klysma

Wat betreft koffie klysma's hoorde ik laatst van Dr Nicholaz Gonzalez dat ie het al 28 jaar elke dag doet (2 x 10 minuten 's morgens).

Ook lettende op het gebruik van organische koffie, potten zonder aluminium en niet-gebleekte papierfilters.

 
Dr. Gonzalez doet elke dag een koffieklysma al zolang?

Ik zou het niet doen zolang, wel klysma´s misschien, maar geen koffieklysma´s.

Tenminste als de lever weer een beetje gedetoxt is al dan zou ik toch maar op andere klysmavloeistoffen overstappen, maar goed dr. Gonzalez is niet de eerste de beste!

Koffieklysma: nog een uitleg erover van de kleinzoon van Max Gerson:

&feature=fvwrel zie 1 uur 6 min

De koffieklysma verlaagt ook de bloeddruk en plus geeft ook potassium.

 
Ja, zo lang al. Ik heb het uit één van zijn interviews op oneradionetwork en ook in het Mercola-interview zegt hij het, dacht ik.

Idd niet de minste en hij heeft lange werkdagen, dus voor hem lijkt het goed te werken en mij stelt het gerust ivm sommige nadelen die je erover kan lezen.

Hij erkent dat het "niet normaal" is, maar dat we ook niet meer in een normale wereld leven qua toxines.

 
Zou Gonzalez ook keltisch zout in de koffieklysma stoppen?

Ik denk persoonlijk: liever van boven dan van onder dat keltische zout bijvullen.

 
Ja Dirtsa, het schijnt dat die koffieklysma's de electrolytenhuishouding aantasten.

Dat is te lezen op wikipedia ook oa.

In elk geval staat op deze website http://www.optimalhealthnetwork.com/Coffee-Enemas-s/538.htm in het koffieklysmarecept dat je keltisch zout in je klysma moet doen.

Het zou best kunnen hoor dat het voor bepaalde mensen goed is, maar bijv. iemand die ik vertrouw pendelt alles voor me uit wat goed is en wat niet voor mij als ik er specifiek om vraag (dat is natuurlijk niet helemaal naar de hele mensheid door te trekken, maar veel dingen wel).

Die wist niets van koffieklysma's bijv maar die zijn wel heel goed voor me zegt ze, en keltisch zout, ze zegt het is heel goed ook (zij gebruikte tot dan toe himalayazout maar is zelf geswitcht naar keltisch zout na pendelen).

Maar niet keltisch zout via mijn gat dus.

Tja...

 
Himalaya zout is idd niet gezond (als het om te beginnen ooit al echt Himalayazout is).

Zongedroogd zeezout zou vollediger zijn, heeft fytoplankton erin en heeft amfoterische eigenschappen (element dat zich kan aanpassen naar zuur of base, al naargelang behoefte), dode rots/bergzouten niet.

Die pendelaarster lijkt me dus wel ok! ;)

Op YT waarschuwt iemand ook dat koffie klysma's je darm kunnen uitdrogen, maar zij is in het alg. niet erg goed op de hoogte. Mogelijk verwart ze met het effect dat het langs boven heeft. Maar stel dat het zo is, dan kan je daar ook wel tegenmaatregelen voor nemen, me dunkt. En normaliter gaan wij dat ook niet elke dag doen hé ;)

 
oh youtube!

Ja weet je Ghee, ik vertrouw haar.

Daar begint alles.

Maar goed, zij zegt ook dat haar uitkomsten minder betrouwbar worden naarmate ze merkt dat ze een mening heeft ergens over.

Of als ze moe is moet ze het ook niet doen.

Uitgedroogde darmen lijkt me niet echt handig als dat het effect is, maar ik heb daar artsen met veel ervaring met koffieklysma's niet eerder over gehoord.

Reken maar van yes dat tegenstanders van bijv de Gersontherapie (die zijn er zat) dit genoemd hadden al.

Die electrolytenhuishouding noemt men wel als nadeel.

Mijn pendelaarster komt overigens ook uit op zoveel mogelijk gekookte groente uit voor mij, maar niet eens alleen voor mij!

En ook vlees!

Overigens heeft mijn behandelaar gezegd dat ik een tijd dus die koffieklysma's moet doen, op en af ongeveer gedurende anderhalf jaar ongeveer en daarna 5 jaar niet en dan weer echt wel.

Dat is echter wel een toekomstverwachting onder de huidige omstandigheden.

Mogelijk dat we nog veel meer toxinen op ons af krijgen dan nu al het geval is als je de lijn zou doortrekken vanaf WOII.

 
maakt de tijdstip van de dag uit voor jullie wanneer je een klysma doet? is het bijvoorbeeld 'savonds af te raden omdat je er energiek van wordt?

 
Dat heb ik nooit uitgeprobeerd, ik doe dit 's morgens. eerst een gewone klysma, minstens half uur wachten en dan de koffie. "s morgens is iedereen naar school/werken, dus heb ik mooi het rijk alleen.

 
gister had ik de ingeving om nog om 16uur de koffieklysma te doen, dit omdat ik erg moe was en deze klysma me meestal doet opleven.

Misschien wat te laat, want om 23uur was ik nog niet echt moe.. dit terwijl ik normaal rond 22uur toch wel op bed lig..

dus ik denk

's ochtends!

 
Ik zou zeggen: uitproberen. Als je er 's avonds niet tegen kunt dan doe je 't 's ochtends. En als 's avonds toch je favoriete moment is dan kun je iets anders nemen dan koffie. Rooibosthee werkt bijv. rustgevend én ontgiftend.

Koffie deert me niet, ik val er bij in slaap, dus ik doe dat klysma wanneer ik tijd en zin heb en meestal is dat 's avonds.

Hilda

 
Zowiezo: deze klysma sochtends doen is wel een aanrader: bij mij slaat de hoofdpijn toe als ik het niet doe.

Als ik heel moe ben zoals vandaag na een lange werkweek dan heb ik er niet zo´n puf voor en blijft het liggen, maar dat merk ik dan ook gelijk jammer genoeg in mijn hoofd en milt vooral.

 
beankdt voor de info :) en hilda - wat een goed idee: rooibosthee! koffie durf ik nog niet aan, maar dat lijkt me een goede.

 
Dan is misschien een groene theeklysma ook wel een goed idee. Ik gooi deze thee momenteel in een opening die ong 1 meter hoger zit! :wink:

Mike

 
mmm, vanmorgen koffieklysma gedaan en misschien iets te ruim geweest met de koffie.. Eerst voelde ik me goed, fit.. ging boodschappen doen en werd helemaal treillerig.. het idee dat ik alles uit mijn handen laat vallen, een gevoel van zat zijn..

Het doet dus wel iets met me! Maar ga het de volgende keer toch anders doen, voel me brak nu..:(

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.321
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan