Keltisch zeezout

Fijn die twijfel! Zet ik toch weer even aan tot denken en onderzoek :-D

Mijn logica zegt dat er wel jodium in ZEEzout moet zitten. Dat rapport vind ik erg bizar.
 
Ik weet het niet. Dit rapport is dacht ik eerder op dit forum geplaatst. En ergens dacht ik ook hier gelezen te hebben dat er geen jodium in zit. En dat in hymalaja zout een hele kleine hoeveelheid jodium in zit. Je zou denken dat dat dan ook voor keltisch zeezout zo zou zijn.
 
Natuurlijk zit er jodium in een compleet zout zoals Keltisch zeezout.
Juglen heeft het zout niet op alle 70+ stoffen laten testen die er in zitten ivm kosten van zo'n uitgebreid onderzoek.
Met alleen keltisch zeezout kom je niet aan je adh jodium, maar het zit er weldegelijk in.
 
Grappig. Er zijn inderdaad zeer wisselende berichten over jodium in KZ. Voedingscentrum en De Groene Vrouw schrijven dat het er niet in zit, andere sites weer wel.

"Jodium zit vooral in ongeraffineerd zeezout zoals Keltisch zeezout en Himalayazout "

Onze eigen Lia (Poekie) heeft ook hierover geschreven en zegt inderdaad hetzelfde als ik met mijn boer(inn)enverstand ook al zeg: alles uit zee bevat jodium.

Laat je niet gek maken Binc!
 
Bedankt voor dit raadsel Binc. Mooi om te zien hoeveel onzin er dus geschreven staat op het internet. Altijd zelf na blijven denken is het devies :-D
Het kostenplaatje zal inderdaad de reden zijn dat het rapport kariger is dan wenselijk. Jammer, want zo blijkt dat het op een verkeerde manier uitgelegd kan worden.
 
Het leek mij ook niet meer dam logisch dat het erin zou moeten zitten. Het komt toch uit de zee denk ik dan.
Op de site van groene vrouw had ik het ook gelezen idd.
Berichten van het voedingscentrum neem ik de moeite niet om te lezen ?
Dus misschien dat ik gisteravond dus toch behoefte had asn jodium. Ik was erna wel ineens heel moe alsof iemand met een hamer op me Kop had geslagen.
Heb ook goed geslapen eindelijk. En zoals ik eerder aan gaf, spierpijnen werden vrijwel direct minder.
Ik puzzel nog maar even door.
 
Volgens mij is die 'Groene Vrouw' hier wel eens op het forum gekomen. Was -als ik het me goed herinner gesellie tussen haar en Mike ;-)

Het Voedingscentrum is zeker wel de moeite waard om te lezen. Veelal kan je dan goed filteren wat je juist niet moet doen.

Ik denk dat je hartstikke goed hebt gedaan aan de solé en dat je daar echt even behoefte aan had. Goed je gevoel gevolgd dus, dikke pluim voor jou!
 
Ik denk het zelf ook. En wat ik trouwens ook steeds had is een brok in me keel gevoel. Veel slijm wat ik niet weg geslikt kreeg. Is nu ook een stuk minder.
 
Natuurlijk bevat KZZ ook jodium, het bevat ALLE elementen op deze planeet, m.u.v. die in gasvorm. Er zitten echter slechts miniscule hoeveelheden jodium in KZZ, het is dan ook niet voor niets een spoorelement.

Mike
 
Dat begreep ik idd uit het bericht van Tanja.
Hoop verwarring als je meerdere sites leest dat het er niet in zou zitten.
Ik mag in elk geval wel een volledig schildklier onderzoek laten doen met bloed prikken.
Vorig jaar al gedaan maar de uitslagen zijn mij niet zo heel duidelijk. Bij anti tpo staan sterretjes bij de referentie waarde. Referentiewasrde is 5,6 en de waarde bij mijn uitslag staat <3.0
Dus ga het toch maar nog een keer laten prikken. Vond het heel typisch dat in gister ineens zoveel merkte van de sole.
Daarbij meen ik dat ik eerder het verkeerde keltisch zeezout had. Die kwam uit Etten leur en heb dus geen idee van die samenstelling.
 
Die uit Etten-Leur is van de 'Cooperative', een samenwerkingsverband van meer commerciele winners van KZZ. Je moet die van Pascal Pichon hebben: www.keltischzeezout.com.

Mike
 
Ja die heb ik ook gekocht. Direct nadat ik destijds van jou begreep dat die uit Etten leur niet de juiste zout was.
Zoals gezegd heb ik eerder met sole niet zo een reactie in mijn lijf ervaren als gisteravond.
Vrijwel direct voelde ik het. Ik kreeg meteen een plaatje in mijn hoofd van een menselijk lichaam alsof iets in je aderen word gespoten en naar de spieren in je lijf worden gestroomd.
Ik vind het maar gek dat ik deze ervaring had. Alsof ik een zware drugs binnen kreeg. Maar dan een goeie drug he ?
 
Mijn broer heeft al een jaar last van dikke enkels vooral 's avonds. Hij neemt 1 theelepeltje sole 's avonds en 2 theelepeltjes 's morgens. Zijn therapeut raadt aan voorlopig te stopen met de sole,om te zien of dat helpt. Zou het kunnen dat je door de sole vocht vasthoudt?

Babbe.
 
Lymfedrainage helpt goed, meestal zie ik vrij vlot resultaat. Samen met voeding en de andere tips.
 
Choles.: ik heb het Duitse artikel gelezen ( voor zover mijn school-duits van 50 jr.geleden er toereikend voor was...) maar las toch bijna aan het eind van het hele verhaal dat je bij vochtophopingen je voedingsgewoonten moet veranderen en ZOUTLOZE kost moet nemen.....
Ik ga het hele artikel uitprinten,dan kan ik het op mijn gemak lezen,is heel interessant,die Lymfe,maar mijn vraag was gewoon: KAN sole wel / niet ook schadelijk zijn?
 
Het artikel heb ik nog eens bekeken maar over zout kan ik niets vinden of het valt bij mij in een blinde hoek.
Wanneer je verder gewoon je zout eet zullen die paar tl sole niets uitmaken maar proberen kan altijd.
De beste manier om eventuele reacties of allergieen te testen is door er consequent een tijd van af te blijven.

 
Babbe schreef:voedingsgewoonten moet veranderen en ZOUTLOZE kost moet nemen

Ook ik kan dit niet in het artikel vinden.
Babbe, doel je daarmee op: "seelische Last"?

Vermoedelijk zijn er geheel andere belastingen bij je broer Babbe die zijn lymfesysteem belasten.

Tattoo's zijn ook vermeld. Lekker problematisch want van die dingen kom ik niet meer af :-?
 
Dat artikel is mbt voeding ook niet echt wp-proof, site staat als je even verder kijkt vol zuur-base bs.
Vocht vasthouden kan naast lymfe nog andere oorzaken hebben, die los je niet op door zoutloos te eten. Keukenzout is natuurlijk voor niemand gezond en daar gaat het in dit artikel ws ook over.?toegevoegd zout in bewerkte en kant en klaar rommel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan