Kefir

Quote:
Maar de koolzuur/alcohol prikkeling, daar wordt ik niet vrolijk van.


Dat vind ik nu juist een van de lekkerste eigenschappen van de kefir... 8)

 
Is de kefir gezonder als je hem langer laat staan of maakt dat niet veel uit? Dus ipv 24 uur 48 uur laten fermenteren.Alexandra als je er wat kruiden zoals kaneel door heen gooit vind je het misschien beter weg te krijgen, of doe je dat al?

 
Is de kefir gezonder als je hem langer laat staan of maakt dat niet veel uit betreft probiotische eigenschappen bijvoorbeeld? Dus ipv 24 uur 48 uur laten fermenteren. Zitten er minder koolhydraten in kefir die langer gefermenteerd is?

Iemand die dit weet?

 
hoi asaya,

volgens mij is het hoe langer je het laat staan ook hoe zuurder het wordt.

en ik heb begrepen dat er dan ook soort h202 in komt en dat is alleen maar goed.

dus volgens mij hoe langer je laat fermenteren hoe gezonder

 
tja is maar net wat je lekker vindt... persoonlijk vind ik het niet zo lekker dat als je kefir langer laat staan er steeds meer klontjes in komen en het een stuk zuurder wordt.

Het gaat steeds dichter naar yoghurt structuur als je het langer laat staan.

is het ook niet zo dat kefir die kort staat laxerend werkt en kefir die lang staat eerder verstoppend werkt? Dacht ik ergens gelezen te hebben...

 
nee hoor klopt niet volgens mij.

ik laat het meestal 2 dagen staan maar heb nog nooit laxeer problemen gehad

sheila

 
Elke keer als ik een glas kefir drink krijg ik direct daarna diarree. Ik drink 's avonds altijd een glas maar als ik het dan oversla heb ik nergens last van. Het maakt ook niet uit welk tijdstip ik het drink, binnen 5 minuten moet ik rennen. Iemand enig idee waar het mee te maken kan hebben. Van rauwe yoghurt heb ik nergens last van.

 
Zou het kunnen zijn dat het met ontgiften te maken heeft?

Ik heb kennis aan iemand die het ook ging gebruiken en een stevige dagelijkse drinker is maar na een paar slokjes al moest overgeven.

 
Als ik kefir drink of rauwe kaas eet krijg ik vaak vast zittend slijm in me keel waar door ik het beetje benauwd krijg wel heel licht is dat normaal?

 
@Rox:

Ik legde diezelfde link destijds voor ik van Weston Price had gehoord. Ik meed daarom zuivel omdat ik het slecht vond.

Nu blijkt dus dat het ontgiftigingsverschijnselen zijn en dat het na een tijdje minder wordt.

Ik gebruik nu zoveel zuivel, dat als ik allergisch zou zijn of anderzins en niet tegen zou kunnen ik nu wel rood en opgezwollen door het leven zou gaan. Maar nee, ik heb een paar keer flink slijm moeten loslaten, maar het gaat nu heel goed.

 
Wij hoesten ook vaak slijm op na zuivel inname, maar wij zien het inderdaad als een ontgifting, er komt wat los. Alleen maar goed, toch.

Lia

 
Oke gelukkig dat slijm ontgifting is want ik maakte me zorgen mischien kan ik wel niet tegen rauwe melk ik ben nu wel gerustgesteld.

 
Ik heb een vraag ik heb heel veel acne in me gezicht en het is ook erg rood heb zelf in me nek sow even uitleggen wat ik eet.

in de ochtend rauwe kefir van geitenmelk of kokosmelk met beetje bijenpollen whey proteine cremefresh/slagroom gember en beetje maca en een kiwi of blauwe bessen met gefemeteerde levertraan met beetje rauwe roomboter.

of ik maak smootie met rauwe eieren en met wat gekweekte havermout en met wat olijfolie .

als lunch vaak selade met komkommar advocado en wat zuurkool of zelfgemaakte soep met een schenkel ofcracker van boekweit met roomboter en honing er opgesmeerd

en in de avond braadkip met uien en prei en bouillon van de kip of iets met witte rijst met grasgevoerd vlees.

ik weet van me zelf dat ik uitslag krijg van banaan kaneel varkensvlees en cacao en ik heb van weekend chocolade reep gegeten maak het uit of je rauwe cacao eet waar oxaalzuur in zit of chocolade reep die verhit is geweest ?

ik zit helemaal onder ben gestopt met noten zaden nachtschade en gluten en heel zoet fruit ik eet alleen zuur fruit.

en ik drink sole en ik maak ook kefir water.

ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de laaste tijd heel erg gestrest bent maar van rauwe melk kan je toch geen uitslag van krijgen?

 
Rox,

Je whey proteïnen zou weleens een probleem kunnen zijn. Whey wordt veel gebruikt door mensen die aan krachttraining/bodybuilding doen.

In dat wereldje hoor je vaak mensen klagen over whey en puisten/uitslag.

Waarom gebruik je dit eigenlijk?

Met je huidige voedingspatroon krijg je meer dan zat goede kwaliteit eiwitten binnen.

Quote:
ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de laaste tijd heel erg gestrest bent


En laat stress nou net heel slecht zijn voor eiwitvertering (maagzuurtekorten).

Tja, het kunnen meerdere dingen zijn die je deze klachten geven. Heb je hier al lang last van, of juist sinds je begonnen bent met Wapf en dus meer vetten en eiwitten eet en minder koolhydraten?

 
@Rox: natuurlijk moet je acne sowieso van binnenuit aanpakken. Wat het beste is, daar zijn de meningen over verdeeld.

Maar wat je aan de buitenkant kunt doen, is als je al keltisch zeezout hebt. Maak een sole, maar dan van olijfolie. Dat is dus 1 deel zout op 2 delen olie. Doe dit in een fles en schud net zolang er zo goed als geen zout korrels meer te zien zijn.

Smeer deze 'life-oil' op de te behandelen plekken. Olijfolie is vettig, maar neemt heel goed op door de huid. En nee, dit heeft geen nadeel voor je acne dat dit toeneemt.

Deze 'life-oil' is voor alle problemen met de huid te gebruiken. Eczeem, psoriasis, acne, blaren, eelt etc.

 
ik heb whey van superfood.nl is rauwe whey van grasvoerende koeien met natuurlijk stevia en bevat geen vet en lactose maar wel caseine dan had ik eigelijk beter voor de colostrum kunnen gaan ik doe soms aan krachtraining of de kettlebell training maar ik doe geen cardio meer mijn buikvet is flink gestegen en ik denk dat puur door stress is gekomen.

Toen ik te weinnig klydraten ging eten was ik wel de hele dag moe en futloos en had vooral trek in klydraten suikers nu eet ik wel meer klydraten maar ik had denk ik ook gewoon stress in mijn leven je kan niet alles afschruiven op het eten denk ik.

Op de site van amaprana waar ik wel eens kokosolie besteld stond artikel bij dat water

en alcohol je huid uitdroogd ik gebruik wel organic dag en nachtcremes en zit dus water en alcohol in stond bij dat je huid beter met kokosolie kan insmeren dan met dat.

keltisch zeezout aan vullen met olijfolie van plaats met water dus dan op je huid aan brengen.

zijn nou peperdure superfoods overbodig die je in die hele dure webshop kan kopen die superfoods worden genoemt?

 
Ik merk wel trouwens dat me tanden witter zijn geworden dat ik me granen gematigd heb.

en meer rauwe melk en kefir drink en meer soep tot me neemt en meer vetten en rauwe

eieren.

En ik deed echt van alles om se beetje witter te krijgen me tanden waren heel erg verkleurd veel glazuur op me tanden se zien er beter uit.dan toen ik nog veel granen en noten en te veel aan glutvrije granen tot me nam.

sow dat echt veroorzaken door te veel voeding waar fytinezuur in zit dat je tanden er slechter uit gaan zien?

 
Als er nog mensen zijn die kefirkorrels over hebben, ik houd me aanbevolen om ze tegen een vergoeding over te nemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.437
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan