Is de sauna nou echt zo gezond?

Quote:
Atomic Absorption Spectrometry of Nickel, Copper, Zinc, and Lead in Sweat Collected from Healthy Subjects during Sauna Bathing

David C. Hohnadel1, F. William Sunderman Jr.1, Maria W. Nechay1 and Michael D. McNeely1

[...] sauna bathing might provide a therapeutic method to increase elimination of toxic trace metals.

http://www.clinchem.org/content/19/11/1288[/quote]

Quote:
Jpn Heart J. 2004 Mar;45(2):297-303.

Repeated sauna therapy reduces urinary 8-epi-prostaglandin F(2alpha).

Masuda A, Miyata M, Kihara T, Minagoe S, Tei C.

Source

Department of Cardiology, Respiratory and Metabolic Medicine, Kagoshima University, Kagoshima, Japan.

Abstract

These results suggest that repeated sauna therapy may protect against oxidative stress, which leads to the prevention of atherosclerosis.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15090706

Bij 1min15 in dit youtubefilmpje zegt Thomas Levy dat hij ging lezen in zijn neurologieboek en daar in de eerste paragraaf stond als belangrijk kenmerk dat mensen met MS hun vermogen om te zweten verloren hebben. Hij zegt:

Quote:
¨Does that ring any bell? It basically means these people have lost their ability to get rid of the garbage in their body, especially mercery.¨


Als je een saunabad neemt als chronische (bijv. MS-)patient: dan moet je het wel heel langzaam opbouwen!

Het youtubefilmpje hierboven heet: Healing Health Ailments and The Power of Vitamin C by Tom Levy, M.D. Published on Jun 19, 2013

 
In het kader van de recente besprekingen van Eyes Wide Shut van Stanley Kubrick, zijn laatste film voor zijn plotselinge overlijden, is het interessant om te kijken naar een gemaskerd bal dat in 1972 door Marie-Helene de Rotschild werd gegeven:

http://vigilantcitizen.com/latestnews/pictures-rothschild-family/

http://www.prisonplanet.com/rothschild-ball-exposes-elites-fascination-with-occult.html

Doe het niet simpelweg af als 'poppenkast van een stelletje rijke stinkerds', het gaat veel dieper dan dat!

Mike

 
Terug naar de sauna. Ik ben gisteren in de sauna geweest, en vandaag had ik ineens een nieuwe kleur! Lichtgroen met een zilveren glans! Zilver heb ik nog nooit gehad, maar het is zeer zeker ontgifting. Ik had van tevoren niet gegeten, alleen speklapjes, ei en melk die ochtend. In de sauna gaat de lichaamstemperatuur omhoog, en met de juiste voeding zet je zo de hele ontgiftingsmachine aan.

 
Quote:
Makkelijke tip om ook te ontgiften en je lever te ondersteunen: elke dag een paar jonge topjes brandnetel (als ze er zijn) en wat paardebloemblaadjes in de smoothy verwerken. Erg ontgiftend.



Kan het juicen van brandnetels gevaarlijk zijn i.v.m. planten toxines? Bijv. mierenzuur?

Hoeveel ml brandneteljuice zou voor een dag ongevaarlijk zijn?

Misschien wat voor komend voorjaar, als er weer verse brandnetels te vinden zijn. Van het kauwen op jong brandnetelblad krijg je namelijk nogal groene tanden.

 
Quote:
Hoeveel ml brandneteljuice zou voor een dag ongevaarlijk zijn?



Als genezing in de hoeveelheid zit, was homeopathie nooit ontstaan. Ik zou zeggen, doe normaal

 
hallo, ik had nog 18x op mijn saunakaart staan en dus weer lekker 2x pw ernaar toe.wat mij opviel is dat echt heel veel mensen gigantisch obese zijn en gewoon op de ligstoelen gaan liggen en doen alsof er niets aan de hand is.ga vandaag toch maar eens bij de openhaard het boek Eet Vet Wordt Slank te voorschijn halen.

en ja de sauna ervaar ik altijd als heel relaxed.

 
Quote:
Wat heeft brandnetelsap te maken met een sauna?

Mike



Bij dit topic staat de tag brandnetel, waarschijnlijk door de quote die ik aanhaalde.

Quote:
Als genezing in de hoeveelheid zit, was homeopathie nooit ontstaan. Ik zou zeggen, doe normaal



Ik zal normaal doen.

David Wolfe doet ook normaal... :mrgreen:





 
Quote:
wat mij opviel is dat echt heel veel mensen gigantisch obese zijn en gewoon op de ligstoelen gaan liggen en doen alsof er niets aan de hand is


Hoi Kimmaatman, had je dan iets anders verwacht van de zoals jij dat noemt gigantisch obese mensen in de sauna dan in ligstoelen liggen? Zoveel kun je verder toch niet of hoor je toch ook niet anders te doen in de sauna dan zitten en liggen en wat douches nemen?

Denkbeeldig zie ik de zoals jij dat noemt gigantisch obese mensen rond hun stoelen rennen en roepen: "Help ik ben obees, help ik ben obees." :p

De sauna is juist voor obesen een goede zet omdat je kan ontgiften door in de sauna te gaan zitten zweten.

Ik ben blij voor de obesen dat ze die weg naar de sauna tenminste nog weten te vinden.

 
Goedemorgen Dorien, Een hele tijd geleden ben ik een draadje gestart hoe het nu eigenlijk is met jou.Op een of andere manier blijf je mij doen bezig houden met jou.Zoals ik in topic vermelde, ben je al meer dan 7 jaar heel intensief bezig met je gezondheid.Bijna letterlijk is alles geprobeerd wat er te proberen viel maar de oplossing is er nog steeds niet.Wat is wilde zeggen probeer ik duidelijk te maken met een Vb in jou gestartte topic.

Er was een discussie over ganglioomcyste,de een wilde er met de spuit in, de ander sloeg er met de bijbel op…:)

Uiteindelijk vertelde iemand op een dag was het gewoon weg.

Wat ik hiermee wil zeggen, jij bent zo gigantisch veel, elke dag bezig met gezondheid en dit forum( je bijdrage aan dit forum is overweldigend) de afgelopen 2 dagen reageerde je zowat op elk berichtje, zou het voor jou niet eens beter zijn om alles eens los te laten en, ik las dat je ook een sauna hebt, om eens een paar weken te genieten van de sauna en het effe helemaal niets doen, wat te maken heeft met gezondheid.

Even helemaal geen internet, youtube filmpjes,afvragen waarom blijf ik die pijn links hebben etc, geen therapeut bezoeken en al het geld wat je uitspaart leuke dingen kopen voor jezelf.

Probeer alles wat met gezondheid eens los te laten, want ik denk dat jij zo onderhand wel weet wat gezond is en niet en je bent door de jaren heen bij zo onderhand iedereen geweest.

Als je in je hoofd dingen los kan laten zal je lichaam hier ook op reageren is mijn mening.

Ga lekker eens 2 maanden er tussenuit, kom terug op het forum en verander je naam van lievergezond in ik ben gezond.

In gedachten, kim.

 
Ook goedemorgen Kim. Dank voor je medeleven.

Je hebt het kennelijk nogal graag over mij, maar goed gaat het met jouzelf?

De ganglioomcyste gaat en komt ook bij mij maar soms is hij of zij zo groot dat het niet meer leuk is en ik wil geen gesnij in mijn lichaam.

Ik doe inmiddels aan buteyko-ademhaling. Daar had je het eerder over. Goede tip van jou. Doe je nu nog aan buteyko-ademhaling? Omdat jouw thema o.a. gewicht is: heeft de buteyko-ademhaling daar bij jou effect op (gehad)? Bij mij wel namelijk. Ik ben erdoor minder slaaf van drang naar voedsel terwijl mijn lichaam er vaak te veel door wordt belast: en dat voel ik dan links onder mijn borstkas en dat is bepaald geen fijn gevoel.

7 jaar geleden had ik ineens erg veel klachten van de ene op de andere dag: bedlegerig, overal pijn en ontstekingen in mijn lichaam en ernstige spijsverteringsklachten: ik wist niet wat er scheelde en erger nog: de mensen die ervoor geleerd hebben ook niet. Noodgedwongen ben ik mezelf moeten gaan verdiepen, omdat ik graag van die lichamelijke problemen af wilde komen. Misschien kun je je iets voorstellen bij de zin: gezonde mensen hebben duizend wensen, zieke mensen maar 1. Langzaam ben ik de zieke ui aan het afpellen. Die ganglioomcyste: daar maak ik me nauwelijks druk om als symptoom, maar op een gegeven moment probeer ik dingen aan elkaar te knopen van: waar komt het vandaan? Want het symptoom hoort bij een groter plaatje van dingen die bij mij kennelijk niet goed gaan. Een zeer groot deel van de klachten van 7 jaar geleden heb ik achter me kunnen laten. Dat is me niet komen aanwaaien. Simpelweg achterover leunen en relaxen had mij -schat ik in- niet kunnen brengen waar ik nu ben.

 
Dag Dorien, Aandacht kan een mens nooit genoeg krijgen….;) Je vraagt hoe het met mij is… In twee woorden, Heel Goed.

Na mijn infarct ben ik, zoals jij ook doet plankgas gaan zoeken hoe het zover kon komen dat ik een infarct kreeg.Inmiddels is alles in een rustiger vaarwater gekomen anno 2014.Het heeft mij veel inzicht gegeven.Via Gaps, Paleo, Bee,Atkins,Wp kwam ik erachter dat ik ernstig koolhydraat verslaafd was.Nu op de dag van vandaag ben ik continu in vetverbranding en haal mijn koolhydraten uit groenten.

Inmiddels ook gigantisch afgevallen en inzicht gekregen dat het eten van goede vetten en eiwitten met een laag aantal koolhydraten voor mij de oplossing was.Inmiddels van al mijn medicijnen af.De medicijnen die ik destijds voorgeschreven kreeg van de neuroloog(Persantin) heb ik even geslikt maar voelde dat die kleine gekleurde bolletjes die in de capsule zaten niet goed konden zijn voor mijn lichaam.(photoshop is er qua kleuren niets bij …;)

Via Buteyko kwam ik in aanraking met mijn ademhaling die destijds voor 100% bestond uit borstademhaling en ik bemerktte dat ik continu aan hyperventileren was. Nu adem ik alleen door mijn neus en dat geeft heel erg veel rust.

De Ventolin is inmiddels ook niet meer nodig.

De buteyko heeft mij rust gebracht en niet zozeer i.r.t. afvallen. Wat het afvallen betreft heeft het ketogeen voedingspatroon ervoor gezorgd dat ik ben afgevallen. Ik voel mij er heel goed bij.Zowel lichamelijk als geestelijk.

En zoals ik eerder schreef moest ik voor mij zelf als allerlaatste aan de slag met mijn achternaam. Voorheen was er totaal geen mate en werd kik altijd een beetje jaloers op mensen die een boterham met mes en vork konden opeten….Ook al wist ik dat deze mensen ook diepere problemen zouden kunnen hebben waarom ze alles met mate deden, maar ik mijn geval heeft het geresulteerd dat ik nu alles met mate doe en het bevalt mij reuze goed.Veel heb ik uitgeprobeerd, van 1x per dag, wat ik voorheen deed, naar 3x, 6x per dag eten en uiteindelijk is hier ook weer rust in gekomen.

Wat de zieke ui betreft heeft het mij 2 jaar geduurd om erachter te komen hoe gezond verder.Mijn fascinatie voor jou was gelegen in het feit hoe iemand zoveel jaren alles probeert wat er maar te proberen valt en nog niet kan zeggen, ja ik voel mij goed ik heb bereikt wat ik wilde bereiken en dat is een gezond leven. Ik ben nu 60 en weet zeker dat als ik mijn ingeslagen weg voortzet, en dat zal ik doen,mij veel dingen bespaard zullen blijven in de toekomst.En gezondheid is het mooiste wat er is.

Ondanks jou verdiepingsproces de afgelopen jaren,hoop ik dat je nu eindelijk kan zeggen, ja dit is mijn weg die ik moet gaan.

Ik hoop ook dat jou zoektocht hetzelfde heeft opgeleverd als de mijne.

Groet kim.

 
hallo Kim, dank voor je verhaal.

Aandacht is voor ons mensen heel belangrijk: dit in reactie op hetgeen je schrijft.

Voor elkaar en in eerste instantie voor onszelf.

Alleen met die vaststelling ben je er nog niet: want het gaat dan nog steeds om de kwaliteit van aandacht.

En wat dan de werkelijke kwaliteit is: dat blijft zoeken.

Zowel jij als ik zijn ziek geworden door onvoldoende kwaliteit in de aandacht voor onszelf.

Ik vind het heel knap en mooi dat jij in zo'n korte tijd zo'n switch ten goede van je gezondheid hebt kunnen maken in elk geval.

Wat mij betreft is het niet zo dat als straks mogelijk en eventueel ik geen lichamelijke klachten heb, dat het dan over is.

Hetgeen mij 7 jaar geleden is overkomen heeft me daarvan doordrongen: want ik wil dat nooit meer opnieuw meemaken.

Als er iets is dat ik nu weet: dan is het dat ik besef dat ik mijn eigen dokter moet zijn en blijven en dat houdt nooit op.

Uiteraard hoort daar ook ontspanning bij waar jij het over hebt.

Ik ben inderdaad lang aan het zoeken geweest naar uit een dal komen, langer dan jij.

Ik werd daar zelf ook krankjorum van en ik wens dat niemand toe, maar ik zie mensen dagelijks lijden en zoeken jammer genoeg en datzelfde pad bewandelen.

Veel van die mensen met geen immuunsysteem meer over storten zich van rotsen in Frankrijk, gaan naar hotelkamers in exotische oorden en plegen daar zelfmoord of gewoon thuis.

Dat was ik nou net niet van plan, maar begrijpen doe ik het heel goed.

Het is lastig om uit te leggen waar het over gaat misschien, maar mocht het je interesseren: kijk anders eens deze documentaire: http://www.lymebehandeling.nl/2014/02/03/film-de-ziekte-van-lyme/

Er is nu een deel II van die documentaire en dan blijkt dat veel mensen die eerst een relatie/huwelijk hadden in Under our Skin I dat die nu gescheiden zijn omdat de focus op beterschap veel offers vraagt van deze zieke mensen die een guerilla-oorlog voeren om weer bij iets uit te komen van beterschap.

Ben je nu nog gericht bezig met buteyko-oefeningen naast dat je consequent de neusademhaling hebt doorgevoerd?

Over wat je zegt: het ketogene dieet: kost het je moeite?

Dat vind ik zelf zo'n ding: mensen zijn geneigd te denken bij mensen met overgewicht: die hebben geen discipline of zoals jij dat noemt: geen maat houden.

Er moet een reden zijn geweest dat dat zo was dat jij geen maat kon houden, en die oorzaak heeft ook lichamelijke componenten.

Zoals ik zelf gemerkt heb: was ik lange tijd onderhevig aan suikerspiegelschommelingen die mijn honger beinvloeden.

Ik kon en wilde daar ook niet tegen vechten met "discipline".

Dat heeft volgens mij ook geen enkele zin.

Het is veel belangrijker de oorzaak zoveel mogelijk tegen te werken van de hongerkicks.

Daar gaat het hier op de site ook over.

Het lukt mij nu eindelijk om die hongerkicks te manipuleren naar ik aanneem komt dat bij mij nu door wapf-voeding en andere voedingsinzichten maar ook door buteyko-ademhalingsoefeningen en ook de zuurstoftherapie: daarvoor lukte het me niet.

Daarom vind ik het wel knap dat het jou wel lukte.

Maar iedereen zit toch weer anders in elkaar.

Omdat ik een zeer slecht immuunsysteem had, was het heel lastig om die suikerspiegel echt goed onder controle te krijgen terwijl ook daar voor mij wel de oplossing ligt, ook om mijn immuunsysteem weer een beetje te ondersteunen: op een gegeven moment zit je in een vicieuze cirkel.

Dus daarom heb ik ook daar veel aandacht aan moeten geven.

Bij iedereen is de weg anders zie je Kim.

Zware metalenvergiftiging wordt vaak ook gezien als ten grondslag liggend aan kapotte immuunsystemen.

Ik heb om die reden ook een jaar lang de sauna gebruikt 2 keer een half uur per dag.

Dit n.a.v. boek over sauna therapy van dr. L. Wilson die op die manier zware metalen uit zijn lijf heeft weten te krijgen meetbaar met haarmineralenanalyse: http://drlwilson.com/articles/sauna_therapy.htm

Jammer genoeg hielp het me toen niet afdoende maar het heeft misschien wel verschil gemaakt uiteindelijk.

Het probleem is dat ik zoveel heb moeten investeren zonder direct effect te merken: zoals ook de sauna therapie: ik was er ook helemaal kapot van vaak; dat heet dan een ontgiftigingsverschijnsel.

Alleen ik ging er helemaal van uit het lood: waarschijnlijk omdat ik zoveel op te ruimen had aan gifstoffen.

Dat zijn de offers die je dan moet brengen zonder te weten wat het uiteindelijk brengt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan