IntroductieTanja

Heb hier al lang niks meer geschreven, gaat ook goed met mij, niks te klagen. Ben bezig met eindwerk opleiding en afronden stages, bijna mag ik mijzelf natuurgeneeskundige/gezondheidstherapeut noemen :)

Zoals de meeste wellicht weten ben ik ook enthousiast wapf lid en chapterleader van Limburg geworden. Morgen vertrek ik samen met een goede vriendin/ wapf lid naar Berlijn om de WAP Foundation te vertegenwoordigen op Europa's grootste paleo congres: http://paleoconvention.de/ samen met een chapterleader uit Hongarije en een lid uit Gr Brittanië. We hebben daar een stand met info. Heb er superveel zin in. Leuke sprekers, workshops en mooie producten. Zal heel hard rauwe melk roepen tegen alle paleo's ;-) en hopelijk een paar mensen op het juiste pad brengen...
 
Dankje Ad, ben nog niet in Berlijn geweest dus ook dat is een leuke bijkomstigheid idd. Ik doe maandag wel verslag.
 
Hartstikke goed Tanja. Go kick some ass!
Doe je wel verslag als je terug bent?
Ben benieuwd naar je ervaring.
 
Hoi Tanja,
Ik kan natuurlijk niet achterblijven om je ook even veel succes en plezier toe te wensen in Berlijn! Ik kijk uit naar je verslag.
Ans
 
Zal heel hard rauwe melk roepen tegen alle paleo’s en hopelijk een paar mensen op het juiste pad brengen…

Dat was ik wel van plan Mike :)
 
http://www.rbb-online.de/panorama/beitrag/2015/07/paleo-convention-berlin.html

Het was een leuk avontuur om aanwezig te zijn bij het paleo congres Berlijn. Alleen het terrein was al spannend, een remise terrein wat is uitgegroeid in soort cultureel centrum met clubs biergarten en nog van alles, wat mij aandeed of ik in de krakersscene terecht was gekomen stond een kale hal zeer basic, met veel grafitty en grappige objecten.

We stonden samen met vitavie in de hal waar de lezingen werden gegeven. Vooral in de ochtend na het openen van deuren was er belangstelling voor onze informatie. Veel mensen hadden nog nooit van Weston Price gehoord, zogen de informatie op en enkele nieuwe leden hebben we ook geworven.

Het was leuk om mensen te treffen die geinteresseerd waren in voeding en gezondheid en het verhaal van Price vond iedereen interessant. Er waren er gelukkig ook bij die al wel bekend waren en het leuk vonden dat wij er stonden. Eerlijk gezegd was de weerstand tegen rauwe melk niet groot, de meeste gebruikten al ghee.

Opvallend was wel de nadruk op beweging, er werden buiten steeds workshops gehouden met crossfit, yoga, blote voeten lopen etc. Ook liepen er veel gespierde nensen rond in sportkleding en kreeg he bij de hamburgers (waanzinnig lekker grasgevoerde burger met gaucamole op amandelmeelbroodje) korting als je je kon optrekken aan een stang, 1% per pull up :)

Het eten op het terrein was heerlijk, pulled pork met zoete aardappel frietjes in niervet gebakken, wildstoof, bbq vis, insecten (niet geproefd) en eendenhart tartaar die op je tong smolt, verse kokosnoten en kokosijsjes, allemaal (niet álles geprobeerd, maar een goede poging gewaagd) even lekker.

Er was ook nog een hal met producten waar opvallend veel paleo koekjes, brood, repen etc van gedroogd fruit met noten en kokos aanwezig waren, echt de paleo valkuil, maar ook kombucha en probiotica.

Er waren ook de hele dag door lezingen, beetje overkill en veel overlap in informatie, niet alle sprekers even goed, maar zaten zeker interessante stukken tussen.

Al met al zeker de moeite waard geweest. Heb ook nog tijd gehad om deze hele gave stad te verkennen, dus super weekeinde gehad.
 
Ontzettend leuk Tanja. Fijn dat het zo interessant was.
Ik sta trouwens onder een nieuwe naam erin, mocht je me niet meer vinden.

Groetjes
Dorothé
 
Goed om te lezen dat jullie daar goed werk hebben verricht, Tanja. Tja, paleo is een soort alternatieve fitness-filosofie geworden. En natuurlijk lekker veel noten en fruit eten. Ze doen maar, uiteindelijk komt iedereen toch uit op Weston Price!

Mike
 
Die kant lijkt het al op te gaan met de bottenbouillon, orgaanvlees, gefermenteerde groenten en dranken en belang van goede vetten (ik heb er eendevet kunnen kopen) en cholesterol.
Ook low carb en intermittent fasting kwam vaak langs trouwens. Wapf is veel meer op familie gericht, paleo trekt jongeren, hippere publiek, althans dat zag ik daar.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.165
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan