IntroductieTanja

Quote:
Eigen verantwoordelijkheid en minder macht bij verzekeraars en overheid.


Ja, klopt! Ik geloof ook wel dat mensen/patiënten steeds meer zelf op onderzoek uitgaan. Ik denk dat dit een positieve ontwikkeling is.

 
Leuke site Tanja.

Wat goed van jou. Want ik weet dat je ook nog de therapeuten opleiding volgt, plus je kindjes, het huishouden en nu ook nog een eigen praktijk.

Gelukkig zit je ook op dit forum zodat je je bijnieren flink kan blijven ondersteunen zodat jij jouw droom kunt blijven leven.

Bij mij is het een beetje andersom, ik droom mijn leven hahaha...

Door alles wat ik leer in de praktijk te brengen blijft er voor mij niet meer veel tijd over voor een eigen praktijk.

Ik vraag me echt af hoe je het doet, maar je lijkt me een echte duizendpoot.

Met wellicht gezonde sterke bijnieren. :)

Maar ik blijf dromen, wie weet ooit...... :wink:

Heel veel succes met je praktijk.

 
Met een site alleen ben je er nog niet hoor, hahaha. Of zoals m'n dochter het zo fijntjes opmerkte: mama nu heb je wel een praktijkruimte maar er komt niemand :|

Gelukkig maar, want dan blijft er meer tijd over om aan m'n dochtertjes te besteden, wat ik het allerbelangrijkste vind.

 
@vanille hartelijk dank voor rauwe melk adresje in St Geertruid. Vorige week voor het eerst een paar liter gehaald (naja, laten halen). Gelijk verwerkt tot Kefir, zoveel malen lekkerder!!! Gisteren zelfgemaakte yoghurt gegeten (al a Poekie), ook heerlijk romig, maar was niet zo dik als gehoopt, dus vraagje: voor hoeveel melk is 2 eetlepels yoghurt goed?

Mijn dochter vond de rauwe melk ook heerlijk, dronk eigenlijk nooit meer melk, maar werd denk ik aangestoken door enthousiasme van haar moeder en wilde ook proeven. Moet wel lauwwarm zijn: "dan lijkt het wel op borstjesmelk, mama".

 
Leuk te horen van je dochter en de rauwe melk. Zal haar veel brengen.

Wij doen in een grote kokospot van 1,6 liter een laagje van zo'n 2cm yoghurt als starter.

Lia

 
Een tijdje geleden schreef ik zelf:
Quote:
Op dit moment heeft dit forum en WP mijn aandacht en wie weet wat ik nog allemaal ga aanpassen naar deze inzichten



Toen had ik eigenlijk niet gedacht dat ik in zo'n korte tijd toch zo ver mee zou gaan in dit 'protocol'.

Heb levertraan en boterolie aangeschaft, h202 besteld (al weken geleden, maar nog niks ontvangen helaas).

Na heel wat uurtjes leeswerk heb ik de nachtschade van het menu geschrapt, het brood nog verder gereduceerd en ben baggervet aan het koken. Heb intussen o.a. de boerenkool van Mike gemaakt en moet toegeven dat ie lekker is. Dacht ik een aantal maanden geleden nog jaah daag, ik ga m'n boerenkool niet drie kwartier aan gort koken, blijkt het me nu heerlijk te smaken.

De oogkleppen vallen mij steeds verder af en begin ook steeds meer moeite te krijgen met moreel verheven vegetariërs. Zie eindelijk een verklaring voor het ongezonde uiterlijk van de muslibollen vreters in menig natuurwinkel (meervoudigfytineverzuurd).

Zaden en noten zitten ook op de schopstoel, tenzij geweekt en gebakken, maar heb al genoeg werk in de keuken met al die zelfgemaakte bouillon, yoghurt, kefir, ghee, kippensoepen en suddervlees.

Fruit eet ik nauwelijks nog (en ik had me nog zo voorgenomen om me niet hiervan af te laten brengen...) behalve wat appels, kiwi en bessen in de yoghurtsmoothie.

Mijn man maakte voor de kerst een geinig gedichtje waaruit een passage welke wel tekenend is:

Wat heb ik nu gehoord?

haar overtuiging is danig verstoord,

Melk was toch voor kalfjes en niet voor mensen,

Een stuk vlees op tafel, dat mocht je je toch niet wensen?

Uit den boze, ongezond!

Helemaal niet waar Tanja voor stond.

Maar er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht,

tegenwoordig staat er iets heel anders op tafel in Maastricht.

12 liters melk worden wekelijks bij de boer gekocht,

vlees van in de natuur levende koeien wordt gezocht.

Dit allemaal verwerken tot maaltijden is een hoop werk

maar haar gezin wordt gegarandeerd oersterk.

 
Mooi Tanja, en wat treffend verwoord door je man!! Ik herken het ook hoor, ik dacht een paar maanden geleden: ik begin stap voor stap, doe het rustig aan maar ondertussen ben ik al helemaal om. De rest van het gezin nog niet genoeg naar mijn zin ( brood) maar langzaamaan komt dat ook wel goed.

 
Mooi gedicht! WAPF doet nog iets anders met je, dat ik eerder vandaag al constateerde in deze post:

Quote:
Heerlijk, Tanja, dit soort sarcasme. Verfrissend om dit soort uitspraken nu eens door een vrouw gedaan te zien worden. Ik kom regelmatig in botsing met vrouwelijke forumleden hier op basis van soortgelijke bijtende spot. Kortom, je bent een wijf met ballen!


Je raakt van dit voedsel nl. zo geaard dat je nog maar weinig tolerantie krijgt voor zweverige bullshit en ik zie dit nu ook bij jou terug. Misschien dat je nu ook meer begrijpt waarom ik op gezette momenten een bepaalde toon hier aansla.

Mike

 
Ik had al ballen voordat ik met WAPF begon, dus berg je maar, want ik merk inderdaad dat ik steviger in het zadel kom te zitten met deze voeding. Heb daar ook al aanvaringen door gekregen in mijn omgeving. Ik was hierdoor even uit het veld geslagen, maar niet lang. Moest toen denken aan een opmerking van jou Mike, namelijk if you can't stand the heat, get the hell out of my kitchen! Dank voor deze en vele andere inzichten.

by the weg, ben ik wel gecharmeerd van toon die je hier af en toe aanslaat en je bullshitdetector.

 
Haha Tanja, ik heb hier smakelijk zitten lachen om je tekts. Prachtig onder woorden gebracht, ook het gedicht van je man. En inderdaad, het klopt, in het begin denk je, dit of dat gaat me toch een stap te ver, maar gaandeweg neem je toch heel veel over van de adviezen van Mike en dit forum.

Het is gewoon zo dat ik mezelf telkens weer tegenkom als ik eens "normaal" voedsel eet (bijv. tijdens de feestdagen toch weer in de val getrapt als je ergens op visite bent, omdat je niet lastig of moeilijk wilt zijn).

Veel mensen in mijn omgeving snappen het gewoon niet en willen het ook niet snappen, dus ik doe gewoon mijn ding en ga niet meer in discussie.

Ik hoop nog lang te kunnen genieten van je waardevolle bijdrage op dit forum.

 
Wat een leuk gedicht Tanja, ik kan het zo herkennen. Hier ook verbaasde blikken alom. Soms vinden ze me een beetje ongeloofwaardig. Geen vlees, wel vlees, veel rauwkost, weinig tot geen rauwkost,bergen fruit, nog maar twee stuks fruit per dag.

Het is ook erg tegenstrijdig maar ik zeg er nu ook altijd bij, het is iets van mij, jullie moeten je eigen pad maar volgen, je hoeft er niet in mee te gaan.

Maar als het er dan op aankomt zwichten ze toch voor dat lapje vlees.....

 
In mijn omgeving krijg ik inderdaad af en toe wel een paar opgetrokken wenkbrauwen te zien, maar dat boeit me niet. Waar ik wel voor vrees is de moeite die ik zal krijgen met de adviezen op de opleiding die ik volg. Die staan haaks op wat hier wordt verteld. Ik begin volgende maand met voedingstherapie en ik voel de bui al een beetje hangen. Ik ga me zeker geen 10 lessen kunnen beheersen, als het al de eerste les niet eruit komt.

 
Tanja,

Ik ben wel erg nieuwsgierig hoor naar een verslag van jouw opleiding, althans je reactie daar op. Volgens mij gaat het daar knetteren.

Zit me nu al te verkneukelen. Want je zult inderdaad wel veel te horen krijgen wat niet strookt met wat je hier hoort. Ze zullen niet blij zijn met jou.

Je kunt wel lekker een fles rauwe melk meenemen en slagroom en een dikke vette omelet als lunch. Ben benieuwd naar hun reacties.

In ieder geval veel plezier tijdens je opleiding. :mrgreen:

Lia

 
Echt niet Lia, Tanja zal haar aantekeningen die ze maakt steeds hier met ons delen :wink: veel plezier Tanja!

 
hier ben ik aangeland ergens in de (blz) 500. Dit boek(werk) is volgens mij heel lang verstopt geweest in een stoffig kamertje. Als je toch leest als je bv vitamine A weg laat bij varkensonderzoeken, worden de biggen geboren zonder oogbollen. Geef je vervolgens die gehandicapte varkens weer het juiste voer, worden de volgende generatie biggen weer geboren met goede ogen.

Wonderlijk zoals de natuur in elkaar zit. Dus niks genetisch, gewoon goed eten.

Talloze voorbeelden/teksten in het boek wat door voeding wordt opgelost.

En niet alleen WAP heeft dit soort onderzoeken gedaan, ook collega wetenschappers/onderzoekers.

Mike, hoe kwam jij ooit op het spoor van dit boek?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.320
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan