kokosproducten

Dirtsa

New member
Ik gebruik nu altijd de extra virgin kokosolie. Helaas is deze wel duur, laat hem nu vaak overkomen via iherb, deze is goedkoper.

Nu vraag ik me af... is de geurloze (van amanprana) echt veel minder goed dan de extra virgin?

Ik zou bijvoorbeeld (om kosten te sparen) in de geurloze kunnen bakken en de extra virgin gebruiken om te smeren ect..

Ik weet dat er al iets over vertelt is, maar kan het niet vinden...

 
Quote:
Eet uitsluitend niet-ontgeurde, extra vergine (1e koude persing), biologische kokosolie (die van Aman Prana is het beste) en extra vergine (1e koude persing), biologische olijfolie. De ontgeurde kokosolie en de zgn. 'bakolijfolie' zijn inferieure, vaak beschimmelde afvalproducten die alleen nog maar door extreme verhittingsprocessen enigzins consumeerbaar worden. Roomboter moet zo geel mogelijk zijn, dit is een teken dat de koeien gras eten i.p.v. hooi.


https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=278#post-3888

Zie ook:

http://www.noble-house.tk/html/nede...an_extra_vierge_kokosolie_en_palmpitolie.html

Mike

 
Op de site Vitatheek.nl bestel ik biologische extra virgin kokosolie van het merk Omega & More. Indien je voor meer dan euro 75,- bestelt krijg je 25% korting. Inclusief verzendkosten koop je dus 6.660 gram (3 x 2.220 gram) van deze kokosolie voor eur 83,-.

Aman Prana kost eur 80,- voor 3200 gram. Ik koop dus een keer zo veel kokosolie voor hetzelfde geld. Zou dit kwaliteitsverschil nou echt zo groot zijn ? Hierbij de brochure van Omega & More : http://bit.ly/yu0Xzo

Vind het prijsverschil wel erg groot.

Bij ons gaat de extra virgin kokosolie van Omega & more sinds kort ook in de frituur als we een keer zelfgemaakte biologische frieten maken. Je kunt hier ongeveer 50 keer in frituren (indien tijdig gefilterd).

 
Ja, het kwaliteitsverschil is bijzonder groot. Ik geloof dat Pinklady (of was het iemand anders?) hier ooit heeft gezegd dat ze die van Omega & More niet eet en die van Aman Prana wel, omdat het prijsverschil zich ook vertaalt in smaak. Ikzelf gebruik de kokosolie van Omega & More ook uitsluitend als haarvet en als after shave creme, niet voor menselijke consumptie.

Mike

 
Ik vind die van Aman Prana beduidend lekkerder, vooral rauw gegeten. Maar als je gaat bakken of frituren denk ik niet dat je nog zo veel van de smaak merkt. Ik heb een grote emmer van Omega & more nu leeg, maar vond het prima voor warm gebruik. Aangezien ik nu ook veel dierlijk vet gebruik zou ik echter niet meer zo'n emmer kopen en toch voor de Aman Prana gaan.

 
Nog eens iets anders. Ik krijg van kokosroom acuut huiduitslag op mijn wangen en voorhoofd. Dit krijg ik ook van suiker, kombucha of andere producten? Bij de mesoloog heb ik ontdekt dat al die producten voor mijn lichaam heel zwaar te verwerken zijn.

Herkent iemand dit of kan hier een verklaring voor gegeven worden?

 
Er zal vast een verklaring voor zijn. Ik herken de huiduitslag. Ik heb sinds enkele weken hardnekkig eczeem op mijn hand. En begrijp het niet. Nu uiteindelijk toch maar een zalfje erop, alhoewel ik totaal niet achter een corticosteroiden Zalf sta.

Ik denk ook dat het iets te maken heeft met te zwaar verwerken / verteringsprobleem van het lichaam.

 
Ok, voor rauw gebruik geniet Aman Prana de voorkeur. Ben het wel met DenniS eens. Op het moment dat je gaat bakken/ frituren zou een andere extra virgin biologische kokosolie toch ook moeten volstaan ? De smaak van de olie verdwijnt tijdens dit proces immers grotendeels.

 
Ik weet het poekie, aangezien het pijnlijk is en ik vooral op mijn werk er ongemak van ondervind, kies ik voor nu even voor de zalf. Alhoewel ik er zelf niet achtersta. Ik begrijp alleen niet waar ik het van kan hebben.

 
Een tijd terug twee maal in totaal. Ik wil het over een tijdje weer eens doen. Het is wat lastig inplannen vanwege mijn werk. Ik kan niet die korte leverreiniging doen die hier op het forum staat, vanwege intolerantie voor eieren.

 
Hoi boschje,

Misschien helpt H202 (3% oplossing) goed voor je huiduitslag, ik gebruik het nu een tijdje bij bij wondjes en huidproblemen en heb het idee dat het niet onderdrukt maar genezing bevordert. Gewoon een paar druppels er op leggen en wachten tot het niet meer bruist.

Erik

 
Dank je Erik, dat ga ik doen! Ik wil altijd wel graag de oorzaak weten. Maar om dat uit te zoeken is lastig.

 
Ik ga donderdag/vrijdag mijn 3e spoeling doen en tussen de 3e en 4e spoeling (februari) in (toch) een parasietenkuur met kruiden en daarna probiotica. Eens kijken of het misschien daar aan ligt.

 
Ik gebruik nu al een hele tijd deze: Royal Green Coconut oil

Deze is dus inferieur?

Ik had laatst een biologische met geur die tegen de datum aanzat gekocht maar werd echt misselijk van de geur. Ik dacht dat cocosnootolie lang houdbaar zou zijn, maar volgens mij kan dat ook bederven.

 
@Dennis ik ben heel benieuwd of het je wat oplevert. Leuke woordspeling eigenlijk: op - levert ; )

Ik heb verschillende merken kokosolie gebruikt. Nu alleen Amanprana. Iets meer dan een grote pot per maand gaat erdoor heen. Ik gebruik het ook als huidverzorging.

 
Boschje, ik doe momenteel elke morgen de kleine leverreiniging. Ik neem het sap van een hele citroen met 2 volle eetlepels olijfolie. Het mogen ook 2 citroenen zijn. Volgens mij werkt dat ook!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan