Ja je moet er maar eens op letten hoe vaak dat wordt vermeld wanneer ouderen erover schrijven. Je zou anders denken dat ze het eerder zouden nemen tijdens een maaltijd om de vieze smaak te verdoezelen of 's morgens zoals de meesten onder ons het waarschijnlijk innemen.
Als je googlet "levertraan voor het slapengaan" zul je meerdere teksten vinden:
"Waar is de tijd dat we voor het slapengaan een grote lepel levertraan moesten innemen?"
"Vooral ouderen zullen de rillingen ongetwijfeld over de rug voelen lopen, denkend aan die vreselijk smakende lepel levertraan voor het slapen gaan."
"de nachtmerrie uit mijn jeugd. s Avonds voor het slapen gaan een lepel."
"Als ik terugdenk aan die lepel levertraan voor het slapen gaan, lopen 50 jaar later de rillingen weer over mijn rug."
"Neem 's avonds voor het slapen gaan, een lepel Draisma levertraan. Het moet een beruchte slogan geweest zijn in de jaren vijftig en zestig."
"Mark my words...duurt niet lang meer of de lepel levertraan gaat z'n comeback maken voor het slapen gaan. "
En als de kinderen er zo van gruwden, dan was het ook niet bepaald een lokmiddel om ze in bed te kunnen stoppen, dus er moet vlgs mij wel een goede reden voor zijn..