Keltisch zeezout

Meestal maak ik vijf liter voor een voetenbad en vind het jammer om de sole dan weg te gooien. ✌

Dorothe, ff serieus ik maak elke keer een potje voor ongeveer een maand en in verloop van jaren is er nog nooit algengroei ontstaan.

Ik zet het niet in de koelkast, maar bewaar het wel op een donkere plaats. Of het iets uitmaakt, weet ik niet.

Mark

Ja, ik heb even gegoogled. Ik had me vergist. Het maakt niet uit kast of koelkast. Het mag niet in de zon of het licht, dan komt er algengroei.

Dorothe

De laatste maanden heb ik het wat verwaarloosd om sole te nemen. Vanavond heb ik het weer genomen. Puur vanwege dat mijn gevoel daar behoefte aan had denk ik. Ik kreeg het niet uit mijn hoofd. Maar wat ik nog niet eerder ervaren heb ik dat ik meteen behoorlijk minder last kreeg van spierpijn em een opgejaagd gevoel. Misschien praat ik hocus pocus maar zo ervaarde ik het toch echt. Iemand die dit herkent en kan verklaren?

Spierpijn en opgejaagd gevoel kunnen op bijnieruitputting wijzen. Solé steunt de bijnieren.

(Beetje vragen naar de bekende weg Binc ;-) )

Eerlijk gezegd heb ik deze ervaring nog niet eerder gehad met sole drinken. Dit is voor het eerst eigenlijk.
Zelf heb ik niet het idee dat ik last heb van mijn bijnieren.
Ik had deze ook al ondersteund met adrenal cortex van thorne.
Echter voelde ik mezelf er alsnog erg naar bij. Lag veel wakker en kon vaak niet slapen.
Eerder had ik die van Nitricology met adrenaline erin maar dat was helemaal drama.
Van de cortex had ik toch echt een rot gevoel. Om die reden kreeg ik de indruk dat ik het eerder bij mijn schildklier moet gaan zoeken?
Doet keltisch zeezout ook iets voor de schildklier?

Doet keltisch zeezout ook iets voor de schildklier?

Als je zulke vragen (nog) stelt, zet ik mijn vraagtekens bij alles wat je schrijft in het draadje over je zieke familie. Ik krijg het idee dat je niet echt weet wat je doet.

Bedenk goed dat een 'helicopter view' belangrijk is. Als je denkt dat middel A goed is voor orgaan 1 en middel B goed voor orgaan 2, dan zit je teveel in de denkwijze van de reguliere medische zorg. Het lichaam is een geheel, werkt synergetisch.

Zo bedoel ik dat niet heksje.
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik geen effect meer had van het ondersteunen van de bijnieren. Althans, dat er toch rest klachten blijven. Dus zodoende dat ik toch aan de schildklier denk. Ik snap dat alles een relatie heeft met elkaar.
Punt waar ik mee zit is dat ik denk aan jodium. Maar dat zit niet in keltisch zeezout. Zo heb ik dat uit de lab test gelezen.
Dus wat doet keltisch zeezout dan wel voor de schildklier?
Selenium zink?
Ook dat neem ik al. De speekseltest voor cortisol liet geen afwijking zien. Temperatuur metingen voor schildklier wijken namelijk ook niet af. En toch blijf ik rest klachten houden.
Even buiten beschouwing gelaten dat ik nooit niet direct effect heb gemerkt zoals gisteren met het nemen van keltisch zeezout. Dat terwijl ik ook mee kook en vooral veel in de bouillons doe.

Zo bedoel ik dat niet heksje.

Gelukkig maar, dank voor je uitleg :-)

Punt waar ik mee zit is dat ik denk aan jodium. Maar dat zit niet in keltisch zeezout. Zo heb ik dat uit de lab test gelezen.

Geen idee welke lab test je bedoelt. Ik ben wel benieuwd want het lijkt me stug dat er geen jodium in zeezout zit.

Mijn idee over de reactie die je kreeg is dat je bijnieren wellicht al veel beter op orde zijn dan 'vroeger', echter dat je op dat moment toch even behoefte leek te hebben aan (keltisch zee)zout. Je kan toch ook gewoon een keer even moe zijn en zo'n behoefte hebben? Het wijst niet gelijk op uitputting maar gewoon even een behoefte op dat moment die je goed hebt opgelost.

Deze. Die van juglen.

http://www.ahealthylife.nl/wp-content/uploads/2015/10/Keltisch-zeezout-Analyse.pdf

De rest klachten die ik nu nog heb.
Vreselijke druk op me ogen.
Spierpijnen in schouders en armen. En voornamelijk slapeloosheid en dorst.
Zelf denk ik dus ook dat er al heel wat opgelost is in de tussentijd voor wat betreft de bijnieren.
Nu denk ik dat de lever en schildklier een probleem vormen.
Op meerdere sites lees ik dat in keltisch zeezout geen jodium zit. Of dat echt zo is weet ik niet. Volgens dit rapport zit het er niet in.

Bizar rapport, zeker ook gezien het feit dat ik meerdere keren heb gelezen dat KZ meer dan 80 mineralen en spoorelementen zou moeten bevatten. Dat er geen jodium in zit verbaast me enorm. Ik ga eens verder op onderzoek uit.

Als je problemen met je lever vermoedt kan het kloppen dat je problemen met je schildklier ervaart. Mocht je lever niet volop functioneren dan wordt de werking van de schildklier hierdoor beïnvloedt. Het is naar mijn idee dan niet nodig om de schildklier aan te pakken, dat is niet de eerste juiste keuze, echter is het dan zaak om de lever te ondersteunen. Blijf toch ook de bijnieren goed ondersteunen want die werken ook volop natuurlijk als de schildklier wat minder goed gaat.

Lever ondersteun ik idd al.
Leverwaarden laten ook afwijkingen zien in bliedbeeld en op de ct scan. Dus dat verbaasd me niet.

Toch wil ik daarnaast toch weten hoe het gesteld is met de schildklier. Niet dat ik dat aks eerste en alleen aan wil pakken, maar het is wel fijn als ik daar inzicht in heb. Huisarts is niet de moeilijkste om alles te prikken voor wat betreft schildklier. Maar het is misschien wel een idee om het bloed beeld daarvan in de gaten te houden. Dat is overigens ook wat de internist destijds mee gaf aks advies. Alleen die heeft het dan natuurlijk alleen over tsh screen ?

Je lever zou ik dan wel even goed in de gaten houden. Wellicht is een uitstap naar de niet-reguliere medische zorg hier juist wel erg handig in. Je weet nu dat het niet goed functioneert dus dan is een aanpak wel zinvol, maar ik denk niet dat je de juiste zal vinden bij de witte jassen brigade ;-)

Om die reden heb ik ook een huisarts die zowel regulier, orthomoleculair, en homeopathie doet ?

O wauw! You lucky bastard!!! :-D

Je woont toevallig niet in de kop van Noord Holland?? Ik wil ook wel zo'n arts!!

Nope.
Woon in het gooi.
Vandaar ook dat ik gister in mijn eigen topic schreef dat mijn huisarts voor schildklier armour als recept geeft.
Dus als er mensen in deze omgeving wonen en bij hun eigen huisarts er niet aan kunnen komen, mijn huisarts wellicht een optie is ?

http://www.heckman.nl

Ik ben nu toch wel in twijfel gebracht heksje of er nu wel of geen jodium in keltisch zeezout zit. Ik heb altijd begrepen van niet. Misschien dat iemand anders op het forum daar iets over kan zeggen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.582
Leden
8.681
Nieuwste lid
Drominique
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan