Is de sauna nou echt zo gezond?

Hallo Ad Ligtvoet: zweten is ook: een vorm van toxine-afvoer.

In deze met toxinen overvoerde maatschappij is elke aanleiding om toxinen kwijt te raken een goede lijkt me.

 
Wellicht ja.Maar laat het lichaam de toxines(opgeslagen)vrij door het ontstaan van een hogere temp. en dus zweten?

Is het afvoeren van toxines door de huid ideaal?

Waarom schrijf je ook mijn achternaam erbij??

Met vriendelijke groet,

ad....... :p

 
Quote:
Waarom schrijf je ook mijn achternaam erbij??


Ok, je hebt het liever niet.

Er zijn ook mensen hier op het forum die het niet waarderen als ik de naam die ze zelf hebben opgegeven niet volledig zo intyp.

Het is lastig om aan te voelen waar mensen precies prijs op stellen, maar vanaf nu noem ik je natuurlijk Ad.

 
Om voor mijzelf te spreken..ik ben idd een zeer koudbloedige reptiel geworden..met dit weer zweet ik in de sauna maar ga ik in de sauna zitten terwijl het overdag 25 graden is en s"nachts onder de 10..dan zweet ik na 3 kwartier nog niet..zo slecht is mijn lijf kennelijk doorbloed..en zoveel moeite heeft het om zich warm te houden..voor mijn lijf is het dus een hulpmiddel..kom er weer even iets meer op krachten door.Voor mijn spieren is het een weldaad..{de infrarood dan} die worden beter doorbloed en ik wordt er minder verkrampt door.

 
Ik heb het juist hel gauw warm. Ik zweet me met dit weer de pleuris. Vind ik best wel lastig.

 
Ik ben juist met deze temp op mijn best, zeg altijd ik ben in het verkeerde land geboren, ze hebben me ook al voor de helft bruin gemaakt (sproeten) :lol:

 
De mens hoort helemaal niet in de gematigde gebieden thuis. Daar waar je de hele dag in je blootje kan lopen is wat bij het lichaam van nature past, in meerdere opzichten.

 
Vandaag enkele uren in de zon gezeten.Natuurlijk zweten ,maar ik kan er goed tegen.Ook de koude wintermaanden kan ik goed verdragen.Ik merk wel de invloed van een temperatuur boven de 16 graden op mijn training.Een lichte verhoging van de lichaamstemperatuur is dan gewenst maar wanneer ik begin te zweten gaat dit al tenkoste van de mogelijke inzet.Ik heb dan ook op verschillende plaatsen ventilatoren staan(ieder beetje helpt)en train met zo weining mogelijk bekleding ,winter en zomer.

ad

 
Even onafhankelijk van de zomerse temperaturen.Ik heb ook deze zomer wederom geen zonnebril gedragen.Vrienden en bekenden lopen zowat de hele dag met zo'n ding op.Lijken wel vampieren,bang voor het licht.Ook opvallend,ik smeer me met niets in tegen de zon(zou ook idioot zijn)de zonnebril dragers natuurlijk wel.Guess what,ben zowat de enigste zonder huidproblemen.Min of meer wapf proof(ed)zeg maar.

ad

 
Ik draag al jaren geen zonnebril meer en ik verbrand ook niet meer in de zon. Het is de drukkende, vochtige warmte waar ik niet tegen kan.

Mike

 
Verbranden doe ik nog wel, maar ik was dan ook 2 dagen vol in de zon geweest. Verder ben ik de hele zomer niet verband, alleen maar met kokosolie gesmeerd op mijn lichaam, maar dat doe ik in de winter ook. Geen last gehad van zonne-allergie.

Ook dit jaar geen zonnebril meer op gehad, net als vorig jaar. Ik was echt jaren "slaaf" van de zonnebril. Had er 2 in de auto en 1 in mijn tas. Paniek als ik geen zonnebril bij de hand had, want dan kon ik niet naar buiten.

Zo fijn dat ik nu gewoon de deur uit kan stappen zonder meer te denken aan een zonnebril en sigaretten. Ieder verslaving wordt door wapf aangepakt! Kwam voor in de plaats, niet de deur uit gaan zonder rauwe melk, maar dat kan tegenwoordig ook zonder problemen. Mijn lichaam kan ook een paar uurtjes zonder vet. Het leven wordt steeds makkelijker op deze manier!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.873
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan