Kanker

Dorothe, hierbij wil ik je condoleren met je verlies en je heel veel sterkte toewensen de komende tijd.

Mike
 
Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst in deze zware tijd Dorothe!

Joost
 
Jeetje D. gecondoleerd met dit enorme verlies. Heel veel sterkte en als je even een kop thee ergens wil drinken oid dan laat maar weten.
 
Dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven.

Dank je Tanja voor je aanbod. Op het moment zonder ik me eigenlijk min of meer af. Maar toch bedankt.

Liefs allemaal,

Dorothé
 
Mike,

we hebben het hier op het forum al vaker gehad over energie die niet ophoudt, over waar de energie uiteindelijk blijft en zelfs misschien wel weer incarneert en terugkomt op aarde. Niet vanuit boeddhistisch zicht gezien, maar vanuit bewustzijn wat nooit eindigt.

Denk je dat het boek Eindeloos Bewustzijn van Lommel mij kan helpen bij het begrijpen van deze zaken en de dood? Sta je nog steeds achter dit boek? Is het aan te raden voor mij om dit nu te lezen?

Dorothé
 
Sterkte Dorothé.

Maar onthoudt dat het inhouden van emotie slecht voor je is. Je dient met je emotie om te gaan zoniet stapelt de niet verwerkte energie zich op in je lichaam en wordt het moeilijker en moeilijker.
 
Dank je. Ja, het komt er af en toe uit, ik houd het niet in, maar het is gewoon geblokkeerd. Mijn vriendin belde me net, ze heeft vroeger haar moeder verloren vroeger toen ze 12 was. Haar moeder is toen verongelukt. Zij kende echter mijn gevoel hierin. Ik hoop dat het los zal gaan komen. Maar misschien is een langzamere weg wel het beste voor mij. Ik heb heel erg gehangen aan mijn moeder (ook aan mijn vader), en ben mijn gehele leven bang geweest om ze te verliezen. Het is te erg.

Dorothé
 
Gecondoleerd Dorothe, heel veel sterkte!

Ik ben ook erg bang om mijn ouders te verliezen alleen al bij de gedachte krijg ik paniek precies zoals jij dat ook zei. Eigenlijk wil ik hier wel hulp bij gaan zoeken. Het gaat vrees ik toch een keer gebeuren.
 
Mike,

Ik kom nog even terug over mijn vraag hierboven:

we hebben het hier op het forum al vaker gehad over energie die niet ophoudt, over waar de energie uiteindelijk blijft en zelfs misschien wel weer incarneert en terugkomt op aarde. Niet vanuit boeddhistisch zicht gezien, maar vanuit bewustzijn wat nooit eindigt.

Denk je dat het boek Eindeloos Bewustzijn van Lommel mij kan helpen bij het begrijpen van deze zaken en de dood? Sta je nog steeds achter dit boek? Is het aan te raden voor mij om dit nu te lezen?

Sampjes; dank je. Ja, misschien kun je is aan die vrees doen. Misschien wel met bovenstaand boek.

Dorothé


 
Denk je dat het boek Eindeloos Bewustzijn van Lommel mij kan helpen bij het begrijpen van deze zaken en de dood? Sta je nog steeds achter dit boek? Is het aan te raden voor mij om dit nu te lezen?

Sorry, ik had deze post en dus ook deze vraag gemist. Ik sta nog steeds achter dit boek en denk zeer zeker dat het je kan helpen om meer zingeving te geven aan het verwisselen van het tijdige met het eeuwige door je moeder.

Mike
 
Ach Dorothé, ik lees je bericht nu net. Wat vreselijk voor jou en je vader!
Ik wens je alle kracht toe bij het verwerken van dit verlies.

Het boek van Pim van Lommel is fantastisch, maar best zware kost (vond ik).
Mijn grote troostboek wat ik altijd weer moet pakken bij het overlijden van dierbaren is "Matthew vertel me over de hemel" van Suzy Ward.
 
Dorothé gecondoleerd met dit zware verlies. Het boek is een aanrader. Nadat mijn broer verongelukte in 2006 heb ik veel boeken gelezen over reincarnatie en bijna dood eevaringen; ook de boeken van Carol Bowman o.a. 'Wie was mijn kind'zijn een aanrader. Het hielp mij bij het verwerken (hoewel ik 2 jaar later een burn-out kreeg) en het had/heeft sowieso mijn interesse. Ook in mijn huidige opleiding zie ik steeds weer bewijs dat er 'meer is tussen hemel en aarde'. Ik mail je!
Sterkte!
 
Wat verdrietig Dorothé dat je afscheid hebt moeten nemen van je moeder hier in de aardse realiteit.
Ik wens je heel veel sterkte in je verwerkingsproces.
Vergeet niet dat haar ziel, wie ze in werkelijkheid is, gewoon doorleeft!

Het boek van Pim van Lommel is voor mij heel waardevol en troostrijk.
Ik kan het zeker aan raden.
Kijk ook eens op zijn website.

Ook Anita Moorjani is het lezen en kijken waard.




 
Bedankt.

Gisteren is mijn moeder gecremeerd. Ze had alles van te voren, 1,5 jaar geleden, zelf geregeld. De muziek, het levensverhaal, het prentje etc.

Het was in een hele lichte ruimte en er werden ook foto's getoond. Daardoor lette ik niet de gehele tijd op de kist.
Er zijn veel mensen gekomen. Dat zou mijn moeder fijn gevonden hebben. Mijn vader had om 3 uur 's nachts de nacht van tevoren ook nog een afscheidswoord geschreven en voorgedragen. Ik stond naast hem, als hij emotioneel niet meer kon en zou dan zijn tekst verder voorlezen. Hij kon het echter wel. Ik heb toen ook nog een woord gesproken, zonder voorbereiding. Gesproken over energie en dat hij nooit ophoudt...

Er werden verschillende liedjes gespeeld die ze zelf uitgezocht had. Ik zet ze hieronder neer en hoop dat er geen reacties van jullie komen dat jullie ze niet mooi vinden. Dan zeg maar liever niets. Ik vond het heel mooi wat ze uitgezocht had en kon er mijn emotie in kwijt.







We hebben verschillende reacties gehad dat het een hele mooie crematie was. Tja, het verdriet blijft en zal nu sterker worden na al die dagen van verplichtingen.

Maar ik moet door, en ik hoop dat ik een beetje van de energie van mijn moeder zal krijgen, ze vocht voor haar leven als een leeuw....

Dorothé
 
Niemand gaat je moeders muziekkeuze hier bekritiseren, Dorothe. Het gaat erom dat het de juiste muziek was voor haar uitvaart en dat dit mede heeft bijgedragen aan de dienst. Je hoeft je niet te spiegelen aan je moeder als het om kracht gaat, want er spreekt veel kracht uit jouw woorden. Je zult deze kracht nodig hebben om deze moeilijke periode door te komen en je vader (en evt. andere familieleden) bij te staan. Je moeder is op een betere plaats en hoeft niet langer te lijden en hoewel verdriet en rouw onderdeel uitmaken van het verwerkingsproces zullen jullie uiteindelijk tot de conclusie komen dat het haar wens is dat ieder van jullie hier niet in blijft hangen en weer geluk en voorspoed beleeft. Sterkte daarmee.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan