Een interessant onderwerp waar ik ook veel over nadenk. Allereerst hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat homoseksualiteit niet voor kwam bij natuur volkeren omdat onderzoekers hier nooit over gesproken hebben. Er kunnen allerlei motieven voor de stamleden zijn om dit niet openbaar te maken, evenals voor de onderzoekers. WAP schrijft inderdaad niet over homoseksualiteit, en ik denk dat hij hier wel over zou hebben geschreven wanneer hij dit tegen zou zijn gekomen. Ik heb zelf eens over het onderwerp nagedacht, en wat informatie op gezocht, want van alleen speculatie worden we natuurlijk ook niet veel wijzer.
Grappig genoeg komt homoseksualiteit bij bijzonder veel diersoorten voor, al verschillen de motieven hiervoor wel. Er kan homoseksuele seks plaatsvinden onder verschillende mannentjes dieren als onderdeel van een machtsstrijd, waarbij volgens onderzoekers sprake is van een soort verkrachting ( ik vindt dit een bizar gegeven en durf dit te betwijfelen ). Maar er zijn ook dieren van hetzelfde geslacht die samenleven of samen de zorg voor jonge dieren dragen. Homoseksualiteit lijkt meer voor te komen bij sociale dieren, zoals bijvoorbeeld de Bonobo's en de Makaken. Bij deze 2 apensoorten komt seksueel contact tussen mannentjes en vrouwtjes ook voor.
Ook zijn er vrouwelijke albatros-, flamingo-, pinguïn- en ooievaarstellen die samen eieren uitbroeden en jongen grootbrengen. Al deze dieren leven in hun oorspronkelijke habitat en hebben dus geen last van degeneratie, boterhammen met margarine of rare hormoon - disbalansen. Hiermee zeg ik niet dat homoseksualiteit bij de mens geen gevolg zou zijn van een hormonaal disbalans, het toont in ieder geval WEL dat er homoseksualiteit voorkomt bij dieren die in balans zijn.
Zoals ik al eerder zij lijken er homoseksuele koppels in de natuur te leven die samen kinderen groot brengen, of eitjes uitbroeden. Homoseksualiteit lijd niet tot een vorm van birth control, al is het uiteraard niet mogelijk voor 2 mannen om samen een kind te maken dat het DNA van beiden deelt. Toch kunnen zij wel samen kinderen krijgen. Bijna al mijn homoseksuele vrienden hebben kinderen, of een kinderwens. Maar dit is natuurlijk niet mogelijk in de natuur. Hier krijgen homo's natuurlijk geen nageslacht.
Waarom sterven deze diersoorten dan niet uit?
Dieren zijn namelijk nooit echt 100% homoseksueel, of wat ik eigenlijk wil zeggen, zij vertonen biseksueel gedrag. Waarom vertonen mensen hier dan wel ander gedrag in?
Sociale druk, want als je eenmaal uit de kast bent kruip je toch niet meer terug? Ik weet het niet, en ik kan niet spreken voor mensen die met homoseksuele gevoelens rondlopen. Homoseksuelen in onze moderne samenleving lijken zichzelf overdreven te willen uiten als homo, en hebben naar mijn idee soms zelfs een arrogantie door hun seksualiteit. Ik zat eens op een verjaardag en hier was een homoseksuele jongeren die ik niet ken, en hij vroeg mij naar mijn seksleven met een houding alsof hij alles kon maken. Ik heb hem op zijn plek gezet, maar ik kom deze arrogantie wel vaker tegen. Misschien heb ik het mis, er lijkt soms wel een soort homo cultuur te ontstaan.
Toch vindt ik het en sterk verhaal om hier The Powers That Be verantwoordelijk voor te stellen, al zou het in hun agenda passen. Ik weet niet genoeg van TPTB om hier echt een goed oordeel over te kunnen geven, Maar er is geen sprake van het terugdringen van de populatie, en Homoseksualiteit wordt nog steeds eerder bestraft en genegeerd dan geaccepteerd door de wereldmachten ( hier zijn treurige voorbeelden van ). Ik neem aan dat TPTB slimme jongens zijn. Als zij hier achter zitten moet er toch meer resultaat te behalen zijn!
Mijn samenvatting dus:
Homoseksualiteit lijkt WEL in de natuur voor te komen. Vooral bij sociale dieren soorten lijkt dit gedrag veel voor te komen ( biseksualiteit ), en ook de geschiedenis, van india, Griekenland tot Japan. De mensheid ging in de geschiedenis zelfs zeer tolerant om met Homoseksualiteit ( de kerk even daar gelaten ). Homoseksualiteit is naar MIJN mening dus niet altijd een hormonaal disbalans ( Misschien soms ook wel ), en het lijkt mij geen agenda punt van TPTB, of hebben zij veel belang bij een stel Roze uitgedoste Flamingo homo's?
@ Thijs: Ik vindt jouw visie wel mooi. Homoseksualiteit met een sociaal nut. Vooral omdat het gedrag ook vooral bij sociale groepen dieren voorkomt. Ik zou dit zelf nooit bedacht hebben.