kefir

@ Mike zou je me het adres van Asaya willen mailen? Dan kan ik haar kefirkorrels toe sturen.

 
He Mike,

Aan de kefirkuur heb ik begrepen?

Is dit hetzelfde als een rauwemelkkuur maar

Dan i.p.v melk kefir, of eet je er nog vast voedsel naast?

 
Ik eet 's avonds nog vast voedsel en drink er ook wat rauwe melk naast. De hoofdmoot is echter kefir en kefirkwark.

Mike

 
Ik zou ook wel graag Kefir willen proberen. Kan iemand mij helpen een Kefir voor rauwe melk?? En kon het niet zo snel vinden in dit topic, maar hoe lang kun je Kefir bewaren?

 
Als je de kefir gemaakt hebt kun je rustig 2 weken bewaren maar zolang zal niet lukken want het is te lekker en te gezond om te laten staan.

Als je de kefirkorrels bedoelt: die kun in een potje (onder melk) weken zo niet maanden bewaren. En als je het nog langer wilt bewaren kun je het invriezen. Dan heeft het wel weer even tijd nodig om weer op gang te komen.

Zie hier meer over kefir.

Lia

 
@Tizz: hier twee adressen van goeie kefir-makers, daar kan je het kant en klaar kopen, dus als het in de buurt is ideaal. Iets duurder maar handig als je je eigen kefir-makerij nog moet opstarten.

 
Bij de Ekoplaza of de natuurwinkel is het ook te koop. Wel duur dus voor een keer proberen misschien te doen. Verder las ik op dit forum dat het ook in turkse winkels verkocht word maar daar heb ik zelf nog niet gekeken. Ik wil het zometeen zelf gaan maken. Als je bij een boer in de buurt woont die dit verkoopt zou ik het daar zeker van proberen.

 
Dank jullie wel, ik zou het eigenlijk liefst zelf willen maken.

Heb een goed adresje voor rauwe melk, nu nog de korrels.

 
Via marktplaats kun je genoeg aanbod vinden. Zit er nog verschil tussen en moet ik ergens op letten, of maakt het eigenlijk niet zo veel uit van wie je het neemt?

 
Quote:
zelfgemaakte kefirdrankjes tasten wel je gebit, glazuur aan.

met een rietje drinken is dus beter


Tasten in de winkel gekochte kefirdrankjes je gebit niet aan? of minder?

En hoe zit het met volle yoghurt en kwark?

 
Quote:
Bij de Ekoplaza of de natuurwinkel is het ook te koop.


Maar dan wel op basis van magere melk en gepasteuriseerd. Geen goed idee dus.

Mike

 
Nee zeker niet om te blijven eten maar als je het even wil proberen of je het lust. Ik heb het geproefd en vond het nogal duur, dun en smaakloos om eerlijk te zijn.

 
Dat dunne en smaakloze komt dus omdat het gepasteuriseerd is en op basis van magere melk. Het geeft dus een totaal verkeerde indruk.

Mike

 
Heb dit weekend voor de eerste keer kefir gemaakt: was niet echt een succes moet ik zeggen. Ik vond het echt vies maar misschien heb ik het niet goed gedaan? Heb de korrels met rauwe melk zo'n anderhalve dag laten staan. Misschien te veel korrels gebruikt ik weet het niet. Ga maar weer een nieuwe poging wagen met minder korrels en de kefir minder lang laten staan.

 
als je de melksuikers eruit wil halen moet je het wel 2 dagen laten staan.

hoeveel doe je er dan in?

ik heb een weckpot van 1/5 liter en doe daar een volle eetlepel met kefirkorrels in

het is juist hoe zuurder hoe beter voor je darmen.

maar misschien kan je er iets honing in doen dat het wat zoeter is als je het niet wegkrijgt

 
Ik heb denk ik wel 3 eetlepels gebruikt op 1 liter rauwe melk. De kefir die ik over hield was een beetje korrelig en slijmerig van substantie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan