kraantjeswater drinkbaar?

G

Guest

Guest
Ik heb vandaag mijn melk- en waterkefir ontvangen en daarbij instructies gekregen hoe ze te gebruiken.

voor de waterkefir:

"you can use dechlorinated tap water for your grains, especially if you live in an area with hardwater (limestone/ calcium). To dechlorinate your tap water, fill a jar with the amount of tap water you need, cover lightly overnight ( at least 8 hours) then sweeten and use as usual the next day. Do not boil."

Nu drink ik eigenlijk altijd kraantjeswater, maar ik wist niet dat er chloor inzat. Na eventjes googlen lees ik dat er nog ander chemisch spul inzit (althans in Belgisch kraantjeswater):

Eén liter leidingwater bevat 0.25 mg chloor.

Het fluorgehalte van ons leidingwater is zeer laag. (dus er zit wel fluor in en wat is 'zeer laag'?) Ook wordt er geen extra fluoride toegevoegd.

en niet meer dan 50 mg nitraat/liter

Er zou volgens andere sites ook chloramine en ammoniak inzitten. Chloramine zou niet zoals chloor uit het water verdwijnen wanneer het in contact komt met lucht. Chloramine zou nog giftiger zijn dan chloor.

Nu vraag ik me af of ik niet beter bronwater zou kopen, maar ik heb geen auto dus dat is wat moeilijker om mee rond te zeulen tot aan huis.

En kun je waterkefir ook voeden met één of meerdere medjool dadels (ik heb er nog over, maar ze zijn wel niet bio)?

 
Ik heb zelf een brita kan (filtersysteem), misschien is dit een optie. Ik zou zelf alleen biol produkten gebruiken, ik doe rozijntjes, een paar en 2 gedroogde pruimen. En een citroen, doormidden gesneden.

 
Wat doet een brita kan eigenlijk precies? Ik was altijd wat wantrouwig naar wat er in die brita filter zelf zit?

Je gebruikt dus geen suiker..die van mij werd door de verkoper met een mengeling van ongeraffineerde Demerara rietsuiker en palmsuiker gevoed..

Zou zwarte suikerrietmelasse ook goed zijn?

 
Ik blijf een ozonapparaat toch geweldig vinden voor op de kraan/douche. http://www.meditecheurope.nl/ozone-water-generator-aqutos.php

http://www.meditecheurope.nl/ozon-water-generator-aw2000f.php

Ik ben bijna klaar met de verbouwing en dan ga ik mijn nieuwe huisje in. Als er nog een beetje geld over is dan komt er een ozonapparaat in de keuken en in de douche. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor in de keuken ga ik ook voor de aw200f, deze is nog een stuk krachtiger dan de aqutos. Bij ons thuis gebruiken we nu de aqutos al een hele tijd met veel plezier. Iedereen die het apparaat aan de kraan ziet hangen is verbaasd hoe zacht de handen aanvoelen na het gebruik van ozonwater.

Een vriend van mij had de aw2000f in de douche en zegt niet of nauwelijks meer shampoo of zeep meer nodig te hebben.

Lijkt me ook echt heerlijk, begin je de dag met een zuurstofboost.

 
Ik gebruik voor de kefir alleen honing. je kunt ook billingtons suiker gebruiken.

Volgens mij bevatten de britafilters koolstof.

 
Hey Janse! Dat is toch helemaal niet duur???

Ik wil ook deze bestellen, was een tip van een woonbioloog.

Quote:
1. een elektronisch ontkalkingsapparaat (magneetveldgenerator) op de hoofdleiding plaatsen

bv. van Conrad

Hierbij wordt het in het water aanwezige kalk neergeslagen op het andere vuil in het water, waardoor de kalk niet meer neerslaat in de waterketel en wasmachine.

Als belangrijk nevenverschijnsel wordt de in het water aanwezige informatie van bv radioactiviteit, carbendaziem, elektrosmog, etc vernietigd.

Zie: http://www.milieuziektes.nl/Pagina65b.html


 
@ Janse,

bedankt voor de tip! Ik ga er nog wat meer over lezen en waarschijnlijk ook zo'n ozonapparaat aanschaffen.

@ Dirtsa,

alleen honing in de waterkefir of ook nog die rozijntjes, pruimen en citroen of dient dat ergens anders voor?

 
Ik gebruik altijd een paar vijgen en een stuk citroen. Dit is belangrijk voor het stikstofgehalte, dit heeft de waterkefir nodig om gezond te blijven en hard te groeien.

Een ander voordeel is dat de citroen ervoor zorgt dat het echt een heerlijk fris drankje wordt. Heerlijk voor met dit warme weer.

Billingtonsuiker is ook echt een aanrader om eens te proberen of af te wisselen met honing. Echt lekker.

Ik ben de laatste weken zo druk geweest dat ik mijn melk/water kefir en kombucha een beetje ben vergeten waardoor er nu overal een dikke laag schimmel op staat. :lol:

Over een paar weekjes ga ik ook weer lekker elke dag aan de kefir, kombucha en zelfgemaakte rauwe yoghurt (als dit nu eindelijk eens goed mag lukken).

Leuk om te doen, super goedkoop en ook nog eens supergezond. 8)

 
Waar staat er dat de waterkefir stikstof nodig heeft?

Sarah van de WAPF zegt dat vers vruchtensap eventueel eraan toegevoegd kan worden maar hoeft niet?

&feature=relmfu

 
Quote:
Door mijn ervaring (Günther W. Frank) en na oude berichten groeien die korrels met vijgen sneller dan met rozijnen. Je kunt er zelfs dadels, bananenschijfjes, gedroogde abrikoosjes en zelfs aardappelschijfjes gebruiken om de drank mee te maken. De bijgevoegde vruchten zorgen voor het stikstofgehalte in de drank, die de korrels nodig hebben voor de stofwisseling.


http://www.kombu.de/holland4.htm

 
ok bedankt voor de link Janse!

@ Dirtsa,

ik hoorde wel van iemand op youtube dat je beter geen honing gebruikt voor de kefir omdat honing een antibacteriële werkzaamheid heeft..

 
Drinkwater krijgen ze niet meer geheel vrij van medicijnresten omdat water de eigenschap heeft dat het verbindingen onthoudt... Ik heb gehoord dat er een directeur van een waterbedrijf een waterzuiveringsapparaat op zijn bureau heeft staan. Dat zegt genoeg denk ik. Nu nog de vraag, welke waterzuiveringsapparaat is goed? Of is h2o2 zuiverend genoeg?

 
Quote:
Drinkwater krijgen ze niet meer geheel vrij van medicijnresten omdat water de eigenschap heeft dat het verbindingen onthoudt


Door het wervelen van water kun je deze informatie weer wissen.

zie dit filmpje: http://nulpuntenergie.net/index.php/water/114-waterwervelaar

verder zou je inderdaad wat h2o2 toe kunnen voegen. Krachtigere reinigers dan h2o2 en ozon zul je niet zo snel vinden denk ik.

Een ozonapparaat zou dus ook een oplossing kunnen zijn: http://www.meditecheurope.nl/ozon-water-behandeling.php

 
Interessant Janse! Hoe vaak moet je filters vervangen? Hoe duur is dat? Ik las dat er geen heet water door mag. Hoe doe je dat dan?

 
Angela,

Je hoeft geen filters te vervangen, de aquatos kun je gewoon eens in de zoveel tijd even uit elkaar halen (gaat heel makkelijk) en schoonmaken. Er mag inderdaad geen heet water door, dit zou plastic moleculen los kunnen weken. Ik gebruik de aquatos met koud tot lauw/warm water. Als je heet water nodig hebt moet je even het schakelaartje omzetten, dan stroomt er weer "gewoon" water uit de kraan.

Binnenkort ben ik van plan om de aw2000f aan te schaffen voor de keuken en voor de douche. Deze is nog bijna 2x zo krachtig als de aquatos. Deze moet je (laten) aansluiten op de koudwaterleiding. Dan kun je dus zonder problemen warm of heet water gebruiken zonder een schakelaar om te hoeven zetten. Nog een voordeel kan zijn dat je deze uit het zicht kunt inbouwen en je dus niet met zo'n "groot" ding op de kraan zit.

Ik ga dus voor de combi ozonaparaat en waterwervelaar. http://www.waverecycler.com/uwwater...uemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

Ik vind gezond, schoon en levend water erg belangrijk en dat is op deze manier nog redelijk betaalbaar ook. Als je ziet wat voor vitalisers en filters er wel niet te koop zijn voor vele honderden of zelfs enkele duizenden euro's vind ik dit een erg goede oplossing. Als je de vitamine c douche al goed vind, dan vind je ozonwater helemaal geweldig!

 
Ik had bij een waterwervelaar een heel ander idee;) Dit is een geweldig dingetje,en nog niet duur ook. Kan zoiets ook op een douche gezet worden?

 
Ik mag toch hopen dat iedereen hier op de hoogte is van de SOPN?

De media probeert het stil te houden want wij gaan 76 zetels halen en de gekleurde media die kunnen vertrekken, we krijgen voortaan eerlijke voorlichting en nieuws.

Er zijn mensen die nog niet op de hoogte zijn van de enorme veranderingen er aan zitten te komen, professor Oldenkamp legt het allemaal uit.Vrije energie(nulpuntsenergie enz) lees het partijprogramma van de SOPN.Zie ook de lezingen op youtube door professor Oldenkamp: Heelheidsterapie deel 3.2 en dan 1.1 en 2.1. en' Zeitgeist nederlands' ondertiteld en Frank Collaris Nulpunts energie lezing Deel 1/6. Ik raad aan om de laatst genoemde als eerste te bekijken.

En water daar weet de SOPN alles van.Er staat heel veel gezondheidsinformatie op de site van de SOPN, maar ook over informatievoorziening, talent-ontwikkeling enz.We worden een soeverein land zonder arbeidsplicht zonder sollicitatieplicht,zonder huur,gratis ov, gratis stroom,500 belminuten gratis.Een basisinkomen voor iedereen. Je hoeft dus niet te werken, maar je mag wel werken als je meer geld wilt. We krijgen een nieuwe munt:'De Terra'dat wordt waarschijnlijk een zilveren munt met niet de waarde maar het gewicht van de zilveren munt.Rente is verboden dus de munt houd de zelfde waarde.

 
Interessante forumnaam. Dit riekt naar spam, professor! Ik mag hopen dat je nu niet op allerlei posts gaat reageren en daar stiekem constant de SOPN in vermeldt. Het is dat ik dit een sympathiek initiatief vind, want anders had ik je post verwijderd en je geblokkeerd als forumlid.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.671
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan