HSP en bijnieruitputting

Flauwekul en aanstellerij. Of in het beste geval: een modeterm. Dat is wat sommige mensen denken over hoogsensitiviteit.

En deze mensen hebben gelijk!

Mike
 
En deze mensen hebben gelijk!

Mike


Hoezo denk je dat Mike?
Ik snap je reactie niet zo goed. Zo veel mensen met bijnieruitputting horen ook dat het aanstellerij is en flauwekul, wat heel frustrerend is.
Net zo frustrerend als mensen die met hoogsensitiviteit kampen dit horen.

Voor mij is HSP zijn zo overduidelijk, al in het waarnemen van geluiden en het effect daarvan op mij. En het JAREN negeren van deze gevoeligheid en "gewoon doorgaan" heeft juist weer voor de bijnieruitputting gezorgd.

 
Zo veel mensen met bijnieruitputting horen ook dat het aanstellerij is en flauwekul, wat heel frustrerend is.

Dat komt omdat het een en hetzelfde is. Je bent niet hooggevoelig, je bent gewoon gestresst!

Mike
 
Iemand gehoord vab Qi-Ribose poeder, bij bijnieruitputting, vermoeidheid en lusteloosheid?
 
ik kom in mijn praktijk helaas ook kinderen tegen met uitgeputte bijnieren... de oorzaak is te vinden bij de ouder(s) die uitgeputte bijnieren hebben. Je genen slaan een nieuwe verworven eigenschap op en zo kan je deze verzwakte genen dus doorgeven.

Overigens zie ik erg goede resultaten met de epigenetische voedingssupplementen.

Ik denk dat er een onderscheid te maken is.. heeft een HSP'er uitgeputte bijnieren of niet. Zo ja, ligt hier (grotendeels) de oorzaak van een overprikkeld stress en beloningssysteem. Vaak gecombineerd met andere tekorten aan vitamines,mineralen, hormonen en neurotransmitters.

Indien dit niet het geval is.. heb je met een gevoelig type te maken, kan ook erg spiritueel zijn of meevoelend. Vaak kan deze laatste categorie goed omgaan met hun gevoeligheid ( lees; sturen, afschermen van energie etc)


 
Heeft iemand gisteren net als ik een eruptietje gehad?
Ron Fonteine heeft daar wel een verklaring voor:

21 januari 2016

--------------------------------------------------------------------------------

HSP weerbericht update

Opnieuw flinke onrust in de kosmos. We zien zowel de hele nacht een zware zonnestorm als toenemende zonnevlam aktiviteit. Daarnaast grillige grafieken met diepe dalen qua electronen en sterkte aardmagnetische veld. De snelheid van de zonnewinden zijn vannacht weer toegenomen. Gisteren is verder de boviswaarde van de aarde met bijna 10.000% gestegen. Ook in Duitsland lees je reakties van hoogsensitieven die merken dat de energie flink toeneemt, gevolg is dan bijvoorbeeld kortere nachten en het vrijkomen van emoties, vaak snel geirriteerd zijn.

Bekijk de grafieken http://www.nieuwskanaal.com/ http://leefbewust.com/
 
Nou normaal krijg ik een beetje een sik van Ron zijn kosmos, bovis en andere energieveldverstoringen waar iedereen van wakker ligt, maar vannacht was ik ook van de partij, voor wat dat waard is :)
 
Uit eerder onderzoek was al bekend dat het doormaken van een moeilijke jeugd een belangrijke risicofactor is bij het ontstaan van vrijwel alle psychiatrische aandoeningen is. Ook leidt de blootstelling aan hevige stress in de kindertijd, zoals emotionele verwaarlozing, fysiek of verbaal geweld, tot een veranderde reactie op stress. Deze studie maakt nu duidelijk hoe deze processen op volwassenen leeftijd nog steeds bijdragen aan een grote kwetsbaarheid voor stress en een verhoogd risico op psychische klachten.



Hevige stress in de kindertijd leidt tot moleculaire veranderingen in het DNA. Bij dit biologische proces, DNA-methylering, verandert de DNA-activiteit door omgevingsinvloeden zoals de blootstelling aan nare ervaringen in de jeugd. Deze littekens in het DNA oefenen levenslang invloed uit. "



http://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/Nieuws/2016/Moeilijke-jeugd-laat-schadelijke-sporen-na-in-het

Het is dus niet alleen maar een kwestie van uitgeputte bijnieren en even een verandering van voedingswijze erachter aan om je HSP, hooggevoeligheid of hoe je het ook noemen wilt, aan te pakken. Helaas kunnen er dusdanige lichamelijke veranderingen ondergaan zijn dat de gevoeligheid voor stress ingebakken zit.
 
Heksje, met voeding- en levenswijze is DNA wel degelijk te veranderen (epigenetica), net zoals ervaringen in je jeugd je DNA kan aanpassen. Het is niet dat DNA zich maar eenmalig kan wijzigen.

Ik zeg niet dat het per sé makkelijk is, maar het DNA ligt niet vast. Je hebt er continu invloed op.

Mark
 
Ja dat is bekend (bij me) Mark dat er beweerd wordt dat dna veranderd kan worden, maar ik wilde ook een signaal geven dat het niet alleen maar aan bijnieren en voeding ligt c.q. hoeft te liggen.

Overigens vraag ik me af in hoeverre en op welke termijn dna te veranderen is. Als iets al generaties lang fout zit valt er misschien wel of niet wat te veranderen maar is het ook de vraag in hoeverre je hiermee bezig moet zijn en vooral in hoeverre je daar dan weer stress om moet hebben.
 
Het heeft allemaal met elkaar te maken. Belasting van (voor)ouders, eigen ervaringen, voeding, gifstoffen, de hele reut.

Maar onderzoek toont aan dat veranderingen in DNA binnen een generatie kunnen veranderen. Sterker nog: er kunnen al na een paar weken veranderingen in DNA methyl-markeringen gevonden worden na positieve aanpassingen in voeding/leefstijl (stress-reductie/mindset).

Dus vooral niet stressen daarover :)

Mark
 
Zeker niet stressen :)

Ik heb het hier maar even neergezet omdat ik het vermoeden heb dat mensen teveel op het verkeerde been worden gezet omdat HSP hier nogal extreem wordt gelinkt aan uitgeputte bijnieren, terwijl het dus ook dna-wijziging kan zijn wat toch een ander licht erop zet.
 
Hier nog een artikel over epigenetica:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/04/11/epigenetic-vs-determinism.aspx#

'Supergenen' is een goed boek hierover.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan