Homoseksualiteit

"Natuurlijk wordt een hetero niet meteen homo als-ie op TV een homostel ziet, dat is wel een heel erg onnozele voorstelling van zaken. Debsy, als je meeleest, vind je Intuition nu nog zo volwassen en evenwichtig communiceren of is dit gewoon jeugdige onnozelheid, zoals ik al eerder constateerde?"

Ja ik vind het een absurd idee dat door omgevingsfactoren een hetero homo zou kunnen worden. Maar dit is wat ik uit jouw woorden opmaakte, en misschien begrijp je dan beter mijn verontwaardiging.

Ik heb je post nog een keer nagekeken, maar jij beweert toch echt door door homo-aanmoedigingen homoseksualiteit meer voorkomt. En als een voorbeeld van deze aanmoedigingen hebt je het over homostellen die op TV voorkomen. Vandaar mijn interpretatie. Maar goed als dit verkeerde interpretatie is, vertel me hoe ik het dan moet interpreteren.

Homostellen op TV, in series of in films, valt dit onder de homo "aanmoedigingen" waar jij kritisch over bent ? Ik denk dat dit inderdaad niet een hetero in een homo kan veranderen. Maar als jij het daar mee eens bent, wat is er dan mis mee ?

En als dit niet een homo aanmoediging is die ervoor zorgt dat hetero homoseksueel gedrag gaan vertonen, door welke homo aanmoedigingen zouden dan volgens jou een hetero wel een homo kunnen worden ?

Ik kan er inderdaad geen enkele bedenken. COC voorlichtingen, lijkt me sterk. Geer en Goor op de TV ? Ik denk dat jongens alleen maar denken "zo wil ik later ieder geval nooit worden". Maar ook zoiets als de gay pride is denk ik eerder anti-reclame. Als homo vond ik het juist moeilijk om uit de kast te komen omdat ik me totaal niet kon identificeren met Geer en Goor of nichten die in een string op een boot staan.

Edit: Hm.. nog wat oude berichten van je opnieuw gelezen. Ik snap je punt niet meer. Eerst zei je dat de zwakte in mijn redenatie was dat homo-aanmoedigingen kunnen leiden tot homoseksualiteit bij hetero's:

Quote:
Waar je ook aan voorbij gaat is mijn punt dat homoseksueel gedrag bij hetero's wordt bevorderd


Maar je zegt ook:

Quote:
Mijn punt is niet dat van hetero's homo's wordt gemaakt, want dat lukt (nog) niet. Kijk naar puberjongens vandaag de dag. Ze gedragen zich alsmaar vrouwelijker. Ze mogen dan hetero zijn, maar dit is het gedrag geworden waarmee je bij meisjes in de smaak valt. Dat en armspieren en een sixpack natuurlijk. Nog nooit eerder waren jongens zo met hun uiterlijk bezig.


En hier lijkt het alsof je zegt dat deze homo-aanmoedigingen (nog) niet tot homoseksualiteit bij hetero's zal zorgen. Nou als dat zo is, zijn we het met elkaar eens. En snap ik het niet dat je het ook eens bent dat de meeste homo-aanmoedigingen vooral positieve effecten zullen hebben. Het gros van de homo aanmoedigingen zeg niet dat je je als een flikker moet gedragen die hele dag bezig is of zijn haar wel goed zit... Ik snap dat je Geer en Goor twee overdreven nichten vind, maar programmas als uit de kast, homovoorlichten op het COC, bekende mensen die uit de kast komen, hoezo zou dit vrouwlijk gedrag bij jongens stimuleren ?

 
Draai het eens om, hoe kan het normaliseren van een ziekelijk verschijnsel bijdragen aan gezondheid? (en excuseer dat ik nu even het woord ziekelijk gebruik) En denk je dat er veel moderne ontwikkelingen zijn, in media, tv etc die werkelijk het welzijn van de mens als drijfveer hebben? Nee! dus als je ziet dat iets mainstream wordt, dan is een gezond wantrouwen op zijn plaats. Dat is overigens ook wat de meeste mensen van nature voelen bij het zien van homoseks, en ook bij immigratie voelen veel mensen een afkeer. Toch worden die agendas gepushed en moeten wij ons gevoel uitzetten.

 
Als je maar iets vaak genoeg laat zien, gaan mensen vanzelf geloven dat dat normaal is. Soms kost dit proces een aantal weken /maanden en andere dingen soms 10-20-30 jaar.

Een liedje kan in een paar weken tot een hit gemaakt worden. Draai het veel op de radio en laat de mensen daar erover praten alsof het heel wat is en welja je gaat het liedje steeds leuker vinden.

De verandering van norm van het afkeuren van bv een scheiding en de geaccepteerdheid van bv o cersio (of hoe je dat baggerprogramma ook mag schrijven). Kost een tiental jaren.

Vandaag nog een baggerstuk in de krant gezien over hoe ouderwets nederland wel niet is met al die parttime werkende en voor de kinderen zorgende moeders. Hier wordt dus duidelijk een onbewust zaadje geplant dat vrouwen meer moeten werken en minder voor de kinderen moeten zorgen. Plant het maar lang genoeg en mensen gaan nog denken dat dit de juiste manier van leven is.

Het is best lastig intuition het verschil op te merken tussen zaadjes uit een verborgen agenda (waarbij de auteur zeer waarschijnlijk ook onbewust meewerkt)en het verkrijgen van vrijheden voor onderdrukte groepen/ het opkomen voor kwetsbaren/ ...... En het is ook niet altijd of of. Er loopt zoveel doorelkaar heen! De elite weet heel goed dat er geen betere leugen is dan een halve leugen en wij zijn allemaal opgegroeid in die wereld en hebben zeer veel moeite om de leugen en de waarheid uit elkaar te halen.

Dus intuition en Mike, afhankelijk van de gekozen tijdsduur hebben jullie allebei een punt. En speciaal voor jou Mike :wink: de waarheid ligt niet in het midden.

 
Is homoseksualiteit natuurlijk? Is het ziekelijk? Worden homo's gebruikt voor de agenda van de elite? Is homoseksualiteit omkeerbaar? Wordt homoseksualiteit gestimuleerd en geaccepteerd?

Het IS er. Punt.

Mij een zorg dus of mensen het ziekelijk vinden. Ik ben geïnteresseerd in de brede discussie en inzichten, niet of minder in persoonlijke meningen.

Je wordt pas gebruikt door de elite als je je laat gebruiken.

Alles is omkeerbaar en veranderbaar. De vraag is of je daar zelf het nut van inziet en daar zin in hebt. Dat maakt iedereen wat mij betreft voor zichzelf uit. Als je blij bent met je leven zal er niet veel reden zijn om te veranderen. Als je alle mogelijkheden open laat zie je wel wat het leven voor je in petto heeft en welke keuzes jij daarin nog gaat maken.

Je kunt er niet omheen dat er aandacht in Nederland is voor homoseksualiteit. Het is zichtbaar. Je kunt hier normaal leven als homo. Dat is prettig en dat lijkt mij een groot goed. Of je dan meteen van homoseksualiteit een cultuur moet maken? Dan laat je je dus gebruiken. Als je homo bent hoef je niet meteen in je blote kont op een boot te gaan staan. Net zoals je als hetero niet meteen naar de hoeren hoeft omdat die er nou eenmaal zijn. Of dat je als hetero vrouw die kinderen heeft een baan hoeft te nemen omdat de maatschappij die creëert en van jou verwacht dat je werkt in plaats van voor je kind zorgt. Laat dat alsjeblieft allemaal je eigen verantwoordelijkheid zijn en blijven.

Zoals ik al eerder aangaf is het volgens mij interessant om met elkaar van gedachten te wisselen hoe hormonale verstoringen een rol kunnen spelen bij het ontwikkelen van allerlei verschijnselen en hoe voeding daar een rol bij speelt. Voor mij is de onderbouwing voor een gezond eetpatroon daarin leidend. En dat daarmee stukje bij beetje wordt geknaagd aan wat de gevestigde zoals het voedingscentrum en de farmaceutische industrie zegt, lijkt mij winst. Hoe meer er aan de onzin geknaagd wordt, hoe eerder de waarheid algemeen bekend wordt. En daar gaat het in dit topic over volgens mij.

 
Aart, op een forum voor weldenkende mensen, zoals ik dit probeer neer te zetten, heb je natuurlijk volkomen gelijk. Uiteindelijk komt het aan op het individu, homo of hetero, christen, moslim of atheist, donker of blank, ieder van ons heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid in het bevrijden van zijn/haar bewustzijn. Vrijheid van bewustzijn is het allerhoogste goed en dit weet de elite maar al te goed, daarom zijn ze hier ook specifiek op uit.

In de buitenwereld is dit bij de een meer ontwikkeld dan bij de ander, zelfs op dit forum is dat al zo. De elite wil ons in het allerlaagste bewustzijn mogelijk houden, een soort animalistische staat waarin we enkel bestaan en OVERleven i.p.v. leven en waarin we impulsief toegeven aan onze allerlaagste driften. Dit bewustzijn is uitsluitend gericht op kortstondige bevrediging van lusten en lage driften en is dus uitermate egoistisch. Angst en onwetendheid spelen hier een sleutelrol in en het laatste wat men wil is dat we dit omzetten in kennis en verantwoordelijkheid.

Helaas moet ik constateren dat velen nog steeds in deze animalistische staat verkeren. Anderen zijn deze deels ontstegen, maar overzien nog steeds het grotere plaatje niet. Wat onze spirituele groei in de weg kan zitten is dat we alles op onszelf betrekken en daardoor nog steeds redeneren vanuit het ego. Het is een onvermogen om dingen metafysisch te beschouwen, we moeten boven het fysieke uitstijgen om een 'helicopter view' te krijgen en daarin past alles op jezelf betrekken niet.

Elke dag weer benoem ik deze agenda en wijs iedereen die dit interesseert erop dat het uiteindelijk niet gaat om wat ZIJ ons aandoen, maar om wat WIJ onszelf aan LATEN doen. Dat is ook exact jouw punt en daar kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn. Homoseksualiteit bestaat en het is niet aan mij om dit krampachtig de wereld uit te willen helpen. Ik heb pagina's vol geschreven over de pathologie van blanke Europeanen door de eeuwen heen en waar deze vandaan komt. Ik ben natuurlijk ook zelf blank - met blond haar en blauwe ogen, nota bene! Net zoals homo's bestaan, zo bestaan blanken ook, incl. ikzelf.

Van mij hoeft niemand het veld te ruimen, daar ben ik helemaal niet op uit. Waar ik wel voor sta is het verdwijnen van pathologische denk- en gedragspatronen en deze zijn zeer zeker niet uitsluitend voorbehouden aan homo's of hetero's, blank of zwart, religieus of niet religieus. Uiteindelijk moet je jezelf accepteren zoals je bent en elke dag proberen jezelf een stukje beter te maken dan je de dag ervoor was.

De heling van de mensheid zal alleen maar met 1 ziel tegelijk plaatsvinden. En wie dan beter om mee te beginnen dan jezelf, nietwaar? We staan echter niet alleen op een eiland. Dit forum is een community waar we over dit soort zaken en heel veel andere onderwerpen van gedachten kunnen wisselen, zodat we ons ook kunnen scherpen aan elkaar. Mooi toch? Ik zal dus op deze weg door blijven gaan, ook in 2015. Hier geen taboes en geen censuur, maar gewoon een open discussie. Kennis is macht!

Mike

 
"Dat is overigens ook wat de meeste mensen van nature voelen bij het zien van homoseks, en ook bij immigratie voelen veel mensen een afkeer. Toch worden die agendas gepushed en moeten wij ons gevoel uitzetten."

Je hoeft homoseks toch ook niet te zien, als je dat niet wilt ... ? Maar als je bedoeld dat je afkeer krijgt bij de gedachte dat twee mannen seks hebben, daar kan ik me best wat bij voorstellen. Ik voel een enorme afkeer als ik denk aan de seks die mijn ouders hebben. Mogen mijn ouders daarom geen seks meer hebben ?

 
Mike, complimenten voor jouw eindeloze geduld om sommige discussies steeds weer opnieuw te voeren.

De belangrijkste boodschap in deze is volgens mij inderdaad dat mensen zich bewust worden wat ze zich laten aandoen. En dat je altijd een keuze hebt. Je hoeft die keuze alleen maar te maken.

Het is jammer dat mensen, ook op dit forum, niet altijd in staat zijn om onderwerpen in het grtoe geheel te beschouwen. Dat is vaak de reden dat discussies in sommige topics zichzelf zo vaak herhalen en dat er opeens heel veel voors en tegens langs komen. En persoonlijke voorbeelden en oordelen.

Ik hoop dat na de laatste berichten in dit topic mensen door krijgen dat het hier niet om het afwijzen van homoseksualiteit gaat en daardoor wat meer open het onderwerp kunnen benaderen.

 
Quote:
Je hoeft homoseks toch ook niet te zien, als je dat niet wilt ... ? Maar als je bedoeld dat je afkeer krijgt bij de gedachte dat twee mannen seks hebben, daar kan ik me best wat bij voorstellen. Ik voel een enorme afkeer als ik denk aan de seks die mijn ouders hebben. Mogen mijn ouders daarom geen seks meer hebben ?


Kun je je nu misschien voorstellen waarom mensen lastig worden als een spektakel als de gayparade, vol seks, nog subsidie krijgt ook? Snap je het nu? ook al wil men van nature niet kijken je ontkomt er niet aan want homos hebben rechten. En hoe je het ook went of keert, de homoseksuelen die ik op tv zie laten zich altijd weer gebruiken om zoveel mogelijk over seks te praten. Of het nu geer en goor zijn, verlinde en hoes, er zullen vast homos zijn waar je niet snel voor weg moet zappen als er kleine kinderen meekijken maar ik zie die niet op tv. Als claudia de breij haar mond open doet komt er stevast feministische wartaal uit. Jammer.

 
Quote:
Kun je je nu misschien voorstellen waarom mensen lastig worden als een spektakel als de gayparade, vol seks, nog subsidie krijgt ook? Snap je het nu? ook al wil men van nature niet kijken je ontkomt er niet aan want homos hebben rechten. En hoe je het ook went of keert, de homoseksuelen die ik op tv zie laten zich altijd weer gebruiken om zoveel mogelijk over seks te praten. Of het nu geer en goor zijn, verlinde en hoes, er zullen vast homos zijn waar je niet snel voor weg moet zappen als er kleine kinderen meekijken maar ik zie die niet op tv. Als claudia de breij haar mond open doet komt er stevast feministische wartaal uit. Jammer.


Je doet net of alle homoseksuelen bnn-ers alleen maar over seks praten, en inhoudsloze meuk op de TV uitzenden als Geer en Goor. Genoeg homoseksuelen bnn-ers die totaal niet zo zijn, wat dacht je van:

Adriaan van Dis, André van Duin, Boris Dittrich, Carlo Boszhard, Cornald Maas, Harm Edens, Hans Klok, Jeroen Kijk in de Vegte, Marc-Marie Huijbregts, Peter van der Vorst, Sipke Jan Bousema, Winfried Baijens etc. etc. Zet je daar ook de TV af ?

Ik kijk nooit naar mensen als geer en goor op TV, ik vind hun programmas dom en inhoudsloos. Volgens mij kies je er zelf voor om hun programmas te kijken. Net zoals je ervoor kiest om programms als oh oh cherso kijken of niet. Dat gaat alleen maar over seks en jezelf volzuipen. Heb ik ook liever niet op TV. Maar als mensen dat leuk vinden.. Tsja, ik ga ze niet verbieden oh oh cherso uit te zenden. Maar ik zou ook daar wegzappen als er kleine kinderen bijzijn.

Ik vind de gay parade ook helemaal niks. Heel veel homos vinden het niks, maar sommige homos vinden het blijkbaar geweldig.. Soms kom ik hetero vrienden tegen die zeggen er te zijn geweest en het geweldig vonden, en niet begrijpen dat ik als homo daar niks aanvind.

Tsja, ik heb zoiets, laat die mensen die dat leuk vinden hun ding doen, ik ga wel naar een ander feestje...

Aan de andere kant zou ik het geen eens zo erg vinden als ze de gay pride zouden afschaffen, en ze hoeven van mij ook geen subsidie te krijgen, omdat het inderdaad alleen maar een verkeerd beeld over homoseksualiteit geeft, waar de meeste homos zich helemaal niet in kunnen herkennen.

 
Het gaat er volgens mij niet om wat iemand zelf als individu vindt van personages als "Geer en Goor". Het gaat om de agenda erachter. Er ligt er duidelijk eentje bij de Mainsteam Media. Het gaat er niet om dat mensen het leuk vinden en dat we dat dan maar lekker zo moeten laten gaan. Het gaat erom dat er een voorbeeld wordt gesteld (zo ook met Cherso) en dat er altijd weer een kudde schapen is die hier met open ogen achteraan rent. Het is massahypnose. Mijns inziens betreft dat niet alleen het onderwerp homosexualiteit, maar vele onderwerpen waarvan gezegd wordt dat iemand dat best leuk mag vinden. Er wordt dan voorbij gegaan aan de impact die dergelijke voorbeelden hebben op de maatschappij. Iets wordt door dit soort media gemeengoed gemaakt, en het intuïtieve gevoel die menigeen erover heeft wordt de nek omgedraaid. Een onderwerp wordt zo nagenoeg onbespreekbaar gemaakt, de massa regeert.

 
Quote:
Je doet net of alle homoseksuelen bnn-ers alleen maar over seks praten, en inhoudsloze meuk op de TV uitzenden als Geer en Goor. Genoeg homoseksuelen bnn-ers die totaal niet zo zijn, wat dacht je van:

Adriaan van Dis, André van Duin, Boris Dittrich, Carlo Boszhard, Cornald Maas, Harm Edens, Hans Klok, Jeroen Kijk in de Vegte, Marc-Marie Huijbregts, Peter van der Vorst, Sipke Jan Bousema, Winfried Baijens etc. etc. Zet je daar ook de TV af ?


Ik lig er niet bij snachts natuurlijk maar volgens mij is van Dis geen homo? Ja, Marc-Marie, jezus, die zit idd zo ongeveer elke avond in DWDD zijn hermafrodietige kreetjes te slaken. Al die andere mensen ken ik niet of amper ik woon in Belgie, ik zie alleen de dingen die heel vaak op tv komen, waaraan je niet kunt ontkomen. Ik weet ook wel dat niet alle homos gek doen, maar degene die vaak opgevoerd worden en zendtijd krijgen doen dat wel en die doen het niet alleen in programmas als oh oh cherso (waar je het kunt verwachten) maar die doen het in elk programma. En ik snap heus ook wel dat niet alle homos het leuk vinden om in een roze string op een boot door amsterdam te varen. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er blijkbaar een agenda is om homo´s op die manier in de verf te zetten en dat daar zelfs overheidsgeld aan gespendeerd wordt.

 
Adriaan van Dis heeft het volgens mij nooit met zoveel woorden gezegd, maar hij zegt dat zijn roman dubbelliefde autobiografisch is, en de hoofdpersoon in deze roman worstelt met zijn seksualiteit.

Wat is er mis met Marc-Marie ? Ik beoordeel mensen op wat ze doen (of laten) niet op of ze geboren zijn met een hoge stem of niet.

 
Quote:
Wat is er mis met Marc-Marie ? Ik beoordeel mensen op wat ze doen (of laten) niet op of ze geboren zijn met een hoge stem of niet.



Volgens mij wordt er hier een te kleine visie bekeken terwijl het om het grote geheel gaat. Het gaat niet om een enkele persoon die als voorbeeld ter sprake komt, maar gaat om de trend, de agenda, de boodschap, de media, het gevoel, de intuïtie. Een helicopterview is hier belangrijk anders dan verzandt mijn inziens de discussie in een vorm van 'mierenneuken'.

 
Quote:
Een helicopterview is hier belangrijk anders dan verzandt mijn inziens de discussie in een vorm van 'mierenneuken'.



Er zijn inderdaad meer normale homo's op tv dan over de top homo's. Maar vraag iedereen om 2 bekende homo's te noemen en Geer en Goor winnen met een straatlengte. Ik kan mij inderdaad voorstellen intuition dat het gedrag van deze 2 jouw coming out belemmert heeft. Kunnen we er direct weer een programma help de homo uit de kast er tegenaan gooien, want blijkbaar is daar nog terrein te winnen. En zo kun je lekker veel aandacht aan het thema blijven geven.

Kijk, ik ken meestal behoorlijk lachen om die 2, maar vervang alle grappen door hetero-grappen en dan is het in 1 keer niet meer grappig. Dus omdat het homo's zijn komen ze er mee weg.

Veel programma's op tv zijn er volgens mij inderdaad op uit om aan de hoeksteen van de samenleving te knagen. Op allerlei manieren. En om mensen angstig te maken, zie bv het journaal en al die gruwelijk in beeld gebrachte moorden op tv lijkt ook niet tot gezonde denkbeelden. En ik weet niet meer bij welk zingprogramma kandidaten visueel behoorlijk echt een piano op hun hoofd kregen. Wat ook nog tig keer herhaalt wordt. Jee wat een ziekte op tv. Als je dit dag in dag uit kijkt ........

En dan nog de nog onbewustere boodschappen, zoals symbolen ed.

 
Ik voelde me destijds al ongemakkelijk toen ik de film zag, met niet half de kennis die ik nu heb. Jij was toen een andere vrouw, meer doorsnee, en je vond het prachtig.

Dit illustreert perfect waar het hier om gaat: vrouwen dwepen met homoseksualiteit, omdat de oestrogene energie bij hen past, zonder dat het bedreigende mannelijke energie betreft. Door de dominante vrouwelijke energie in deze ubergefeminiseerde samenleving hebben vrouwen sowieso niet meer zo heel veel te vrezen van mannen, het is eerder andersom. Mocht een man zich al uitspreken tegen dit soort propagandafilms, dan kan hij rekenen op forse tegenstand van vrouwen en dus zal hij eerder geneigd zijn om maar niets te zeggen en zich te schikken naar de gangbare, feminiene mening. In ieder geval in het nabijzijn van vrouwen. Zo werkt het dus

Intuition zal ongetwijfeld aanvoeren dat zo'n film een prachtig mooie 'coming out' is en dat ik er veel te veel achter zoek, maar mijn verweer is dat hij er eerder te weinig achter zoekt en het grote spel niet doorziet, omdat hij alles persoonlijk maakt.

Mike

 
Ik heb die film nooit gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Als iedereen tegen me zegt dat ik een film moet kijken, heb ik er juist helemaal geen zin meer in. Ik heb de film drie keer cadeau gekregen volgens mij.

Het lijkt me inderdaad sterk als een groter complot bij zijn film zit, maar ik denk dat we wel twee dingen uit elkaar moeten houden, namelijk een samenleving die steeds vrouwelijk wordt, en mannen die verliefd op elkaar worden.

Kijk, ik ben totaal niet vrouwelijk, en voel me juist niet op me gemak bij overdreven vrouwelijke energie, ik kan me best vinden in fatsnotbad preken over dit. Ik denk dat het een misvatting is om te denken dat alle homo's te veel oestrogene energie hebben.

Ik denk dat de homo's die vrouwelijk zijn een soort drang hebben om de hele wereld dat te vertellen, zeg maar een beetje aandachts geilheid. En vandaar staat het beeld dat elke homo een drama queen is. Ik studeer wiskunde, en in mijn klas vier homo's, allemaal totaal geen stereotype homo's, jongens die het een worst kan wezen hoe hun haar zit, en zaterdag aan het voetballen zijn. Maar ze zullen niet van de daken schreeuwen dat ze gay zijn, en dan weten veel mensen het gewoon niet.

Dus ik denk dat we hier een onderscheid moeten maken. Ik heb er nooit over nagedacht dat onze samenleving bewust vrouwelijker zou worden gemaakt, maar als dat al zo is, je denkt te veel in stereo type, als je denkt dat homoseksualiteit en overdreven vrouwelijkheid hetzelfde is.

 
Eerlijk gezegd verbaast het me dat er zoveel televisie gekeken wordt en blijkbaar ook nog eens naar pulp programma's waar je je aan kunt ergeren. Zoveel moois en intelligents komt daar toch niet vandaan?

Ook hier gaat voor mij de door mij eerder aangehaalde oude (aangepaste) slogan op: "stel de media organiseert een promotiefeestje maar niemand naar er toe".

Hoewel ik zelf dus homo ben kom ik helemaal niet in aanraking met de onderwerpen waar hier over gediscussieerd wordt als ik dat niet wil. Oké, ik weet dat er een gayparade is, maar dat is ver weg in Amsterdam. Daar gaan vrienden van mij heen maar ik wordt er niet mee geconfronteerd. En natuurlijk ken in Gerard Joling en Gordon, maar als ik iets op Animal Planet of Discovery bekijk, kom ik hun programma's niet tegen. Het idee dat je er niet aan kunt ontkomen herken en begrijp ik niet helemaal. Als ik me als homo op andere zaken kan richten als ik dat wil, dan kan toch iedereen dat? Van veel wat ik op televisie zie, weet ik wel ongeveer wat ik zal gaan zien. Het is nogal voorspelbaar en weinig verrassend. Men werkt namelijk met formats. Dus als ik iets een paar keer gezien heb en het zint me niet, dan zie ik het echt niet een volgende keer nog eens.

En natuurlijk praat ik met mijn nichtjes, neefjes, vrienden, kennissen en collega's over onderwerpen en programma's waar wat over te zeggen is. Niet om ze te overtuigen van mijn mening, maar ten eerste wil ik begrijpen waarom zij soms items leuk of interessant vinden waar ik niets in zie. Vervolgens vertel ik mijn visie op een manier waarvan ik hoop dat ik mensen kan inspireren. Als je mensen tot inzicht wil laten komen is het effect het grootst als het lukt om mensen zichzelf te laten overtuigen. Daarbij ga ik van het principe uit: Eerst begrijpen en dan begrepen worden. Maar ook: Eerst respect hebben en dan gerespecteerd worden. Alleen op die manier kan ik bijdragen aan het opdoen maar ook verspreiden van meer kennis. Het is daarom ook dat we hier op het forum maar juist ook in je eigen omgeving met elkaar open moeten blijven praten over belangrijke onderwerpen waar nog een hoop kennis over te vergaren en te verspreiden is. Op die manier worden steeds meer mensen wakker.

Dat homo's op televisie zo vaak worden gelinked aan seks is overigens niet zo vreemd. Het verschil tussen homo's en hetero's is namelijk ...... de seksualiteit. Verder zijn het precies dezelfde mensen. Met dezelfde diversiteit onderling. Met dezelfde wensen. Met dezelfde angsten. Met dezelfde dromen en dezelfde talenten. Behalve de seksualiteit zijn hetero's en homo's precies hetzelfde. Wat dat betreft dus ook logisch dat hetero's en homo's dezelfde rechten hebben. En als in de programma's en onderwerpen alleen een bepaald soort homo's of hetero's aan het woord komen, is dat voor mij geen interessant programma of onderwerp en kijk ik er niet naar. Het maakt mij daarbij niet uit of iemand homo of hetero is. Het gaat er om wat iemand te vertellen heeft. Veel programma's en onderwerpen zijn nu eenmaal zonde van de tijd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.475
Berichten
503.286
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan