leverreiniging in combinatie met vetvertering

Poekie

Administrator
ik heb twee gal- en leverreinigingen gedaan volgens Andreas Moritz.

Die hebben allebei niet veel opgeleverd, een paar kleine steentjes.

We willen er nu een vervolg aan geven en in december hiermee verder gaan.

Wij, mijn man en ik, gebruiken via onze voeding heel veel vet, zeer sporadisch (zuur) fruit en 1x per week eten we zuurdesembrood.

Daarnaast 1x per 2 dagen wokgroente, of een witlofovenschotel met heel veel kaas en een stukje vlees of een omelet.

Het vet dat we gebruiken is roomboter, yoghurt, kwark, crème fraiche, slagroom, olijfolie en kokosolie.

Nu is het reinigingsprotocol dat je in de week voor de reiniging zo min mogelijk dierlijke vetten tot je neemt en appelsap moet drinken.

Appelsap komt er bij ons niet meer in. Wat een bocht, zelfs biologische appelsap, mierzoet. En slecht voor onze tanden.

We gaan in die week dan in ieder geval de appelsmoothies van Mike gebruiken. Heb nu ook een heerlijke, zure appel, Bramley genaamd meegenomen bij onze boerin. Een grote appel met allemaal plekjes, onverkoopbaar voor de 'gewone' consument.

Maar hoe ga ik nu die week er mee om wat betreft onze vetinname.

Zuivel zijn ook dierlijke vetten/eiwitten. En ik wil dit niet opgeven t.b.v. sapjes, fruit, koolhydraten etc.

Ik snap wel dat je de twee dagen om de reiniging heen beter geen vetten tot je kan nemen daar je de lever niet te veel moet belasten.

Dus dat is dan nog wel te doen.

De vorige twee reinigingen hebben we een hoge darmspoeling laten doen.

Dat viel heel erg mee, er kwam wel wat 'oude shit' naar buiten maar niet extreem veel.

Bij de komende reinigingen zijn we niet van plan om darmspoelingen te doen, hoogstens een klysma.

Misschien wel een koffieklysma.

Ik weet je moet zelf dingen ervaren en dat gaan we zeker ook doen maar als het wiel er al is...........

Dus tips zijn welkom over de vetinname via voedsel rondom de gal- en leverreiniging.

 
Poekie,

In de week van de zuivering is het wel beter om zo weinig mogelijk dierlijke vetten te consumeren. Je bent immers de lever aan het zuiveren en het idee is om hem zoveel mogelijk 'vrijaf' te geven die week. Als tussenoplossing zou je ervoor kunnen kiezen om te melkvasten, aangevuld met de appelsmoothie. Dan krijg je in ieder geval rauwe en vloeibare dierlijke vetten en eiwitten binnen die stukken makkelijker te verteren zijn dan gekookte.

Mike

 
Dank Mike,

Kunnen we de volgende maand met een gerust hart aan een nieuwe ronde reiniging beginnen.

melkvasten spreekt ons wel aan.

 
Heb ooit ook eens melkvasten geprobeerd, maar hield het nog geen 2 dagen vol. Mijn lijf schreeuwde echt om vast voedsel.

In de week van de zuivering eet ik tegenwoordig gewoon hetzelfde als normaal en houdt geen rekening met vlees of vet. Op de dag van de reiniging eet ik meestal wel wat lichter. Dit gaat bij mij prima.

 
Zie ook de topic over vasten waarin ik schrijf:

Quote:
Velen van ons hebben te zwakke bijnieren om dit vol te kunnen houden en dan kan het zelfs gevaarlijk zijn.


Vasten is dus lang niet voor iedereen weggelegd.

Mike

 
Ja, maar rauwe melk is compleet voedsel, dus dit zou eigenlijk voor de bijnieren geen probleem moeten zijn. Doordat het vloeibaar is en er ook veel enzymen inzitten is het ook beter te verteren dan vast voedsel. Een tijdje leven op rauwe melk zou dus juist heel helend voor de bijnieren moeten zijn.

 
Ik had het over sap- of watervasten in de topic over vasten. Ik vind melkvasten een makkie. Jij ook. Maar Evan trok het desondanks niet. Vasten is gewoon niet voor iedereen, zelfs melkvasten niet.

Mike

 
Wat zijn de verschijnselen als je vast met zwakke bijnieren?

 
Tik in de zoekfunctie rechtsboven in de pagina eens 'zwakke bijnieren' en wie weet vind je wat je zoekt.

Er is al het een en ander over geschreven.

 
Quote:
Wat zijn de verschijnselen als je vast met zwakke bijnieren?


Kan alles zijn van vreselijke bloedsuikerschommelingen tot hartkloppingen of hartritmestoornissen tot angstaanvallen. Niet leuk dus!

Mike

 
De afgelopen weken heb ik weer heel erg weinig energie. Daarnaast ben ik vaak wat misselijk overdag en heb ik een duf hoofd. Volgens mij heb ik niet echt iets veranderd in mijn voedingspatroon. Nu heeft een kennis van me ook wat soortgelijke klachten en wat blijkt....hij heeft galstenen

ik heb een aantal flushes gedaan ( Andreas Morits) de laatste keer is inmiddels al weer een maand of twee terug, mogelijk nog iets langer. Zou het kunnen zijn dat ik gewoon weer last heb en dat het tijd is voor de volgende spoeling ??

 
Albert,

De reiniging van jouw lever en galblaas moet voortdurend bij jou prioriteit hebben. Dit is een teken van het universum dat je dat niet moet laten versloffen!

Mike

 
Via koffiemelk in de koffie vroeg ik me opeens af of een rauwe melk klysma niet iets voor jou zou zijn Mike...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan