Leverreiniging vertaling

@100%leven.
Jij hebt het dus ook aardig te stellen met je lever zo te lezen, maar je weet dus wat je wel en niet moet eten en wat je eventueel kan supplementeren. Heb je dit allemaal zelf onderzocht en geprobeerd?

Dat document is zeker interessant, alleen het is in het engels. Uiteraard kan ik wel engels begrijpen en lezen maar zo'n gedetailleerd stuk vind ik toch wel moeilijk. Ikzelf heb veel info gehaald uit deze site http://www.de-poort.be/ en kies dan bij artikelen Detoxificatie en de detoxratio. Volgens mij vertellen beide sites aardig hetzelfde.
Alleen ik kom er niet uit. Heb ik nu een te snelle of een te langzame fase 1 of 2 of allebei misschien wel te snel of te langzaam. Wat moet ik juist wel of niet doen.

Afgelopen weekend was heel heftig. Na vele huilbuien en woede-uitbarstingen ben ik het meeste wel weer kwijt. Ik kwam er achter dat het kwam door de kippesoep. Deze had ik nog in de vriezer. Zelfgemaakt maar toendertijd volgens mij curcuma toegevoegd. Nou ik heb het geweten.

Dan gaat het een aantal dagen goed, maar ik voel de spanning weer opbouwen totdat ik weer ga ontladen.
 
@100%leven.
Jij hebt ook heel wat te stellen met je lever zo te lezen. Wel fijn dat je weet aan welke fase het ligt en wat je wel en niet kan eten. Heb je het allemaal zelf onderzocht en uitgeprobeerd?

Het document is zeker interessant. Alleen het is in het engels. Ik kan redelijke engels lezen en begrijpen, maar bij zulke gedetailleerde specifieke informatie wordt het een beetje lastig. Zelf heb ik veel info gehaald uit de site van de poort: http://www.de-poort.be/.
Volgens mij staat er vrijwel hetzelfde. Ik kom er alleen niet uit of ik nu een te snelle of te langzame fase 1 of 2 heb. Ik herken in alles wel wat. En wat dus wel of niet te doen.

Afgelopen weekend was vreselijk. Achteraf denk ik dat het komt door de zelfgemaakte kippesoep die ik nog in de vriezer had, waar ik waarschijnlijk toendertijd curcuma aan heb toegevoegd. Nou ik heb het geweten. Maar na vele huilbuien en woede uitbarstingen ben ik het weer kwijt. Nu een aantal dagen redelijk goed maar ik voel de spanning weer opbouwen. Af en toe dus ontladen.

Dus ja, waar te beginnen. Ik vind het echt lastig.
 
@gif-vrij
Sinds ik weet dat ik een kwikbelasting heb, is het voor mij wat duidelijker waar ik het zoeken moet. Uit m'n haartest bleek ook dat ik een verhoogd arsenicum-gehalte in m'n lichaam heb. De combi kwik/arsenicum geeft vaak MCS (dat je slecht tegen parfums, etc kan) klachten. En MCS komt weer door een te snelle leverfase 1, waardoor fase 2 het niet kan bijbenen en gifstoffen in je lichaam terechtkomen.

Kurkuma is voor mij ook een no-go. Het bevat erg veel salicylaten wat m'n lever weer moeilijk verwerkt.

Misschien zijn salicylaten voor jou ook een probleem. Zit in vrijwel alle kruiden. Hier een overzicht (wel in het Engels):
http://salicylatesensitivity.com/about/food-guide/

Dit kun je dus makkelijk zelf testen of je daar gevoelig voor bent.

Wat betreft de leverfases kun je ook checken of je je beter of slechter voelt na het eten van voeding die leverfase 1 of 2 stimuleert of afremt.

Mark
 
@100%leven
Dat van die sylicalaten is ook interessant. Daar ga ik me in verdiepen. Heb al wel zitten kijken en er zijn veel producten die ik regelmatig gebruik maar die dan eigenlijk niet goed voor me zijn zoals kokosolie, avocado's, bepaalde noten, blauwe bessen. Dat zou kunnen betekenen dat ik er dus inderdaad niet tegen kan.
Verder staat rauwe melk in dit rijtje voor oke, maar dat is voor mij echt geen optie. Veel te ontgiftend. Het wordt een heel gepuzzel.
Net zoals bij jou valt Kurkuma bij mij ook zeer slecht en het bevat inderdaad ook veel salicylaten.
Kan je dit ook ergens laten testen of je hier gevoelig voor bent of kom je er alleen achter door producten te elimineren en dan weer toe te voegen?
 
Ik weet niet of je dat kan laten testen. Zelf checken door eliminatie werkt goed. Een paar van die zeer hoge salicylaten uit die lijst nemen en je weet genoeg :)

Mark
 
Eindelijk afgelopen week de leverreining van Moritz gedaan. De reden is dat ik sinds ongeveer een jaar tob met mijn gezondheid en snel geprikkeld raak en gespannen ben. Daarbij heb ik het erg druk; jonge kinderen, eigen zaak, verhuizing en familieproblemen. Kwam er ook achter dat ik niet tegen koemelk en gluten (at ik al niet) kan. Dat zijn ook de redenen dat ik (bijna) niet meer actief was op dit forum en dan met name het politiek gerelateerde gedeelte.

Sindsdien kreeg ik steeds meer lever gerelateerde klachten als gele handpalmen en voeten, donkere kringen onder mijn ogen, koude handen en voeten, stinkscheten laten na het eten van uien en acute vermoeidheden.

Maar goed, ik wil graag meedelen hoe mijn leverreiniging gegaan is en hoop dat ik hiermee anderen kan informeren en feedback krijg.

Maandag t/m vrijdag at ik volgens Weston Price, vrijdag wel lichte maaltijden. Ipv appelsap heb ik appelazijn en zure appels gebruikt. Er zijn er in deze dagen 2 flessen doorheen gegaan.

Zaterdagochtend begonnen met een eetlepel bitterzout bij het wakker worden. Rond 10 en half 1 een bouillonnetje gegeten met een eitje en een klein beetje rijst.

Rond 2 uur begon ik geel over mijn hele lijf en gezicht te zien!! Mijn vrouw maakte zich serieuze zorgen en wilde me naar de dokter sturen, maar ik dokter liever zelf :). Ook werd ik erg moe, maar ben gewoon doorgegaan met de reiniging.

Om 18 en 20 uur een een grote eetlepel bitterzout en om 22 uur het olijf/citroendrankje en op bed gaan liggen. Heerlijk geslapen tot 6 uur, toen en om 8 uur weer een grote eetlepel bitterzout genomen.

Vanaf 7 uur 's ochtends tot het einde van de middag zat ik de buurt van de pot. Ik ben meer dan 100 steentjes kwijt geraakt en ben tevreden met het resultaat. Ze waren wisselend in grootte, van een speldenknop tot bijna 2 cm doorsnede.

Wel ik al die tijd geel gezien, wat pas in de loop van de middag minder werd. Op dit moment zijn mijn handen nog een piepklein beetje gelig, afwachten hoe het verder gaat. Ook ben ik nog erg moe, maar toch rustig aan het werk.

Tot zover mijn leverreinigingsavontuur welke ik binnenkort zeker nog eens overdoe!

Joost
 
@JM
Bedankt voor het delen van je ervarin. Je bent een hele ervaring rijker na deze leverreiniging. Wel dapper dat je doorgezet hebt toen je zo geel begon te zien. Ikzelf heb al ruim 30 reinigingen gedaan maar dat geel zien herken ik niet. Maar jij schrijft dat je het voor de reiniging ook al had. Hoe is het nu met de gele kleur?
Je hebt een mooi resultaat voor zo'n eerste reiniging.
De eerste reinigingen was ik ook altijd erg moe daarna. Na meerdere reinigingen werd dat beter. Ook het aantal stenen werd meer.
Je hebt aardig wat appelazijn genuttigd voor de reiniging. Ikzelf kom zeker niet aan 1 hele fles. Gewoon 3 x per dag een glas water met een eetlepel appelazijn een half uur voor de maaltijd. Maar als je er geen last van hebt prima.
Nog een vraagje. Je begon de dag van de reiniging met 's morgens een eetlepel bitterzout. Heb je daar zelf voor gekozen en waarom?
Voor een volgende reiniging moet je weer 2 tot 3 weken wachten. Eerder is niet aan te bevelen.

 
Hoi gif-vrij,

Dank voor je reactie, wow 30 reigingen! Dan ben ik een rookie!

Mijn gele kleur is een stuk minder. Ik reageerde erg heftig, mijn zicht werd ook minder, maar vond het niet ernstig genoeg voor een arts. Enkel mijn handpalmen en voeten zijn nog een beetje gelig. Ook ben ik erg moe en zwak. Geruststellend als je zegt dat het normaal is.

Dat ik de ochtend ben begonnen met bitterzout was eigenlijk niet de bedoeling en was ook niet handig, want dat hield me nog langer bij het toilet ;).

Ik heb inderdaad flink wat appelazijn genuttigd omdat ik zeker wilde weten dat ik genoeg appelzuur binnen zou krijgen en gelukkig kan ik het heel goed hebben, alleen de smaak went niet. Daarbij komt ook dat ik niet heel nauwkeurig ben, ik gooi een scheut azijn in een glas water en drink het op.

Ik ben wel enthousiast geworden, maar zal je advies opvolgen en nog even wachten met de volgende reiniging.

Joost
 
Ik heb vannacht mijn 13e leverreiniging gedaan. De vorige was zo’n 2 jaar geleden.

Het ging soepel, er kwamen best wel wat steentjes uit, waaronder een grootste van ongeveer 1,5 x 1 cm.

Ik vraag me nog altijd af waar die steentje nou precies zitten in je lichaam, je lever, je galblaas of worden ze gevormd tijdens het reinigingsproces. Kent er niemand hier iemand die voor zijn beroep aan autopsie doet? Als ik bijvoorbeeld de lever van een dier eet kom ik nooit galstenen tegen.
 
Ik heb nu de leverreiniging voor de tweede keer gedaan. Tm donderdag 1 liter appelsap dagelijks gedronken. Vrijdag nog een paar glazen en de appelsmoothie volgens de lever reiniging op voedingisgezondheid.nl. genomen. Om 18 uur en om 20 uur een glas met eetlepel bitterzout genomen. Deze keer een klysma gedaan omdat ik wel krampen had in mijn darmen maar geen ontlasting. Om 22.20 een glas grapefruitsap met 125 ml olijfolie gedronken en toen in bed.
Afgelopen nacht moest ik er een paar keer uit naar het toilet. Daar werd ik wakker op de vloer.. Ik wilde na het bijkomen wat water pakken maar kon haast niet lopen. Weer flauw gevallen.. uiteindelijk toch weer in mijn bed weten te komen. Vanmorgen om 6 en om 8 uur weer een glas met bitterzout gedronken. Wat was ik slap zeg net als de vorige keer.
Ik ga de volgende keer voor een milde reiniging denk ik. De terede keer trouwens al veel minder steentjes dan de eerste keer.
En in het voorjaar doe ik een reinigingskuur met jeneverbessen: starten op de 1e dag van de maand En dan 1 bes opeten. Volgende dag 2 en zo opbouwen tm de 15e. Op de 16e weer afbouwen elke dag 1 minder. Lijkt me toch wat minder heftig.
 
Ben je niet gewoon flauw gevallen dat je op de vloer wakker werd?

Ik zou idd voor de milde variant kiezen. Of alleen met kruiden?
 
Sole drinken tijdens de reiniging. En geen appelsap maar appelazijn. Dan heb je én niet zo’n bloedsuikerdip én wordt je niet zo flauw en slap.
 
Dankje Tanja. Ik had er nog niet op gereageerd. Dat ga ik de volgende keer weer zo doen.
 
Ik had het de eerste keer ook niet, toen deed ik de eerste paar dagen met appelsap en later met appelazijn. Maar ik heb mijn lesje geleerd :)
 
Kan je tijdens een lever reiniging letterlijk pijn krijgen in dat gebied?
Ik ben een kleine week geleden begonnen met kruiden voor de lever. Alleen vannacht had in pijn in het gebied van de lever. Althans, dat vermoed ik. Straalt uit naar rug en bovenbeen. Is ontgiften met kruiden bet zo effectief als de gewone leverreiniging?
 
Hoi Binc,

Bij de leverreiniging van Moritz zie je de steentjes letterlijk je lichaam verlaten en dat zie je bij ontgiften met kruiden niet.Dat gat geleidelijker. Dat betekent dat de grote leverreinining super effectief is maar ook nogal een belasting voor je lijf. Bepaalde Kruiden ondersteunen sowieso de ontgiftende werking van je lever: https://www.ahealthylife.nl/10-krachtige-kruiden-voor-een-gezonde-lever/

Als je symptomen hebt van leververvetting:


1. Intolerantie voor vet eten (in ieder geval na het eten ervan voel je je slechter)
2. Pijnlijke spieren of gewrichten
3. Het duurt lang voor wondjes genezen
4. Bittere of metalen smaak na het opstaan 's morgens.
5. Ontlasting heeft een uitgesproken smerige geur
6. Pijn aan de rechterkant van je buik, wellicht met pijn in je rechterschouder erbij enkele uren na het eten van een maal met veel vet.
7. Ontlasting verandert van vast in waterig
8. De huid van je voetzolen vervelt.
9. Droge huid of huiduitslag


Bron: http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=51

dan heb je de grote leverreiniging nodig denk ik.

Ik herken vooral dat vervellen van voetzolen (maar wie heeft dat niet?)
 
Ik had al wel het idee idd dat het iets van een steentje moet zijn wat dwars zit.
Ik heb geen symptomen van diarree. Wel stijve spieren idd. Ik wil die grote reiniging niet doen. Dat heb ik eens gedaan. Maar die appel smoothie kwam er meermalen linea recta weer uit al voordat ie in mijn maag was beland. Dat is wel lang geleden overigens. Misschien dan maar de milde reiniging.
Huis van de voeten is geen vervelling maar wel snel eelt. Dus sommige dingen zijn idd wel aanwezig ja.
 
De afgelopen 2 dagen gebeuren er toch wel rare dingen in mijn lijf met die hepudrain. Gisteren een enorme pijn onder mijn ribben, doortrekkend naar buik en rug. Die nacht kon ik ook niet slapen en alle bewegingen pijnlijk. Vannacht redelijk geslapen maar vanmorgen weer pijn
En vooral heel moe terwijl ik toch zeker 9 uur slaap heb gehad. Mijn ogen doen zeer. Rood en dik. Vanmorgen wilde ik alleen maar bouillon direct na op staan iplv thee. En veel sole genomen met appelazijn. 3 keer ontlasting gehad vanmorgen en bij de laatste keer is de pijn minder. Geen diarree of andere gekke dingen. Maar rugpijn is nog niet helemaal weg. Ik denk dat ik even stop met die kruiden of dat ik het om de dag ga doen. Dit is toch niet een steen die ergens vast zit hoop ik?
 
Mijn conclusie inmiddels is dat reinigen met kruiden niet altijd pijnloos is. Dit is niet de eerste keer dat ik dit met kruiden doe, alleen voel ik mezelf nu echt ziek. En moe. Moe, moe, moe. Daarstraks moest ik e het een paar uur slapen. Ik wil dus toch voor de grote reiniging gaan.
Ik vraag me af, is het echt noodzakelijk om bij de Morritz reiniging al dat fruit te eten en die appelsap? Mag je echt geen zuivel en vet eten tijdens de reiniging?en ook geen melk? Momenteel snak ik dus wel naar melk en kefir, alleen heb ik niet meer. Kan morgen pas nieuwe halen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan