Keltisch zeezout

Staat onder: Verwante Artikel ( plaatje dikke voet)
Vochtophoping door hoge eiwit en zoutcomsumptie.
"Entscheiden Sie sich für eine saltzfreie Kost" ...en dan zou je geen oedeem meer krijgen.
 
Misschien schildklier laten onderzoeken?
Dat kan er ook mee te maken hebben. Zijn de bijnieren al ondersteund?
 
Staat onder: Verwante Artikel ( plaatje dikke voet)
Vochtophoping door hoge eiwit en zoutcomsumptie.
“Entscheiden Sie sich für eine saltzfreie Kost” …en dan zou je geen oedeem meer krijgen.

Ja daar staat inderdaad zout vermeldt. Zodra ze eiwitten erbij halen gaan mijn alarmbellen aan staan. Het is inderdaad geen WP proof site zoals Tanja hierboven ook al schrijft, evenals dat het maar de vraag is welk soort zout ze bedoelen, hetgeen toch zeker uit het 'gewone' keukenzout bestaat. De therapeut van je broer heeft blijkbaar wel weer een klok horen luiden maar kan de klepel niet vinden.
 
ja zoiets,
vanochtend een spotje op de radio:
verminder de inname van zout en uw nieren worden hier blij van.
 
Consumentenbond hamert er ook al tijden op dat er teveel zout in voeding zit. Echter is het jammere dat ze dan niet het totaalplaatje informeren, namelijk dat het om het gewone zout gaat wat alleen maar een soort smaakversterker is.

Het is elke keer weer duidelijk dat je voor echte voorlichting en informatie niet moet bouwen op de doorsnee media. Jammer genoeg zien velen dit niet en blijft de zorg zo een booming business.
 
Inderdaad Mike, maar het kan soms zo frustrerend zijn dat men op dit (oude, doch voor hen nieuwe) 'nieuws' afketst. Maar ja, dat blijft wel heel lang hetzelfde liedje hè ;-)

Ondertussen staat het internet ook nog eens vol met allerlei onzin dus zo blijft het voor iedereen zaak om de bullshitradar en de intuïtie weer eens goed op te poetsen.
 
Zondag op de Groenmoesmarkt in Sint Oedenrode het boek "Levenskracht uit de oceaan - de natuurlijke mix van mineralen en sporenelementen voor plant, dieren mens" (Maynard Murray) gekocht.
vertaling: Mike Donkers

Aanbevolen!

Kees
 
Goed boek he Kees, was voor mij een eyeopener om nog veel meer met keltisch zeezout te doen!
 
Niet door mij vertaald, maar door Jean-Paul Steenmans. Ik heb de vertaling van dit boekje mogelijk gemaakt en de redactie gedaan.

Mike
 
Veel disinfo op het web over (zee)zout. Juglen is er niet op tegen, maar waarschuwt voor een teveel aan zout. Ik ben totaal niet bang voor zout. Je lichaam geeft het vanzelf aan: als je dorst krijgt streeft het naar verdunning en ga je drinken - en laat Sole nu net al zo'n verdunning zijn! Het is nagenoeg onmogelijk om een Sole met KZZ te overdoseren.

Mike
 
Gister bij familie gegeten die geen kzz gebruiken, ik scheurde van de dorst 's avonds. Heb ik normaal nooit meer sinds we kzz gebruiken.

En ik heb zelf in Frankrijk vorig jaar een zak mee genomen uit de supermarkt, ziet er inderdaad hetzelfde uit en wilde het vergelijken maar voor mij alleen nog het zout van Pascal (Breizh). Ik gebruik dat goedkopere kzz om bijv niet bio groenten te reinigen omdat het helaas niet altijd lukt om biologisch te kopen.
 
Lenkei legt in dit filmpje op grappige wijze uit hoe zeer we zout nodig hebben en hoe we er onterecht bang voor worden gemaakt: (sorry als het al eerder is gedeeld, ik kon hem niet vinden)
 
Vanmorgen was ik bij de Sligro. Ik zag daar keltisch zeezout liggen en vroeg mezelf eigenlijk af of dat net als in de natuurwinkel ook niet de echte is?

Het gaat om deze.

https://imgur.com/a/qKLgq2u

Heb het niet mee genomen omdat ik niet zeker wist of deze idd goed is.
 
Het is met zout net zoals met melk. Haal je je melk bij de Campina, dan is het een mix van de melk van duizenden koeien, sommige boeren zullen goede kwaliteit leveren, anderen niet. Zout van coöperatie is ook van vele verschillende zoutboeren. Van Breizh weten we dat er heel zuiver gewerkt wordt en kennen we de herkomst. Van bovenstaand zout niet, omdat het een mix is. Wel beter dan jozo.
 
Oké Thanx! Ik had al zo een vermoeden idd. Om die reden had ik het ook maar niet mee genomen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.871
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan