IntroductieTanja

Quote:
Dat komt neer op het langzaam afbreken van de tempel i.p.v. de tempel te onderhouden!

:)

Tja, maar die naaste van mij die vindt haar dokter geweldig.

Geen idee hoe hij het precies doet, dat zij hem geweldig vindt, behalve die holle frase over de tempel van de ziel.

Het is de kwaadste niet verder, maar wat is nou precies de bijdrage aan haar gezondheid?

Hij heeft haar gelijk naar een psycholoog gestuurd na haar stoppen met roken toen ze in paniek raakte: maar haar lichaam lag in duigen vooral: ze kreeg diabetes type I en schildklierproblemen.

Staat die tempel op instorten en dan nog wordt in eerste instantie verwezen naar de ziel en plus ze kreeg ook nog pillen die het alleen nog maar erger maakten.

 
Dank voor het delen Tanja.

Ik kan me best voorstellen dat het even wat te veel wordt wanneer een halve klas je aanvalt. Goed dat je beseft dat dit vooral hun probleem is. Een deel zal inderdaad het lef wel missen om zich te uiten zoals jij dit doet. Dat ze dan boos worden op jou is simpelweg spiegelreflectie, zoals je zelf al constateert. Wanneer de mensen die zich hier schuldig aan maken dit mechanisme niet herkennen, kan het aardig frustrerend worden...

En de rest zal zich wel aangevallen voelen in hun geloofssysteem.

Je bent goed bezig!

 
Ik ben sinds de leverreiniging vorige week zaterdag begonnen met kefir en heb na 2 dagen heldere bottenbouillon aan mijn menu toegevoegd, omdat ik zin had in iets warms, dit doe ik nu nog steeds en voel me er heel goed bij. Ik gooi in de soep soms nog een klont boter en sowieso al ruim slagroom door de melk waar ik kefir mee maak, verder nog een lepel levertraan, maar dat was het. Deed ik 2 jaar geleden nog een sapkuur bevalt me dit toch een stuk beter, ik bekijk het van dag tot dag, maar denk het nog wel een paar dagen vol te houden. Veel energie! Ik had aan het begin van de week wel wat ontgiftings verschijnselen, soort spierpijn. De kleur van de ontlasting varieert van geel tot olijfgroenachtig en alles daartussen.

 
Ik heb het nog steeds niet gedaan, een melkkuur. En toch heb ik het idee dat het me goed zou doen. Hoeveel kefir drink je dan per dag? En doe je dan ook aan IF?

 
Nu je ernaar vraagt lijkt het er op dat ik ook nog enigszins aan IF doe. Mijn eerste glas kefir drink ik tussen 10.30 en 11.30, ongeveer een liter p.d en dan nog een grote kom bb als de rest avondeten eet. Soms nog een glas kefir erna, maar na 19.00 niks meer. Eigenlijk allemaal zonder er over na te denken of op de klok te kijken.

 
Ik ben nog altijd aan de kefir-bouillon combinatie, heb er de laatste 5 dagen wel rauwe lever pillen aan toegevoegd. Voel me nog altijd goed en heb veel energie.

 
Mis je het kauwen niet Tanja?

Ik kan me er moeilijk toe zetten dit ook een keer te doen. Als ik kijk wat ik gisteren eet, avocado met gekookte eieren en bouillon met roomboter en vlees, dan denk ik, ik zit er niet zover vandaan. Maar echt helemaal vloeibaar gaan, dat is me nog een brug te ver.

 
Ik zie nu pas :oops:, dat je 4 maanden geleden proefpersonen zocht. Als je me nog kunt gebruiken: ready, willing and able!

waarom ben je bezig met een kefir/bouillon kuur?

 
Ik zou natuurlijk op de lever kunnen kauwen Alexandra :mrgreen:

Nee ik proef af en toe het eten van de rest en dan ben ik soms geneigd om een hapje te nemen, maar dat is zo weer voorbij.

Laigueglia, als ik nog mensen tekort kom ik er graag op terug, vooralsnog heb ik m'n handen vol.

Ik doe de kuur, omdat ik wil weten wat dat met me doet en om mijn spijsverteringssysteem zoveel mogelijk te ondersteunen en verbeteren. Na de feestdagen ben ik altijd een beetje klaar met al dat eten dus is dat voor mij een goed tijdstip. Ik was niet van plan het zo lang vol te houden, maar ben het nog altijd niet zat. Helemaal geen granen/groenten/suiker/koffie/alcohol voelt ook goed.

 
Ik eet/drink nog altijd alleen kefir, bouillon met wat extra vet, levertraan en rauwe lever, soms een eigeel door de kefir, nog wat kruidenthee en verder niks, naja niet jokken, laatst 2 stukjes kaas per ongeluk in m'n mond gestopt bij de kaasman, ik moest toch proeven.

Nadat ik de afgelopen dagen last begon te krijgen van verstopping besloten om de milde reiniging 's ochtends te gaan doen, dat hielp al iets, vandaag nog een gram vit C poeder erbij genomen. Nu loop ik vandaag helemaal leeg, hoef gelukkig de deur niet uit, want het lijkt wel of ik 2 glazen bitterzout achterover heb geslagen. Naja, de verstopping is nu in elk geval verholpen. Blijkbaar loopt mijn systeem toch vast zonder vezels.

 
Ik zeg het vaker tijdens lezingen: als iedereen hier een week zonder vezels eet, krijgen we een epidimie van verstopping. Dit is dus een werkelijke indicatie van hoe het met je stoelgang is gesteld!

Mike

 
Ja, niet zo top dus, hoewel ik het zonder paardenmiddel nu toch behoorlijk aan de praat heb gekregen.

 
Beter dat je het idd zonder paardemiddel voor elkaar hebt gekregen. Bij mij helpt extra gelatine ook erg goed.

 
Ze dacht er niet bij na. De opdracht die ze zichzelf had gegegevn, was om uitsluitend vloeibaar te eten en toen was er ineens die kaas en voor ze het wist, was ze daar op aan het kauwen.

Mike

 
:lol: Ja Ad, ik was heel even vergeten dat de kaas niet in m'n eetplan zat toen de verkoper het in m'n handen duwde en dat tweede stukje, tja wat zal ik zeggen, dat was de Remeker, hoe zeg je daar nou nee tegen? Verder boeit het ook niet zoveel natuurlijk, want ik heb zelf de regels bedacht, dus mag ik ze ook zelf breken :p

 
Bij deze ben je gezuiverd van alle blaam. Remeker, kom op zeg, we hebben het over de BESTE kaas van Nederland!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan