last van de hitte

Ik heb iets gemist geloof ik, waarom niet gewoon water drinken? Niet dat ik veel water drink maar deze dagen is het wel erg verfrissend zo af en toe.

 
Quote:
Ik drink de gehele dag door sole. Prima dorstlesser.


Hoe vaak drink je Sole dan? ik doe het niet vaker dan twee keer per dag.

 
Hoe reageerde je voorheen op de warmte Gezondheid?

Ik ben voor mezelf benieuwd naar de volgende week. Ik doe nu relatief weinig, blijf veel binnen en dan is het goed uit te houden, met de ventilator aan. Vanaf morgen moet ik weer werken. Maar net als vorig jaar gaat het nu nog beter af dan een jaar geleden. Ik verstop me zeer zeker niet meer, maar hou er nog wel rekening mee dat de warmte en zon een aanslag is op mijn systeem. Ik ben wel blij dat het mijn leven niet meer beinvloed. Een aantal jaar geleden kreeg ik na een week hitte al een zonnesteek die weken aanhield, en dan kwam ik niet eens in de zon, liep ik van schaduw naar schaduw en sloot ik me op in huis. Maar een autoritje kon me dan al fataal zijn.

Overdag drink ik melk of water met sole en appelazijn. Op het werk ook water "plus". Dat is wel het voordeel van dit weer, ik drink eindelijk appelazijn en sole :) Vooral buiten de deur, thuis ben en blijf ik een slechte drinker. Bij dorst pak ik melk en echt dorst heb ik eigenlijk niet.

 
Waarom niet veel water drinken? Volgens mij had dat te maken dat je dan je nieren overbelast. En dat is in mijn geval met de bijnieruitputting niet echt bevoordelijk!

 
Quote:
Hoe reageerde je voorheen op de warmte Gezondheid?


Nou, slapen ging best moeilijk door de warmte(nou ja dacht ik), maar nu twijfel ik beetje of het wel echt door de warmte komt want er lijkt een serieus verband te zijn tussen volle maan en slechte nachtrust.

http://www.scientias.nl/toch-geen-mythe-mensen-slapen-echt-slechter-als-het-volle-maan-is/90260

Afgelopen maandag was er inderdaad sprake van volle maan maar dat in combinatie met de hitte maakte dat ik slecht kon slapen.

Gezondheid,

 
Die nacht kon ik ook niet slapen, dacht ook van de warmte totdat ik van ellende opstond, naar buiten ging en de volle maan zag. Toen ging ik ook twijfelen.

Quote:
Ik had last van hitte, maar ik begin er wel aan te wennen. Ook nu het hier binnen 27 graden is heb ik geen last meer van, dat was in het begin even anders, toen had ik boven de 24 graden al te warm, nu is dat meer aan koude kant.



Over welke periode heb je het dan?

Edit, ik kon zondag op maandag heel slecht in slaap komen en heel kort geslapen.

 
Ik heb maandagnacht ook heel slecht geslapen maar ik vind het bijzonder opvallend dat dat bij jou ook zo is :eek:

Quote:
Over welke periode heb je het dan?


Vanaf woensdag kon ik ineens opvallend veel beter tegen de warmte, maar naast wennen aan de warmte kan dat misschien ook door betere nachtrust komen want als je veel energie en fit bent dan kun je ook meer warmte verdragen. Vanaf woensdagnacht begon ik weer zo goed te slapen dat ik overdag weer normaal kon functioneren maar toen was er geen volle maan meer.

Gezondheid,

 
houdt dat volle maan langer aan, ik had het niet van zondag op maandag, maar maandag op dinsdag om 5 uur wakker en niet meer in slaap te komen.

 
Vervelend als je problemen krijgt door de warmte.

Ik vind het heerlijk. Op dit moment ben ik met vakantie in de bakoven van Frankrijk.

Overdag is het tegen de 40 graden. En wat doe ik? Op mijn fiets stappen en door de prachtige natuur fietsen. :)

 
Ik heb maar een halve nacht geslapen in de nacht van dinsdag op woensdag! Ik had zelf de link niet gelegd met volle maan en dacht dat het alleen de hitte was!

Mike

 
Ik ben vandaag weer aan het werk, slaapdienst. En wonder boven wonder, ik doorsta het werken in de tropische temperaturen goed. Beter dan dat ik had verwacht. Al hoor je mij niet klagen dat er nu een wolkbreukje gaande is hier :)

Ik merk wel dat ik iets minder energie heb. De jongeren wilde spelen in de gymzaal en buiten om dat ik heel erg moest zweten merkte ik dat ik niet echt een goede conditie heb. Maar door even rust te nemen kon ik weer in volle vaart verder werken. Dat is in het verleden echt wel anders geweest.

Ik heb wel meer dorst en behoefte aan rauwe melk. Voor het eerst in weken tijdens een dienst (kleine 8 uur) 2 liter gedronken.

 
EINDELIJK was daar dan vannacht die hoosbui, compleet met donder en bliksem! Eindelijk waait er een koele wind! Ik zie bewolking, geen straal zonlicht te zien, en het voelt buiten koel aan. Heerlijk! Ik heb alweer gedachten aan vorst, ijs en sneeuw!

Mike

 
Heerlijk dat het even is afgekoeld, kunnen we even uitdampen. Ik heb er trouwens geen last van gehad in zoverre dat ik het wel te warm vind, heb liever een graadje koeler, maar er geen slaap over verloren. Dat is in het verleden weleens anders geweest.

 
Quote:
Ik denk dat ik in een vorig leven Eskimo ben geweest...

Mike



:mrgreen:

Ik ook!

Op die ene nacht na heb ik ook geen slaap verloren aan de warmte. Is ook weleens anders geweest. Heb nu lekker voor en achterdeur tegen elkaar openstaan. Even goed doorluchten en de temperatuur daalt flink in huis. Heerlijk!

 
Er wordt geschreven dat we wat extra zout tot ons moeten nemen.geld dit ook voor als je niet zo veel zweet ?Ik krijg elke dag Keltische zeezout via mijn voeding binnen.Weet niet of het nodig is om bijv. sole daar langs te gaan drinken.

 
Ik hou wel van een beetje warmte, zolang ik me er maar naar kan kleden. Anders word ik sacherijnig en niet lekker. Beetje water over je heen gooien op zijn tijd wil ook wel eens helpen.

Afgelopen dagen extra sole en bier gedronken en zomaar opeens een beetje last van maagzuur.

 
Ben de laatste dagen erg moe geweest door de hitte,ik lag daar door vroeg in bed.Dus niet alleen ouderen hebben hier last van.En inderdaad afkoelen helpt zeker door bijv.te gaan zwemmen.

 
Ik ben compleet murw geweest! Ik deed helemaal niets en was toch aan het eind van de dag compleet uitgeteld. Ik heb de laatste dagen veel en lang geslapen, maar ik merk dat ik toch moeier ben dan anders.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan