levertraan

debje_b

New member
Ik zit door mijn levertraan heen, wil nieuwe bestellen mee kan de website niet meer vinden

Wie heeft de naam van de website voor mij?

Alvast bedankt

 
Kan het zijn dat mensen hun levertraan vroeger vooral 's avonds innamen? Ik meen mij te herinneren uit verhalen van oudere mensen die de vieze smaak beschreven dat zij dat eerder voor bedtijd moesten slikken...of misschien ben ik aan het veralgemenen ik weet het niet, maar zou dit een verschil kunnen uitmaken op welk tijdstip je het inneemt?

Misschien beter voor de slaap bijvoorbeeld..

 
Ja je moet er maar eens op letten hoe vaak dat wordt vermeld wanneer ouderen erover schrijven. Je zou anders denken dat ze het eerder zouden nemen tijdens een maaltijd om de vieze smaak te verdoezelen of 's morgens zoals de meesten onder ons het waarschijnlijk innemen.

Als je googlet "levertraan voor het slapengaan" zul je meerdere teksten vinden:

"Waar is de tijd dat we voor het slapengaan een grote lepel levertraan moesten innemen?"

"Vooral ouderen zullen de rillingen ongetwijfeld over de rug voelen lopen, denkend aan die vreselijk smakende lepel levertraan voor het slapen gaan."

"de nachtmerrie uit mijn jeugd. s Avonds voor het slapen gaan een lepel."

"Als ik terugdenk aan die lepel levertraan voor het slapen gaan, lopen 50 jaar later de rillingen weer over mijn rug."

"Neem 's avonds voor het slapen gaan, een lepel Draisma levertraan. Het moet een beruchte slogan geweest zijn in de jaren vijftig en zestig."

"Mark my words...duurt niet lang meer of de lepel levertraan gaat z'n comeback maken voor het slapen gaan. "


En als de kinderen er zo van gruwden, dan was het ook niet bepaald een lokmiddel om ze in bed te kunnen stoppen, dus er moet vlgs mij wel een goede reden voor zijn..

 
Omdat je snachts geen last hebt van die vieze smaak die bij het minste of geringste weer te proeven is? Meestal heb ik er niet zon last van, maar gisteren was vreselijk, mn hele spijsvertering liep niet goed en s avonds kreeg ik nog elke keer de levertraansmaak terug die ik sochtends had genomen. Ieuw. En het werd steeds viezer.

 
Ik weet dat de flessen pas over een paar weken weer binnen zijn, misschien is dat ook het geval met de capsules. Ik zie ze inderdaad ook niet staan, eerder heb ik ze wel bij hun besteld.

 
Er is vertraging van een bestelling uit amerika aldus vitavie.

 
Ik vind de olie prima te doen qua smaak, snap niet dat mensen het niet kunnen hebben... Capsules zijn eigenlijk beter omdat de olie dan niet gaat oxideren.

 
@ boselfje: Ik heb idd ook gelezen dat de vieze nasmaak een reden kan zijn om ze beter 's avonds in te nemen. Tegen de morgen zou je dan geen vissmaak in de mond meer hebben.

Bepaalde essentiële vetzuren zouden ook ook de stoelgang stimuleren en als je die 's avonds inneemt, is het voordeel dat de darmen klaar zijn om te bewegen in de ochtend.

Hier nog wat interessante info waaruit blijkt dat visolie 's avonds ingenomen ook wel de nachtrust kan bevorderen vlgs mij:

..

A 2008 study in the Journal of Nutrition conducted by M. Lavialle and colleagues suggests that a diet deficient in Omega-3 fatty acids lessens the melatonin rhythm, weakens the circadian clock functioning, and has a part in nocturnal sleep disturbances.

How Fish Oil May Help

Fish oil plays a role in enhancing the secretion of melatonin, according to studies in the American Journal of Clinical Nutrition. Melatonin is a hormone which helps to regulate sleep and wake cycles and is often used to treat insomnia and jet lag. Fish oil components EPA and DHA have also been shown to lower norepinephrine levels. Norepinephrine is a stress hormone associated with the fight-or-flight response and works to increase heart rate among other things. It is also one of the major neurotransmitters associated with sleep - the other being serotonin. Norepinephrine is a necessary component of the sleep cycle as it is responsible for the Rapid Eye Movement or REM stage. An imbalance of norepinephrine can negatively affect sleep patterns and lead to daytime drowsiness.


Read more: [URL]http://www.livestrong.com/article/340748-fish-oil-benefits-for-sleep/#ixzz294bV5ET7[/URL]

 
ik vind de levertraan ook supersmerig en heb wel de vloeibare.

Nu heb ik ontdekt dat als ik de levertraan in mijn mond neem doe ik meteen daarbij een paar slokken melk, weg vieze smaak. En de combi klopt ook nog. Voor mij een prima oplossing

 
Wat ik doe.....

Lepel kokosvet in de mond, laten smelten.... dan een theelepel levertraan, in je mond stoppen en dan direct een glas melk (met 2 eigelen) drinken... prima te doen. Kokosvet zorgt ervoor dat de levertraan niet in je mond blijft 'hangen'... maar meteen door slikt.

Werkt voor mij prima en tegenwoordig maakt het niet heel veel meer uit want we hebben toch de kaneel of chocolade versie :)

Wat ik soms wel ervaar is dat ik soms nog boertjes laat ofzo... kleintjes en dan komt de kaneel levertraan lucht gewoon naar boven... maar dan ben ik wel 3-4 uur verder. Duurt het zo lang voor het wordt verteerd want ik eet vaak nog een groot stuk rauwmelkse kaas en 2 rauwe eigelen met 2 glazen melk. En dat is het dan grotendeels voor de dag.

 
Ik heb een vraag mbt de gefermenteerde levertraan van Green pasture..

Is het naast het nemen van deze levertraan belangrijk nog extra omega 3 in te nemen?

Of bevat deze levertraan ook voldoende omega 3?

Hoe doen jullie dit?

 
Dank je Lia,

Er staat dat de levertraan omega 3 bevat, maar is dat voldoende?

Ik dacht dat er in levertraan vooral vit a/d zit..

 
De levertraan is een natuurproduct waar alles in de juiste verhoudingen in zit.

En als je verder zorgt voor volwaardige, biologische, verse voeding dan krijg je, lijkt mij, voldoende van alles binnen.

Lia

 
Poekie, bedankt voor je antwoord..

Ik heb even navraag gedaan en de omega 3 in de levertraan is:

Per ml:

Omega 3 24,7%

DHA: 13,3%

EPA: 7,9%

Dit lijkt me erg weinig?

Ik heb bij Ron op de site gelezen over krillolie .. dat lijkt beter te zijn dan een visolie (omega 3 supplement) omdat het zuiverde zou zijn en ook andere voedingsstoffen bevat..

iemand daarmee bekend?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.738
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan