Kanker

Een goede darmflora is onontbeerlijk voor een goede gezondheid. Eigenlijk voedt je niet alleen jezelf, maar ook die flora. We leven met die flora dus symbiotisch.
 
Liesje, Het zou best eens kunnen dat de verandering die je enige tijd geleden opmerkte in jouw spijsvertering veroorzaakt werd door een veranderende darmflora. Je lichaam is buitengewoon intelligent, daar is het denken niets bij. het zal zelf de juiste dingen doen, gunstige voorwaarden scheppen is het enige dat je kunt doen.
 
Liesje dexe artikelen over de spijsvertering zijn erg interessant, misschien heb je er wat aan
https://orjana.nl/category/aan-het-woord/
 
Elkedageenei: Wat een prachtige vondst die link! Ik zit me nu suf te lezen. Wat ik al langere tijd dacht wordt daar zeer duidelijk omschreven. Dank!
 
Gerard graag gedaan, ik vind het ook zo interessant. Mijn dank gaat weer uit naar Dorothé want zij kwam met dr Roel,
 
Een vreemd verhaal dat wetenschappers dit nu per toeval ontdekken zeg.

Alfa-lactalbumine is een whey proteine die ook in rauwe koemelk voorkomt, om dan maar niet te spreken over biest/colostrum.
Van biest is bekend dat het o.a. enorm goed is voor het darmstelsel, het immuun systeem dus.
Deze proteine is trouwens wel hitte gevoelig en zal zijn werking waarschijnlijk verliezen boven de 40 graden.
Dus weer het alom bekende rauwe(koe)melk verhaal. Wat een ontdekking?!
 
Ik was al eens terecht gekomen bij Orjana. Maar er is zoveel info hier dat het wel teveel is.
Over het immuunsysteem, dat de darmen zo ontzettend belangrijk zijn dat weet ik nu wel. Maar daardoor ook de voeding. Ik doe wat ik kan maar blijkbaar nog niet genoeg. Dus nog maar eens goed overwegen wat ik verbeteren kan.

Mijn broer heeft een vriend die in coma ligt door de ziekte van Wegener. Een IMMUUNziekte. Best eng. Misschien noemen ze iets een immuunziekte omdat "ze" niet weten wat het werkelijk is. Maar in het bloed wordt wel anti-TPO gemeten. How come.
 
Ontzettend interessant Jon.
Ook dr Hamer legt een relatie tussen kanker en heftige gebeurtenissen.
In Linda's geval is borstkanker een logische want symbolisch is haar kind van de borst gerukt.
Meer info over de GNM http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Ectoderm/Borsten,-melkleidingen/mobile/
 
Deze zag ik nog even voorbij komen.

Cancer is not a disease but a mutation of your own body cells due to toxins via water, air, foods, medications/street drugs, industrial, and even your type of clothing as well as what you wash them and yourself with.
 
Henk Fransen (de arts die een medicijnvrij ziekenhuis aan het oprichten is( heeft een leuk artikel over chemo geschreven:



Hoe we over 100 jaar terugkijken op chemotherapie



Ik stel me voor dat kinderen over honderd jaar op school leren dat artsen in 2017 kanker probeerden te bestrijden door puur gif in het lichaam te spuiten. ‘Ze gaven daarbij zoveel gif’, vertelt de juffrouw, ‘dat patiënten eraan dreigden dood te gaan. Om dat te voorkomen werd het gif over meerdere kuren verdeeld. Tussendoor werd dan bepaald of een patiënt nog een volgende gifkuur aankon.’

https://genezendvermogen.nl/terugkijken-op-chemotherapie/
 
Wij hebben een vriend ( 61) met prostaatkanker. 1,5 jaar geleden prostaat verwijderd,zou afdoende moeten zijn,maar iedere keer bij de 3 maandscontrole zijn de PSA waardes ligt gestegen( ik geloof eenmalig stabiel gebleven) nu steeds iets stijgen en arts heeft gezegd dat NU bestraling nodig gaat zijn. Vriend wil het over de "zomer heentillen",want volgens mij betekent: hier heb ik nog niet veel zin in.
Mijn vraag aan de forumleden: WAT kan hij doen om zijn PSA stabiel te houden? Hij doet jammer genoeg nog niets met gezonde voeding,begreep wel dat hij geen alcohol meer drinkt.maar van Wapf nog nooit gehoord.
Ik ben zelf niet zo'n "bemoeial"dat ik me op wil dringen met goede raad,maar wil er wel graag wat mee.
Hoorde ook iets over cbd olie....zijn vrouw had er nog nooit van gehoord. Het is zo moeilijk- en dat lees ik veel op het forum- om mensen die nog bij nul moeten beginnen advies te geven. Ik gebruik zelf al lang cbd-olie,toch weet ik nog steeds niet of ik wel de juiste heb,las laatst in het topic over Biologisch en Skall enzo,en vraag me af of dat beter is? Ik heb de Golyoli van Mediwiet,maar ellendig te doseren,druppelt niet,denk dat ik er teveel van neem,want is meer plasje onder mijn tong dan druppels.Dus: als ik zelf al niet weet???? Mogelijk kopen zij de cbd bij de drogist,zeg ik daar wat van?
Zal ik hem echte wietolie aanraden? Maar niet de medicinale,die is toch niet goed? Hij moet voor zijn werk wel auto kunnen rijden.
Komt nog bij dat hij ook jicht in zijn voet en artrose in zijn knie en hand heeft met veel pijn.af en toe krijgt hij Prednison ( als hij persé motor wilde rijden,dat kan hij nu niet meer)
Weet niet of hij dan alle soorten vlees en vis mag hebben? Het liefst zou ik hem een goede arts of therapeut aanraden,maar in het hoge Noorden zit niet veel.
Ik kan hem vlees van de Schotse Hooglanders aanraden,maar weet niet of dat kan met de jicht?
Die kanker is natuurlijk probleem nummer 1. Hij komt zondag op bezoek,WAT zet ik hem voor gezonds voor en kan ik daar op voortborduren met het over voeding te hebben? Supplementen misschien?
Preventief tegen prostaatkanker zou je denken aan: paranoten voor de Selenium en pompoenpitten voor de zink,maar als je geen prostaat meer hebt heeft dat dan nog zin?
Heel graag jullie advies hierin!
Babbe.
 
Er is een website "kanker,hoe verder.
Misschien handig als hij zelf eens op onderzoek uitgaat? Misschien kun je hem daartoe overhalen.
Wat heeft het voor nut als hij 1x bij jou komt eten en jij je uitslooft terwijl hij er verder zelf niets aan doet?
 
ja,ik ken de site van "kanker hoe verder",maar of ik DAAR nou naar moet verwijzen? Dieet: GEEN of weinig vlees,geen rood vlees,geen of weinig zuivel. Veel rauwkost. Budwigpapje....had van Mike begrepen dat dit ook niet altijd meer wordt aangeraden ( achterhaald?)
Dus weet ik nog niets over PSA waardes verlagen,jammer dat niemand er ervaring mee heeft ( fijn voor jullie natuurlijk.....maar als je 65+ bent zoals ik hoor je veel prostaatklachten in je omgeving.)
 
Wat een vreemde opmerking "Moet ik daar nou naar verwijzen". Hoe denk je anders aan info te komen? van de huisarts of het ziekenhuis? Die werken uitsluitend met pillen en chemo en bestraling.
Als die vriend van jullie gezond wil worden of blijven dan kan hij op die site eens rondsnuffelen, zodat hij/zij uberhaupt weet wat er allemaal geprobeerd kan worden om gezond te worden/blijven en zelf eens kijken wat hem aanspreekt. . Als hem dat niet interesseert kun je zelf ook niets aandragen.
Bovendien heeft hij jicht en artrose schrijf je.
Op de duitse zenders is er iedere week een programma over voeding. Die ernahrungsdoc. En allemaal gaan ze anders eten met goed gevolg.
Ik heb zelf klachten die nooit meer goed komen van een operatie (geen kanker) maar ik denk nooit "dat heeft geen zin".
En natuurlijk is er ergens een orthomoleculaire arts te vinden. Ook al is het een straatje verder.
 
Ik wilde even mededelen dat mijn moeder afgelopen maandag gestorven is aan de kanker. Ze lag nog geen week in een hospice. De dokters deden niets meer voor haar en ze was uitbehandeld. Mijn moeder heeft toen geestelijk opgegeven. Op het hospice hebben ze haar om te kalmeren slaapmedicatie toegediend en ik vermoed, dat ze aan de morfine en deze medicatie gestorven is. Uiteindelijk rationeel gezien goed, ze was zo aan het lijden. Ik was bij haar sterven. Ik heb de gehele tijd haar hand vastgehouden en haar hoofd omarmd. Ze is uiteindelijk in mijn armen gestorven.
Mijn emotie is op het moment geblokkeerd, het is te erg voor mij. Ik ben bang als het emotioneel doordringt, dat ik in een paniektoestand kom.

Ik heb met mijn vader gesproken. Uiteindelijk ziet hij in dat ze de verkeerde weg gekozen hebben. Ik wilde nog met cel vitaal therapie van Dr. Rath beginnen, maar het was al te ver gevorderd. Ik hoop, dat als het mijn vader ooit zal treffen, dat hij dan mijn raad opvolgt, hyperthermie, of ozontherapie of vit.c. ...

We hebben nu kunnen zien dat de farmacie echt de verkeerde weg was. Mijn moeder werd steeds een groter hoopje ellende. Vreselijk. Dit kan ik nooit vergeten.

Dorothé

 
Gecondoleerd Dorothé!!
Heel veel sterkte de komende tijd met het verwerken van het verlies van je moeder!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.912
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan