hooikoorts

Attacks of asthma or hay fever are often triggered by inhaled substances such as pollen or house dust with residues of the house-mite. However, such reactions would not occur if the mucous membranes were not already hypersensitive because of underlying food allergies, mucus congestion and antioxidant deficiencies. In a similar way food chemicals may act as triggers for hyperactivity if the blood-sugar regulation is weak. A hypersensitive skin reacts very strongly to insect bites because of its high histamine levels due to underlying food allergy and overacidity. Removing the triggers will help to some degree but the underlying health deterioration continues and a new trigger may readily be adopted. http://www.health-science-spirit.com/HF1-4.html
 
Mensen met een graspollenallergie reageren vaak ook allergisch op meloen, sinaasappel, tomaat, pinda’s en tarwe, dit heet kruisreactiviteit.

Ik had een sinaasappel inclusief schil (gaat door voor een prebioticum en ik doe alles voor een goede darmflora) verwerkt in een avondmaaltijd, maar mijn maag keert zich heel snel om van een beetje sinaasappel. Ik heb ook hooikoorts: en zie daar gaan we al: kruisreactiviteit. Meloen kwam er bij mij al eens uit als problematisch al eet ik dat wel, tarwe is zowiezo een probleem, tomaat ook (ik dacht omdat het een nachtschade is, maar kennelijk mogelijk in eerste instantie vanwege de kruisreactie met de pollenallergie, want waarom heb ik met andere nachtschades geen problemen?) en pinda gaat nog wel, maar uit een test kwam het ook al als problematisch naar voren als allergeen.
 
[...] het niezen, snotteren en kriebelen gebeurt alleen, als een pol door de neusbarrière is gekomen. En dat geldt voor alle allergieën. Ik eet nu al enige tijd zogenaamde oervoeding en wat blijkt? Die oervoeding zorgt ervoor dat mijn barrières goed werken! Dat betekent geen hooikoorts of kruisallergieën meer. Hoe geweldig is dat?!

Maar dat betekent ook dat wat ik voor de tijd van de oervoeding at, mijn barrières open zette voor ‘de vijand’ (de pol). En wat at ik? Een beetje de schijf van vijf. Veel brood en andere graanproducten, allerlei soorten bonen, veel (lees: heel veel) zuivel, aardappelen en suiker.

Het effect van oervoeding merkte ik al, voordat ik er de theorie achter kende. Granen, peulvruchten, en aardappelen bevatten stoffen (gluten, lectines en saponines) die de darmbarrière verhoogd doorlaatbaar maken. (4, 5, 6) En aangezien de toestand van de darmen voor een groot deel de toestand van de andere barrières bepaalt, zorgde ik met wat ik at dat mijn neusbarrières lek waren met jaarlijks een half jaar hooikoortsklachten tot gevolg.

Dus het is eigenlijk heel simpel. Eet gewoon geen dingen waar je darmbarrière lek van wordt. Maar aan de andere kant is het ook weer niet zo simpel. http://jenaidavanwijk.com/help-ik-heb-hooikoorts-wat-nu/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.770
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan