insuline resistentie / diabetes 2

Geen dips, koffie geen probleem. Mijn waarde van 4.7 was na het drinken van 3 koppen koffie gedurende de ochtend.
Ik heb mijn theorie dat mijn zgn. hogere BG.,vooral in de ochtend, los staat van insulineresitentie zoals bij pre-diabeet.
Gezien jouw verdere symptomen, en ik ben voorstaander van altijd het totale plaatje te bekijken,zou het zinvlo zijn om een glucose test te doen met insuline meting. Hoe dan ook, weinig KH. eten en de stress beheersen ect. zijn je huidige middelen om er iets aan te doen. Oh ja, geef het de tijd.
ad
 
Ik lees even mee in dit draadje, mijn zoontje van bijna 6 heeft hypoglycaemie. Ik merk bij hem sterke drang naar koolhydraten met name brood!
Kenmerkend bij mijn zoontje als hij dus langer dan ongeveer 1,5 uur niks eet, bleek worden, bijna flauwvallen, moe en suf. Zodra hij wat eet kikkert hij op.

Zijn tante,opa en nichtje van vaderskant hebben diabetes. De arts noemde mijn zoontje een pre-diabeet. Ik wil echt voorkomen dat hij diabetes type 1 gaat krijgen.
 
Dat is heftig. Heb je wel ees de BG fluctuatied gemeten? Hoe slaapt hij en hoe is hij dan in de ochtend?
Wel erover gedacht een expert in de arm te nemen?
ad
 
@mike
bedankt
ik ga de leptine bestuderen.
Ik zit ook steeds in mijn achterhoofd nog met erfelijkheid. Mijn broer heeft het ook.

Wat ik nog bedacht, na het eten krijg ik het warmer, alsof mijn bloed tintelt, voelt eerlijk gezegd niet slecht.
Wat ook op een teveel aan insuline kan wijzen zijn gewrichtsklachten.
 
Ik kan het leptine verhaal niet direkt in verband brengen.
Ik at voor 24 april altijd wel de "bruine" KH, plus de goede vetten en vlees.

Ik heb welwel de KH abrubt gestopt...
maar ik vind het zonde om daar nu weer aan te gaan. Of is dat dom.
 
Na, zoals Pike zij is 100g de dag niet gek hoor, denk ik dan..
Tenzij je e ht in ketose wil dan moet je e ht lager maar velen redden het niet , krijgen klachten met de schildklier enzo.
Je dacht zelf toch ook al dat die niet zo optimaal was? Ik vraag me dan wel af of je ketose moet proberen hoor..

Kun je laten weten hoeveel vet je eet op een dag? En de rest van de inname miss ook maar? Want na 10 pages is dat niet eens duidelijk volgens mij.
 
Momenteel vaak ontbijt scrambled eggs 2 met wat groente. Lunch soep met vlees in en savonds vlees met groente. Eet daar nu los nog wat kokosvet bij. Ruim roomboter , olie over hrt eten plus visolie capsules. Dat is ongeveer wat ik binnenkrijg nu. Af entoe wat jonge vette kaas, wat nieuwe haring , zalm
 
Ik start een nieuwe post. Dan kan ik beter een totaal beeld scheppen van mijn klachten.
En er in verwerken wat ik nu al geleerd heb.
Sluit deze post nu af
 
Hans,

Momenteel vaak ontbijt scrambled eggs 2 met wat groente. Lunch soep met vlees in en savonds vlees met groente. Eet daar nu los nog wat kokosvet bij. Ruim roomboter , olie over hrt eten plus visolie capsules. Dat is ongeveer wat ik binnenkrijg nu. Af entoe wat jonge vette kaas, wat nieuwe haring , zalm


Ok, maar dit zegt de lezer hier niks over hoeveel je van alles binnen krijgt, of je dus wel genoeg calorieën krijgt ma het schrappen van kh,s .
Weeg ens hoeveel roomboter je op een dag gebruikt, hetzelfde voor je de kokos, volle kaas bevat ook iets van 30% vet, 1/3e van het gewicht kaas is dus vet, makkelijk mee rekenen zo.
Snap je wat ik bedoel? Ik denk dat als de voeding zo omgegooid word, het best belangrijk is af en toe te wegen om te zien of je niet te weinig eet.


Ps, waarom zou je een nieuw topic beginnen? Hier heb je alles staan,
Na het openen van een nieuwe hebben andere die in de toekomst misschien wat tips willen geven niet de mogelijkheid om je verhaal goed terug te lezen.. Ja moeten ze deze eerst vinden.
 
Hoi Hans,

Ik weet natuurlijk niet of alles hier goed neergezet wordt, maar voeding ( en gezonde vetten) speelt hier een grote rol. En dat is een goede zaak.
 
Dank je wel. Ik heb ook de site gelezen. Mooi werk..Ik moet eerst echter nu wat onderzoeken laten doen. Het is mij te tricky om zo maar zelf aan te rommelen.
 
@ad ligvoet: nee dat heb ik niet laten testen? Hoe kan ik dat laten doen?
Hij slaapt niet goed snachts, hij wordt heel vaak wakker en hij plast ook veel ( ook in bed). Hij heeft ook dagen dat hij gewoon 4 uur aan ons bed staat. Overdag is hij dan heel erg moe en slechte concentratie op school.

Hij loopt nu bij een natuurarts die heeft ook de hypoglycemie geconstateerd. Voor de pancreas krijgt hij nu een middel pascopancreat als tijdelijke ondersteuning.
 
Kan ik na het doorlezen van dit topic de conclusie trekken dat je bij (erg) hoge bloedsuikerspiegel het beste veel (verzadigde WAPF) vetten moet gaan eten, uitkijken met eiwitten en dan de bekende langzame koolhydraten Gierst,Amarant, Bataat etc. tot je nemen.
Tenzij je Schildklier/bijnier problemen hebt en in dat geval meer in de koolhydraten gaan zitten dan de aanbevolen 100 gram.

Kaas , vet vlees en volle melk producten worden op de site van Natuur dietisten i.v.m. de aanmaak van de ontstekingsremmende prostaglandines verbannen.

Dat is dan weer verwarrend.
 
Laat je niet gek maken door die natuurdietisten.

Allereerst bestaan er geen 'langzame koolhydraten'. De enige remmende factor in kh is vezels, maar die brengen weer andere problemen met zich mee: het 'langzame' zit hem in de onverteerbaarheid van plantenvezels en dus heeft de spijsvertering even werk met deze plantenlijkjes, wat uiterst vermoeiend is en dus vertragend werkt. De suikers (kh) komen hierdoor een fractie later in de bloedstroom en de insulinereactie houdt bovendien langer aan, wat niet goed is voor diabetici.

De kh-bronnen die jij noemt zijn glutenvrij en daarom zijn ze aan te raden, niet omdat ze 'langzaam' zijn. Verder is er niets mis met volvette zuivel. Hoed je voor de propaganda die planten beschouwt als 'gezond' en dierlijke producten als 'ongezond'!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.727
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan