last van de hitte

Het is toch niet zo'n gek idee dat mijn mineralen uit balans zijn want ik zweet nogal. Ik heb sowieso de hele dag door zweetvoeten. Dus dan verlies je natuurlijk het een en ander. En in tegenstelling tot echte bijnierpatiënten snak ik nooit naar zout. Hmmmm.... misschien wel naar mijn zoethoutthee om een uur of vier. Maar ik doe bijvoorbeeld nooit zout op mijn warm eten. Een ontstopte lever is bij mij ook niet weg. :)

 
Nou, zelf heb ik eigenlijk ook nooit een zoutbehoefte. Op een gegeven moment, als ik hartkloppingen heb of duizelig ben, bedenk ik me dat ik zout moet nemen. En dat werkt altijd wel. Maar gevoelsmatig mis ik het nooit.

 
Vreemd.... want jij bent toch een erg zware bijnierpatiënte en dat is een van de kenmerken. Mijn zus had het wel duidelijk. Die snakte constant naar zout.

 
Ja, nooit is eigenlijk verkeerd uitgedrukt. Ten tijde van mijn ES was het echt heel erg. Dan gooide ik zó veel zout over mijn eten.... dat het echt verschrikkelijk vies was. Ik had er alleen zo'n behoefte aan.

Nu dus niet meer. Maar nu voel ik qua behoeftes ook nog weinig, hoor.

 
Goed om te weten dat het kan, in elk geval. Dat je bijnieruitputting kunt hebben zonder echte zoutbehoefte. Ik merk trouwens dat ik nu pas een beetje begin te leven omdat de zon weg is. Of omdat het na zessen, na de avondmaaltijd is? Maar bij koudere temperaturen heb ik dat eigenlijk niet.

 
Ik lees nu net dit topic en er begint een kwartje te vallen: ik kom net bij de huisarts vandaan en die heeft een hartfilmpje gemaakt.

Ik had al een paar dagen hevige pijn op de borst en op last van mijn omgeving toch maar naar de huisarts.

Hartfilm was OK en bloeddruk was perfect (was in januari nog te hoog) Wat keltisch zeezout al niet kan doen. Maar de pijn op de borst is nog niet weg. Nu moet er bloed geprikt worden: nou ja we zien wel wat daar uit komt. Zou het dan toch aan de dagelijkse kleine leverreiniging in combinatie met het warme weer liggen (ontgifting)?

 
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook de kleine leverreiniging dagelijks doe en dat temperaturen boven de 20 graden bij mij niet lekker vallen.

 
Hoera! Vandaag gaat het een stuk beter! Er staat een frisse wind, ik ben de dag zonder kleine leverreiniging begonnen maar met citroenwater+sole, ik zweet niet. Houden zo.

 
Rapunzel, dan hadden we dezelfde ingeving, ook hier vandaag maar even geen kleine leverreiniging maar begonnen met citroenwater met sole. En mijn pijn op de borst en het bedrukkende gevoel is ook weg. Ik sta helaas wel te zweten want ik ben vlaai aan het bakken voor mijn zoons verjaardag.

 
Dat kan geen toeval meer zijn? Bij koeler weer heb ik geen last van de kleine leverreiniging. Jij? gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon!

 
Ik heb totaal geen last van de hitte! Ik vind dit weer echt heerlijk, hier zat ik echt op te wachten! 8)

Wat ik wel merk met het warme weer dat ik veel minder behoefte heb aan (vet en veel) eten. Ook minder trek in rauwe melk, en meer zin in water met bijv een beetje citroensap.

Ik zit dan ook erg veel in de zon met dit weer, dus misschien zijn die sungazers zo gek nog niet als ze zeggen minder voedsel nodig te hebben..??

 
Wonderbaarlijk dat er ook mensen zijn die genieten van dit weer. Heerlijk voor je Evan! Inmiddels begint het hier in de woonkamer weer benauwder te worden en heb ik toch wel wat last van dat verschijnsel van Louise: niet helder meer kunnen denken.

 
Ik begin ook weer warmer en waziger te worden Rapunzel. Vanavond vrienden te eten en hoe dan ook zal ik iets moeten opwarmen, puff.. Nou ja, ik kan er nu nog wel om lachen. Jij sterkte!

 
IK vnd het 's morgens heerlijk, na de middag neemt mijn energie en spierkracht af, en 's avonds trekt het weer bij.

Ik geniet wel hoor van dit weer, vind het prachtig om de groene bomen te zien, de vogels volop te horen fluiten, de koeien in de wei te zien grazen.

 
Ik heb ook minder trek als het zo warm is en eet meer salades, dus lichter en waterrijker voedsel dat verkoelt. Rauwe melk drink ik echter nog steeds even veel.

Mike

 
Marianu ik voel me al de hele dag gewoon lekker! Hoera!!! Maar nou wou ik morgenvroeg toch weer met de kleine leverreiniging beginnen en kijken wat er dan gebeurt. Ik wil toch weten of het daar iets mee te maken heeft of dat het enkel aan de hitte ligt.

 
Overigens is de temperatuur nu voor mij niet zo'n probleem vandaag. Vandaag word ik helemaal gestoord van de hooikoorts. Zwaar irritant.... Ben er een jaar of vier van verlost geweest, maar nu.. vermijd ik alles dat hooikortsymptomen veroorzaakt (vooral inspanning).

 
Pinklady, dit had ik begin mei ineens na een stressvolle gebeurtenis (zieke broer en vader). Afgelopen zondag ben ik naar mijn vierde EFT-les geweest en sindsdien heb ik totaal geen last meer gehad! :idea:

Ik had op aanraden van de natuurarts nog wel een pot OPC aangeschaft bij iherb, speciaal voor de hooikoorts!

 
OPC heb ik volgens mij ooit geprobeerd, maar nooit baat bij gehad.

Grape seed extract zelfde liedje.

Verder kan ik me ook niet herinneren dat ik een stressvolle gebeurtenis heb gehad afgelopen week/weken. Mijn leven is soms één grote stressvolle gebeurtenis, maar niet iets specifieks, dacht ik zo. Dus waar het vandaan komt? Geen idee.

 
Hooikoorts is overmatige histamine. Er is zeer zeker een relatie met stress, want de bijnieren horen voldoende histaminase te produceren, een enzym dat histamine afbreekt. Zwakke bijnieren kunnen onvoldoende histaminase produceren en bijnieren raken alleen maar verzwakt door een overdaad aan stressoren.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.004
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan