Klimaatverandering vs mini ijstijd

'Het KNMI corrigeerde in 2016 haar oude temperatuurmetingen van vóór september 1951. Het deed dat vanwege een verandering van de meethut in 1950 en een verplaatsing van het meetstation in 1951. Op de jaarlijkse gemiddelde temperatuur hadden de correcties nauwelijks invloed. Warme tot zeer warme dagen werden echter drastisch naar beneden bijgesteld, tot wel 1,9 °C bij dagen boven de 28 °C. Als gevolg daarvan nam het aantal tropische dagen in de periode 1901-1951 in De Bilt af van 164 tot 76 en het aantal zomerse dagen van 931 tot 629. Van de 23 hittegolven die oorspronkelijk in de boeken stonden resteren er na de correcties (in jargon: de homogenisatie) nog maar 7. Als gevolg daarvan kon het KNMI in de warme zomer van 2018 claimen dat hittegolven nu veel vaker voorkomen dan een eeuw geleden.'

Zie het wetenschappelijk onderbouwde artikel over ‘Het raadsel van de verdwenen hittegolven.’
www.klimaatgek.nl/document/Versie%202.pdf

1658312890558.png
 
Nu was i k juist even op aan het zoeken over de temp in juli 2021 hier nav de tafel naast mij over de hitte dit en dat.
Plaats in DuckDuck : temp de julio 2021
Resultaat : de artikels dd augustus 2021, de eersten allen de warmste sinds ... enzo verder dan de derde of vierde, van het meteoroligisch instituut : de friste juli sinds jaren. 🤣

Nu mijn eigen constatering is dat het vorig jaar rond deze periode veel warmer was dan nu, ik heb hier begin juli 1 dagje gehad va ca 39gr en de rest rond de 33, mss eens een topje tot 35. Wel vorig jaar rond deze periode een hele week rond de 40-42

Normaliter is de warmste periode hier zowoezo de laatste 2w van juli en de eerste 2 van augustus, zeker als de terral wind (dat is een haardroger op zijn warmst dicht tegen je hoofd) erbij komt en die is er nu nog niet.
 
Ik sprak net een klimaatdwaas die ongeveer zei dat hij aan zijn eigen dwaasheid gaat twijfelen door deze Timmermanspropaganda. Dus daar is het goed voor: dat mensen de dwaasheid eventueel nog gaan herkennen omdat die steeds potsierlijker in onze gezichten gewreven wordt
 
Hij zorgt vooral erg goed voor zijn eigen leefklimaat.
Hij klinkt wel hysterisch, ook aan zijn stem te horen. Zou het erop duiden dat hij weet dat het water ook aan zijn lippen staat al is het dan niet vanwege de klimaatcrisis of is hij vooral gewoon een goede acteur?
 
Zo ze zijn blijkbaar weer flink bezig in Spanje met fikkie stoken!
Mijn zussen zijn op vakantie in Estepona en er woeden daar flinke bosbranden niet ver van hun appartement bij een temp van 44 graden vandaag overdag. HAARP geactiveerd.
 
Zo ze zijn blijkbaar weer flink bezig in Spanje met fikkie stoken!
Mijn zussen zijn op vakantie in Estepona en er woeden daar flinke bosbranden niet ver van hun appartement bij een temp van 44 graden vandaag overdag. HAARP geactiveerd.
97% van de bosbranden zijn aangestoken . Daarnaast is deze temperatuur niet zo abnormaal (voor een paar dagen met terral) deze periode van het jaar hier.
 
97% van de bosbranden zijn aangestoken . Daarnaast is deze temperatuur niet zo abnormaal (voor een paar dagen met terral) deze periode van het jaar hier.
Oh oké, ik ken het gebied verder niet, voor mijn zus is het een vaste vakantie plek en had ze het zo warm nog niet meegemaakt maar waarschijnlijk dan net niet toen zij er zat.
Ze vertelde ook over dode vissen die aanspoelen bij Cadiz. Heb even gezocht en kwam dit artikel tegen, zogenaamd alg?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.074
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan