last van de hitte

Gelukkig ben ik niet de enigste.Gewoon niet te veel doen.Zoals een hond,die ligt ook de hele dag voor pampus met dit weer.

 
Heerlijk dit weer. Ik bloei helemaal op. Ik heb het namelijk altijd koud. Zelfs de afgelopen dagen nam ik een vestje mee 's avonds omdat ik bang was dat ik het koud zou krijgen. Maar dat viel eindelijk eens reuze mee :) Happy word ik ervan en ik kan niet wachten tot het donderdag weer warm wordt.

Overigens hou ik helemaal niet van in de zon zitten, alleen als het koud is..:)

 
Laila Lali, heb je het altijd koud? Dan zal je de winter wel haten...

Koud zijn betekent vaak slechte doorbloeding, massage... bewegen...gezond ademen (ik neem aan dat je al gezond eet) misschien iets voor jou erbij?

 
Laila Lali,

Jij geeft aan wel iets te zien in het eetpatroon van sommige WAPF-bestuursleden. Ik geef aan dat Mary Enig aan de ene kant het definitieve boek over vetten (Know Your Fats - Feiten over vetten) heeft geschreven en aan de andere een overwegend koolhydraatrijk voedingspatroon erop nahoudt en nu is ze dement. Toeval? Ik dscht het niet!

Een maand geleden schrijf je hier dat je veel granen, noten, zaden en gedroogd fruit eet. Klaarblijkelijk doet het niet veel voor je als het gaat om je warmtehuishouding, je 'thermostaat' (schildklier).

Ook heb je de koppigheid van een graneneter, ik herken het uit duizenden! De bereidheid om het roer om te gooien is ver te zoeken. Het heeft inderdaad te maken met slechte doorbloeding a.g.v. teveel koolhydraten en plantaardige antinutrienten. Maar luister vooral niet naar mij, want jij hebt gezien dat ze dat in (modern) Afrika ook eten!

Mike

 
Ik ben aan het werk, het gaat goed, maar vraagt toch echt wel veel energie. Tel daarbij op dat ik ongesteld ben en ik ben na een dag werken nu ook echt uitgeteld! Maar dat houdt me niet tegen om nu toch rauwe melk te gaan kopen! Ben helaas vanmorgen vergeten eten uit de vriezer te halen. Dan maar een extra litertje rauwe melk drinken vanavond.

 
Ik had het ook altijd koud, misschien is dat veranderd.

Want de hitte van vandaag kan me gestolen worden en dan is het hier ook altijd zo benauwd.

Kennelijk is het nooit goed.

En dan te denken dat we ooit begonnen zijn bij de evenaar als mens als ik het goed begrepen heb.

Maar goed, toen waren we waarschijnlijk ook nog niet bijnieruitgeput.

 
hahahah Mike, nou ja, daar kon ik op wachten, he? Mary Enig drinkt koffie en eet koekjes, dat is iets wat ik doorgaans niet(maar wel eens)doe.

Ik heb mijn koolhydraten sinds ik hier meelees minstens gehalveerd en eet iets meer vlees. Rauwe melk en rauwe zelfgemaakte yoghurt wat opgevoerd en weer iets meer rauwmelkse kaas en leverworst. Vlees misschien 3 keer in de week. Dat vind ik zelf wel genoeg voor mij. Vis ook een aantal keren per week.

Maar wel havermout (Nelson Mandela is er al 95 mee geworden :))

Ik haal hier van dit forum af wat ik verstandig voor mijzelf vind. Ik ben geen blinde volger, nooit geweest. Heb nog nooit aan een eethype meegedaan (jij wel toch? jij bent toch rawfoodie geweest?) en skip ook het extreme koolhydraatvrije dieet omdat ik denk dat een beetje koolhydraten gewoon goed voor je is. En jij mag daar gerust anders over denken :)

 
Laila lali,
Quote:
Ik ben geen blinde volger, nooit geweest



jij bent geen "blinde volger". In tegenstelling tot wie, die dat wel is? (zijn) :?

Maar ben je het er wel over eens dat het altijd koud hebben een aanwijzing is dat er nog het een en ander niet helemaal goed gaat of ben je van mening dat jij dat 'nu eenmaal hebt' ? :)

 
Pike, ik weet zeker dat het een en ander niet goed gaat. Ik heb 2 jaar geen vlees gegeten en ben daar weer mee begonnen omdat ik denk dat ik het nodig heb. Die twee jaar waren niet verstandig. Een burn-out had ik al 3 jaar geleden. Meditatie en Yoga gaven me elke keer weer net genoeg energie om door te gaan. Maar ik heb een veel, veel te druk leven gehad en ik betaal daar nu de prijs voor.

Dus: heel veel rust, wel vlees en zorgen dat mijn lichaam weer op orde komt :)

 
hahahhahaavermout :)))

Dankje Pike :).

Ik ben overigens nooit gestopt met vlees eten omdat ik dacht dat het slecht voor je was. Heb het mijn kinderen in de tijd dat ik het niet at, wel altijd gegeven. Wij lieten met andere mensen een biologisch dynamische koe slachten en verwerken waarbij ieder een deel in die vriezer kreeg.

Ik ben gestopt omdat ik het echt heel erg sneu vind en stuitend dat met beesten in onze samenleving slechter omgegaan wordt dan met een ipad. Ik vind het vreselijk dat dieren als een soort lopende band goed behandeld worden. En het stoort me enorm dat mensen alleen de lapjes en de niet meer als dier herkenbare stukjes van het beest bij de slager kopen, versierd met paprikapoeder en gedroogde peterselie. En heel vies kijken als je het over ingewanden hebt of orgaanvlees. Als je een beest slacht moet je het helemaal opeten. En niet alleen maar stukjes omdat je de rest eng en vies vindt.

 
Quote:
Als je een beest slacht moet je het helemaal opeten. En niet alleen maar stukjes omdat je de rest eng en vies vindt.


En dat is nou precies wat ze in Afrika wel doen.

Mike

 
Wat heerlijk dat het regent en afkoelt! Ik ben er inmiddels achter waarom ik zo'n last van de hitte kan hebben: het hormoon testosteron. Ik denk niet dat ik de vaste lezers en forumleden verras als ik zeg dat ik geen gebrek heb aan testosteron. Dit verklaart waarom ik met hete temperaturen snel oververhit raak en vrijwel voortdurend moet afkoelen (de winter is mijn favoriete seizoen). Hoe weet ik dit? Phil Valentine legt het goed uit in deze lezing tussen 4:17:00 en 4:21:00.

Mike

 
Geweldige lezingen geeft die man. Als leraren nou eens zo konden zijn...

Ook mooi dat als je voor het eerst naar hem kijkt je verwacht dat 'ie een beetje zo'n heilige lieve man is en dan zegt 'ie opeens, look at this shit!

 
Trouwens, een beetje irrelevante vraag, maar zegt 'ie nou dat broeken gemaakt zijn om hitte AF te geven naar buiten toe?

 
Kan men de mens niet onderverdelen in koude en warmte types?

Het valt me op dat ik als kind altijd meer last had van de warmte als van de kou. Bij kou kun je lekker werken en bij warmte moet je rustig aan doen.

Ik vond de kou altijd een uitdaging.

Soms filosofeer ik wel eens dat er ook verdeeldheid is op voedselgebied. Bijvoorbeeld de mensen uit de tropen eten fruit en insecten en de mens die leven in vrieskou eten meer dierlijke producten.

Ik vraag me af waarom ik altijd maar een dekentje nodig heb en mijn ouders wel 3 en ze hebben het dan nog koud. komt dat door ouderdom?

 
Quote:
Trouwens, een beetje irrelevante vraag, maar zegt 'ie nou dat broeken gemaakt zijn om hitte AF te geven naar buiten toe?


Ja, dat is wat hij zegt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.045
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan