last van de hitte

@Rapunzel,

Wow, zo zie je maar weer hoe helend EFT kan zijn voor de bijnieren 8)

Hystamine is ook bij mij nog steeds het probleem. Ik ben ervan overtuigd dat jouw, en ook mijn probleem meer met stress/ oude onverwerkte emoties enz temaken heeft dan met voeding alleen.

Je kunt je gek eten aan de meest zuivere en gezonde voeding die er is, maar als die oude energetische/emotionele blokkades nog steeds (onbewust) 24uur per dag je bijnieren blijven belasten kun je niet helen.

Ikzelf vind dit het allermoeilijkste gedeelte. Hoe ik gezond moet eten snap ik ondertussen wel, maar gezond denken en voelen blijft echt lastig.

 
Mike, ik ken inderdaad de histaminerelatie. Net zoals elke allergie is ook hooikoorts er één. Het verbaast me wel dat ik tegenwoordig relatief weinig last heb van mijn bijnieren (sterk wil ik ze niet noemen, maar in ieder geval in vergelijking tot vorige jaren), maar wel last van hooikoorts.

Maargoed, hoewel het interessant is om te weten hoe dat dan in elkaar zit, maakt het verder niet uit. Op dit moment is het een signaal dat ik mijn bijnieren meer rust moet geven, voor zover mogelijk. Dat lijkt me het belangrijkste.

 
Ik vind deze temperaturen heerlijk, kan ook goed in de zon zitten.

Jammer dat ik werk in een gebouw met "klimaatcontrol" waardoor ik het op mijn werk vaak koud heb.

Als ik dan naar huis ga moet ik eerst helemaal opwarmen in de zon, voelt me dan soms als een slang die weer bij moet komen, weer even contact maken met de aarde en de zon.

Ik hoorde bij Ron [GezondheidRadio] dat je door in de zon te zitten ook ontgift. En dit jaar kan ik voor het eerst heel lang in de zon zitten zonder daat een probleem mee te hebben. Voelt weer als een stap in de goede richting.

 
QueenOfAfrica,

Welkom, uit welke 'richting' kom je dan?

Moet je nog ver? Met andere woorden: wat kan er voor jou nog verbeteren.

Zelf heb ik overigens geen last van de warmte, gewoon jezelf minder druk proberen te maken (indien mogelijk he?)

 
O, ik denk dat ik nog een lange weg te gaan heb - want met 55 jaar niets weten pleeg je roofbouw. Ook heb ik niet vaak trek dus ben een heel kleine eter, kan de hele dag zonder [alleen wat water]- dus daardoor kreeg je nog minder voedingstoffen binnen.

Toen ik 15 jaar gelede ME/CVS kreeg ben ik 25 kg afgevallen met Atkins om te bewijzen dat ik echt ziek was. Een jaar of 3 geleden ben ik met MMS van de medicijnen af gekomen. Door een opmerking over zuur/basen ben ik op zoek gegaan en via Rawfood ben ik bij sites als Ron - Gezondheidradio - Argusoog terecht gekomen.

Weston Price sprak me erg aan omdat dit dicht bij Atkins kwam waar ik me lekker bij voelde.

Doordat ik nu zittend werk heb en na de overgang ben is mijn gewicht wel weer gegroeid [heb mijn weegschaal/obsessie weg gegeven] maar vind gezondheid belangrijker dan het perfecte gewicht. Trouwens als ik volgens de BMI goed weeg dan zie ik eruit als een "concentratiekamper" dus daar trek ik me niets van aan.

Leer nu iedere keer meer om steeds een stukje te verbeteren.

 
Pinklady,

De ontgiftende werking die uitgaat van de warmte en het licht van de zon is te belastend voor je bijnieren. Vandaar je 'hooikoorts'. Menigeen heeft hier last van. Mijn drummer heeft 'ineens' last van een oogontsteking. Dat zat er natuurlijk al die tijd al, maar nu kan het lichaam, met een beetje hulp van de zon, dus eindelijk ontsteken.

Mike

 
Inmiddels heb ik de test gedaan. Vanmorgen ben ik weer gestart met de kleine leverreiniging en inderdaad.... ik was even niet helemaal lekker. Wat benauwd, een klopgevoel vanbinnen en vaag op de achtergrond een hele lichte misselijkheid. Maar in tegenstelling tot dinsdag en woensdag ben ik er nu wel weer overheen.

@Evan. Je hebt vast gelijk! Ik blijf in elk geval EFT doen en verder ben ik ook nog zoekende. Momenteel lees ik alles van Monique Timmers en Eckhart Tolle. Ik vind het echte aanraders. Alleen het in de praktijk brengen (in het NU leven, positief denken) valt niet echt mee...Ik geloof er wel echt in dat dat erg goed zou zijn.

 
Rapunzel: ik heb vanmorgen inderdaad ook weer de kleine leverreiniging gedaan (had het gevoel dat dit wel moest kunnen) en de eerste uren had ik nergens last van, maar nu heb ik net een wandelingetje in de zon gemaakt en voel ik me ietwat misselijk. Even rustig aan doen dan zakt het wel weer. Volgens mij is er echt wel verband met de hitte.

 
Ja Marianu, dat verband moet er inderdaad zijn omdat ik er normaal gesproken nooit last van had. En vanmorgen zat ik bij Bagels and Beans waar het altijd ietwat benauwd is. Ook heb ik allemaal het idee dat ik er geen last van zou hebben als ik roze grapefruit neem i.p.v. citroen. Ik vind die citroen op een of andere manier veel heftiger!

 
Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik deze topic startte. Last van de hitte heb ik niet meer! Sterker nog, ik kom net terug van een wandeling naar de AH met handschoenen aan! Tot groot plezier van mijn kaketoe was het gisteravond ook weer kruikentijd. Het is juni en ik ga met een kruik naar bed! :lol:

 
Ik had last van hitte, maar ik begin er wel aan te wennen. Ook nu het hier binnen 27 graden is heb ik geen last meer van, dat was in het begin even anders, toen had ik boven de 24 graden al te warm, nu is dat meer aan koude kant.

Anders gezegd: Het lichaam heeft het vermogen om aan de warmte te kunnen aanpassen.

En volgens mij hoort dat zo ook. Airco is zo ongezond als het maar kan en je immuunsysteem krijgt zo alleen maar zwakke conditie van.

Wat te denken aan mensen die in Florida wonen waar het bekend is dat daar grootste deel van het jaar altijd boven de 30 graden is en zeer vochtig dus benauwd is, zo voelt Nederland ook ongeveer aan als hier boven de 30 graden is want hier is ook gauw erg broeierig. Voor veel Nederlanders is Florida-klimaat niet te doen en soms zelfs een reden om niet daar op vakantie te gaan.

Gezondheid,

 
Ik trek het maar net en zou zo niet in Nederland kunnen en willen leven en al helemaal niet in Florida! Ik zeg: winter, sneeuw en ijs, laat maar komen! Ik kom ook altijd aan in de zomer, omdat ik dan veel bier naar binnen werk, zo koud als mogelijk. In de winter val ik af, want dan heb ik geen zin in koud bier en drink ik rode wijn.

Mike

 
Je drinkt juist veel bier tijdens de hitte, het lichaam droogt dan juist sneller door uit. Alcohol werkt juist heel vochtafdrijvend en wordt niet aangeraden als het te warm is, zo heb ik het begrepen, je kan beter veel meer water drinken, dat doe ik wel tenminste.

Gezondheid,

 
Ik krijg alleen maar meer dorst van water. Is altijd al zo geweest. Bier lest mijn dorst, het is bij dit soort weer het enige wat echt effectief helpt. Dan word ik maar wat dikker in de zomer! Ik weet ook wel waarom ik niet goed tegen de hitte kan: ik ben nogal 'pitta' (vuurtype), dus veel inwendige hitte. Zal je denk ik niet verbazen!

Mike

 
Toch moet Kefir of Karnemelk goede dorstlessers zijn, vooral met sole erin en wat citroensap.

En verder niet water drinken, maar water met sole erin en citroensap. Zo maak je een isotonisch drankje. Je kunt er biergist bij pakken.

 
Ik heb geen last van de hitte en ook niet van de kou in de winter.

Heb nooit de verwarming hier aan. Nu in de zomer drink ik gewoon wat meer water met meer sole erin en citroensap, en eet wat sappig fruit. In de winter drink ik minder water en eet meer sterke kost, zoals wat linzen soep met gehakt erin en uien.

Verder eet ik gewoon altijd deze dingen: Kefir, rauwe melk, zoete aardappels, uien, botten bouillon, lever, wat goed gekookte groenten, rund vlees, lams vlees, eieren, hart, roomboter, kiwi's, citroensap.

Verder ben ik de hele wereld rond geweest, en een manier om je dorst te lessen is om een steentje onder je tong te houden, dat kan je ook bewerkstelligen door je tong tegen je verhemelte te houden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan