hooikoorts

Quote:
Pollen waren er altijd in de lucht. De vraag rijst waarom steeds meer mensen last van hooikoorts hebben?

Omdat de oorzaken van allergie tot nu toe in de medische wereld niet helemaal zijn begrepen, zijn de behandelingen meestal alleen gericht op symptomenbestrijding. Daarom wordt vaak gedacht dat allergie ongeneeslijk is.

Intussen heeft de arts, fysioloog en bekende wetenschapper Konstantin Buteyko al in de 60-er jaren van de 20-ste eeuw de theorie van de “aandoeningen door diepe ademhaling” geïntroduceerd. Deze theorie liet vervolgens het principe van het ontstaan van allergische reacties verklaren. De oorzaak van een overdreven reactie van ons afweersysteem licht in diepe ademhaling of met andere woorden in chronische longhyperventilatie. Dr. K. Buteyko heeft vastgesteld dat alle mensen met allergie chronische hyperventilatie hebben. Diepe ademhaling verstoort de stofwisseling en veroorzaakt het verkeerde antwoord van het immuunsysteem. Normaliseer je ademhaling, laat de chronische bovenmatige longventilatie verdwijnen en je zult nooit meer last hebben van allergie.

Het toepassen van de Buteyko-oefeningen heft aanvallen van allergie en hooikoorts binnen enkele minuten op: een verstopte neus wordt geopend, de opzwelling van slijmvliezen verdwijnt, nies- en hoestbuien verdwijnen, jeuk en branderig gevoel in de ogen verdwijnt, opgezwollen oogleden worden weer normaal, huiduitslag verdwijnt, benauwdheid verdwijnt etc.

Het systematisch toepassen van de Buteyko-oefeningen normaliseert de ademhaling geleidelijk aan, allergie en hooikoorts verdwijnen dan helemaal, ook bij mensen die hun hele leven last daarvan hadden. Degene die in de zomerperiode nauwelijks naar buiten kon vanwege enorme allergie tegen grassen, kan opeens probleemloos in een tent logeren tussen grassen.

http://www.buteyko-methode.eu/achtergrondinfo/artikelen/hooikoorts.html

 
gerrit je bedoelt denk ik ook leverreinigingen.

ik hoorde van een natuurgeneeskundige namelijk dat het beste middel tegen allergien was het doen van leverreinigingen.

 
Sheila. Bedoelde de arts de leverreiniging van Andreas Moritz of een reiniging met een koffieklysma?

 
Dit kunnen de leverreinigingen van Andreas Moritz zijn maar er zijn ook andere protocollen.

Daarbij ondersteun je lever uberhaupt met de juiste kruiden, denk aan maria distel, paardenbloem (alles hiervan) en swedish bitters. Daarbij ook bietensappen / wortelsappen naast de vetten.

 
Ik merk dat bij hooikoorts (zoals bij alle allergien) de darmen geheeld moeten worden. Door het helen van mijn darmen zijn de prikkels van de hooikoorts een stuk minder geworden.

Verder gebruik ik astragalus en nog wat andere extracten om het immuunsysteem te ondersteunen.

 
Mijn klachten worden ook met de dag erger ,

Begon met maag klachten, daarna obstipatie en toen hooikoorts.

En alles begon idd met stres stres op het werk ,stres door het verliezen van werk,

geldzorgen gedwongen verhuizingen. ik eet me hele leven garnalen, maar ben nu allergisch.

gevolgd door heftige hooikoorts en als laatste hoge bloeddruk en slaap problemen.

zoals in vele reactie's is het erg belangrijk om de bijnieren te ondersteunen.

Ik ga daar ook maar eens mee beginnen .( bijnier extract)

ik ben alleen bang om sole te nemen , wat nou als mijn bloeddruk omhoog gaat?

heb hoge onderdruk.

Ik drink sinds 1 maand kefir en merk kwa darmklachten al een groot verschil!

Maar de hooikoorts is het zelfde .

wie weet word het minder met het bijnier extract.

Juliano

 
Is je situatie nu wel zo dat er minder stress is? Anders blijft het kaarsje (snel) opbranden. Hier ligt dan ook de link met hoge bloedruk lijkt mij. De sole heeft hier nauwelijks invloed op (negatief). En wanneer je sole neemt en geen troep eet waar gewoon zout in verwerkt is ben je nog steeds beter af mbt de bloeddruk.

ad

 
Gisteren had ik ook heel erg veel last van hooikoorst.

Ik heb daarom h202 genomen -13 druppels-, met een theelepel bicarbonaat, en

scheutje appelazijn, en daarna vrijwel geen last meer van gehad.

Vandaag heb ik er ook weinig last van gehad. Dus voor mensen

die last hebben van hooikoorts probeer het eens, ik heb er wel baat bij

gehad!!!

 
Quote:
ik ben alleen bang om sole te nemen , wat nou als mijn bloeddruk omhoog gaat?

heb hoge onderdruk.


Er is op meerdere plaatsen te lezen dat sole juist de bloeddruk kan reguleren/balanceren i.p.v. verhogen. Dit komt, omdat sole bestaat uit een complex van mineralen in de juiste ratio (die gelijk is aan je bloed).

M.a.w. heb je te lage bloeddruk dan wordt dit verhoogd, heb je te hoge bloeddruk dan wordt deze verlaagd.

En dan gaat het misschien niet na 1 of 2 dagen gelijk in balans, maar naar mate je het blijft gebruiken zal je bloeddruk steeds beter worden. Afhankelijk van of je de stress zelf ook poogt aan te pakken natuurlijk.

 
ad ligtvoet : stress heb ik nog wel maar ik leer me steeds beter eruit te halen.

buiten zitten ,koude douche, rondje fietsen , met mijn dieren bezig zijn ,

ook drink ik wel eens een glaasje water met valeriaan.

ik kan heel goed dingen laten. en zout eet ik helemaal niet meer ,

op 1 keer een bakje chips per 2 weken na.

maar dit laat ik nu ook, en eens beginnen met de sole en mijn bloeddruk

in de gaten houden.

vrysuyver; ik ga beginnen met 1 glas sole per dag.

weet iemand wat er in een komkommerschil zit? want die haalt mijn

bloeddruk naar beneden.

Juliano

 
Tanja: eet je dan alleen de schil van de komkommer?

Nee, Ik schil de komkommer en doe het in een schaal en dan net gekookt water

erop. en dan laat ik het net zolang staan tot het afgekoeld is en dan zet ik het

in de koelkast. en dan drink ik het zodra mijn bloeddruk hoger word.

en het verlaagd werkelijk de bloeddruk!

alleen ik zou graag willen weten waarom?

ik had deze tip gekregen van een vriend van mijn neef.

Hij kon me ook niet uitleggen waarom maar wel dat het werkt.

Misschien kunnen jullie dit wel?

Juliano

 
Afgelopen zaterdag ben ik bevangen door een vreselijke hooikoortsaanval. Ik was op het platteland, vermoeider dan normaliter, het was heet en kassa dus. Het voelde alsof ik uit mijn voegen ging, zo heet kreeg ik het onder mijn huid. En ja hoor, naast al die geijkte hooikoortsklachten (slijmvliezen in mijn hoofd geirriteerd) netelroos (histamine-aanval). Wat wil ik hier graag vanaf! Begin volgend jaar voordat bij mij de klachten aanbreken ga ik me op advies van een behandelaar gericht met acupunctuur laten behandelen. Juist vlak voor het hooikoortsseizoen aanbreekt kun je je weerstand beinvloeden, niet meer zo goed als je eenmaal erin zit. Dit wist ik ook van een NAET-therapeut. Als je dit een paar jaar voor het seizoen herhaalt: behandelingen, dan op een gegeven moment gaat de aanleg voor hooikoorts je niet meer opbreken in het hooikoortsseizoen.

Wat ook wel fijn is, is dit:
De meeste mensen groeien vanzelf over hooikoorts heen, gemiddeld tussen de tien en dertig jaar na het ontstaan ervan. Vandaar dat er relatief weinig 50-plussers zijn met hooikoorts. Artsen vermoeden dat het afweersysteem zichzelf als het ware aanleert dat pollen en huisstofmijt niet echt gevaarlijk zijn, en dat het dus niet nodig is om daar zo heftig op te reageren. http://www.gezondheidsnet.nl/hooikoorts/10-vragen-over-hooikoorts

Overigens apart bericht: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/last-van-hooikoorts-eet-eens-levende-pissebed
"Bij pissebedden is de concentratie moleculen hoger. Als je lang op een pissebed kauwt en dat lekker vindt, dan heeft dat hetzelfde effect als immunotherapie"

 
@lievergezond: ik heb het vooral afgelopen donderdag en vrijrdag heel zwaar gehad met hooikoortsaanvallen, zere keel erbij alsof ik verkouden was!

Ik ga dat volgend jaar ook doen ergens eind januari naar zo iemand toe die mij gaat behandelen. Ik vind de zomer door die hooikoorts maar niks meer aan hoor.

Op advies gebruik ik al een tijdje Quercetine maar dat helpt ook geen donder!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan