kraantjeswater drinkbaar?

Even een dienstmededeling:

Ons bereikte dit emailtje, geschreven door de 'professor':

Quote:
Zulke praatjes ben ik niet van gediend , blijf jij lekker eenzaam zitten wezen hier en blijf lekker posts verwijderen. Je moet wel een ongelofelijk egotrippende lul zijn.


Voor alle duidelijkheid: ik heb alle sympathie voor Johan Oldekamp, maar hij moet zich toch beter vergewissen van de mensen met wie hij zich inlaat. En dit moet een nieuw 'spiritueel' alternatief zijn voor politiek Nederland? Dit krijg je nu als je vegetariers met ondervoede hersenen clubjes laat vormen! Kijk dus heel goed uit waar je je stem naar uit laat gaan op 12 september!

De 'professor' is geblokkeerd als forumlid om te voorkomen dat hij nogmaals zijn gif hier spuit. Zijn post laat ik staan, incl. dit 'verlichte' mailtje, om iedereen er eens te meer van te doordringen dat men in de politiek vaak mooie woorden heeft aan de oppervlakte, maar dat er zich in de diepte van hun ziel duistere zaken kunnen afspelen.

Mike

 
Quote:
Dit krijg je nu als je vegetariers met ondervoede hersenen clubjes laat vormen!


Op deze manier levert hij inderdaad een bewijs voor jouw stelling. Beetje triest.

 
In 2008 kreeg ik mijn eerste hatemail n.a.v. dit artikel. Van...een vegetarier! Dit is wat hij schreef:

Quote:
wat a sukkel artikel over zee voedsel en verwijzing naar texan asshole die zijn dieren afmaakt en eet

in welke eeuw leef je man?

ooit gehoord voor srimadh bhagavtam purana, meat your truth film van mariane en haar partij voor dieren???

en je komt op niburu te platsen en iemaand wat te leren

wat a lagere bewustzijn....


Let wel: ik was zelf toen ook nog vegetarier, maar was open-minded genoeg om in mijn stuk een Texaanse boer te vermelden die grasgevoerd vlees produceerde en zeer heldere en nuchtere stukken schreef op zijn website. Sindsdien heb ik het meerdere malen aan de stok gekregen met uiterst dogmatische vegetariers. En ik ben niet de enige. Richard Nikoley van Free The Animal schrijft in een stuk van hem het volgende:

Quote:
What I'm getting to is that veganism in general strikes of religion. Most specifically, the mode of reason and argument is that of creationists. As someone brought up in a fundamental Baptist, "born-again" home and having attended private indoctrination at both the high school and college level, I retain a keen perspective on the power of guilt & shame, the promise of redemption, and the key to it all: the terrestrial motivation of social separation as both a tool of control and a source of feeling superior.

Vegans begin, as do many Western religions at base, with their own version of the doctrine of Original Sin. You're guilty by nature. You love the taste & smell of grilling animal flesh. You sinner. But unlike a celestial fantasy that doesn't play out until your life on Earth is over and the full context of your life is weighed for the balance of your deeds, good & evil, you do have a chance to make amends now. How? Well, we're back to the catechism. You sacrifice your desires of the flesh in favor of "higher ideals" -- as if there was anything higher than to live the life of a human animal on Earth as nature has suited.


http://freetheanimal.com/2011/04/listen-to-the-real-health-debate-this-thursday-6pm-pacific.html

Dit gaat specifiek over veganisme, zeg maar het jihadisme onder de vegetariers. Ik vermoed dan ook dat de emailschrijvers waarnaar ik verwijs beide veganisten zijn. En wil je meer weten over extremisme in de vegetarische gemeenschap, verdiep je dan eens in de geweldige website www.beyondveg.org. Verder bewijzen vergelijkingen die Nikoley trekt tussen plantaardige en omnivore voedingspatronen dat het inderdaad om ernstig ondervoede hersenen gaat:

https://www.fatsforum.nl/topic/vergelijking-brood-met-dierlijk-voedsel-lever#post-23409

Mike

 
Ik vond sopn eigenlijk wel een mooi initiatief, tot ik de mail van de professor las, gaf mij in ieder geval geen goed gevoel in mijn onderbuik. jammer hoor. Want ook politiek gezien moet er zeker heel erg veel veranderen.

Maar niet op zo'n dwingende manier.

 
mag ik me hier even beroepshalve mee bemoeien

Quote:
Nu vraag ik me af of ik niet beter bronwater zou kopen


Bronwater kopen is echt een grote onzin (tenminste in Nederland en België) Naast het pompstation van b-arleduc pompen zo ook drinkwater uit de grond omhoog (en je kan mij niet wijs maken dat b-arleduc het water verder zuivert). In Breda en omgeving komt er gewoon b-arleduc uit de kraan. En in Brussel stroomt er voor 25%(als ik het goed heb) s-pa uit de kraan.

Quote:
Nu drink ik eigenlijk altijd kraantjeswater, maar ik wist niet dat er chloor inzat.

Eén liter leidingwater bevat 0.25 mg chloor.


Het dan ook zijn dat dit een natuurlijke hoeveelheid en vorm chloor is ook in zoet water zit altijd een kleine hoeveelheid zout en mineralen. Gedemineraliseerd water is ook ongezond om te drinken en wij voegen er ook nog sole aan toe.

Wel kunnen medicijnen en schoonmaakmiddelen er niet uit gezuiverd worden, behalve dan het natuurlijke biologisch afbreekproces die in een rioolwaterzuivering wordt versnelt (aeroob en anaeroob) maar de nutriënten blijven aanwezig en medicijnen breek je er al helemaal niet mee af.

In Amerika schijnt wel chloor aan het drinkwater te worden toe gevoegd en ik dacht "vroeger" dat die waterfilters dan ook alleen daar nodig waren. Ik zelf ben wel geïnteresseerd in een ozonapparaat en waterwervelaar, alleen een waterfilter weet ik niet omdat allerei goede nutriënten er dan ook uitgefiltert worden. Dat zijn namelijk veel kleinere moleculen dan complexe medicijnen en ik heb ook niet gezien dat die medicijnen er met een waterfiler thuis uit gehaald kunnen worden.

Ik heb ook een keer gehoord dat s-pa helemaal niet zo heel erg goed is (ik heb dit niet tijdens mijn opleiding gehoord, maar van iemand anders hier in de stad) omdat het te arm aan nutriënten is. Dat kan heel goed kloppen. dat kalksteen waar het uit komt is zelf wel nutriëntrijk maar het water stroomt echt heel erg snel door die spleten en ik kan me heel goed voorstellen dat het dan niet veel nutriënten kan opnemen.

Quote:
"you can use dechlorinated tap water for your grains, especially if you live in an area with hardwater (limestone/ calcium). To dechlorinate your tap water, fill a jar with the amount of tap water you need, cover lightly overnight ( at least 8 hours) then sweeten and use as usual the next day. Do not boil."


Deze tekst is volgends mij ook van amerikaanse oorsprong.

 
@Kaaskanlekkerzijn

Bedoel je dus dat een zuiveringsapparaat geen medicatieresten aanpakt? Of wel, en dat daarmee ook alle mineralen uit het water weggefilterd worden?

Ik zat te denken om uit te kijken naar zo'n apparaat, maar als het weinig zin heeft, dan ga ik gewoon door met mijn kraanwater zo te drinken.

 
@ Kaaskanlekkerzijn,

wat doe jij wel beroepshalve als ik vragen mag?

Die 0,25 mg chloor/ liter leidingwater wordt wel toegevoegd aan het kraantjeswater hoor. Dit staat op de site van www.water-link.be

Voor een efficiënte ontsmetting van het leidingwaternet is het absoluut nodig om tijdens het transport besmet- ting met bacteriën te voorkomen. Hiervoor gebruiken we chloor. Eén liter leidingwater bevat 0.25 mg chloor.

En wat ivm met een omgekeerde osmose waterfilter?

Het zou 95-98% van alle mineralen en chemische oplossingen uit het water verwijderen. De mineralen die eruit gaan is wel niet zo goed, maar dit zou je dan weer kunnen aanvullen met sole, lijkt me.

 
Hoi Lief en lekkerromig,

Ik heb nu niet zo veel tijd maar ik ga nog wel een keer uitgebreid in op jullie vragen, antwoorden en opmerkingen.

 
hoi, ik weet niet of dit goed gaat maar heb een stuk gekopieerd uit e-mail wisseling met Jan ten Kley van Aquarius over waterzuivering, kijk maar hieronder, onderaan staat mijn vraag:

Beste Marijan,

Bij gebruik van de vitaliser op een eigen bron worden ook goede resultaten behaald.

Het is uiteraard wel van groot belang dat er niet teveel ijzer en mangaan in het water aanwezig is.

Als er sprake is van normale hoeveelheden worden door de vitaliser deze elementen opneembaar gemaakt doordat de calcium in het water in de juiste verhouding tot deze elementen wordt gezet. In de praktijk zie je vaak dat het water ook weer helderder van kleur wordt.

In de agrarische sector wordt de vitaliser vaak geplaatst na een ontijzering installatie. Op de site van AT Healtproducts staan enkele filmpjes met uitleg en gebruikers ervaring. http://www.at-healthproducts.com/

Ook is het een optie om voor de vitaliser een duplo filter te plaatsen bij erge vervuiling, dit filter bestaat uit een papierfilter en een activekoolstoffilter.

Voor installatie van de Aquarius Vitaliser® in een woning zijn er twee mogelijk heden.

1. Aquarius Vitaliser® type 1” standaard. Onder normale omstandigheden kunt u volstaan met dit type vitaliser.

De kosten zijn € 1350,00 incl. Btw maar excl. installatie.

2. Aquarius Vitaliser® type 1” met extra aarding. Deze vitaliser wordt vaak ingezet als er een zendmast, hoogspanning, trafo’s ed. in de buurt aanwezig zijn.

Een Aquarius Vitaliser® met extra aarding pakt nog beter dan de standaard vitaliser de geopatische belasting aan, men moet hier denken aan storende wateraders, magnetisme van zendmasten en trafo’s ed.

Gezien de huidige uitbreiding van de zendmasten in Nederland, en de daarbij behorende straling van kunstmatig opgewekte magnetische velden geeft dit een verandering op het aardmagnetisch veld.

Dit heeft ook grote gevolgen op het drinkwater, kalkaanslag is hierdoor veel erger dan normaal omdat de calcium in het water instabiel geladen wordt.

Ook is dit de oorzaak dat storende wateraders tegenwoordig veel heftiger zijn dan vroeger.

De Aquarius Vitaliser® met extra aarding heft al deze storende velden en storende wateraders ook op en zorgt voor een prettige woonomgeving.

De kosten voor deze vitaliser zijn € 1600,00 incl. Btw maar excl. installatie.

De Aquarius Vitaliser® is geen filter doch zorgt er wel voor dat de anorganische elementen weer de juiste ladingen krijgen, opdat ze weer opneembaar worden voor het lichaam. Een prettige bijkomstigheid is dat de calcium door de behandeling zwevend blijft en beduidend minder en vaak tot helemaal niet meer aanslaat op sanitair en verwarmingselementen.

Maar ook mensen met reuma zie je na verloop van tijd vaak vanzelf herstellen, omdat de nu goed geladen calcium ionen de reeds vastgezette calcium oplost.

Voor een gezonde botopbouw heb je 200 MG calcium nodig, tevens Heb je bij elke celdeling in het lichaam calcium ionen nodig.

Een ontharder of een omgekeerde osmosefilter verwijdert calcium en tevens veel van de voor het lichaam benodigde anorganische mineralen en sporenelementen. Eigenlijk maakt een ontharder dood water, je hebt deze anorganische elementen nodig voor een gezonde lichaamsontwikkeling.

Uit de reguliere voeding krijg je ook al haast niets meer binnen en je lichaam heeft het echt nodig, een tekort aan mineralen en sporenelementen veroorzaken ernstige gezondheidsklachten. Onze ervaring bij meerdere klanten is dat men na verloop van tijd door het gebruik van gevitaliseerd water veel van deze klachten weer verminderen.

Doordat heel veel waterleidingen in de buurt van elektrakabels liggen, maar ook invloed van zendmasten e.d. zorgt het magnetisch veld dat door de kabels en zendmasten veroorzaakt wordt dat de polariteit van de anorganische elementen in het water instabiel geladen wordt. Dit is een van de redenen dat calcium zo aanslaat op sanitair, verwarmingselementen, maar ook op en tussen gewrichten en/of weke delen gaat zitten en dan door het ontstaan van een steriele ontsteking op deze wijze reuma veroorzaakt.

In de praktijk worden er heel goede resultaten behaald met de Aquarius Vitaliser®, bij een kookschool http://www.sminkculinair.nl waar ook de vitaliser geplaatst is, was laatst de onderhoudsmonteur van de apparatuur geweest en verwonderde zich over hoe schoon deze was, dus geen kalkaanslag.

De meeste Aquarius Vitalisers werken door een implosieproces, dit in tegenstelling tot veel andere vitalisers.

Voor meer informatie: http://www.emagcloud.com/Microsoft ...aat_water_weer_leven_20_pagdoc/index.html#/1/

Door het implosieproces ontdoen de watermoleculen zich daadwerkelijk van de informatie die er niet in thuis hoort. Dit is ook meetbaar doordat het water in soortelijk gewicht zich wijzigt.

Zie ook: http://www2.aquariusvitaliser.info/Info over watermoleculen.wmv

Voor installatie door onze eigen monteur rekenen wij € 35,00 per uur. Op de meeste locaties is hij 1 tot 1½ uur nodig. Uiteraard wordt benodigd installatie materiaal zoals koppelingen en buis ook extra in rekening gebracht.

Tevens worden de gereden km berekend vanaf het laatste installatie adres, hiervoor rekenen wij € 0,30 per km. (Prijzen voor installatie en km’s zijn excl. Btw.)

In de meeste gevallen kan er gebruik worden gemaakt van de aarding in het pand zelf, doch als dit niet het geval is slaan wij zelf een nieuwe aardpen van 9 meter.

De meerkosten hiervoor zijn € 49,03 excl. Btw per 3/mtr.

De Aquarius Vitaliser® behoeft geen onderhoud, gebruikt geen elektriciteit, en is bij een eventuele verhuizing ook makkelijk over te plaatsen.

Wij geven levenslang garantie op de werking.

De opgegeven bedragen zijn uitsluitend van toepassing binnen Nederland.

De levertijd is normaal ongeveer 2 a 4 weken, als de monteur in de buurt is probeert hij te combineren om de km kosten tot een minimum te beperken.

Voor meer informatie: www.aquariusvitaliser.info

Vitale en vriendelijke groet,

Jan ten Kleij

Aquarius Technology

aquariustech@online.nl

Van: fleurtje1960@live.nl [mailto:aquariustech@online.nl]

Verzonden: dinsdag 7 augustus 2012 23:30

Aan: aquariustech@online.nl

Onderwerp: Contactformulier

ik ben al een tijdje aan het kijken voor "iets" op de kraan.

Hoe ik uw vitalizer moet begrijpen is me niet helemaal duidelijk.Haalt het alle schadelijke stoffen eruit of voegt het juist iets toe.Wordt het direkt na de meter geplaatst? Is dit mogelijk ook toe te passen op een grondwatertap. En wat zijn ongeveer de kosten voor een huis, tuin, en keukengebruik van het apparaat?

 
@Marijan

Mijn ouders hebben deze week de aquarius laten installeren...



De installateur had ook stralingsmeter bij zich en mijn ouders hadden veel straling door een zendmast in de buurt. Hij stuurt 3 blokjes op met soort metalen die ze in een driehoek (2 in de voortuin, 1 in de achtertuin) moeten plaatsen.

 
hoi Debsy,

bedankt voor je berichtje, ik ben er ook nog steeds in geinteresseerd, maar eerst sparen :)

 
Ik zit er ook over te denken om ipv kraanwater of plastic flessen bronwater gevitaliseerd/gefilterd water te gaan drinken. Nu hoorde ik laatst van iemand dat hij de Biovita 100 heeft, kent iemand deze misschien?

Biovita 100

Het lijkt erop dat deze het water filtert, voorziet van zuurstof en 18 mineralen en het water weer in de juiste structuur brengt. Deze kost 200 euro. Volgens mij komt daar jaarlijks nog wel iets van 50 euro bij voor het vervangen van filters of mineraalstenen. Of heeft iemand misschien ervaring met een soortgelijk apparaat dat voor minder geld hetzelfde doet?

 
Up voor Ivo. Ziet er wel goed uit Marijn. Ben ook benieuwd naar de biovita. Ik heb nu een brita waterfilter maar zoek een betere die het water verrijkt. Op zich is 50 euro per jaar voor een filter niet zo duur. De aanschaf is misschien wat hoog in het begin.

 
Quote:
Nu vraag ik me af of ik niet beter bronwater zou kopen, maar ik heb geen auto dus dat is wat moeilijker om mee rond te zeulen tot aan huis.


De plastic water flesjes moeten eigenlijk heel lang uitharden, omdat bij verhitting van plastic giftige stoffen vrijkomen. Maar dat gebeurd niet en David Wolfe noemt een plastic flesje gevuld met water, oestrogeen water. Dit omdat er xeno oestrogenen inzitten die als je er veel van in krijgt en je lever minder goed kan ontgiften o.a. oestrogeen dominantie kan veroorzaken

 
Ik heb zo`n ding gehad als de biovita, die heette keosan,ik vind het onhandig. Je moet steeds nieuwe filters en stenen kopen. Ik zou gaan voor een ingebouwde vitalisator.

 
Ik ken het niet, maar beetje jammer dat er dan allemaal voorbeelden staan van kuiken opfokkerijen die vertellen dat de kuikens nu nóg harder groeien op nóg minder voer.. Bah.

Ik heb een qua vita vitaliser op mijn douchekraan en ik heb een kan op het aanrecht die ik voor ales gebruik. Eerlijk gezegd merk ik niet echt verschil, maar toch gebruik ik nooit gewoon kraanwater. Het doet dus denk ik toch wel iets onbewust.

 
Om nog even op het water drinken terug te komen. Als je in het buitenland water uit de kraan wilt drinken, bijvoorbeeld Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Marokko, is dan een druppeltje H2O2 genoeg om het water betrouwbaar te maken? En zou je dan het beste 3% of 35% kunnen doen. En ozoneren misschien?

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan