hooikoorts

ik heb nu 2 keer de adrenal verhoogd van 200/300 naar 500 mg, ochtend 2 en middag 3,maar beide keren heb ik snachts rond de klok van 5 een uur tot anderhalf uur wakker gelegen en ik droom.(of komt het dat ik me er bewust van ben doordat ik wakker wordt?)

kan dit ook aan de verhoging liggen of moet ik het elders zoeken, het lijkt een stukje onrust.

Meer rust dan nu (ziek thuis) en alle grenzen worden bewaakt, geen moeten, maar mogen, veel slapen (vroeg erin en rond 9-10u eruit)(door de longontsteking bijna 3 weken terug)

verder had ik het dan erg warm en zweet ik, maar dit zou ook nog ontwenningsverschijnselen van stoppen met roken kunnen zijn.

Ik weet het niet, maar overweeg om toch weer terug te gaan naar de 200-300 gram.

Vandaag weer voor het eerst met de meiden vroeg (half 8)op om ze naar school te brengen (onbewust stukje spanning?)

 
Hoi Rateltje,

Het zal vast oa die spanning van het vroege opstaan weerzijn geweest,ik voel me ook relaxter met vrije dagen en niets moet alles mag.

Maar ook het verhogen,het zijn toch pilletjes van 100 mg?

Waarom dan ineens van 200 a 300 naar het dubbele van 500.Ook de spanning van het niet roken telt mee natuurlijk.Daar moet je ook niet te snel mee afbouwen lijkt mij.

 
Heey Danielle

Ik voel me rustiger sinds ik adrenal neem, smorgens neem ik 2 capsules en wilde tussen de middag ook 2 of 3 nemen, maar vergeet het weer en na 16.0uur neem ik ze niet meer, want je blijft er wakker door snachts.

Toen nam ik in de ochtend maar 3 en nu 2 keer s middags 2, dat maakt 500 mg op een dag.

Ik bouw niet af met roken, ben helegaar gestopt. Eerder was ik 7 maanden gestopt en wederom voelt het goed, doordat mijn vriend nog rookt ruik ik die meur na zijn sigaretje en mis er niks van.

Ik heb inmiddels het boek voeding en fysieke degeneratie gekocht i.p.v. 3 weken roken haha :)

Ik heb vanmorgen weer 2 capsules zoals eerder genomen en neem tussen de middag dan eentje en kijk hoe het gaat.

thx voor jouw reactie!

ratel

 
De oorzaak van hooikoorts en andere allergieen is geen gebrek aan algen, het is gebrek aan histaminase, een enzym dat histamine opeet en dat door de bijnieren wordt geproduceerd. In feite kun je dus stellen dat stress hooikoorts veroorzaakt.

Mike

 
dat snap ik inmiddels, met spirulina bestrijdt je een symptoon, maar stel dat het stofje de klacht zou verminderen, geeft het ook minder stress.

Dat in combinatie met bijnierconcentraat gaan gebruiken

 
Gisteren hoorde ik een podcast van Chris Kresser en daarin vertelde hij dat bepaalde specifieke, goedaardige darmbacteriesoorten ook histamine opeten. Dus die link is er ook. Het maakt dan dus uit met welke darmbacteriesoorten je jezelf bereikt. Hij had het er ook over dat je door antibioticagebruik, dat je je darmflora permanent kan beschadigen. Dat klinkt redelijk onomkeerbaar. Tja, zou het zo zijn? En hij had het over de poeptransplantatie die steeds meer in zwang komt. Dit allemaal in relatie tot het fenomeen histamine.

 
@ Alexandra: Poeptransplantatie: dan krijg je via de onderkant probiotica ingevoerd.

Verder over hooikoorts tegengaan met probiotica:
Quote:
“Healing and sealing” your gut has been shown to help alleviate allergy symptoms.The key lies in altering your diet to eliminate the offending foods, such as grains and processed foods, and introduce healthier ones that will support a proper balance of bacteria in your gut. To restore gut health, and prevent leaky gut from occurring, eating traditionally fermented foods is essential.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/18/allergy-season.aspx

 
En wat als je het hele jaar door "verkouden" bent + niesbuien met name in de ochtend ? Ook een allergie en dus bijnieren ?

 
Waarschijnlijk huisstof allergie oid

Wist je dat de meeste'vuiligheid' in je bed zit?

Iedere week dus je bed verschonen,en elke morgen je bed openslaan en goed luchten

En je slaapkamer zo goed mogelijk schoon houden

Maar betekent wel dat je bijnieren zwak zijn,want anders had je hier geen last van

 
Volgens de huisarts kon het geen huisstofallergie zijn, want daar heb je in de zomer geen last van aldus huisarts ..... ???

 
Je kunt niet bedenken dat iemand geen huisstofallergie heeft wel of niet: de proof of the pudding is een bloedonderzoek. Ik kan me niet voorstellen dat huisstof in de zomer ineens ophoudt een probleem te zijn. Ik ben ook allergisch voor huisstof (kwam naar voren uit een simpel bloedonderzoek uitgevoerd via de huisarts), maar ik kan niet precies overzien welke van mijn klachten ermee samenhangen. Ik heb het hele jaar door sinusitis, wat er mogelijk mee samenhangt.

 
Quote:
En wat als je het hele jaar door "verkouden" bent + niesbuien met name in de ochtend ? Ook een allergie en dus bijnieren ?


Ja, ALLE histaminereacties zijn bijniergerelateerd. De bijnieren produceren een enzym genaamd histaminase dat histamine oplost. Althans, als ze sterk genoeg zijn om dit te doen. Zoals bekend lopen de meesten van ons rond met verzwakte of uitgeputte bijnieren.

Mike

 
Lievergezond, mijn huisarts wilde niet eens testen waarvoor ik allergisch zou kunnen zijn. Gewoon gelijk een ( cortisonen ) neusspray mee gekregen......

 
En daar heb je een link met de bijnieren. Niet voor niets zijn cortisonen krachtige histamine-onderdrukkers.

Mike

 
Hoi Zonne, dat is niet zorgvuldig van je huisarts.

Ik heb al veel meegemaakt met huisartsen.

Bij mij wilden ze denk ik alleen graag meewerken aan allergie-onderzoeken (en dan nog op mijn eigen initiatief) omdat ze al helemaal graag bij de focus op de ziekte van lyme weg wilden blijven.

Je kunt teruggaan naar je huisarts en zelf gericht vragen om allergie-onderzoeken.

Dus algeheel voor voeding en andere dingen (bij mij is ook hooikoorts, pollen en honden- en kattenharen getest).

Vraag er met klem gericht om Zonne.

Je arts heeft geen goede reden om het je te weigeren, maar uit zichzelf begint een arts er vaak niet over.

Volgens mij mogen artsen niet te pro-actief mensen onderzoeken op eigen initiatief als bezuiniging.

Ergens las ik dat er zwarte lijsten zijn bij verzekeringsmaatschappijen van artsen die veel onderzoeken aanvragen voor hun patienten.

Ik herinner me wel eens dat ik een arts vroeg om onderzocht te worden op allergieen en dan zei hij: dan kom je overal als allergisch voor uit naar voren.

Toch een raar antwoord vind ik achteraf, al had hij nog gelijk ook.

Belangrijk is natuurlijk dat je iets doet aan je bijnieren en je evt. problemen met je darmflora e.d., maar je specifieke triggers kennen is ook belangrijk voor keuzes die je maakt in je huidige suboptimale situatie en richting genezing.

Plus het moet niet zo zijn dat je suboptimale keuzes blijft maken als je dalijk geen uitgeputte bijnieren meer hebt.

Veel dingen waar mensen allergisch voor zijn die kloppen misschien ook van zichzelf niet (bijv tarwe).

Overigens heb ik niet eens de energie om mijn huis stofvrij te houden en ik weiger ook een hypoallergene situatie te creeren, maar bijv. ik weet nu wel hoe belangrijk het is dat ik tarwe (en in mijn geval andere triggers als msg, witmeel, melk (dan gaat het uiteraard om de melk van koeien die niet grasgevoerd zijn, gepasteuriseerde melk, koeien die nauwelijks buiten zijn geweest en onder de antibiotica zaten e.d.), soja en zonnebloemolie) als de ziekte mijd.

Dat is zowiezo belangrijk, maar het komt er bij mij telkens heel duidelijk uit, naast nog heel veel andere dingen.

 
Ik zal het nog eens proberen te vragen. Maar ik had het dus de vorige keer al zelf gevraagd of een test naar allergieen niet handig zou zijn. En toen kwam de huisarts dus met het verhaal dat het geen huisstofmijt allergie kon zijn omdat ik er in de zomer ook last van heb. Ik was toen zo verbaasd met dat antwoord, dat ik niet verder gevraagd heb.

De cortisonen spray helpt overigens wel, maar niet voor 100%. Ik heb nog steeds niesbuien en nog steeds verkouden, alleen wel veel minder.

Ik heb net het boek bijnieruitputting in huis, dus dat ben ik nu aan het lezen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.398
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan