is.lijkt me erg leuk.

gr/lola

 
Lola,

Waar woon jij? Ik spreek op diverse lokaties in den lande, dus wellicht ook meer bij jou in de buurt.

Mike

 
hoi mike ik woon in kamerik vlakbij woerden(utrecht)ik moet je eerlijk bekennen dat ik het erg moeilijk vind om alleen te komen.er is in mijn familie/kenniskring niet iemand die zich met goede voeding bezig houdt. maar toch zou ik graag, heeeel graag een keer willen komen naar zo'n avond.dus vertel waar kom je nog meer?.gr lola

 
Ha, in februari is er een bijeenkomst bij Utrecht in de buurt, en waarschijnlijk zul je dan heel veel mensen van dit forum tegenkomen.

Als het goed is komt net voor die tijd het vertaalde boek (door Mike) uit van WestonPrice.

 
oke?!! dirtsa,dat is een stuk dichterbij haha.en dat boek wil ik heel graag kopen.(net zoals vele anderen met mij denk!!??)weet jij al waar je dat boek dan kan kopen??en die bijeenkomst dan he...in februari, waar kan ik dan een kaartje kopen??en hoe weet ik waar het dan is??gr.lola

 
Iola,

Hoe, wie, wat en waar wat betreft 11 februari krijgen we allemaal nog door.

Alleen de datum is bekend.

En op die dag zul je ongetwijfeld het boek van Weston Price, door Mike vertaald, kunnen aanschaffen.

Dus hou het forum in de gaten.

 
Lola,

Behalve de Weston Price-dag in de omgeving van Utrecht op 11 februari organiseren Ron Fonteine en ik maandelijks een kennisavond in Soest op de laatste vrijdag van de maand. Houd die agenda ook in de gaten, de eerstvolgende is 27 januari!

Mike

 
Wat goed zeg een lezing in West-Friesland! Mijn moeder woont er en ik ben er opgegroeid. Waarschijnlijk zal ik samen met mijn moeder komen, dus je kan aanmeldingen verwachten Poekie. Mijn moeder is nogal overweldigd door al deze informatie. Het klinkt allemaal heel logisch voor haar, maar de jaren van tegenovergestelde informatie zijn moeilijk om te vergeten. De lezing komt dus als geroepen!

 
Hoi Louise,

Leuk dat jullie (hopen) te komen.

Ze zal het als prettig ervaren dat iemand nu eens duidelijk uit de doeken doet van hoe en wat.

Alhoewel sommige mensen wel eens met hun oren staan te klapperen bij een lezing van Mike.

Maar ja, Mike zegt altijd, mensen je moet mij niet geloven.

Ga het zelf doen en ervaren en doe wat bij jou past.

Ik zie je mail tegemoet met de reservering.

 
Ik heb er echt zin in Poekie! Ook de locatie lijkt mij super. Toen mijn opa aan een hartaanval overleed eind jaren '70 vertelden de dokters dat de oorzaak de vele eieren en het vet was waar mijn oma mee kookte. De angst voor verzadigde vetten is dus al ruim 30 jaar oud! Ongelofelijk hè!

 
Schofterig, om hier jou oma mee op te zadelen, als je net je man bent verloren. En het is nog niet eens waar ook.

 
Erg he! Mijn moeder vertelde dat ze kon herinneren dat mijn oma toen antwoordde: " Oh, het is dus mijn fout". Zo zielig, want mijn oma was een heel zorgzaam type. De rest van haar leven heeft ze vet gemeden. Ze is uiteindelijk dement geworden. Natuurlijk kan je moeilijk achterhalen wat precies de invloed van de voeding was op haar dementie, want haar vader is ook dement geworden. Maar het zal haar in ieder geval niet hebben geholpen.

 
Dementie is een vorm van diabetes en wordt veroorzaakt door zgn. AGE's. Dit zijn Advanced Glycation End Products, oftwel versuikerde, aan elkaar geklonterde eiwitten, veroorzaakt door vetarme en koolhydraatrijke voeding. Reken maar dat de voeding hier een grote rol in heeft gespeeld!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan