kraantjeswater drinkbaar?

Een druppeltje lugols op een paar liter water helpt ook goed denk ik.

 
ik was met groente fermenteren begonnen en heb gelezen dat je geen gechloreerd water mag gebruiken hierbij. Weet iemand of wij in Nederland overal gechloreerd water hebben, in de Randstad kan je het goed proeven, maar Gelderland bv. weet iemand hier iets van?

 
Ik kom hier maar niet uit hoor.

We willen volgend jaar iets laten installeren om het kraanwater te verbeteren. Ik heb zelf ene goed gevoel bij de aquarius vitalisator. Nu sprak ik net de vrouw van een orthomoluculairt arts en die zegt dat medicijnresten en fluor er gewoon in blijven met een vitalisator. En dat water in een leiding nooit de natuur na kan bootsen. En zij raadde een omgekeerde osmose apparaat aan op de vorige pagina had iemand een mail gezet van aquarious dat een omngekeerde osmose apparaat tekort schiet omdat het alle levende elementen verwijderd. :?

 
Ja zuurstofrijk water maar dan is het water nog niet ontdaan van de troep die erin zit. Toch?

Ik heb die vitamine C douche, maar die is stuk gegaan helaas. Moet binnenkort even een nieuwe bestellen.

En hoe kun je die douchekop nou voor je keukenkraan gebruiken?

 
Je kunt de douchekop niet voor de keukenkraan gebruiken. Daarvoor adviseer ik de derde link. Zuurstofrijk water maakt korte metten met alles wat niet in het water thuishoort: kalk, chemicalien voor 'zuivering', medicijnresten, fluoride, chloor, etc.

Mike

 
Wat gebeurt er dan met die chemicaliën en fluoride?

Wat er met kalk gebeurt is bekend, zie hier.

De formule van het kalk blijft hetzelfde en kalk is iets wat in het water hoort, fluor niet en er is geen veilige fluor verbinding.

Ik zou zeggen:

eerst filteren (omgekeerde osmose)

dan weer mineralen toevoegen (zeezout?)

en dan vitaliseren.

 
De foute stoffen worden geneutraliseerd omdat je een plus-min-binding krijgt, waardoor er weer balans is. Zo werkt de natuur, zij gaat niets tegen, maar gaat uit van heelheid. Eerst filteren, dan mineraliseren en dan vitaliseren klinkt mij ongelooflijk ingewikkeld en vooral onnodig in de oren. Zuurstof en water vinden elkaar van nature, omdat ook waterstof (min) en zuurstof (plus) zich aan elkaar binden. Vandaar de formule voor het waterstofperoxide-molecuul, H2O2.

Mike

 
Thanx voor de tip Mike. Scheelt ook een hoop geld.

Ik zet dan denk ik wel deze ertussen. Dit was volgens een woonbioloog de beste combi. (magneetveldgenerator + vitalisator van aquarius)

Quote:
1. een elektronisch ontkalkingsapparaat (magneetveldgenerator) op de hoofdleiding plaatsen

bv. van Conrad

Hierbij wordt het in het water aanwezige kalk neergeslagen op het andere vuil in het water, waardoor de kalk niet meer neerslaat in de waterketel en wasmachine.

Als belangrijk nevenverschijnsel wordt de in het water aanwezige informatie van bv radioactiviteit, carbendaziem, elektrosmog, etc vernietigd.

Zie: http://www.milieuziektes.nl/Pagina65b.html


 
Hoi Mike,

Heb je wellicht wat info of een link die verwijst naar wat jij verteld over deze wervelaar? Kan er nog niet echt iets over vinden mbt het neutraliseren van verkeerde stoffen in drinkwater.. Althans niet via Google.

 
Ik heb de kraanwater filter Maxtra van Brita

(www.brita.net) laten testen en deze maakt het kraanwater niet gezonder.

Voor zover ik weet is spa blauw heel gezond water.

Deze heb ik laten testen en drink ik uiteraard elke dag.

Ook het water in de kunststof flessen blijft gezond.

 
@afra: waar heb je dat filter laten testen? Ik gebruik hier ook de Britta, jammer dat het dus eigenlijk niet werkt :(

@Jordy: volgens mij is een Berkey wel heel goed, filtert alles uit het water.

 
@Mike

Ik zie inderdaad uitgelegd wat de wervelaar doet maar er wordt niets gezegd over het oplossen of onttrekken van de schadelijke stoffen in ons drinkwater.

Ik denk wellicht te simpel maar als er water wat vervuild is aan de ene kant in de kraan gaat er aan de andere kant deze stoffen niet opeens verdwenen kunnen zijn tenzij door een chemische reactie?! (filter of iets dergelijks) Het wervelen maakt het water qua structuur wel anders maar waar blijven de schadelijke stoffen??

Hoopte dat je daar wellicht meer info over zou hebben..

 
dacht idd dat je het water wel dronk. Maar je gebruikt deze dus alleen voor je douche.

Denk dat het dan toch bronwater wordt ipv uit de kraan..;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan