Huisdieren en voeding?

Mijn kaketoe heeft net weer een beetje waterkefir gedronken. Dat vindt hij erg lekker! Hij heeft ook een keer per ongeluk een slokje van de appelazijn genomen en kreeg een ontzettende hoestbui!

 
Dat zit zo: ik vind het niet fijn om het leven van iets of iemand te nemen.

Dit probleem wordt nijpender naarmate ik emotioneel meer betrokken ben bij een schepsel.

Zo raar is dat toch niet?

Als ik vragen mag: wat waren jouw eerdere motieven om vegetarier te zijn?

Daar heb ik niet bewust voor gekozen. Mijn moeder vertelde dat ik vroeger ook nooit vlees wilde eten. Als ze het ergens doorheen had gedaan spuugde ik het altijd uit.

Mijn gedachten was altijd dat je best gezond kon zijn zonder vlees. Ik kan vlees nog steeds niet zien als eten. Maar ben er wel mee bezig. Als ik zie hoe mensen nu met dieren omgaan omdat ze zo nodig vlees moeten eten...Dan hoeft er voor mij geen dier te sterven.

Ik heb er geen moeite mee om onze eigen dieren te slachten, hetzij voor de kinderen of voor de hond. Mocht er één van onze paarden (uit ouderdom of ziekte)dood gaan, gaan ze ook gewoon de diepvries in. Hier heb ik ook een emotionele band mee. Maar vlees is vlees. het hoort bij de kringloop van het leven.

Mijn kinderen zijn trouwens echte vleeseters!

 
Dieren horen inderdaad een zeer fatsoenlijk leven te hebben gehad, zij hebben ons daarvoor nodig tegenwoordig. Dan vind ik het geen probleem om de goede dingen van deze dieren te gebruiken, de melk, het vlees, de huid, de botten, de eieren.

Het gaat om respekt voor het leven.

 
Hoi JHS, misschien is het zo dat zo lang je dieren voor jezelf niet hoeft te zien als eten, dat het je dan wel lukt om ze te (laten) slachten? Geen idee, de geest is creatief in voor zichzelf uitvluchten te verzinnen uit als eventueel (onbewust) moreel gevoelde problemen.

 
Om even terug te komen op de huisdieren. Doen jullie iets ter voorkoming van teken? Wil liever geen gif op mijn hond spuiten, maar ze heeft er behoorlijk last van momenteel.

 
Kefir? Ik weet van vroeger dat karnemelk wel eens werd geadviseerd bij vlooien, dus wellicht helpt het. Het helpt niet tegen wormen, 1 van mijn katten drinkt dagelijks kefir, vindt ze heerlijk en ze zat vol wormen.

Verder drupje teatree olie in de nek. Dit schijnt niet bij katten te mogen ivm toxiciteit. Zwarte walnootdruppels door het eten?

 
Gek hè dat dieren tegenwoordig ook diabeet zijn, kanker krijgen etc. De ziektes springen over van mens op dier, altijd een leuk voorbeeld om duidelijk,te maken bij andere mensen dat e.e.a. Het gevolg is van wat je eet!

Hart en vaatziekten wordt lastiger, veel dieren kunnen vit c / d zelf aanmaken in tegenstelling tot mensen..

 
Kefir eet ze inmiddels met me mee, net als kokosolie. Aan teatree is bijna geen beginnen aan, want ze zwemt heel veel. Hoeveel druppels zou ze mogen Mike? Ze weegt 15 kg. Wil waterstofperoxide sowieso voor mezelf bestellen, dus het is het proberen waard. En kan ik het met voeding samen geven of liever gewoon in haar bek druppelen?

 
Primal Girl,

Bestel dan wel de 35%, die kun je zelf verdunnen.

Is voordeliger en je kunt er langer mee toe.

 
Ik zou het toevoegen aan het drinkwater. Mijn kat krijgt 3-4 druppels 35% op een liter water, samen met een theelepeltje Sole, gemaakt van Keltisch zeezout.

Mike

 
Doe inderdaad al Sole door het water, ze drinkt alleen niet zoveel. Maar ik zal gelijk de 35% bestellen en ook door het drinkwater doen

 
Onze kat is door toevoeging van H2O2 en Sole aan het water aanzienlijk meer gaan drinken. Ze is ronduit gek op dat water! Vroeger dronk ze eerder buiten regenwater, nu kiest ze liever voor dit water!

Mike

 
Nog even over het voorkomen van teken: mijn zus gaf haar hond knoflook (ik geloof in de vorm van een pil of capsule door zijn eten) en dat hielp goed tegen teken.

Is wat lastiger bij kieskeurige katten.

 
Sinds gisteren woon ik officieel samen met mijn vriendin. De tuin is redelijk ruim, dus mijn vader heeft een supermooi kippenhok voor me gebouwd 8). Ik heb nu 5 barnevelders van ongeveer 3 weken oud en een krielkip van een maand of 3 die het bij mijn schoonouders niet goed kon vinden met de andere kippen. Echt leuk die beestjes!

De eerste paar weken hebben ze nog bij mijn schoonouders geleefd en kregen vooral legmeel te eten. Nu ze hier zijn ben ik natuurlijk gelijk wat sole, groenvoer en andere dingen gaan voeren. Legmeel en gewoon kraanwater vinden ze prima, maar toen ik vandaag voor het eerst een beetje water met sole gaf werden ze helemaal gek. Heerlijk vonden ze het. Ook wat versgeplukt gras of onkruid vinden ze fantastisch.

Ik wil ze ook graag melkkefir gaan voeren, maar dat heb ik op het moment niet. Toen maar even yoghurt geprobeerd. Nou, ze zouden bijna het voerbakje erbij op eten, zo lekker vinden ze dit. Yoghurt met een theelepeltje levertraan vinden ze ook super 8)

Mijn vriendin heeft een vissekom met een stuk of 15 guppies en andere visjes erin. Misschien niet verstandig om bij zoetwatervissen te doen, maar ik kon het gewoon niet laten om een paar mini korreltjes keltisch zeezout in het water te laten vallen. Nou, ik kan je vertellen, ook zoetwatervissen zijn gek op keltisch zeezout :lol:

Nu mijn vraag: De volgende keer als ik de kom ga verschonen zou ik graag een beetje sole in het water doen voor de visjes. Iemand een idee hoeveel je ongeveer kunt gebruiken, of is het helemaal niet verstandig om zout aan zoetwatervisjes te geven? Als je maar niet teveel geeft dan zullen de visjes die mineralen wel fijn vinden toch?

 
Ik geef mijn kippen nu wat korreltjes zeezout door het water, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel ik moet gebruiken.

Nu heb ik vandaag eens een klein bakje gevuld met keltisch zeezout en het aan de kipjes gegeven. Het verbaasde me hoe snel ze hier opaf vlogen en hoeveel ze er van aten. Ik heb het bakje toen maar weggehaald, want ik wil ze natuurlijk ook geen overdosis zout geven.

Kan ik bij de kippen gewoon steeds een bakje keltisch zeezout neerzetten zodat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze er van eten? Er is altijd voldoende water in de buurt, dus die kippen zullen toch wel zelf slim genoeg zijn om zich niet dood te eten aan de zeemineralen toch?

Bij de Remeker koeien in Lunteren staat er ook gewoon een bak zout naast het drinkwater waar de koeien af en toe van snoepen, dus dit moet met kippen ook wel kunnen toch?

 
Je had het bakje gewoon kunnen laten staan. Dieren weten precies hoeveel wel of niet goed voor hen is. Alleen bij huisdieren kan dit instinct verstoord raken, om dezelfde reden dat dit bij ons kan plaatsvinden: verstorende voeding.

Mike

 
Ik was vorige week ergens waar men de hond mee naar buiten nam. En buiten drinkt die hond ook altijd nog water. Een emmer water werd gevuld met kraanwater, maar de hond stelde daar geen enkele belang in: die wilde gelijk door naar de teil met regenwater die er ook stond.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan